Technologie Edge i 5G są warunkiem szybkiego rozwoju biznesu. Według najnowszego badania IBM - Institute for Business Value (IBV), 59% liderów branży komunikacyjnej uważa, że w obecnych warunkach musi wdrożyć technologie AI i automatyzacji, a 50% twierdzi, że ich firmy muszą stać się strategicznymi platformami chmurowymi, posiadającymi zróżnicowany ekosystem partnerski. Wyniki badania "Koniec usług komunikacyjnych, jakie znamy" opierają się na opinii 500 prezesów firm telekomunikacyjnych z 21 krajów, w tym z Polski.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Chociaż proces dostosowywania się do technologii Edge oraz 5G może być kosztowny, 91% liderów osiągających najlepsze wyniki w branży telco oczekuje lepszych perspektyw finansowych w ciągu najbliższych pięciu lat właśnie dzięki tym technologiom. Dla porównania, tak samo uważa tylko 54% drugiej grupy respondentów. W rezultacie wyścig o przekształcenie sieci telekomunikacyjnych w platformy oparte na oprogramowaniu nabiera tempa.

Automatyzacja sieci telekomunikacyjnych odgrywa ważną rolę w całym procesie, a 79% liderów firm osiągających najlepsze wyniki twierdzi, że powinna ona obejmować sposób działania i funkcjonowania infrastruktury. Ważne jest również, aby gracze telekomunikacyjni mieli bezpośredni dostęp do możliwości automatyzacji, a 61% uważa, że powinny one zostać rozszerzone na ekosystemy partnerskie.

Z kolei według ostatniego badania IBV CEO Study 2021, 71% prezesów firm telekomunikacyjnych szacuje, że cloud computing stanie się podstawową technologią do osiągania wyników biznesowych w ciągu najbliższych 2-3 lat, a 61% uważa tak samo w przypadku 5G. W tym kontekście 60% respondentów uważa za szczególnie ważne wzmocnienie bezpieczeństwa i poufności danych dla swoich klientów.

W najbliższych latach technologie 5G i Edge na nowo zdefiniują standardy łączności. Rola operatorów telekomunikacyjnych w tym procesie wymaga jednak świeżego spojrzenia na budowę nowoczesnych platform usług biznesowych z wykorzystaniem strategii otwartej chmury hybrydowej” – mówi Jarosław Szymczuk, Dyrektor Generalny, IBM Polska i Kraje Bałtyckie. „W miarę jak rośnie popularność przetwarzania brzegowego, dzięki wykorzystaniu IBM Cloud Satellite do wdrażania i zarządzania klastrami Red Hat OpenShift w dowolnej lokalizacji, różne branże, w tym telekomunikacyjna, mogą w bezpieczny sposób budować i wdrażać usługi sieciowe. Ma to istotne znaczenie dla spełnienia kluczowych wymagań dotyczących prywatności danych, miejsca ich przetwarzania, a także minimalizowania czasów dostępu. Niezależnie czy mowa o wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality) w przemyśle czy monitorowaniu nowoczesnej sieci energetycznej za pomocą czujników, wykorzystujących 5G, umożliwiamy operatorom kontrolę nad tym, gdzie i jak będą budować oraz wdrażać swoje rozwiązania oparte na kontenerach, dzięki udostępnianiu hybrydowych środowisk chmurowych - dodaje.


Popularyzacja modelu pracy zdalnej w pandemii spowodowała gwałtowny wzrost zapotrzebowania na infrastrukturę sieciową i łączność. Wspólnie z IBM śledzimy wiele projektów i wdrożeń pilotażowych, które wykorzystują innowacyjność platform Red Hat Open Source. Jedną z popularnych technologii jest Red Hat OpenShift, ponieważ jest to platforma kontenerowa klasy korporacyjnej, gotowa do obsługi branży telco, z pełnym wsparciem dla podstawowych funkcji 5G i nową architekturą Open RAN w chmurze. Ta nowa architektura pomaga zbudować platformę chmurową niezależną od dostawców w dużo efektywniejszym modelu kosztów utrzymania. Co ważne, daje to firmom telekomunikacyjnym silną pozycję negocjacyjną i pozwala uniknąć uzależnienia od dostawcy – mówi Adam Wojtkowski, General Manager na region CEE, Red Hat.


IBM Research wciąż rozwija nowe programy innowacji telekomunikacyjnych, które przynoszą wymierne rezultaty, takie jak niedawne ogłoszenie o wprowadzeniu na rynek pierwszego na świecie 2-nanometrowego chipa, który znacząco przyczyni się do zwiększenia wydajności i sprawności każdego urządzenia, od stacji sieci 5G po telefony czy tablety (np. zwiększając 4-krotnie czas pracy na baterii).

IBM obsługuje ponad 40 globalnych firm partnerskich w ramach ekosystemu IBM Cloud for Telecommunications. Dzięki takim rozwiązaniom operatorzy telekomunikacyjni mogą zarządzać zadaniami pracy na dużą skalę, w tym usługami głosowymi, przesyłem danych czy usługami multimedialnymi. Jednocześnie do inteligentnego przepływu pracy niezbędny jest dostęp do szerokiej gamy aplikacji branżowych i IoT (Internet of Things), takich jak rozwiązanie IBM Watson.

Źródło: IBM

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top