Handel online na rynku rolnym? To możliwe i coraz bardziej skuteczne. Dzięki nowej internetowej platformie Agralan dostawcy i kupujący produkty rolne otrzymują niedostępne dotąd narzędzia do handlu na rynku rolnym w wersji online, także w bezpłatnym pakiecie. Twórcą platformy jest InsERT – lider rynku oprogramowania dla małych i średnich firm.  


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
To już nieuniknione. Także rolnicy i ich biznesowi partnerzy muszą zdecydowanie ograniczyć osobiste relacje i przenieść je do sieci. Dzięki internetowej platformie Agralan jest to możliwe. Spotykają się na niej dostawcy oraz kupujący produkty rolne i bez wychodzenia z domu zamieszczają oferty kupna, składają propozycje sprzedaży, prowadzą negocjacje z potencjalnymi kontrahentami, wymieniają się dokumentami, organizują załadunki i dostawy.

Agrobiznes to bardzo duża część polskiego rynku. Według GUS, na koniec 2018 roku w kraju działało prawie 1,5 mln gospodarstw rolnych, a zbiory wszystkich zbóż w 2019 r. wyniosły około 29 mln ton. Do tej pory ten bardzo duży sektor rynku opierał się przede wszystkim na tradycyjnych formach komunikacji i dość niechętnie spoglądał w stronę online’u. Twórcy nowej internetowej platformy poznali dokładnie potrzeby, a także dotychczasowe przyzwyczajenia przyszłych użytkowników i stworzyli skrojone na miarę, wielofunkcyjne i proste w obsłudze narzędzie do handlowania płodami rolnymi na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu.  

Choć nie jesteśmy jedyni na rynku rolnym, to Agralan jest najbardziej kompletną odpowiedzią na zgłaszane potrzeby funkcjonalne jego uczestników. U nas dodatkowo ponegocjują ceny, umówią dostawy i będą mieć wgląd do historii przeprowadzanych transakcji – mówi Przemysław Tronina, inicjator projektu Agralan, ekspert branży rolnej. – Agralan jest dostępny w wersji mobilnej, co pozwala na korzystanie z jego funkcjonalności na smartfonie – w dowolnym czasie i miejscu – dodaje.   


W Agralanie można przeglądać zawsze aktualne na rynku ogłoszenia kupna produktów rolnych. Można je filtrować, mając zebrane w jednym miejscu dokładnie te, które dotyczą wybranego regionu – z ceną dostosowaną do powiatu i uwzględniającą odległość od miejsca rozładunku. Ogłoszenia na portalu można nie tylko publikować w strefie ogłoszeń, ale poprzez e-mail i SMS-y udostępniać też odbiorcom, którzy nie są użytkownikami platformy. Komunikator pozwala na szybką wymianę informacji i efektywną negocjację cen. Dzięki temu kontrahenci mogą dogadać się, co do brzmienia umowy kupna sprzedaży czy wymienić skany już podpisanej umowy – mówi Krzysztof Raszczuk, pełnomocnik zarządu firmy InsERT, doradca ds. Inwestycji.


Dostępny jest kalendarz dostaw, czyli narzędzie do zarządzania harmonogramem rozładunków. Sprzedający jednym kliknięciem może dokonać rezerwacji na konkretny, dogodny dla niego termin dostawy, bez niepotrzebnego angażowania kupującego. Użytkownicy mają wgląd do historycznych danych, które dotyczą zawartych transakcji handlowych, przebiegu negocjacji oraz wymienianych dokumentów. Mogą tworzyć bazy kontrahentów, z którymi negocjowali, zawierali transakcje lub którym udostępniali ogłoszenie albo dostawę przez SMS lub e-mail. Dane te są bezpiecznie przechowywane u renomowanych dostawców usług „chmurowych” – wymienia. – Tym samym użytkownicy korzystający z Agralana, jako pierwsi na rynku, otrzymują komplet funkcjonalności, które umożliwiają pracę zdalną w handlu produktami rolnymi – to wszystko można robić również na każdym urządzeniu mobilnym – podsumowuje Krzysztof Raszczuk.


Użytkownicy platformy mają do dyspozycji pakiet bezpłatny i komercyjny. W ramach bezpłatnego mogą przeglądać ogłoszenia kupna i składać propozycje sprzedaży, negocjować warunki dostaw oraz zawierać transakcje sprzedażowe, korzystając przy tym z własnej bazy kontrahentów. 

Źródło: Insert

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top