microsoft logo 2018Nawet niewielka stłuczka samochodowa wiąże się ze sporym stresem związanym nie tylko z samym zdarzeniem, ale i całą nierzadko skomplikowaną procedurą zgłoszenia incydentu i naprawy uszkodzonego auta. Brazylijski startup postanowił ułatwić ten proces tworząc aplikację Car10.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Przy pomocy rozwiązania uczestnik zdarzenia może zrobić i przesłać do systemu zdjęcie szkody. Dzięki temu uzyskuje on od trzech do pięciu ofert naprawy samochodu z pobliskich warsztatów, które wcześniej są sprawdzane pod względem jakości wykonywanych usług. Startup gwarantuje nawet, że w przypadku gdy klient będzie niezadowolony, naprawa zostanie wykonana za darmo.

Jedna platforma

Car10 towarzyszy klientowi na każdym kroku, począwszy od dostarczenia kosztorysu, po zaplanowanie wizyty, a nawet dokonanie płatności. Wszystko w oparciu o jedną platformę. Klient ma wówczas możliwość oceny całego procesu oraz samego warsztatu, w którym dokonano naprawy.

Car10 został utworzony w 2014 r. przez trzech braci, którzy wcześniej pracowali w rodzinnej firmie z branży ubezpieczeniowej. Obecnie Car10 ma około 100 000 klientów i współpracuje z około 4 000 warsztatów samochodowych w całej Brazylii.

Od samego początku firma stawiała na technologię i obsługę danych. Czteroosobowy zespół korzysta z chmury Microsoft Azure i dashboardów Power BI. Aplikacje są oparte na platformie .NET.

Z 30 minut do 30 sekund

Standardowo proces wyceny szkody po przesłaniu zdjęcia zajmował od 30 minut do godziny. Teraz, aby przyspieszyć ten proces, firma z Sao Paolo wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji dostarczane za pomocą platformy Microsoft Azure Cognitive Services Custom Vision Service. Dzięki temu, klienci otrzymują wiedzę o szacowanych szkodach nawet w 30 sekund.

Firma otrzymała od Microsoft również wsparcie w postaci funduszu inwestycyjnego, dzięki któremu mogła wdrożyć rozwiązania AI. Mimo że Car10 zatrudnia informatyków, to żaden z nich nie kształcił się wcześniej z zakresu sztucznej inteligencji. Usługi poznawcze Azure Cognitive Services są zaprojektowane tak, aby mogły z nich korzystać nawet osoby, któe nie posiadają wiedzy o AI.

System oparty o sztuczną inteligencję wykorzystuje model uczenia maszynowego do porównania uszkodzeń samochodu z innymi podobnymi przypadkami. Dzięki temu uzyskiwany jest precyzyjny szacunek kosztów naprawy. W kolejnym kroku system otrzymuje informacje o dokładnych cenach od pobliskich warsztatów.

Do przeszkolenia modeli uczenia maszynowego wykorzystane zostały zdjęcia z napraw samochodów. Dzięki temu system jest w stanie wykryć, jakiego rodzaju naprawa jest potrzebna i ile może ona kosztować. Dodatkowo, chmura Azure pomaga chronić wrażliwe dane klientów.

Źródło: www.microsoft.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top