loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Teta UNIT4 BUSINESS3 propozycje do wdrożenia w firmie od zaraz, na podstawie doświadczeń z branży IT
 
Obecnie osoby zasiadające w zarządach, managerowie czy dyrektorzy działów są coraz bardziej świadomi, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na pozytywne postrzeganie ich firmy przez klientów jest Customer Experience. W tłumaczeniu dosłownym Customer Expereince to ‘doświadczenia klienta’, czyli suma wszystkich interakcji pomiędzy kupującym, a dostawcą. Aktualnie równie istotne jest Employee Experience, które staje się jednym z najważniejszych obszarów działania zespołów HR.

 REKLAMA 
 snt ile kosztuje wdrozenie erp 
 
W tym samym badaniu, jako najistotniejsze deklarowane cechy budujące spełnienie zawodowe zidentyfikowano:
  • wykonywaną pracę, która sprawia przyjemność
  • poczucie sensu wykonywanej pracy
  • pracę, która nie nudzi i stawia ciągle nowe wyzwania
  • pracę umożliwiającą rozwój zawodowy
Jednocześnie aż 75% respondentów wysoko ocenia możliwość zachowania równowagi pomiędzy pracą zawodową, a życiem prywatnym. Statystyki są interesujące, jednak pojawia się pytanie jakie działania możemy podjąć aby stworzyć pozytywne środowisko pracy?

badanierandstadunit4

Rynek pracownika oraz aktywność zawodowa przedstawicieli różnych pokoleń, to trendy, z którymi od kilku lat mierzą się pracodawcy z branży IT, sektora usług oraz sektora produkcyjnego. Doświadczenia zdobyte przez firmy w zarządzaniu tą problematyką warto wykorzystać w każdej organizacji, niezależnie od sektora i branży, w której działa.

Sektor IT pionierem zwiększania komfortu pracownika

Należy przyznać, ze branża szeroko pojętego IT była pionierem rozwiązań, mających na celu uatrakcyjnienie miejsc pracy dla przebierających w ofertach i stawiających pracodawcom wymagania, już na etapie rekrutacji, programistów.

W odpowiedzi na potrzeby pracowników i kandydatów, pracodawcy uelastycznili podejście do warunków zatrudnienia. Wprowadzili możliwość wyboru godzin, jak i miejsca wykonywania pracy oraz jednocześnie dostosowali zasady i regulaminy do nowo wprowadzonych reguł pracy.

Taki styl zarządzania czasem pracy jest obecnie standardem w branży IT, która podąża w stronę modelu zatrudnienia podobnego do współpracy z freelancerami – daje pracownikowi dużą swobodę wykonywanej pracy, stawiając na realizację określonego zadania w ustalonym terminie na przyjętych zasadach. Tak innowacyjne podejście skomplikowało zarządzanie czasem pracyi jego realizacja nie była by możliwea bez wprowadzenia zautomatyzowanych funkcji w oprogramowanych HR. Czołowi dostawcy IT dla biznesu, w tym szeroko pojętych systemów HRowych, oferują funkcjonalności wspierające pracowników i menedżerów w wykonywaniu zadań, które dostępne są z poziomu dowolnego urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu.

Warto zaznaczyć, że elastyczność systemu pracy nie jest dostępna dla wszystkich grup pracowników. Tu sztandarowym przykładem będą pracownicy linii produkcyjnych, realizujący czynności, które są jednym z ogniw całego procesu . W takim przypadku zespół działający w tym samym czasie i miejscu jest koniecznością.

Praca jest przyjemnością

Przyjazne środowisko pracy jest niezwykle istotne dla współczesnego pracownika. Wiele zadań wykonywanych jest zespołowo, dlatego ważne jest, aby pracownik czuł się pewnie w relacjach z pozostałymi członkami grupy i kolegami z innych działów. Ze względu na różnorodność potrzeb pracowników, przed pracodawcami stoi nie lada wyzwanie. Jedną z popularnych form wspierających budowanie atrakcyjnej kultury firmowej stały się wolontariaty. Niesienie pomocy to zarówno ogromna satysfakcja, jak i możliwość zintegrowania wewnątrz oraz poza swoim zespołem. To główny powód, dla którego pracodawcy często wspierają samoorganizujące się grupy pracowników, a mniej aktywnym zatrudnionym wskazują możliwości uczestnictwa w różnych akcjach społecznych. Niezależnie od wybranej akcji pracownicy wielu firm mogą skorzystać z dodatkowych dni urlopu, które przeznaczą np. na pracę związaną z troską o środowisko naturalne na rzecz lokalnych społeczności.

Od kilku lat biorę udział w wolontariatach, głównie o charakterze charytatywnym, jako pracownik Unit4. Wspólnie z kolegami zbieraliśmy fundusze i materiały dla Ekostraży zajmującej się ochroną zwierząt, kupujemy materiały szkolne dla dzieci z domów dziecka. Uczestniczę też w wolontariatach mających na celu ochronę środowiska, ostatnio było to sprzątanie terenu w ramach akcji Trash Hero. Dzięki zaangażowaniu osób z firmy oraz możliwości wykorzystania dnia wolnego w ramach godzin pracy takie działania są możliwe. Firma sprzyja takiej aktywności, a efekt jest taki, że biorą w nich udział ludzie, którzy inaczej nie dowiedzieliby się, że takie akcje się odbywają - mówi Beata Zaremba - analityk z UNIT4 Polska.

Drugim elementem, jaki wspierają pracodawcy, jest dbanie o rozwój pracownika uwzględniając indywidualne pasje. Niezwykle popularne jest wsparcie zajęć sportowych. Firmy mogą zapewnić swoim pracownikom trenerów, którzy w czasie pracy prowadzą zajęcia pozwalające im się zrelaksować, zadbać o ogólną kondycję lub przygotować do biegu na cele charytatywne. Ważna jest również realizacja innych zainteresowań, dlatego dzisiaj nikogo nie dziwią firmowe zespoły rockowe, czy chór.

Work- life balance i nielimitowane urlopy

Work-life balance to priorytet wielu pracowników. Równowaga jest również korzystna dla pracodawców, którzy borykają się ze spadkiem zaangażowania wśród zatrudnionych, a nawet chorobami i odejściami specjalistów wypalonych zawodowo. Wypalenie dotyka obecnie wielu grup zawodowych, u których po kilkuletniej intensywnej pracy może dojść do kryzysu. Warto przeciwdziałać temu trendowi i dbać o wypoczynek pracowników na bieżąco. Oczywiście przepisy określone w Kodeksie Pracy gwarantują ciągły 14 dniowy wypoczynek w roku, natomiast osobom pracującym niezwykle intensywnie, może przydać się dłuższy okres oderwania od codziennych prac. Ważnym jest, aby bieżące zadania nie stały się męczącą rutyną, lub nie były odbierane jako kara. W firmach, w których niezwykle istotna jest kreatywność, pracodawcy pozostawiają wybór długości urlopu pracownikom, może to być 20-26 dni kodeksowych, ale również więcej, jeżeli osoba odczuwa taką potrzebę.

Doświadczenie pracowników lub bardziej przez nas lubiane określenie, doświadczenie życia ma kluczowe znaczenie w każdej dobrej firmie. Współtworzymy to doświadczenie, to ono pozwala naszym efektywnym pracownikom rozwijać się i przyciąga najlepszych. Nasza polityka równowagi między życiem zawodowym, a prywatnym to kolejny krok na tej drodze. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nielimitowanych urlopów płatnych dla naszych pracowników. Jeśli ktoś potrzebuje oddechu od swoich obowiązków i może sobie na to pozwolić, to my mu w tym pomożemy – mówi Mike Ettling, CEO Unit4.

Podsumowując, różnorodność potrzeb i osobowości powoduje konieczność wprowadzenia wieloaspektowości do strategii zatrudnienia i utrzymania wartościowych pracowników. Wszędzie jest miejsce na poprawę, z pewnością jest go dużo na styku efektywności pracy i życia przynoszącego satysfakcję.

Źródło: www.unit4.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top