IFSIFS, globalny dostawca aplikacji dla przedsiębiorstw, opublikował swoje wyniki finansowe za pełny rok zakończony 31 grudnia 2020 r. W 2020 r. byliśmy świadkami wszechobecnych zawirowań na rynkach z powodu pandemii Covid-19. Zwiększyło to potrzebę budowania elastyczności biznesowej firm i przyjęcia przez nie cyfrowych modeli biznesowych.


W tych realiach firma IFS konsekwentnie dążyła do zapewnienia swoim klientom wymiernych korzyści i wzmogła wysiłki, by przyspieszyć efekty działań. Odegrało to zasadniczą rolę w osiągnięciu trwałego wzrostu przychodów, w tym doprowadziło do zwiększenia przychodów z tytułu oprogramowania do zarządzania serwisem o 105%.

Kamienie milowe dla IFS w 2020 roku to m.in.:
  • Przejęcie firmy Clevest, które rozszerzyło ofertę IFS w zakresie rozwiązań do zarządzania serwisem;
  • Wprowadzenie na rynek rozwiązania IFS Remote Assistance, które zdobyło tytuł Innowacji Biznesowej Roku w konkursie Technology Excellence Awards;
  • Rozwój ekosystemu IFS, w ramach którego ponad 8000 klientów i partnerów wzięło udział w płatnych i bezpłatnych szkoleniach;
  • Powiększenie społeczności IFS Community do ponad 5000 aktywnych uczestników;
  • Uruchomienie programu IFS Voice of the Customer, który pomógł IFS osiągnąć najwyższe wyniki w zakresie satysfakcji klientów w porównaniu z konkurentami z branży (według Gartner Peer Insights).

Firma IFS przez cały rok kontynuowała pielęgnowanie swojej ukierunkowanej na klienta kultury organizacyjnej, wzmacnianie ekosystemu partnerów, a z perspektywy zrównoważonego rozwoju wspieranie fundacji IFS Foundation, która buduje laboratorium technologiczne dla Welasiya College w dystrykcie Puttalam w Sri Lance — kraju, w którym mieszka ponad 1500 pracowników IFS.

Darren Roos, dyrektor generalny IFS skomentował:

Myślę, że rok 2020 w taki czy inny sposób dał się we znaki każdemu dyrektorowi generalnemu. Jak wielu innych, musieliśmy dostosować się do nowych warunków jako jednostki i jako firma, ale nasz zespół nadal wyróżnia pasja w podejściu do klienta. Jestem z tego niezmiernie dumny.


Roos kontynuował:

Jestem również szczerze dumny, widząc, że znaczna część naszych przychodów z licencji pochodzi od nowych klientów, którzy odeszli od swoich poprzednich dostawców. To, w połączeniu z naszymi wynikami w zakresie przychodów stałych wskazuje, że jesteśmy bardzo silną firmą. Rok 2021 będzie niezwykle ważny dla IFS, ponieważ 10 marca wprowadzamy na rynek IFS Cloud.


Constance Minc, dyrektor finansowy IFS, dodała: „To trzeci rok z rzędu, w którym IFS odnotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a w tym okresie zwiększyliśmy przychody stałe o 250%. Ta stabilność, wraz ze zwiększoną dywersyfikacją przychodów, pokazuje siłę naszej działalności, która niezmiennie przynosi efekty i w pełni wykorzystuje nasz cykl inwestycyjny. Nasza oferta rozwiązań do zarządzania serwisem jest naprawdę solidna, czego dowodem jest wzrost przychodów z licencji o 105% w 2020 r. Podobnie nasza koncentracja na wybranych sektorach, takich jak lotnictwo i obrona, gwarantuje, że nadal będziemy zapewniać korzyści naszym klientom.

Najważniejsze dane finansowe i operacyjne za rok finansowy 2020, wzrost r/r:
  • Przychody z tytułu oprogramowania w roku finansowym 2020 wyniosły 5 092 mln SEK, co stanowi wzrost o 26% w porównaniu z rokiem 2019.
  • Przychody stałe w roku finansowym 2020 wyniosły 4 081 mln SEK, co stanowi wzrost o 43% w porównaniu z rokiem 2019.
  • Przychody z rozwiązań chmurowych w roku finansowym 2020 wzrosły o 60% w porównaniu z rokiem 2019.
  • Przychody netto w roku finansowym 2020 wyniosły 7 211 mln SEK, co stanowi wzrost o 14% w porównaniu z rokiem 2019.
  • Ponadto przychody z licencji w segmencie rozwiązań dla serwisu wzrosły o 105% w porównaniu z 2019 r., a przychody z licencji na rozwiązania dla sektora lotnictwa i obrony wzrosły o 37%.

Źródło: www.ifs.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top