System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Utrzymanie porządku w fakturach to wyzwanie, przed którym staje każdy przedsiębiorca. Czy istnieje rozwiązanie wspierające przedsiębiorców w nierównej walce z niekończącym się napływem dokumentów fiskalnych? Okazuje się, że tak! Istnieje rozwiązanie, które nie tylko pomaga odnaleźć się w tym chaosie, lecz także zajmuje bardzo mało miejsca i wyglą-dem potrafi się dopasować do każdego pomieszczenia. To urządzenie samoobsługowe po-zwalające sieciom handlowym i dystrybutorom usprawnić proces wydawania faktur, a przedsiębiorcom skrócić czas oczekiwania na nie.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Fakturomat – bo o nim mowa – to urządzenie samoobsługowe umożliwiające wystawienie faktury na podstawie paragonu. Wspomaga ono proces wystawiania dokumentu poprzez skrócenie czasu oczekiwania, przy jednoczesnym odciążeniu pracowników Punktów Obsługi Klienta z tego obowiązku. Na to rozwiązanie, oprócz kiosku samoobsługowego, składa się dopracowany ekosystem wspierający proces obsługi dokumentów fiskalnych. Co ważne, fakturomat pozostaje otwarty na kolejne innowacje dzięki architekturze, która umożliwia szereg modyfikacji, np.: podpinanie kolejnych urządzeń do serwera.

Kiosk samoobsługowy oprócz tradycyjnych rozwiązań oferuje także możliwość wysłania faktury drogą elektroniczną, co przekłada się na oszczędność papieru i ochronę środowiska. To innowacyjne urządzenie wprowadza także wiele dodatkowych udogodnień, które wcześniej nie były możliwe lub były bardzo kłopotliwe w realizacji. Rozwiązania zastosowane w fakturomacie pozwalają na wystawienie i korygowanie faktury w sklepie innym niż ten, w którym dokonano zakupu. Dodatkowo, istnieje możliwość zdalnego przeglądania historii faktur oraz drukowania duplikatów.

Dzięki intuicyjnemu oprogramowaniu fakturomat jest bardzo prosty w użyciu. Pobieranie dokumentu trwa zaledwie kilkanaście sekund. Jak wygląda to w praktyce?
Zamiana paragonu na fakturę dotychczas kojarzyła nam się z długimi kolejkami w punktach obsługi klienta. Z fakturomatem sprawa wygląda już zupełnie inaczej. Klient wkłada do urządzenia paragon, z którego odczytywane są kluczowe informacje. Następnie fakturomat pobiera dane z serwera centralnego, zamieniając je na listę pozycji, które mają znaleźć się na fakturze. Klient po zatwierdzeniu dokumentu, wpisuje dane firmy lub sam NIP i drukuje fakturę. – tłumaczy Michał Strzyczkowski, Członek Zarządu odpowiedzialny za pion Retail firmy Wincor Nixdorf Sp. z o.o. – wiodącego dostawcy fakturomatów dla sieci handlowych.
Urządzenie to zostało stworzone w oparciu o ekosystem informatyczny, który zapewnia możliwość pełnego zapanowania nad fakturami. Oprócz kiosku samoobsługowego, do rozwiązania zaliczają się systemy zarządzania, parametryzacji i konfiguracji fakturomatów oraz Punktów Obsługi Klienta. Dodatkowo, zaopatrzony jest w systemy raportujące oraz oprogramowanie dla POK, co ułatwia codzienną pracę.System można bardzo łatwo rozbudować o dodatkowe funkcje, np. zdalne przeglądanie faktur przez klientów za pomocą telefonu lub tabletu. Jednocześnie, mobilny dostęp przez urządzenia jest odseparowany od serwera aplikacji, co gwarantuje bezpieczeństwo danych. – dodaje Michał Strzyczkow-ski. Przy długiej liście swoich możliwości, fakturomat nie jest urządzeniem zajmującym dużo miejsca. Wbudowany ekran dotykowy wraz z całym sprzętem, między innymi drukarką, mieści się w obudowie niewielkich rozmiarów. Urządzenie można też dopasować do indywidualnych potrzeb poprzez personalizację graficznej obudowy.
Fakturomat jest coraz popularniejszym rozwiązaniem w sieciach handlowych w Polsce, a jego wprowadzenie na szerszą skalę jest tylko kwestią czasu. – dodaje Michał Strzyczkowski.
Źródło:WINCOR NIXDORF

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top