Samoobsługa pracownicza i menedżerska w Grupie Żywiec

GAVDI Polska wdrożyła rozwiązanie samoobsługi pracowniczej i menedżerskiej w Grupie Żywiec. Dzięki temu, pięć tysięcy pracowników firmy może realizować wybrane procesy HR za pomocą prostej w obsłudze aplikacji. Wdrożone rozwiązanie usprawniło kadrowe czynności administracyjne, odciążyło dział personalny i ograniczyło papierowy obieg dokumentów w firmie.

 

 
W ramach nowego rozwiązania samoobsługowego dla systemu SAP HCM pracownicy Grupy Żywiec mogą w każdej chwili podejrzeć swoje dane przechowywane w eTeczce - elektronicznej teczce osobowej pracownika, pobrać comiesięczny pasek płacowy, dokument PIT czy deklarację RMUA. Dzięki funkcjonalności samoobsługi pracownicy mogą także w sposób elektroniczny zweryfikować i zaktualizować swoje dane, złożyć oświadczenie o wspólnym rozliczeniu z małżonkiem w celach podatkowych, zgłosić członka rodziny do ZUS, czy zaplanować urlop wypoczynkowy bez konieczności wizyty w dziale HR.
Za pomocą uruchomionej samoobsługi pracownicy mogą samodzielnie realizować działania, które do tej pory wymagały zaangażowania działu personalnego. Wszystkie to dzieje się przy użyciu intuicyjnej w obsłudze aplikacji dostępnej z poziomu przeglądarki internetowej. – mówi Ireneusz Hołowacz, kierownik projektu z firmy GAVDI Polska S.A. odpowiedzialnej za jego realizację.
Rozwiązanie samoobsługowe stało się dużym usprawnieniem także w pracy menedżerów, którzy teraz na bieżąco mogą mieć wgląd w dane podległych im pracowników, uzyskać informację o nieobecnościach w swoim zespole, czy o upływających terminach ważności badań lekarskich lub szkoleń BHP. Dodatkowo, rozwiązanie pozwala generować raporty dla wybranych pracowników oraz elektroniczne wnioski kadrowe, na przykład o utworzenie stanowiska, zatrudnienie nowego pracownika, zmianę warunków zatrudnienia, czy o rozwiązanie umowy o pracę. Wszystkie dane widoczne w panelu samoobsługi menedżerskiej pochodzą bezpośrednio z systemu kadrowo – płacowego, co daje pewność, że są zawsze aktualne i wiarygodne.
Jakość usług świadczonych pracownikom jest dla nas bardzo ważna, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie rozwiązania samoobsługowego. Cieszy nas, że spotkało się ono z bardzo pozytywną opinią pracowników i menedżerów zatrudnionych w Grupie Żywiec. Potwierdza to wynik ostatniej ankiety, w której corocznie Dział IT bada satysfakcję swoich respondentów, badając opinię o narzędziach, systemach i usługach IT – mówi Marcin Piątkowski, kierownik projektu z Grupy Żywiec S.A.
Projekt rozpoczął się w styczniu 2014 roku. Od lipca ubiegłego pracownicy Grupy Żywiec mogli korzystać z wybranych funkcjonalności uruchomionych w ramach pierwszego etapu prac. Drugi etap projektu został sfinalizowany w październiku ubiegłego roku.

Wdrożenie samoobsługi pracowniczej i menedżerskiej to kolejny projekt zrealizowany przez GAVDI Polska w Grupie Żywiec. Od kwietnia ubiegłego roku firma korzysta także z elektronicznych teczek osobowych pracowników. Rozwiązanie GAVDI eTeczka usprawniło pracę działu personalnego, pozwalając na zarządzanie dokumentami osobowymi w formie elektronicznej.

Grupa Żywiec zdecydowała się także na zakup kolejnych autorskich rozwiązań GAVDI: Replicator, Korekty ZUS oraz Document Generator, który umożliwi generowanie różnego rodzaju formularzy i dokumentów kadrowych, a następnie dzięki integracji z eTeczką, pozwoli na udostępnienie ich w ramach samoobsługi w elektronicznej teczce osobowej pracownika.

Źródło: Gavdi

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top