sap logoKiedy wybuchła pandemia i fizyczne punkty sprzedaży detalicznej musiały zamknąć lub ograniczyć swoją działalność, marki musiały szybko przestawić się na bezpośrednią sprzedaż internetową i nauczyć się, jak wchodzić w interakcje z klientami cyfrowo. Dość szybko zdały sobie sprawę, że prosty sklep internetowy nie wystarcza, aby konkurować w cyfrowym świecie. Przykładem jest Uniwersytet Lublański, który dzięki wykorzystaniu aplikacji SAP Upscale Commerce wszedł w świat sprzedaży internetowej i zbudował zupełnie nowy model biznesowy w zaledwie miesiąc.

 REKLAMA 
 KLIKNIJ I POBIERZ RAPORT ERP 
 
Współcześni e-klienci doświadczają wielu niedogodności, związanych chociażby z kontaktem ze sklepem, dostawami czy prezentacją produktów. Jedynie 12 proc. konsumentów nie ma żadnych negatywnych doświadczeń – wynika z badania „Co (u)gryzie ecommerce”. W ostatnim roku sektor handlu internetowego znacznie przyspieszył, a sprzedawcy zmierzyli się z wyzwaniem dostarczania usług na poziomie znanym klientom z fizycznych placówek. Część nie przetrwała tego eksperymentu.

Byli jednak i tacy, jak stuletni Uniwersytet Lublański, którzy odnieśli sukces w sieci, dzięki wykorzystaniu technologii chmurowej. Wdrożenie aplikacji SAP Upscale Commerce pozwoliło ośrodkowi akademickiemu w zaledwie cztery tygodnie uruchomić internetowy kanał sprzedaży książek, cyfrowych materiałów do nauki oraz kursów.

Kolebka tradycji czy innowacji?

Uniwersytet Lublański jest najstarszą uczelnią w Słowenii, złożoną z 26 wydziałów, na których studiuje 40 tys. studentów z całego świata. To także jedna z największych instytucji wydawniczych. Jednostka podąża za trendami dostosowując środowisko IT do swoich potrzeb biznesowych. Aktualnie posiada zintegrowany ekosystem SAP S/4HANA, wspierający między innymi obszary finansów czy zasobów ludzkich.

Instytucja wprowadza także dodatkowe aplikacje, takie jak SAP Upscale Commerce, które - dzięki silnikowi sprzedaży opartemu na sztucznej inteligencji - umożliwiają sprzedawcom detalicznym uruchomienie nowych kanałów handlu. Uniwersytet Lublański pierwsze książki i materiały naukowe sprzedał w ciągu miesiąca od wdrożenia rozwiązania.

Przechodząc z kanału fizycznego do ecommerce wielu sprzedawców napotyka trudności związane z wprowadzeniem uproszczonego modelu zakupowego. Tymczasem prostota i elastyczność są czynnikami, które zwiększają poziom satysfakcji konsumentów i doświadczenia klienta. Klienci oczekują interakcji ze sklepem lub szerzej z marką. Technologie, takie jak SAP Upscale Commerce mają wspierać retailerów w klientocentrycznym podejściu do sprzedaży, automatyzując działania i pomagając w realizacji modelu biznesowego, którego celem jest zachowanie ciągłości handlu - Bartosz Mekier, Presales Expert, SAP Customer Experience


Technologiczny fundament

Wdrożenie rozwiązania chmurowego zapewniło użytkownikom łatwy dostęp do zasobów wydawniczych uniwersytetu. Sklep internetowy zastępuje bezpośredni kontakt pomiędzy sprzedawcą a klientem. Studenci mogą przeglądać publikacje, a jeśli im się spodobają – dokonać zakupu online w szybki sposób. Informacje w systemie dotyczące dostępnych pozycji są automatycznie aktualizowane, co zwiększa zaufanie klientów. Jak wskazują eksperci KPMG, wiarygodność jest obecnie jednym z filarów mających największy wpływ na skłonność do polecenia marki. Z kolei według Mobile Institute i Izby Gospodarki Elektronicznej, 76 proc. konsumentów opuszcza e-sklep i omija go w przyszłości oraz szuka alternatyw w sieci, jeśli na swojej ścieżce zakupowej napotkało problemy.

Oprócz sprawnego procesu zarządzania zamówieniami, równie ważna jest również łatwość i intuicyjność pracy w systemie. Technologia powinna wspierać zadania pracowników firmy i wspomagać w budowaniu relacji z klientami. SAP Upscale Commerce pozwala maksymalnie uprościć operacje back-end, samodzielne zarządzanie front-endem, a sam proces implementacji aplikacji zajmuje zaledwie kilka tygodni. Inteligentna platforma sprzedaży optymalizuje usługi online i umożliwia zwiększenie konwersji oraz rentowności, jednocześnie budując doświadczenia pozwalające wyróżnić markę na zatłoczonym rynku e-commerce. - Katarzyna Otto, Customer Experience Solution Specialist w SAP



Władze Uniwersytetu Lublańskiego przewidują możliwość rozbudowy systemu i implementację dodatkowych narzędzi w przyszłości, a także działania zapewniające personalizację oferty.

Źródło: www.sap.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top