Cyfryzacja biznesu w Polsce: firmy powinny przyspieszyć obrany kurs

Jedna trzecia firm w Polsce zamierza zwiększać wydatki na realizację transformacji cyfrowej w ciągu najbliższego roku, a 18% planuje zatrudniać

Pracownicy oczekują oprogramowania, które jest szybkie i łatwe w obsłudze

Wyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich…

Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Cyfrowa transformacja w dystrybucji i handlu – jak w praktyce zmienia biznes?

Cyfrowa transformacja to jeden z najważniejszych obecnie trendów cywilizacyjnych. Stanowi ona szczególną zmianę organizacyjną, której wynikiem…

Mobilne rewolucje w biznesie - smartfon równie ważny co laptop

Managerowie chcą większego dostępu do danych, przede wszystkim na urządzeniach mobilnych – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy…

Cyfrowa transformacja nie łapie wirusa

Koronawirus nie uderzy w cyfrową transformację z taką siłą jak w gospodarkę. Według IDC tempo digitalizacji będzie niższe niż w 2019 roku,

Previous Next Play Pause
Sprzedawcy detaliczni mierzą się z inflacją, kradzieżami czy choćby wysoką rotacją pracowników. Jednocześnie borykają się z niskimi marżami i koniecznością zwiększania przychodów. Dzięki danym, sztucznej inteligencji i systemowi CRM nowe rozwiązania Salesforce dedykowane handlowi detalicznemu dają sprzedawcom narzędzia, których potrzebują, aby sprostać najważniejszym wyzwaniom, zwiększyć produktywność, zapewnić rentowność i wzrost czy utrzymać zaufanie klientów.

Sektor finansowy, z uwagi m.in. na wysoki poziom informatyzacji oraz otwartość na nowe technologie i rozwiązania, od dawna korzysta z dobrodziejstw jakie daje sztuczna inteligencja. Wykorzystanie AI usprawnia procesy, równocześnie generując potrzebę nowych kompetencji niezbędnych do efektywnego tworzenia, używania i utrzymywania sztucznej inteligencji.

Chmura otwiera drogę do sztucznej inteligencji, zaawansowanej analityki i wielu innych technologii, które dla wielu biznesów nie były do tej pory dostępne. Jej implementacja wymaga jednak pewnych kompromisów i ujednolicenia procesów wewnętrznych w zakresie określonym przez producenta. Czy można dostosować się do standardu i zachować konkurencyjność?

IT.IntegroW dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie biznesowym, efektywność w planowaniu produkcji to klucz do sukcesu. Visual Advanced Production Scheduler (VAPS) dla Microsoft Dynamics 365 Business Central wyznacza nowe standardy w tej dziedzinie, oferując innowacyjne narzędzia dla firm produkcyjnych.

Wyzwania etyczne towarzyszące tematowi wdrażania rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji (AI), nie hamują inwestycji. 68% prezesów z Polski twierdzi, że sztuczna inteligencja jest ich głównym priorytetem inwestycyjnym. Największymi atutami płynącymi z wdrożenia AI w ich organizacjach są personalizacja usług uwzględniająca zaangażowanie klientów oraz nowe produkty i możliwości rozwoju rynku.

ANEGISD365 Geniusz to nowa aplikacja oparta na generatywnej sztucznej inteligencji, która odpowiada na pytania dotyczące systemu Microsoft Dynamics 365. D365 Geniusz bazuje na aktualnej dokumentacji Microsoft i dostarcza najnowszych informacji o funkcjonalnościach Dynamics 365.

SAP POLSKARok 2023 bez wątpienia był czasem w którym, ze względu na uwarunkowania gospodarcze, trzeba było ograniczać koszty biznesowe. Jednocześnie firmy musiały stawiać czoła nieoczekiwanym zagrożeniom dla łańcuchów dostaw i presji związanej z rosnącymi wymaganiami z zakresu ładu środowiskowego, społecznego i korporacyjnego (ESG). Z kolei dyskusję na temat rozwiązań technologicznych zdecydowanie zdominował jeden termin – AI. Czy i jak tendencje te znajdą kontynuację w 2024 roku, zdaniem ekspertów SAP Polska.

SAPFirmy na całym świecie dostrzegają ogromny potencjał generatywnej sztucznej inteligencji (AI), lecz często stają przed wyzwaniem praktycznego jej wykorzystania. AI ma potencjał do rewolucjonizowania różnych aspektów biznesu, od automatyzacji procesów finansowych, przez optymalizację obsługi klienta, analizę danych, po wsparcie decyzji strategicznych i rozwój nowych modeli biznesowych. Kluczową rolę w wykorzystaniu tych możliwości odgrywa SAP Business Technology Platform (SAP BTP), która może zasilać AI w dane z systemów SAP, umożliwiając efektywne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi w praktycznych zastosowaniach biznesowych.

Drogę prosto z pola, przez fabrykę i półki sklepowe do domów milionów Polaków przebywają codziennie produkty z kategorii ready to eat marki Green Factory, znane konsumentom m.in. pod nazwą Fit & Easy. Lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej obsługuje takich klientów, jak największe sieci handlowe, m.in. Biedronka i LIDL oraz najważniejsze firmy z sektora HoReCa – w tym m.in. McDonald’s.

<div style="text-align: justify;">Firma BPX ogłasza pełne połączenie z wrocławską spółką Milestone Dom Wdrożeniowy, ekspertem w profesjonalnym wdrażaniu systemów HR i ERP dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Ten kluczowy krok milowy otwiera nowy rozdział w historii obu firm oraz wnosi nową jakość do oferty innowacyjnych rozwiązań na polskim rynku IT.</div>
<hr id="system-readmore" />
<div><br />

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
</div>
<div>&nbsp;</div>
<div style="text-align: justify;">Milestone Dom Wdrożeniowy znany jest z implementacji systemów enova365 oraz Teta, skupiając się na dostarczaniu kompleksowych rozwiązań w obszarze kadr, płac, logistyki, finansów i zarządzania. Doświadczenie i ekspertyza konsultantów MDW doskonale uzupełniają portfolio usług BPX, umożliwiając spółce oferowanie jeszcze szerszej gamy wyspecjalizowanych aplikacji i narzędzi.<br /><br />
<div class="quote-left">Zespół Milestone, teraz w składzie BPX SA, przynosi nie tylko nowe kompetencje i know-how, ale także umożliwia nam realizację jeszcze większych projektów. Połączenie obu firm oznacza nie tylko zdobycie nowych obszarów działalności, ale również poszerzenie naszej zdolności do obsługi klientów na najwyższym poziomie. To element naszej misji, w którą wpisane jest doskonalenie usług oraz dostarczanie innowacyjnych i efektywnych rozwiązań IT dla biznesu - mówi Bogusław Cieślak, prezes BPX S.A.</div>
<br /><br /> To strategiczne posunięcie umożliwia obu firmom działanie wspólnie jako jedna, zintegrowana organizacja, kontynuując świadczenie usług najwyższej jakości dla swoich klientów. W połączeniu sił, BPX i Milestone stają się liderem, oferując kompleksowe rozwiązania informatyczne, które przyspieszają cyfrową transformację nowoczesnych przedsiębiorstw.<br /><br />
<div class="quote-left">Cieszymy się, że możemy być częścią BPX S.A, wprowadzając innowacje, elastyczność i doskonałość w każdym projekcie. Rozpoczynamy 2024 rok z pewnością, że to połączenie to nie tylko nasz sukces, ale także istotne korzyści dla naszych klientów i partnerów - dodaje Krzysztof Strawski, Prezes Milestone Dom Wdrożeniowy. W połączeniu z szeroką gamą usług i doświadczeniem Milestone w obszarze HR, oferta BPX stanie się jeszcze bardziej kompleksowa, co jest kluczowe dla strategii rozwoju spółki. Synergia operacyjna między BPX a Milestone umożliwi skuteczniejszą współpracę. Korzyścią dla obecnych klientów MDW jest też wielkość i stabilność (w tym finansowa) połączonych firm.</div>
<br /><br />
<div class="quote-left">Jesteśmy zadowoleni z możliwości połączenia sił z Milestone, co stanowi dla nas nie tylko znaczącą inwestycję i zwiększenie skali działalności, ale także szansę na rozwój i zdobycie większego grona zaufanych klientów. To dla nas pierwszy krok w kierunku dalszej współpracy, a ufamy, że przyniesie ona istotne korzyści dla obu stron. Dzięki wspólnym wysiłkom, będziemy mogli dostarczać klientom jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania, spełniające najwyższe standardy branżowe. - podkreśla Michał Lipiec, Członek Zarządu BPX.</div>
<br /><br /> Połączenie przyniesie klientom bardziej zróżnicowaną ofertę, doskonałą obsługę oraz nowoczesne technologie, umacniając zdolność spółki BPX do elastycznego dostosowywania się do ich zmieniających się potrzeb i dynamicznie ewoluującego rynku.<br /><br />Źródło: BPX</div>

Santa Corp, lider w dostarczaniu radości i świątecznej atmosfery na globalną skalę, stawia na cyfrową transformację i wdraża platformę usprawniającą kluczowe procesy związane z produkcją i dystrybucją prezentów pod choinkę. W ten sposób Fabryka Świętego Mikołaja oszczędzi nawet kilkadziesiąt milionów godzin. Tak mogłoby brzmieć studium przypadku podnoszenia efektywności u międzynarodowego monopolisty lub scenariusz świątecznego filmu. Webcon, polski dostawca platformy do automatyzacji procesów biznesowych, łączy oba pomysły w swojej gwiazdkowej kampanii.

abasabas Business Solutions Poland kontynuuje swoją misję wspierania branży odlewniczej dołączając do członków Stowarzyszenia Technicznego Odlewników Polskich (STOP). Firma posiada bogate doświadczenie w obszarze usprawniania procesów wytwórczych w sektorze metalurgicznym oraz aktywnie je wspiera w renomowanych zakładach produkcyjnych tego sektora, np. PGO S.A. i Odlewnie Polskie S.A.

SYMFONIASymfonia i HRobots podpisały umowę dotyczącą rozwiązania inteligentna e-teczka pracownika. Dzięki zawartemu porozumieniu klienci Grupy Symfonia mają możliwość korzystania z tego rozwiązania HR w formule white label. Dla Symfonii to kolejny krok w budowaniu kompleksowego portfela rozwiązań optymalizujących i digitalizujących procesy biznesowe, tym razem w obszarze HR. Kontrakt został zawarty na czas nieokreślony.

W 2023 roku generatywna sztuczna inteligencja zajęła centralne miejsce w rozmowach o technologii i biznesie. Wszyscy zastanawialiśmy się nad tym jak zmieni naszą codzienność, czy wpłynie na życie społeczne i gospodarkę. I choć z pewnością w 2024 roku będzie to nadal szeroko dyskutowany temat, można spodziewać się, że inne kluczowe technologie również będą w centrum zainteresowania. Część osiągnie już poziom rozwoju, który pozwoli im rozwiązywać najpilniejsze wyzwania dla firm, społeczeństwa i środowiska. O czym będziemy rozmawiać w nadchodzącym roku? Capgemini przedstawia 5 kluczowych trendów, które będą kształtować rynek technologii w przyszłym roku.

sap logoAkademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie rozpoczęła kolejny etap transformacji cyfrowej związany z usprawnieniem swoich kluczowych systemów zarządzania uczelnią. Ten strategiczny krok jest częścią planu rozwoju AGH i ma na celu usprawnienie obsługi studentów oraz pracowników. W ramach tego projektu uczelnia wdraża rozwiązania SAP, w tym m.in. te dostarczane w modelu subskrypcyjnym w chmurze. AGH jako pierwsza uczelnia w Polsce zdecydowała się na takie działanie.

Capgemini ogłosiło dziś zawarcie umowy z Grupą InPost, liderem rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, która umożliwi InPost optymalizację, automatyzację i standaryzację kluczowych procesów biznesowych. Transformacja ta ma na celu uproszczenie i przyspieszenie realizacji usług dla klientów tej firmy.

COMARCHKonkurs Partner Roku to wyjątkowa rywalizacja Partnerów Comarch, podczas której wyłaniane są przeprowadzone i zgłoszone przez nich najlepsze i najbardziej innowacyjne wdrożenia systemów Comarch ERP, czyli oprogramowania, które wspiera zarządzanie zasobami i procesami w niemal każdym obszarze biznesowym firmy. Finał tegorocznego konkursu miał miejsce w Warszawie, na konferencji Partnerstwo,  gdzie w czasie uroczystej gali nagrodzeni zostali laureaci w trzech kategoriach: Najlepsze wdrożenie Comarch ERP Optima, Najlepsze wdrożenie Comarch ERP XL oraz Najlepsze wdrożenie Comarch ERP 4.0.

Snowflake ogłosił nowe wdrożenia, które ułatwiają programistom tworzenie modeli uczenia maszynowego (ML) i aplikacji typu full-stack w autorskiej Chmurze Danych. Snowflake rozszerza możliwości w zakresie zastosowania języka programowania Python poprzez Snowpark, aby zwiększyć produktywność, zacieśnić współpracę i przyspieszyć kompleksowe przepływy pracy AI i ML. Ponadto, dzięki obsłudze konteneryzowanych obciążeń i rozszerzonym możliwościom DevOps, deweloperzy mogą teraz przyspieszyć rozwój i uruchamianie aplikacji – wszystko w ramach bezpiecznej i w pełni zarządzanej infrastruktury Snowflake.

Jak każda nowa technologia, która potencjalnie może mieć kluczowy wpływ na naszą codzienność, sztuczna inteligencja ma entuzjastów i przeciwników. Są ci, którzy twierdzą, że AI już zmienia naszą rzeczywistość na lepsze, podnosząc produktywność, rozszerzając nasze możliwości rozwoju i poznania. Przeciwnicy z kolei wierzą, że niepohamowany rozwój AI, bez odpowiednich regulacji, może kosztować nas utratę pracy, a nawet upadek cywilizacji. Wielu ekspertów uważaj również AI za bańkę inwestycyjną, która prędzej czy później pęknie. Jak jest naprawdę?

Amazon Web Services oraz Salesforce ogłosiły rozszerzenie swojego wieloletniego partnerstwa strategicznego. Oznacza ono pogłębienie integracji produktów w zakresie danych i sztucznej inteligencji (AI) oraz - po raz pierwszy - udostępnienie wybranych produktów Salesforce na AWS Marketplace.

proalpha polskaGrupa proALPHA jeden z wiodących dostawców oprogramowania ERP+ dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, przejmuje GEDYS IntraWare GmbH („GEDYS“) odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie klientów na kompleksowe funkcje CRM jako integralną część platformy rozwiązań ERP+. GEDYS oferuje swoim klientom doskonałe rozwiązania CRM, które umożliwiają realizację projektów zarówno on-premises, jak i w chmurze, szczególnie dla przemysłu produkcyjnego oraz innych kluczowych branż. GEDYS, jako przedsiębiorstwo Grupy proALPHA, będzie nadal operować samodzielnie na rynkach docelowych.

Back to top