Nowe rozwiązania IFS Maintenix upraszczają zarządzanie flotą i naprawami bieżącymi, umożliwiając operatorom komercyjnym — niezależnie od wielkości — szybkie reagowanie na niespodziewane zmiany harmonogramu.

 
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 


Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformowała podczas IFS World Conference w Atlancie o wprowadzeniu na rynek rozwiązań IFS Maintenix™ Fleet Planner oraz IFS Maintenix Line Planner. Oba rozwiązania są dostępne w modelu Software-as-a-Service (SaaS, oprogramowanie jako usługa), a ich celem jest pomoc operatorom komercyjnym każdej wielkości w zwiększeniu skuteczności długo-i krótkoterminowego planowania obsługi technicznej, optymalnym wykorzystaniu posiadanych zasobów oraz zwiększeniu dostępności operacyjnej samolotów. Są to pierwsze rozwiązania z serii IFS Maintenix dostępne w modelu SaaS, opracowane specjalnie pod kątem zaspokojenia kluczowych potrzeb serwisowo-projektowych sektora lotnictwa komercyjnego.

Lotnictwo komercyjne jest świadkiem bezprecedensowego wzrostu rozmiarów flot na całym świecie. Kluczem do sukcesu operatorów jest posiadanie optymalnych planów obsługi technicznej opartych nie tylko na osiągnięciu założonej wydajności, ale i biorących pod uwagę wymagania bezpieczeństwa o znaczeniu krytycznym.

Rozwiązanie IFS Maintenix Fleet Planner zaprojektowano pod kątem tworzenia lepszych długoterminowych planów związanych z remontami kapitalnymi oraz minimalizacji czynności ręcznych związanych z ich aktualizowaniem. Generuje ono, szybko i automatycznie, proste i złożone plany serwisowe, dając użytkownikom możliwość ich porównywania ze wskaźnikami KPI oraz scenariuszami modelu „what if”, jak również ich publikowanie. Idące za tym zwiększenie efektywności działań daje osobom decyzyjnym czas i dane umożliwiające wybranie najlepszego planu oraz pozwala na szybkie reagowanie na zmiany harmonogramu.

Rozwiązanie powstało we współpracy z doświadczonymi planistami pracującymi dla operatorów lotniczych. IFS Maintenix Fleet Planner jest już wdrożone na zasadach programu wczesnych nabywców przez dużą linię lotniczą z Ameryki Północnej, zarządzającą zróżnicowaną flotą odrzutowych samolotów szeroko- i wąskokadłubowych oraz samolotów odrzutowych o zasięgu regionalnym. Pracujący w warunkach rzeczywistych system wykazał zdolność do wprowadzania usprawnień w zakresie dostępności samolotów, skuteczności kontroli i wykorzystania hangarów.

Rozwiązanie IFS Maintenix Line Planner umożliwia planistom efektywne tworzenie, zmienianie oraz publikację harmonogramów bieżącej obsługi technicznej. Rozwiązanie pomaga w zwiększeniu efektywności prowadzonych działań poprzez skoncentrowanie na elementach o wysokim priorytecie oraz identyfikacji przyczyn problemów dotyczących obsługi technicznej, np. braku części zamiennych czy narzędzi specjalnych lub braku pracowników. Dzięki zautomatyzowaniu przepływu pracy IFS Maintenix Line Planner umożliwia użytkownikom nie tylko szybszą reakcję na nagłe zdarzenia wpływające na harmonogram, ale również maksymalizację zdolności operacyjnych, wydajności obsługi technicznej oraz zasobów sieciowych.

Rozwiązanie opracowano we współpracy z liniami lotniczymi LATAM Airlines — największym operatorem lotniczym na terenie Ameryki Łacińskiej, zarządzającym flotą składającą się z ponad 300 samolotów oraz posiadającym zakłady remontowe rozsiane po terytorium Ameryki Południowej i Środkowej. Firma LATAM, jako partner firmy IFS biorący udział w tworzeniu rozwiązania i jego testowaniu, już dziś odnosi korzyści z wdrożenia rozwiązania IFS Maintenix Line Planner.
Dynamika i skala działalności linii lotniczych LATAM wymagała zastosowania rozwiązania, którego wdrożenie byłoby szybkie i bezproblemowe, a które jednocześnie wydatnie usprawniłoby nasz proces planistyczny” — powiedział Sebastian Acuto, wiceprezes ds. obsługi technicznej i projektowania w firmie LATAM. „IFS Maintenix Line Planner nie tylko zapewnia oszczędność czasu planistów i usprawnia komunikację, tworzy on również lepsze i bardziej wydajne harmonogramy zwiększające elastyczność operacyjną firmy.
Oba rozwiązania IFS Maintenix bezproblemowo współpracują z dowolnym oprogramowaniem planistyczno-projektowym i są dostępne w modelu SaaS — umożliwia to organizacjom szybkie i ekonomiczne wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb w zakresie zarządzania obsługą techniczną, zapewniając jednocześnie łatwe skalowanie w razie zmian organizacyjnych i harmonogramowych.

Scott Helmer, wiceprezes ds. sektora lotnictwa i obrony, dodał:
Rozwój floty, większa liczba tras i nowych, skomplikowanych w swojej budowie samolotów zwiększyły wywieraną na linie lotnicze presję związaną z obniżeniem kosztów obsługi technicznej, maksymalizacją alokacji zasobów oraz zwiększeniem dostępności samolotów. Podstawę w tym przypadku stanowi harmonogram obsługi technicznej, ponieważ wszystkie kolejne sukcesy — krótsze czasy oczekiwania na samolot, utrzymanie zdolności operacyjnej floty oraz utrzymywanie kosztów obsługi technicznej i materiałów pod kontrolą — zależą od tworzenia nie tylko solidnych, ale i elastycznych planów. Dzięki rozwiązaniom IFS Maintenix Fleet Planner oraz IFS Maintenix Line Planner klienci mogą w sposób bardziej ekonomiczny wychodzić naprzeciw tym wymaganiom, zachowując skalowalność w odniesieniu do rozwoju rynkowego.
Rozwiązanie IFS Maintenix Fleet Planner jest dostępne już teraz, a IFS Maintenix Line Planner będzie dostępne w trzecim kwartale 2018 roku.

Źródło: IFS

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top