System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
16 lutego br. w Pekinie i Londynie odbyła się przedpremierowa konferencja Huawei towarzysząca tegorocznemu wydarzeniu Mobile World Congress, które będzie miało miejsce w Barcelonie w dniach 22-25 lutego.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Podczas konferencji firma zaprezentowała pięć głównych inicjatyw: „Big Video – Everywhere”, „Big IT – Enabling”, „Big Operation – Agile”, „Big Architecture – Elastic”, „Big Pipe – Ubiquitos” dedykowanych branży telekomunikacyjnej, które mają przyspieszyć jej cyfrową transformację. Huawei ogłosił również aprobatę otwartych platform umożliwiających efektywną współpracę w sektorze telekomunikacyjnym oraz zapowiedział wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w zakresie 4.5G, Internet of Things (IoT), technologii wideo w standardzie 2K/4K i koncepcji bezpiecznego miasta (Safe City). Wszystkie przedstawione na wydarzeniu inicjatywy i innowacyjne rozwiązania stanowią element długoterminowego zaangażowania firmy w tworzenie Lepiej Skomunikowanego Świata (Better Connected World).
Transformacja cyfrowa napędza zarówno rozwój branży telekomunikacyjnej, jak i przyczynia się do podniesienia innowacyjności innych sektorów – powiedział William Xu, Executive Director of the Board and Chief Strategy Marketing Officer, Huawei. – Huawei będzie kontynuował prace nad rozwojem otwartej platformy, by zapewnić operatorom telekomunikacyjnym odpowiednie środowisko do szybkiego i efektywnego wzrostu, a to w znacznej mierze przełoży się na przyspieszenie transformacji cyfrowej – dodał.
Huawei przedstawił również szereg realizowanych obecnie inwestycji w dziedzinie innowacji. Firma we współpracy z ponad 600 partnerami jest w trakcie tworzenia otwartych laboratoriów, które mają umożliwić prace nad komercyjnym wykorzystaniem najnowszych usług. Obecnie powstaje dziesięć laboratoriów rozlokowanych m.in. w Chinach i Europie oraz innych regionach świata. Firma uruchomiła również inicjatywę „$1bn Developer Enablement Program”, której działania mają na celu tworzenia odpowiednich warunków do rozwoju innowacji. Z kolei w zakresie transformacji cyfrowej obejmującej takie sektory gospodarki jak: transport, energetyka, administracja czy finanse, Huawei intensywnie współpracuje z konsultantami oraz producentami oprogramowania, by wspólnie kreować zintegrowane rozwiązania.

Huawei zapowiedział, że w najbliższych latach skupi się m.in. na dostarczaniu infrastruktury informatycznej (Infrastructure as a Service, IaaS), by umożliwić firmom wykorzystanie wirtualnej platformy (Platform as a Service, PaaS) oraz oprogramowania (Software as a Service), dzięki czemu zyskają możliwość tworzenia nowych, wartościowych rozwiązań. Warto również dodać, iż Huawei opracował rozwiązania otwartej platformy dla technologii wideo w standardzie 2K/4K, a także zbudował platformę eSDK dla programistów, która oferuje elastyczne i łatwe w obsłudze narzędzia programistyczne.
Firma Huawei koncentruje się na swojej kluczowej działalności i dąży do przyspieszenia transformacji cyfrowej wśród operatorów poprzez realizację strategicznych inwestycji. Wierzymy, że nasz długoterminowy wysiłek i wytrwałość doprowadzą do przełomu – powiedział Ryan Ding, Executive Director of the Board and President of Products & Solutions, Huawei.
Huawei przewiduje w niedługim czasie wzrost rynku wideo do 100 miliardów dolarów oraz usług chmurowych dla sektora enterprise do 1 biliona dolarów, co w efekcie przełoży się na 10-krotny wzrost liczby połączeń IoT. To z kolei przyniesie operatorom telekomunikacyjnym nowe możliwości. Ponadto firma szacuje, że do roku 2025 przybędzie cztery miliardy nowych użytkowników technologii szerokopasmowych, ponad 100 miliardów urządzeń zostanie połączonych cyfrowo, a zużycie danych przez każdego użytkownika wzrośnie ponad 500-krotnie. Cyfrowe i fizyczne światy coraz wyraźniej przenikają się między sobą, co sprawia, że konsumenci domagają się usług typu „ROADS” (Real-time, On-demand, All-online, DIY, Social). Dla branży telekomunikacyjnej dostarczenie tego rodzaju usług oraz zaspokojenie zróżnicowanych potrzeb klientów wymaga zmiany dotychczasowej strategii, wprowadzenia nowych kanałów, danych i usług, a co więcej – uwzględnienia pięciu kluczowych inicjatyw Huawei oraz udostępniania zasobów w ramach partnerstwa.

Kilka słów o MWC 2016

Podczas zbliżającej się konferencji Mobile World Congress w Barcelonie, Huawei podzieli się cennymi informacjami w zakresie cyfrowej transformacji w branży telekomunikacyjnej oraz zaprezentuje swoje innowacyjne rozwiązania m.in. w zakresie 4.5G, Internet of Things i Safe City.

Sieć 4.5G oferuje prędkość mobilnego Internetu do 1000 Mb/s, zapewniając dźwięk w jakości HD, technologię wideo w standardzie 2K/4K HD oraz realne doświadczenia w wirtualnym świecie bez względu na miejsce. Sieć 4.5G urzeczywistni koncepcję IoT, co uczyni nasze życie bardziej inteligentne i pomoże operatorom telekomunikacyjnych w ekspansji na rynku. Na tegorocznym MWC zostanie zaprezentowany jeden z kluczowych produktów Huawei – GigaRadio – który jest przełomową technologią w zakresie 4.5G. Rozwiązanie zostanie komercyjnie wdrożone na dużą skalę w 2016 roku, przyczyniając się do przyspieszenia globalnego rozpowszechnienia 4.5G.

Internet of Things umożliwi cyfrową transformację w obszarze internetu szerokopasmowego, sprawiając, że pojęcie inteligentnego domu stanie się realne. Nowy standard LTE dla środowiska IoT (tzw. NB-IoT) spowoduje powstanie nowych możliwości biznesowych w obszarze inteligentnego pomiaru, parkowania, monitorowania w zakresie logistyki oraz inteligentnych miast.

Rozwiązanie Safe City łączące najnowsze technologie IoT i mobilną łączność szerokopasmową (MBB) zapewni inteligentne, oparte na systemach wideo zabezpieczenia dla miast, umożliwiające władzom publicznym i miejskim zapobieganie wypadkom i lepszą reakcję w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych. Do tej pory rozwiązania Safe City firmy Huawei zostały wdrożone w przeszło 100 miastach w ponad 30 krajach.

Źródło: Huawei

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top