System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Według badań zleconych przez firmę Motorola Inc. ponad 80 procent dyrektorów IT z branży opieki zdrowotnej twierdzi, że technologie mobilne są ważniejsze dla ich placówek teraz, niż w roku ubiegłym. Respondenci wskazują na takie korzyści, jak zwiększona dokładność realizacji zleceń, ograniczona liczba błędów oraz wyższa wydajność pracy wynikająca z zastosowania rozwiązań bezprzewodowych w różnych placówkach medycznych.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 


Badania zatytułowane „Motorola Enterprise Mobility Healthcare Barometer” pokazały, że w służbie zdrowia kluczowymi zadaniami inwestycyjnymi są: elektroniczna dokumentacja medyczna (EHR), skomputeryzowane wprowadzanie zleceń medycznych (CPOE) oraz podawanie leków. Co ciekawe, odnotowano również wzrost inwestycji w śledzenie aktywów oraz zarządzanie aktywami/magazynem, które odzwierciedlają nasilającą się presję finansową spowodowaną niekorzystną sytuacją gospodarczą.

Z badań „Motorola Enterprise Mobility Healthcare Barometer” wynika, że wykorzystanie kluczowych aplikacji mobilnych przełożyło się na 30-procentowe ograniczenie błędów popełnianych przez personel medyczny. Pomyłki przy podawaniu leków to najczęstsze błędy medyczne w Stanach Zjednoczonych, które szkodzą przynajmniej 1,5 mln pacjentom każdego roku. Ponadto, koszty leczenia skutków niewłaściwego podania leków w samych szpitalach wynoszą 3,5 mld dolarów rocznie. Inne często wymieniane zalety mobilności to większa produktywność personelu, większa zgodność z przepisami oraz większa dokładność realizacji zleceń.

Lekarze, pielęgniarki i sanitariusze są pod dużą presją ze względu na rosnącą liczbę pacjentów oraz konieczność coraz wydajniejszej pracy przy zachowaniu wysokich standardów opieki. Dzięki szerokiej ofercie komputerów mobilnych, urządzeń do skanowania kodów kreskowych, technologii RFID oraz sieci bezprzewodowych Motorola zapewnia efektywniejsze leczenie pacjentów — powiedziała Vivian Funkhouser, dyrektor ds. globalnych rozwiązań dla służby zdrowia w dziale Motorola Enterprise Mobility.

Ankietowani decydenci IT z branży opieki zdrowotnej wskazali, że zwrot z przedsięwzięcia (ROI) był najczęstszym uzasadnieniem inwestycji w technologię mobilną i bezprzewodową, a następnymi w kolejności były zgodność z przepisami oraz łączny koszt użytkowania (TCO). Badania pokazały, że pracownicy służby zdrowia korzystający z aplikacji mobilnych oszczędzali około 39 minut dziennie, co może przełożyć się na wyższą jakość opieki i (lub) mniejsze koszty pracy. Ponadto, respondenci kładli coraz większy nacisk na transmisję głosu w lokalnych sieciach bezprzewodowych (VoWLAN), konwergencję telefonii stacjonarnej i komórkowej (FMC) oraz rejestrowanie danych. Strategię mobilności przyjęło stosunkowo więcej decydentów z Ameryki (70 procent) niż z Europy (46 procent) oraz rejonu Azji i Pacyfiku (41 procent).

Źródło: www.motrola.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top