System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
W ostatniej dekadzie nowe kategorie urządzeń mobilnych diametralnie odmieniły sposób pracy. Z badań przeprowadzonych przez Ipsos Mori na zlecenie firmy Microsoft wynika, że polscy managerowie zmieniają swoje przyzwyczajenia, a 55% z nich uważa, że technologie mobilne pozwalają oszczędzić czas i wpływają na wzrost produktywności. Ta zmiana przyzwyczajeń i sposobu pracy jest ważna o tyle, że w kontekście produktywności polskie przedsiębiorstwa wypadają blado na tle europejskich konkurentów. Komputery Microsoft Surface 3 i Microsoft Surface 4 Pro wychodzą naprzeciw tym zmianom.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Wybór

Do Polski urządzenia linii Surface firmy Microsoft trafią już w listopadzie tego roku. Z badań przeprowadzonych przez Microsoft wśród użytkowników tej linii wynika, że aż 98 procent poleca te komputery swoim znajomym i współpracownikom.

Laptop czy tablet?

Do niedawna wielu managerów stawało przed wyborem jakie urządzenie wybrać do codziennej pracy - tablet czy laptop. W konsekwencji rezygnowali z niektórych funkcjonalności lub kupowali oba urządzenia. Dla producentów sprzętu największym wyzwaniem było więc połączenie mobilności z wydajnością i możliwościami tworzenia treści. Wraz z pojawieniem się takich urządzeń jak Microsoft Surface zmienił się także model pracy - pozwalający nie tylko na konsumpcję treści, ale także pisanie, tworzenie dokumentów, opracowanie materiałów graficznych czy pracę z wymagającymi aplikacjami jak Photoshop czy AutoCAD. Microsoft od dawna obserwował przyzwyczajenia managerów i analizował ich potrzeby. Dlatego stworzył linię Surface – rozwiązań, które zastępują laptop w codziennej pracy. To urządzenia, które korzystają z całego "software’owego dziedzictwa" środowiska Windows. Pozwalają one na wykorzystanie z klasycznego oprogramowania oraz dedykowanych aplikacji mobilnych, co jest kluczowe z punktu widzenia managera, który chce mieć dostęp do swojego pakietu Office, chmury OneDrive czy dedykowanych firmowych aplikacji klasy CRM czy ERP. – twierdzi Sebastian Pawłowski z polskiego oddziału Microsoft. Ergonomia a efektywność biznesowa

surface2

W codziennej pracy bardzo ważna jest ergonomia. Urządzenia z linii Surface zostały wyposażone w pełnowymiarowe porty USB 3.0, micro USB, czy opcjonalną stację dokującą, pozwalającą na podłączenie urządzenie do dużego zewnętrznego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości i licznych akcesoriów. Dodatkowo wszystkie modele tej serii posiadają zintegrowaną podpórkę, wygodną klawiaturę i specjalnie zaprojektowane pióro, aby korzystanie z niego przypominało pisanie piórem na papierze. W komputerze Surface Pro 4 pióro Surface nowej generacji identyfikuje 1024 poziomy nacisku i charakteryzuje się niewielkim opóźnieniem, dzięki czemu użytkownik ma wrażenie, że pisze dobrej jakości długopisem po kartce papieru. Pióro posiada także gumkę oraz dedykowany przycisk do uruchamiania aplikacji do tworzenia rozbudowanych notatek OneNote. Jeśli dodamy do tego wydajne procesory Intel (Atom x7 w Surface 3 i Core 6. generacji i5/i7 w Surface Pro 4) oraz 9/10-godzinny czas pracy na baterii to otrzymamy potężny i wydajny komputer, z którego można korzystać w biurze jak i poza nim.

Rozwiązania klasy enterprise

Urządzenia linii Surface (Surface 3 oraz Surface Pro 4) w łatwy sposób dopasowują się do istniejącej infrastruktury, a system Windows 10 pomaga chronić przed współczesnymi zagrożeniami dla bezpieczeństwa. Dział IT może skonfigurować urządzenie Surface tak, jak inne komputery PC, przyłączając je do domeny i zarządzając nim za pomocą już istniejących narzędzi. Układ TPM umożliwia korzystanie ze wszystkich zaawansowanych funkcji zabezpieczeń, takich jak szyfrowanie dysków funkcją BitLocker. Jeśli dodamy do tego bezpieczne i wygodne narzędzia do pracy w chmurze jak OneDrive, wielu managerów i działów IT przekona się, że nowa kategoria urządzeń pozwoli na jeszcze lepsze wykorzystanie infrastruktury informatycznej oraz podniesienie efektywności pracy.

surface1

Model sprzedaży

Urządzenia Microsoft Surface 3 oraz Surface Pro 4 skierowane do Klientów biznesowych dostępne będą już w listopadzie u dedykowanych partnerów handlowych. Za dystrybucję komercyjną w Polsce odpowiadać będą autoryzowani dystrybutorzy produktów kategorii Microsoft Surface – Action S.A. oraz Tech Data Polska Sp. z o.o.

Źródło: Microsoft

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top