System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Comarch, oficjalny dostawca rozwiązań Next Generation Service Assurance oraz Service Quality Management dla niemieckiego Vodafone, ukończył nowy etap projektu obejmujący wdrożenie Comarch GIS Platform Suite.



 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 


Piąty etap wspólnego projektu realizowanego przez Comarch i Vodafone, rozpoczętego w roku 2009, przynosi duże zmiany w zakresie projektu i umożliwia dalszą poprawę satysfakcji klientów Vodafone ze świadczonych usług. Nowe rozwinięcia systemu dają operatorowi namacalne korzyści w postaci poprawy user experience oraz usprawniają wewnętrzne procesy Centrum Operacji Sieciowych. Nowe funkcjonalności pozwolą na szybszą identyfikację przyczyn problemów sieciowych oraz na lepszą ich analizę. Przełoży się to bezpośrednio na skrócenie czasu potrzebnego na rozwiązanie awarii w sieci, a co za tym idzie, na poprawę satysfakcji klientów.
W roku 2009 firma Vodafone zdecydowała się na strategię nakierowaną na realizację potrzeb klientów biznesowych i zwiększenie przychodów z tego segmentu. Wyrazem tego było uruchomienie programu konsolidacji i transformacji OSS wspólnie z Comarchem, który dostarczył w ramach projektu kompleksowe rozwiązanie do zarządzania jakością usług – Next Generation Service Assurance. System pozwolił Vodafone przejść od tradycyjnego modelu zarządzania siecią, skoncentrowanego na problemach technicznych, do nowoczesnego rozwiązania skoncentrowanego na zapewnieniu wysokiej jakości świadczonych usług i podnoszeniu satysfakcji klientów. System wzmocnił pro-aktywność obsługi klienta, umożliwiając wczesne wykrywanie awarii sieciowych, skrócenie czasu rozwiązania problemów oraz dokładne przewidywanie i kalkulację wpływu awarii technicznych na jakość usługi dostarczanej do klienta.

Projekt początkowo realizowany był w niemieckiej spółce Vodafone, został z czasem rozwinięty i dziś obejmuje również struktury firmy Vodafone w Czechach i Holandii.

Poprzez wymianę systemu Fault & Service Management starszej generacji, niemiecki Vodafone obniżył wydatki kapitałowe (CAPEX) o 47% oraz operacyjne (OPEX) – o 68%. Transformacja gwarantuje również obniżenie kosztu przyszłych integracji OSS o co najmniej 30%. Monitorowanie sieci w kontekście Comarch Service Quality Management daje możliwość realizacji strategii zorientowanej na satysfakcję klientów. Rozwiązanie zostało obecnie uzupełnione o bogatą w interfejsy platformę Comarch GIS, która pozwala na zbieranie, przetwarzanie, edycję i usuwanie danych przestrzennych, zgodnie z dyrektywą INSPIRE, oraz na dzielenie usług sieciowych w modelu SOA.

Vodafone dostarcza usługi konwergentne (telefonię komórkową, stacjonarną oraz telewizję kablową) i planuje monitorować te usługi i produkty z użyciem Comarch NGSA.

Marcin Dąbrowski, Członek Zarządu i Dyrektor Sektora Telekomunikacja, mówi:
Ostatni etap projektu NGSA & SQM realizowanego przez Comarch dla niemieckiego Vodafone, był wielkim sukcesem. Dzięki wspaniałej współpracy pomiędzy naszymi firmami, byliśmy w stanie efektywnie wdrożyć nasze systemy wraz z kilkoma nowymi ciekawymi funkcjonalnościami.

I dodaje: "Projekt ten pomógł niemieckiemu Vodafone osiągnąć strategiczne cele dużego programu transformacji OSS. Jako, iż rozwiązanie Comarch NGSA & SQM jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania operacjami i infrastrukturą sieciową, w tym roku rozpoczęliśmy kolejny projekt w Vodafone. Głównym jego celem jest stworzenie nowej, bardzo wydajnej platformy NGSA & SQM, która pozwoli na dostarczanie usług o wysokiej dostępności i responsywności."

Markus Böhler, Group Manager, Vodafone, mówi:
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wdrożenia piątego etapu projektu jak i z dostarczonych w jego ramach nowych funkcjonalności. Czas przestoju był realistyczny i dobrze przygotowany. GeoView daje prawdziwe korzyści naszym zespołom monitorowania, szczególnie tym monitorującym Usługi oraz Klientów. Spodziewamy się dalszej poprawy satysfakcji naszych klientów w oparciu o te nowe funkcjonalności.
Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top