METRO SYSTEMS poprawia jakość wymiany danych dzięki Comarch EDI

METRO SYSTEMS – wewnętrza firma informatyczna METRO GROUP, która doradza firmom wchodzącym w skład grupy (takim jak real,- i METRO/MAKRO Cash&Carry) we wszystkich sprawach związanych z IT i zarządza należącą do nich infrastrukturą – wybrała Comarch jako nowego dostawcę usług EDI. Komunikacja pomiędzy 234 hipermarketami i ponad 20 tysiącami partnerów handlowych w 24 krajach na całym świecie została przeniesiona do systemu Comarch EDI.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
METRO zdecydowało się na system Comarch ze względu na szanse biznesowe wiążące się z zaawansowanym rozwiązaniem Comarch EDI, które zastąpiło używane dotąd przez firmę inne narzędzie. Głównym celem projektu było przyspieszenie współpracy pomiędzy dostawcami i ich systemami ERP. Comarch EDI dostarcza informacje o zamówieniach, dostawach i potwierdzeniach wpływu towarów. Ponadto elektroniczne dokumenty gwarantują bezpieczny transfer danych i eliminują błędy popełniane podczas ręcznego wprowadzania danych. Znaczącą zaletą systemu Comarch EDI jest ograniczenie liczby papierowych dokumentów, co z kolei znacząco obniża koszty operacyjne.
Pracownicy naszych sklepów utrzymują kontakty z wieloma dostawcami i składają tysiące zamówień każdego dnia. Z tego powodu ciągłość i efektywna wymiana dokumentów z dostawcami jest tak istotna, szczególne gdy mówimy o zamówieniach realizowanych w ciągu kilku godzin, jeszcze tego samego dnia. Nie ma tu miejsca na nieporozumienia. Przetwarzanie papierowych dokumentów byłoby niezwykle trudne do skoordynowania, czasochłonne i problematyczne – z tego względu już wcześniej wdrożyliśmy rozwiązanie klasy EDI. Comarch EDI znacząco poprawił komunikację METRO SYSTEMS z dostawami. Ponadto pozwoli nam to podejmować decyzje szybko i reagować właściwie na zmieniające się środowisko biznesowe – mówi Gabriele Timm, Provider Management Officer w METRO SYSTEMS GmbH.
Comarch EDI zapewnia poprawność przepływu danych pomiędzy METRO GROUP i jego dostawcami. Jednocześnie system umożliwia integrację ze wszystkimi formatami wykorzystywanymi w różnych źródłach danych i procesach – takimi jak EDIFACT, Flat File, Web EDI, Classic EDI – i tłumaczy format dokumentu do formatu używanego przez partnerów i formaty partnerów do formatu używanego przez firmę. System dostarcza użytkownikom szereg korzyści, takie jak automatyzacja procesu poprawiania błędów, co powoduje bardzo wyraźne zmniejszenie liczby pomyłek w komunikacji pomiędzy aplikacjami, które powstawały podczas ręcznego wprowadzania danych. Projekt wprowadził również moduł śledzenia (Comarch EDI Tracking Module), który pozwala zobaczyć podgląd statusu przetwarzanych dokumentów, weryfikuje ich zgodność z planem zamówień i sprawdza termin, kiedy dostawca otrzyma zamówienie.

Obecnie system umożliwia komunikację pomiędzy 234 sklepami i ponad 20 000 partnerami handlowymi w 24 krajach na całym świecie. Elastyczność platformy umożliwia włączenie nowych typów dokumentów i podłączenie nowych partnerów w każdym momencie. Użytkownicy systemu Comarch EDI w METRO GROUP mają stały (24/7) dostęp do wsparcia technicznego.
Jesteśmy dumni z naszego partnerstwa z METRO SYSTEMS i z tego, że ta globalna firma zaufała rozwiązaniom Comarch. Dzięki dobrze zorganizowanej współpracy pomiędzy pracownikami METRO SYSTEMS a specjalistami Comarch EDI, wszystkie połączenia w kanale EDI pomiędzy METRO GROUP i jej partnerami biznesowymi zostały przeniesione z systemu poprzedniego dostawcy usług EDI do systemu Comarch EDI w efektywny sposób – mówi Tomasz Spłuszka, Business Development Director, Comarch. Obecnie wykonujemy usługi zarządzane, co oznacza że jesteśmy odpowiedzialni za codzienne funkcjonowanie platformy EDI która obsługuje METRO GROUP i jej biznesowych partnerów.
Źródło: COMARCH

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top