System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Sezonowość kampanii marketingowych to nie tylko nowe promocje i wyprzedaże. To także zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów, m.in. w tym jak wyszukują i kupują produkty online. Z analiz RTB House wynika, że aktywność użytkowników smartfonów i tabletów rośnie w miesiącach letnich nawet o kilkadziesiąt procent.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Zgodnie z raportem PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau, w 2016 roku wydatki na reklamę internetową wzrosły do 72,5 mld USD. Jest to wynik o 22 proc. lepszy niż rok wcześniej. Aż 51 proc. tych wydatków, czyli 36,6 mld dolarów, przeznaczone zostało na reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych. Po raz pierwszy w historii reklamy mobilne stanowiły ponad połowę tej kwoty.

RTB House, działająca globalnie polska firma, która specjalizuje się w innowacyjnej technologii retargetingowej, sprawdziła, że to właśnie latem konsumenci najchętniej korzystają ze smartfonów i tabletów. Z kolei rosnąca popularność urządzeń mobilnych ma znaczący wpływ na działania reklamowe prowadzone w sezonie letnim.

Potwierdzają to zagregowane dane zebrane na ponad 40 rynkach w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, które pokazują, że liczba konwersji z urządzeń przenośnych wzrosła w lipcu i sierpniu 2016 roku. Smartfony i tablety wygenerowały w sumie 28 proc. łącznej liczby konwersji w lipcu oraz prawie 30 proc. w sierpniu (ze smartfonów pochodziło odpowiednio 24 proc. i ponad 25 proc. konwersji, podczas gdy z tabletów ponad 4 proc. w obu miesiącach). Udział smartfonów był w tym przypadku kolejno o 27 proc. oraz 36 proc. wyższy niż średnia dla całego roku.

Analizy dotyczące trendów zakupowych w Polsce przyniosły bardzo zbliżone wyniki. W lipcu 2016 roku liczba konwersji z urządzeń mobilnych wyniosła 23 proc. więcej niż średnia dla całego roku, z czego smartfony i tablety wygenerowały 24 proc. łącznej liczby konwersji (20 proc. smartfony i 4 proc. tablety). Z kolei w sierpniu, liczba konwersji wyniosła aż o 54 proc. więcej niż średnia roczna. Z tego prawie 29 proc. pochodziło z urządzeń mobilnych (25 proc. ze smartfonów i prawie 4 proc. z tabletów).

Jak zauważa Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Poland, RTB House, w związku z rosnącą liczbą urządzeń mobilnych, wiedza o zachowaniach zakupowych użytkowników jest kluczowa dla powodzenia wielu akcji marketingowych. – Analizy pokazują, że zdecydowanie częściej decydujemy się na zakup przez smartfon czy tablet latem. Dlatego działania reklamowe, szczególnie w tym okresie, powinny skupiać się na kampaniach prowadzonych na różnych platformach jednocześnie. Dzięki temu możemy mieć pewność, że reklamy będą docierały do osób niezależnie od miejsc, w których się znajdują.

Abgarowicz zauważa również, że przy użyciu odpowiednich narzędzi retargetingowych, marketerzy mogą szybko reagować na zachowania klientów na różnych etapach ich zakupowej ścieżki. – Wiedząc, jak i kiedy konsumenci korzystają z określonych urządzeń, możemy planować strategie reklamowe dla różnych segmentów użytkowników, zarówno odwiedzających stronę sklepu, przeglądających oferty czy kupujących, co w efekcie pozwoli na przygotowywanie ultra-precyzyjnie spersonalizowanych komunikatów – podsumowuje Abgarowicz.

Ten sezonowy trend odzwierciedla rosnące znaczenie marketingu mobilnego. Jak wynika z danych RTB House, w 2016 roku średnia liczba konwersji z urządzeń mobilnych między styczniem a majem wynosiła około 19 procent. W 2017 roku liczba ta wzrosła do ponad 28 proc., zaliczając wynik prawie o połowę wyższy. Pozwala to zakładać, że w okresie od czerwca do sierpnia liczba konwersji będzie podobna lub jeszcze większa.

Analiza opiera się na danych zgromadzonych przez RTB House z ponad 1000 kampanii prowadzonych w modelu RTB (technologia reklamy online, która umożliwia sprzedaż i wyświetlanie pojedynczych wyświetleń reklam w czasie rzeczywistym).

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top