System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT

Sprawdź jakie modele są najbardziej pożądane w naszym kraju.

W czwartym kwartale ubiegłego roku na całym świecie sprzedano aż 408 milionów smartfonów. Liczba ta robi wrażenie, aczkolwiek w stosunku do 2016 roku sprzedaż spadła o 5,6 procent. Co ciekawe, spadki nie dotyczą wszystkich krajów. Nasz rodzimy rynek ma się bardzo dobrze i producenci odnotowali wzrosty sprzedaży smartfonów. Jakie modele interesowały najczęściej Polaków?

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Samsung na czele, Huawei odnotowuje wzrosty sprzedażowe zarówno w Polsce jak i na rynkach globalnych.
Skąd jednak biorą się spadki?

Liderem globalnej sprzedaży smartfonów w czwartym kwartale został Samsung, który sprzedał ponad 74 miliony urządzeń. Jednocześnie pochwalić się dobrym wynikiem może Huawei, który w IV kwartale sprzedał 43,9 mln smartfonów. Mowa przede wszystkim o modelach z serii Mate. Może jednak zastanawiać ogólny spadek sprzedaży smartfonów na świecie. Dlaczego tak się dzieje? Jednym z czynników może być problem z dostępnością konkretnego modelu. Przykładem niech będzie opóźnienie Apple iPhone X na jednym z największych rynków. Mowa oczywiście o Chinach. Kolejnym problemem, który sprawia, że sprzedaż smartfonów spada może być fakt coraz lepszych konstrukcji. Z racji tego, że różnica pomiędzy kolejnymi generacjami smartfonów jest coraz mniejsza wiele osób nie decyduje się na zakup nowego modelu, ponieważ obecnie używany nadal jest w dobrej kondycji i wcale technologicznie nie odbiega od tych najnowszych.

Jakie smartfony budziły największe zainteresowanie Polaków?

W naszym kraju bardzo dobre wyniki sprzedaży oprócz Samsunga odnotowała także firma Lenovo, która produkuje smartfony również pod brandem Motorola, bardzo znanym z resztą na całym świecie. Polacy kupowali przede wszystkim modele ze średniej półki, ale także interesowali się flagowcami.

Rodacy kupowali rozsądnie. Przeważają modele oferujące dobry stosunek ceny do jakości. Poniżej TOP 5 kupowanych smartfonów w sklepie Redcoon z ostatnich 3 miesięcy.

Samsunga Galaxy A3 (2017)

Na podstawie wyników sprzedaży sklepu Redcoon możemy zauważyć, że wiele osób zdecydowało się na zakup tego modelu, który obecnie oferowany jest w cenie około tysiąca złotych. Jest to smartfon wyposażony w szklaną obudowę, którą cechuje odporność na pył oraz wodę. Model ten posiada 4,7-calowy ekran AMOLED, 8-rdzeniowy procesor Exynos 7870, który wspierany jest przez 2 GB pamięci RAM. W porównaniu do poprzedniej generacji, w Galaxy A3 (2017) można znaleźć także czytnik linii papilarnych.

Huawei Y6 (2017)

Model Huawei Y6 to przede wszystkim budżetowa konstrukcja tego producenta. Y6 ma sporo zalet dlatego tak często wybierali go klienci sklepu Redcoon. Mowa tu między innymi o obudowie, która ma zaledwie 8,85 mm grubości co sprawia, że smartfon ten świetnie leży w dłoni. Jego dużym atutem jest także oferujący świetne odwzorowanie kolorów 5-calowy ekran HD. Szybki, czterordzeniowy procesor MediaTek oferuje wysoką stabilność aplikacji, nawet tych najbardziej wymagających. Wspiera go 2 GB pamięci RAM, a 16 GB pamięci wewnętrznej na dane możemy szybko rozszerzyć używając karty microSD. Aparat z matrycą 13 Mpix zapewni bardzo dobry poziom zdjęć w każdych warunkach.

Apple iPhone 7

Co prawda Apple zaprezentowało w 2017 roku kolejne swoje flagowe modele takie jak iPhone 8 czy iPhone X, jednak Polacy nadal chętnie kupują smartfona zaprezentowanego rok wcześniej. Apple iPhone 7 to nadal bardzo dobry model, który przede wszystkim posiada bardzo szybki procesor, wysoką rozdzielczość na 4,7-calowym ekranie. Wiele osób wybiera telefon z nadgryzionym jabłkiem przede wszystkim ze względu na bardzo intuicyjny interfejs oraz wysokiej jakości aparat.

Samsung J3 (2016)

Samsung J3 to bardzo dobry smartfon dla osób, które nie wymagają najwyższej wydajności, jednak zależy im na długiej pracy urządzenia na baterii. Właśnie takie cechy ma J3 (2016), ponieważ oferuje pojemność akumulatora 2600 mAh. Warto dodać, że model ten wyposażony jest w czterordzeniowy procesor o taktowaniu 1.5 GHz, który wspierany jest przez 1,5 GB pamięci RAM. Dużym atutem tego modelu jest także 5-calowy ekran HD wykonany w technologii sAMOLED. Wbudowaną pamięć o rozmiarze 8 GB możemy rozszerzyć maksymalnie do 128 GB za sprawą karty pamięci microSD.

Huawei P8 Lite

Osoby interesujące się nowymi technologiami z pewnością znają ten model. Huawei P8 Lite jest bardzo dobrze znany w naszym kraju. Przede wszystkim rodacy pokochali go za bardzo atrakcyjny design – P8 Lite posiada zaledwie 7,7 mm grubości. Producent kierował się tu przede wszystkim koncepcją połączenia piękna, która wynika z prostoty i minimalizmu. Oczywiście zachowany został wysoki komfort użytkowania. Warto pochwalić ten model za posiadanie dwóch slotów na karty SIM, mocnego procesora Kirin 620. Huawei P8 Lite posiada możliwość nagrywania filmów w full HD, a także fotek HDR. Model ten wyposażony jest w 16 GB pamięci wewnętrznej, którą możemy oczywiście zwiększyć za pomocą karty microSD. Huawei P8 Lite posiada 5-calowy ekran HD typu IPS TFT.

Rynek smartfonów w Polsce to nadal przede wszystkim modele z Androidem

Według analityków Polacy nadal najchętniej wybierają smartfony wyposażone w system Android. Nie powinno to nikogo nie dziwić, ponieważ nawet ogólnoświatowe raporty sprzedażowe mówią same za siebie. To właśnie system Google jest najpopularniejszym na świecie. W Polsce Android ma aż 89% udziałów, natomiast iOS zaledwie 11%. Według raportów udział pozostałych systemów był wręcz symboliczny. To za sprawą wycofania przez Microsoft marki Lumia, która oferowana była z systemem Windows Phone. Czy Polacy kupowali rodzime marki? Niestety udział lokalnych marek był znikomy. Według raportu przygotowanego przez firmę IDC tylko 3% smartfonów pochodziło od polskich marek.

Źródło: www.redcoon.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top