System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Huawei P9 lite - nowy smartfon z rodziny P9, pojawił się na polskim rynku. Urządzenie ma ultracienką obudowę, zaprojektowaną w pięknym, dynamicznym stylu. Oprócz zaawansowanych funkcji technologicznych, posiada doskonały aparat i wydajną baterię. Huawei P9 lite to smartfon nowej generacji obsługujący dwie karty SIM. Wszystkie zalety nowego modelu idealnie łączą się z naprawdę dobrą ceną.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Huawei P9 lite właśnie debiutuje na polskim rynku. Smartfon, podobnie, jak jego poprzednik, dedykowany jest użytkownikom, którzy szukają ergonomicznego i elegancko zaprojektowanego urządzenia.

Mistrzowski design

Huawei P9 lite zachwyca swoim minimalistycznym stylem. Cienkie ramki wokół ekranu mają tylko 2 mm. Wraz z kunsztownie zaprojektowaną 7,2 cm obudową, tworzą harmonijną całość. Jego 5.2-calowy ekran o rozdzielczości FHD 1080x1920 pikseli zajmuje aż 76.4% powierzchni urządzenia. Doskonale odwzorowuje barwy i najmniejsze detale.

Dual SIM

Nowy smartfon ma podwójnie bogate wnętrze. Dzięki pomysłowemu slotowi SIM w P9 lite możemy używać jednocześnie dwóch kart SIM (nano-SIM). Jeśli nie ma takiej potrzeby, slot umożliwia korzystanie z jednej karty SIM i karty pamięci w standardzie microSD.

Świetne zdjęcia

Projektanci Huawei P9 lite zadbali o najważniejszą funkcję smartfona: dobre zdjęcia. Aparat 13 Mpix uzbrojono w szereg funkcji, m.in. tryb profesjonalny i slow-motion. Kamera pozwala na precyzyjne wydobycie szczegółów wykonywanych zdjęć i filmów. P9 lite ma też funkcję malowania światłem, która pozwala tworzyć zapierające dech w piersiach świetlne obrazy.

Selfie idealne

Większość zdjęć wykonywanych smartfonami to właśnie selfie. Przedni aparat 8Mpix z obiektywem o szerokim kącie widzenia, pomoże wydobyć piękno nawet w najtrudniejszych warunkach. Specjalne funkcje pozwalają np. podkreślić urodę (funkcja „upiększanie” lub „cyfrowy makijaż”), a także dodać do zdjęcia zabawne elementy lub ciekawą kolorystykę. Z kolei funkcja rozpoznawania twarzy i automatyczny retusz sprawią, że selfie wyjdzie dobrze nawet w nocy.

Pełen energii

Użytkownik P9 lite będzie mógł przez długi czas cieszyć się rozmowami i fotografowaniem, dzięki baterii o pojemności 3000 mAh. Jej długą żywotność wspiera system SmartPower 4.0. Optymalizacja zużycia energii pozwala również na słuchanie muzyki przez wiele godzin, która w P9 lite brzmi naprawdę wyjątkowo. Smartfon wyposażono w procesor dźwięku HiSilicon Hi6402 audio DSP i zintegrowany głośnik, aby wydobyć idealnie czysty dźwięk.

Bezpieczeństwo i wydajność

Nowy P9 lite został zabezpieczony czytnikiem linii papilarnych, który znajduje się na tylnej stronie obudowy. Innowacyjny system pozwala na szybkie i wygodne odblokowanie. Szybkie działanie smartfona gwarantuje ośmiordzeniowy HiSilicon Kirin 650, zaś najnowszy Android 6.0 Marshmallow z nakładką Emotion UI 4.1. nadaje doskonałej płynności w obsłudze aplikacji. W P9 lite nie mogło zabraknąć najważniejszych funkcjonalności, umożliwiających kontakt ze światem na różne sposoby: Wi-Fi 802.11 b/g/n, Bluetooth 4.1, NFC, LTE.

Huawei P9 lite wszedł do sprzedaży u operatorów. Jest dostępny w wersji 2GB w kolorze białym, czarnym i złotym. Smartfon pojawi się również w najlepszych salonach sprzedaży w cenie 1299 zł.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top