System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Całkowicie zrozumiałe jest, że najważniejszą kwestią w 2009 roku będą rozmiary, prędkość oraz intensywność spadku koniunktury w światowej gospodarce. Niektórzy sprzedawcy z branży technologicznej przetrwają kryzys w lepszej kondycji niż inni.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 


Analitycy prognozują zmniejszenie wydatków w branży technologicznej w Stanach Zjednoczonych i Europie, jednak w przypadku rynków azjatyckich oczekują niewielkiego trendu wzrostowego. Firmy technologiczne, które koncentrują swoją działalność głównie na rynku amerykańskim i europejskim mają duże powody do obaw. Nagle bardzo pilnym zadaniem dla nich stało się zwiększenie sprzedaży w Azji i na innych wschodzących rynkach, a także ponowne zweryfikowanie własnego łańcucha wartości. 3Com jest aktualnie w dobrym, niejako uprzywilejowanym położeniu, ponieważ ponad połowa przychodów firmy pochodzi obecnie z Chin oraz rejonu Azji i Pacyfiku.

Ponadto, w pełni posiadana przez 3Com, ulokowana w Chinach firma H3C zapewnia klientom 3Com'u rozwiązania sieciowe oferujące zbliżoną, lub nawet lepszą wydajność i funkcjonalność jak rozwiązania konkurencji, ale po mniejszych kosztach. Przedsiębiorstwa zdają sobie dziś sprawę, że nie muszą ponosić dodatkowych kosztów za oczekiwaną wydajność. Rok 2009 będzie rokiem zredukowanych budżetów w branży IT - oraz wyjątkową okazją dla sprzedawców sprzętu komputerowego, ponieważ w obszarze konkurencyjności zaczyna liczyć się przede wszystkim wartość.

Zielony - kolor z wyboru

W kategoriach rozlokowania technologii, coraz więcej firm będzie podejmować działania w celu zmniejszaniu poboru energii we własnych centrach przetwarzania danych i sieciach.

Myślę, że główną zaletą "low power idle" jest zapewnienie sygnału uśpienia i wybudzenia, kiedy połączenie wchodzi w stan "low power idle", lub z niego wychodzi. To umożliwia innym urządzeniom przyłączonym do sieci także wejść w stan niskiego poboru mocy, bądź uśpienia, a przy odebraniu sygnału wybudzenia natychmiast wyjść z trybu energooszczędnego, by kontynuować transfer pakietów. Wierzę, że ta funkcjonalność pozwoli zapewnić znaczące oszczędności energii ponad te oszczędności, które są uzyskiwane zwyczajnie przez zwiększenie energooszczędności fizycznej warstwy Ethernetu.

Zarządzanie wirtualizacją sieci.

W okresie 2008 roku w całym regionie duże zainteresowanie budziła technologia wirtualizacyjna . Tematyka ta będzie obecna również w roku 2009 aż do momentu, kiedy firmy wykonają kolejne kroki po uprzednim zwirtualizowaniu swoich serwerów, przestrzeni do przechowywania danych oraz samej sieci. Przełączniki 3Com wyposażone w technologię XRN (eXpandable Resilient Networking) potrafią zwirtualizować różnorodne przełączniki brzegowe w logiczny przełącznik wirtualny, podczas gdy technologia wirtualizacji rdzeniowej pozwala połączyć wiele przełączników rdzeniowych w jeden mega-switch. To podejście pozwala usprawnić łatwość zarządzania, dostępność oraz skalowalność. Oprócz tego, kluczową kwestię stanowić będzie zdolność zarządzania w zintegrowany sposób zwirtualizowanymi serwerami, sieciami oraz klientelą. Narzędzia potrzebne ku temu pojawiają się obecnie, a w następnym roku zostaną rozwinięte i dopracowane.

Usługi sieciowe - infrastruktura sprzętowa vs. oprogramowanie.

W okresie kilku ostatnich miesięcy, gdy gospodarka zauważalnie zwolniła, firmy zaczęły powtórnie rozważać słuszność swoich wyborów w kwestii zakupów infrastruktury sieciowej. Kiedy coraz więcej firm cierpi na brak pieniędzy, 3Com oczekuje, że zaczną one korzystać z platform usługowych do rozwijania usług sieciowych, gdy jest im to potrzebne, zamiast przyłączać do sieci kolejny fizyczny serwer lub inne urządzenie. Poza istotną oszczędnością kosztów, wspomniane podejście daje firmom lepszą kontrolę nad ich przedsięwzięciami i umożliwia im szybsze rozmieszczenie nowych usług.

Szybsze dostarczanie usług multimedialnych na życzenie.

Koszty dostarczenia usług multimedialnych do biur i miejsc zamieszkania były wysokie. Kiedy w 2008 roku klienci dopytywali się o usługę wideo na życzenie (video-on-demand, VoD) a firmy pragnęły usług multimedialnych wideokonferencji, to wiele spośród tych usług było niedostępnych lub ich koszty nie były atrakcyjne dla znacznej grupy użytkowników końcowych. Ta sytuacja będzie się teraz zmieniać równocześnie z dojrzewaniem technologii pasywnych sieci optycznych EPON (Ethernet Passive Optical Network). EPON zacznie być atrakcyjną możliwością, by rozwijać sieci WAN nawet dla kampusów i przedsiębiorców budowlanych, co wcześniej zarezerwowane było jedynie dla firm telekomunikacyjnych oraz instytucji rządowych.

3Com zdążył już przetestować swoją technologię EPON m.in we własnym systemie dystrybucji treści multimedialnych MCDS (Multimedia Content Delivery Solutions), zastosowanym w systemie nadzoru i monitoringu ulicznego, jaki został użyty podczas Igrzysk Olimpijskich w Pekinie.

To rozwiązanie zostanie poparte ratyfikacją we wrześniu 2009 projektu EEE P802.3av 10Gb/s EPON, który ma zapewnić zwiększoną przepustowość przez infrastrukturę PON. Projekt IEEE P802.3av zapewnia szybkości pobierania danych równe 10Gb/s, a wysyłania 10Gb/s. Podobnie rzecz ma się w przypadku transferu przez infrastrukturę sieci PON (Passive Optical network), stosowaną na pierwszej mili (‘first mile’) pomiędzy dostawcą usług internetowych lub firmą telekomunikacyjną a abonentem i jego biurem. Ta zwiększona przepustowość będzie wspierać większą zdolność do zapewnienia takich usług, jak: IPTV oraz wideo na życzenie (video-on-demand, VoD).

Autor: Robert Kogut - Dyrektor Zarządzający Regionu Europy Wschodniej, 3COM

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top