Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Liferay, międzynarodowy dostawca technologii dla biznesu, w obliczu rosnącej inflacji i coraz większych oczekiwań klientów, wskazał trzy sposoby jak firmy mogą obniżyć koszty, nie rezygnując z jakości oferowanych usług – samoobsługę, automatyzację i uniformizację.

36% użytkowników SAP S/4 HANA widzi przyszłość ERP w elastycznych modułach, ułatwiających rozbudowę systemu, wynika z badania Resulting IT. Klienci SAP, którzy zrezygnowali już z wersji ECC są bardziej otwarci na innowacje. Posiadacze dotychczasowej wersji aż w 72% nadal widzą swój system jako monolit. SAP będzie supportował ECC 6.0 tylko do 2027 roku.

Blisko 80 proc. polskich kancelarii prawnych oczekuje, że ich biznes urośnie w bieżącym roku. Prawnicy na potęgę inwestują także w nowe technologie – już obecnie ze specjalistycznego oprogramowania wspomagającego działania kancelarii korzysta pond dwie trzecie z nich, a plany dotyczące wdrożenia takiego rozwiązania ma co czwarta spośród tych kancelarii, które jeszcze z takiego narzędzia nie korzysta.

Trochę otartych i zupełnie nie robiących na nikim wrażenia stwierdzeń ze świata IT? Proszę bardzo: swobodnie skalowane zasoby, płatność wyłącznie za wykorzystaną moc obliczeniową. całodobowa dostępność wsparcia technicznego…Można by dodać ich jeszcze wiele, jednak jedno jest pewne: dziś to zwyczajne standardy ery cyfrowej transformacji, w której ewidentnie czas na nowe rozdania.

Blisko 60 proc. firm przyznaje, że doświadcza problemów z regulowaniem faktur na czas przez kontrahentów, a co 5. zmaga się z tym zdecydowanie często. Ryzyko finansowe można jednak ograniczyć, dostosowując warunki współpracy do wiarygodności klientów. Pomaga w tym RiskRadar - innowacyjne rozwiązanie, które właśnie weszło na rynek. Ułatwia właścicielom firm podejmowanie decyzji, z kim i na jakich warunkach współpracować. Wykorzystuje nowoczesne technologie i machine learning.

Transformacja polegająca na powielaniu istniejącej funkcjonalności, dziś już nie wystarczy. Utrzymanie uwagi i przychylności klientów korzystających z rozwiązań IT, wymaga generowania rozwiązań cyfrowych, które są po prostu atrakcyjne i konkurencyjne.

PayEye to technologia pozwalająca na płatności biometryczne. Najnowsza wersja usługi - PayEye 2.0, wraz z nową aplikacją oraz nowymi terminalami eyePOS 2.0, umożliwiają realizację transakcji płatniczych z wykorzystaniem fuzji biometrii oka i twarzy. To pierwsza taka technologia na świecie, która dostępna jest już w Polsce!

W branży stolarki otworowej wielu producentów zmaga się z problemem dużych strat stojaków do transportu szyb i okien. Przetrzymywanie ich przez kontrahentów i nieterminowe zwroty zwiększają koszty oraz wymagają regularnego uzupełniania braków. Firma MasterID znalazła sposób na skuteczną kontrolę stojaków i obniżenie kosztów związanych z ich eksploatacją.

3/4 polskich firm korzysta z podpisu elektronicznego – wynika z raportu Asseco pt. „Luka paperless i inne wyzwania na drodze cyfryzacji dokumentów w biznesie”. Zakres wykorzystania podpisu wzrósł 45 proc. w wyniku pandemii Covid-19. Jednocześnie tylko 16 proc. przedsiębiorców korzysta z platform zarządzania dokumentami elektronicznymi i jedynie 3% z elektronicznej identyfikacji tożsamości. Tak duża dysproporcja w wykorzystaniu narzędzi do cyfryzacji dokumentów pokazuje, że firmom nadal daleko jest do całkowitej rezygnacji z dokumentów papierowych. Dane z raportu dotyczą firm zatrudniających powyżej 100 pracowników.

ORACLEKorporacja Oracle uzyskała wszystkie wymagane zatwierdzenia antymonopolowe, w tym zgodę Komisji Europejskiej, dla planowanego nabycia firmy Cerner. Cerner jest przodującym dostawcą cyfrowych systemów informacyjnych wykorzystywanych przez szpitale i systemy opieki zdrowotnej, które umożliwiają pracownikom medycznym świadczenie lepszej opieki pacjentom i całym społecznościom.

Osiągnęliśmy punkt zwrotny w postrzeganiu pracy hybrydowej – stała się ona nieodzownym elementem modelu współpracy. Aż 38% pracowników wykonuje swoje obowiązki służbowe hybrydowo – wynika z opracowania Microsoft z marca 2022 r. Według badań przeprowadzonych przez firmę Poly, aż sześć na dziesięć organizacji uważa, że straci pracowników, jeśli nie wdroży odpowiednich rozwiązań związanych z pracą hybrydową, jednak mniej niż połowa z nich jest w pełni przygotowana na przyjęcie tej strategii.

proaAlpha PolskaCo już dziś potrafią algorytmy i w jaki sposób wytyczają właściwą drogę w labiryncie opcji? Prawie każdego dnia pojawiają się publikacje o nowych obszarach zastosowania sztucznej inteligencji. Jednak im więcej rozwiązań jest oferowanych na rynku, tym trudniej je analizować i wybierać spośród nich te najbardziej obiecujące. Dlatego opracowaliśmy proste metody pozwalające na zachowanie orientacji.

Konsumenci z całego świata nie obawiają się transformacji cyfrowej, oczekując elastycznych produktów i usług, gwarantujących komfortowy dostęp w dowolnym miejscu oraz czasie. Rozwiązania FinTech odpowiadają na te potrzeby, jednocześnie plasując się w samym centrum zmian w zakresie zatartych granic pomiędzy branżą finansową a technologiczną.

Zdalna weryfikacja tożsamości podczas rozmowy z urzędnikiem, sprawy sądowej czy egzaminu kwalifikacyjnego na uczelnię, a także złożenie podpisu pod dokumentem urzędowym czy umową o pracę?

dahliamaticlogoRobotyzacja procesów biznesowych to jeden z głównych trendów transformacji cyfrowej. Coraz więcej firm decyduje się na to, aby umieścić ją na swojej short liście projektów do zrealizowania. Według raportu Deloitte Automatyzacja 2020 73% firm rozpoczęło już działania związane z automatyzacją. Jest to wzrost o 25 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. Co więcej liczba firm podejmujących skalowanie automatyzacji praktycznie podwoiła się względem 2019. Przedsiębiorstwa planując strategię automatyzacji oczekują średnio 15% wzrostu przychodów w obszarach poddanych automatyzacji. Z kolei organizacje, które fazę pilotażową mają za sobą osiągnęły już 9% wzrost przychodu.

Tylko 6% firm na świecie wykorzystuje, udostępnia i dzieli się informacjami w sposób, który zapewnia im wszelkie korzyści biznesowe wynikające z przemyślanej strategii w tym zakresie – wynika z nowego badania Snowflake, firmy działającej w obszarze Chmury Danych. Badanie przeprowadzone wśród 1000 liderów biznesowych i menedżerów ds. technologii wskazuje na istotne przeszkody, jakie większość organizacji napotyka na drodze do wykorzystania potencjału gospodarki opartej na danych.
 

3S uruchomił w Gdańsku nowoczesne data center o powierzchni 500 m2. Jest to 7 obiekt na terenie Polski i pierwszy w Trójmieście należący do operatora. Umożliwi on świadczenie lokalnym firmom usług w obszarze kolokacji, chmury obliczeniowej, dostępu do Internetu oraz bezpieczeństwa IT.

Umawianie się do serwisu samochodowego wkracza na kolejny poziom. Inchcape Polska jako pierwszy dealer umożliwia umawianie się do autoryzowanych serwisów za pomocą popularnej aplikacji Booksy. Od teraz usługa dostępna jest dla Klientów wszystkich czterech lokalizacji Inchcape – w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu.

Asseco rozpoczęło współpracę ze Śląskim Centrum Inżynierii Prawa, Technologii i Kompetencji Cyfrowych Cyber Science, by wspólnie upowszechniać zagadnienia związane z cyfryzacją, kształcić specjalistów z zakresu digitalizacji i cyberbezpieczeństwa, a także edukować na temat tego jakie możliwości dają nowoczesne technologie w biznesie.

Auroria, poznańska manufaktura biżuterii zaręczynowej i ślubnej, stworzyła konfigurator on-line, który pozwala na zaprojektowanie w pełni spersonalizowanego pierścionka zaręczynowego. Na każdym etapie konfiguracji widoczna jest wizualizacja produktu w 3D, dzięki czemu użytkownik może dokładnie zapoznać się z tworzonym projektem. Pomimo ogromnych możliwości customizacji produktu, narzędzie jest bardzo intuicyjne w obsłudze i nie wymaga od klienta umiejętności projektowania. To innowacja na skalę światową.

Prace nad autonomicznymi samochodami mają przyczynić się do ograniczenia liczby wypadków, redukcji emisji spalin i zmniejszenia korków. Popularyzacja tego typu pojazdów wymaga płynnego przejścia od fazy symulacji do testów na drogach, w czym pomaga technologia Internetu rzeczy. Skrócenie cykli inżynieryjnych i szybka analiza dużych zbiorów danych stanowią obecnie największe wyzwania utrudniające upowszechnienie innowacyjnych form lokomocji. Ponadto autonomiczne samochody potrzebują stabilnej sieci, aby komunikować się między sobą oraz infrastrukturą drogową.

Już od ponad 30 lat Cisco uczestniczy w rozwoju Internetu, zapewniając światu łączność w ramach najważniejszych obszarów funkcjonowania, w tym medycyny, pracy czy nauki. W tym czasie sieci ewoluowały w kierunku wczesnego wykrywania i reagowania na problemy, aby wspomóc utrzymanie ich wydajności oraz niezawodności. Kolejnym krokiem na tej drodze jest przewidywanie problemów przed ich wystąpieniem, co do tej pory było niezwykle trudne.

Zgodnie z najnowszym raportem F5 2022 State of Application Strategy (SOAS) tempo cyfrowej transformacji utrzymuje się obecnie na wysokim poziomie. Organizacje na całym świecie, przy pomocy rozwiązań AI i SRE, próbują radzić sobie nie tylko z rosnącą złożonością IT, ale też z brakiem widoczności i deficytami kompetencji.

W ciągu ostatnich lat, wraz ze wzrostem popularności rozwiązań chmurowych, znacznie wzrósł odsetek aplikacji korporacyjnych, które są natywne dla chmury. Poprawa sprawności biznesowej w nowej, cyfrowej rzeczywistości – to główny czynnik napędzający firmy stosujące strategię przejścia do chmury. Liderzy tej zmiany charakteryzują się ciągłym, zwinnym rozwojem, zautomatyzowanym wdrażaniem oprogramowania oraz bardziej zintegrowanymi zespołami DevOps. W rezultacie te organizacje osiągają również zwiększone przychody. Tradycyjne firmy dysponują zasobami IT, które obejmują połączenie technologii chmury oraz starszych aplikacji i infrastruktury lokalnej. Wyzwaniem dla tych organizacji jest tworzenie oprogramowania z taką samą szybkością i poziomem jakości, jak robią to firmy, które powstały w chmurze. Rozwój chmury jest odpowiedzią na to wyzwanie, ale dążąc do poprawy, firmy o modelu mieszanym potrzebują czasu – zmiana nie nastąpi z dnia na dzień.

oracle 120Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Oracle i Pamelę Rucker, instruktora Harvard Professional Development, ludzie na całym świecie domagają się większych postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju i działań społecznych oraz oczekują od firm podjęcia odpowiednich działań. Badanie o nazwie No Planet B objęło ponad 11 tys. konsumentów i liderów biznesu w 15 krajach i wykazało, że ludzie mają dość braku postępu, jaki społeczeństwo czyni w zakresie zrównoważonego rozwoju i inicjatyw społecznych, chcą, aby firmy zamieniły słowa w czyny i wierzą, że technologia może pomóc firmom odnieść sukces tam, gdzie ludzie ponieśli porażkę.
 

Inżynierowie PSI Polska pracują nad technologią, która ma pomóc w dokładnej detekcji i lokalizacji wycieków rurociągów przesyłających mieszaninę ropy i gazu, czyli bardzo trudne w opisie medium. Awarie te są niezwykle szkodliwe dla środowiska i generują znaczące straty dla firm, a przy tym stanowią zagrożenie dla mieszkańców, grożąc m.in. emisją toksycznego siarkowodoru. Projekt PSI Polska wykorzystujący sztuczną inteligencję uzyskał blisko 3 mln dofinansowania z NCBiR i ma być gotowy w przyszłym roku. Obecnie jest już testowany przez jednego z operatorów rurociągów wielofazowych. Technologia ma 10-krotnie wyższą skuteczność niż obecnie stosowane rozwiązania wizyjne.

Deep learning to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów sztucznej inteli-gencji. Zastosowanie technologii z tego obszaru pozwala udoskonalać autono-miczne pojazdy, ma też ogromne znaczenie, jeżeli chodzi o postęp medycyny. Zdaniem Patryka Binkowskiego, Data Scientist z Altimetrik Poland, tworzenie sieci neuronowych, czyli systemów informatycznych, których funkcjonowanie przypo-mina pracę ludzkiego mózgu, to jeden z kluczowych kierunków rozwoju AI. Na uwagę zasługują zwłaszcza Transformery.

Sektor usług finansowych podlega silnej presji nieustannego podążania za innowacjami technologicznymi i usprawniania swojej działalności. Klienci oczekują obsługi na coraz wyższym poziomie i niskiej ceny usług, regulatorzy rynku nakładają kolejne skomplikowane przepisy i wymagania, inwestorzy oczekują natomiast coraz lepszych wyników finansowych. Wyzwania te nie są obce bankowości spółdzielczej. Kasa Stefczyka wykorzystuje nowoczesne technologie by im sprostać i rozwijać swoją działalność.

Red Hat ogłosił dziś wprowadzenie nowych uprawnień i możliwości swojego narzędzia Red Hat OpenShift umożliwiających szybszy ruch inteligentnych aplikacji w chmurze hybrydowej. Wprowadzone usprawnienia, w tym certyfikacja Red Hat OpenShift do pracy z NVIDIA AI Enterprise 2.0 oraz ogólna dostępność Red Hat OpenShift 4.10 oferują organizacjom bezpieczniejsze i stabilniejsze rozwiązanie umożliwiające wprowadzanie, zarządzanie i skalowanie zadań w zakresie sztucznej inteligencji (AI).

Elastyczność w przypadku produkcji jest definiowana jako zdolność do szybkiego reagowania na zmieniające się wielkości popytu w ramach obecnego łańcucha dostaw i struktury produkcji. Dla klienta elastyczność producenta kontraktowego elektroniki ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia jak najefektywniejszej obsługi projektowania, produkcji i bieżącej optymalizacji produktu. Wybór odpowiedniego partnera, świadczącego usługi EMS, może sprawić, że cała operacja będzie przebiegać płynniej, szybciej i bardziej ekonomicznie.

Polski startup Celius wprowadzi na rynek w ciągu kilkunastu najbliższych dni rewolucyjne rozwiązanie informatyczne pomagające zarządzać sytuacjami kryzysowymi np. zbiorowym wypadkiem komunikacji publicznej w gminie, atakiem hakerów na serwery firmy czy sytuacją związaną z atakiem terrorystycznym. Aplikacja będzie możliwa do pobrania zdalnie przez internet w wersji mobilnej np. na smartfony oraz na laptopy i komputery stacjonarne.

Zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA), inteligentne pakiety do zarządzania procesami biznesowymi (iBPMS), czy sztuczna inteligencja (AI) to kilka nurtów hiperautomatyzacji adaptowanych na potrzeby urzędów. Według Gartnera co piąty przedstawiciel administracji deklaruje, że jego urząd automatyzuje procesy, a co trzecia jednostka planuje wdrożyć RPA w ciągu dwóch lat. Nie jest pytaniem „czy”, tylko „kiedy” polska administracja odważniej sięgnie po zrobotyzowaną automatyzację, wskazuje Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting.

Już niebawem, nasz kraj czeka spora zmiana w myśleniu o planowaniu i budowie naszych miast. Jej kierunek wyznaczy idea smart city. Inteligentne miasta będą działać efektywniej, optymalizując jakość usług zarówno dla mieszkańców, jak i znajdujących się w ich zasięgu przedsiębiorstw. Ręcznie zarządzane zasoby miejskie przestają spełniać wymagania – każdy z nas może to obserwować w postaci korków, przepełnionej i często spóźnionej komunikacji miejskiej czy choćby nieefektywnego wykorzystywania energii elektrycznej dziś często marnowanej choćby na oświetlanie ulic, którymi nikt nie chodzi.

ORACLEFirma Oracle ogłosiła dziś dostępność autonomicznej bazy danych w modelu Multiple-VM (wielokrotne maszyny wirtualne) na platformie Oracle Exadata Cloud@Customer. Multiple-VM Autonomous Database umożliwia organizacjom tworzenie i uruchamianie odizolowanych, wysoce dostępnych instancji autonomicznej bazy danych na platformach Exadata Cloud@Customer, na których działają również nieautonomiczne bazy danych Oracle. Pomaga to klientom obniżyć koszty dzięki lepszemu wykorzystaniu infrastruktury i ułatwia adopcję Autonomous Database. Autonomiczna baza danych Multiple-VM jest dostępna bezpłatnie w ramach aktualizacji online dla obecnych klientów Exadata Cloud@Customer.

oracle 120Oracle Cloud Infrastructure (OCI) rozszerza swoją ofertę o 11 nowych usług i możliwości w zakresie obliczeń, sieci i pamięci masowej, które umożliwiają klientom szybsze i bezpieczniejsze wykonywanie zadań przy niższych kosztach. Nowe oferty zapewniają klientom prawdziwie elastyczne usługi w zakresie infrastruktury rdzeniowej, automatycznie optymalizując zasoby w celu dostosowania ich do wymagań aplikacji i znacznego obniżenia kosztów. Przodujące globalne organizacje, takie jak Vodafone, Samsung Securities, GoTo i Cox Automotive, polegają na OCI przy obsłudze wszystkich rodzajów obciążeń, od mikroserwisów po sztuczną inteligencję.

41% agentów Call i Contact Center w Stanach Zjednoczonych twierdzi, że chce, aby ich firmy wprowadziły na szarszą skalę inteligentną automatyzację do obsługi najbardziej powtarzalnych czynności. Jednocześnie jednak aż 40% agentów obawia się, że sztuczna inteligencja pewnego dnia odbierze im pracę, a 72% twierdzi, że czuję się zmotywowana rozwiązując proste problemy klientów – wynika z niedawnych badań firmy Asapp i Uniwersytetu San Francisco. Te wyniki dobrze pokazują stosunek branży Call i Contact Center do automatyzacji, która z jednej strony jej chce, ale też trochę się jej obawia.

Pomoc techniczna to ważny element funkcjonowania wielu rozwiązań IT. Choć transformacja obszaru wsparcia użytkowników rozpoczęła się już przed pandemią, ostatnie dwa lata uwydatniły m.in. potrzebę sprawnego reagowania na nieprzewidziane sytuacje i dostępności 24/7.

Edge AI to termin, na który z coraz większym zaciekawieniem patrzą zarówno eksperci cyfrowej transformacji jak i same firmy i organizacje. Najbliższa przyszłość rysuje się pod znakiem decentralizacji narzędzi SI i wyposażania w nie każdych pojedynczych cyfrowych urządzeń w przedsiębiorstwie. Gartner przewiduje, że już do 2025r aż trzy czwarte wszystkich danych firmowych będzie generowanych i przetwarzanych poza tradycyjnymi centrami danych i „chmurowymi centralami”.

snt logo 2018Zintegrowany System Ograniczania Niskiej Emisji (ZONE) powstanie w środowisku chmurowym. Platforma umożliwi obywatelom realizację e-usług związanych z energetyką. Docelowo oprogramowanie obsłuży ponad 5 mln właścicieli budynków i 40 tys. przedsiębiorców. Wartość umowy przekroczyła 11 mln zł.

Rewolucja, które to słowo lubi używać tak wielu producentów oprogramowania, to dla firm prawniczych ostatnia rzecz, jakiej oczekują od technologii. Prawnicy po prostu chcą, aby wykorzystywane przez nich programy robiły to, do czego zostały przeznaczone i jak najmniej zakłócały rzeczywistą pracę kancelarii. Coraz wyraźniejszy wśród przedstawicieli branży jest także zwrot do rozwiązań działających w chmurze, z kolei niepokój budzi niewystarczająca uwaga, jaką kancelarie przykładają do tematu cyberbezpieczeństwa. To główne wnioski z najnowszych badań organizacji International Legal Technology Association (ILTA).

Back to top