Sztuczna inteligencja pozwala oszczędzić czas firmie Zeelandia
Infor® ogłosił dziś, że Zeelandia Group, międzynarodowy producent składników piekarniczych, wdrożył oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Infor Coleman AI. Nowe możliwości w obszarze sztucznej inteligencji zwiększają precyzję i tempo wyboru produktów i opracowywania strategii cenowych oraz pomagają utrzymać rozwój biznesu pomimo obecnych wyzwań rynkowych.

 REKLAMA 
 RAPORT ERP 2022 
 
Rozwiązanie Infor Coleman AI zostało już wprowadzone w zakładzie Zeelandia w Czechach. Wkrótce zostanie wdrożone również we wszystkich placówkach firmy w Holandii, a następnie w innych oddziałach grupy na całym świecie. Zeelandia rozpoczęła swoją cyfrową transformację u boku firmy Infor w 2017 roku od wdrożenia systemu planowania zasobami przedsiębiorstwa (ERP) Infor CloudSuite™ Food and Beverage w swoich filiach w Czechach i na Słowacji. Chmurowe rozwiązanie zapewnia nowoczesną platformę technologiczną, Infor OS, pozwalającą osiągnąć większe korzyści dzięki różnym innowacjom, np. Infor Coleman AI.

Grupa Zeelandia, globalny gracz w zakresie produkcji składników piekarniczych, prowadzący działalność w ponad 30 krajach i prowadzący sprzedaż w 100 państwach na całym świecie, stanęła niedawno w obliczu bezprecedensowych wyzwań rynkowych. Wyższe koszty i ograniczona dostępność składników do pieczenia wymagały opracowania nowych strategii sprzedażowych i cenowych, które pozwoliłyby utrzymać długoterminową lojalność klientów przy jednoczesnej realizacji celów finansowych przedsiębiorstwa. Mając na uwadze swoje szerokie portfolio produktów i dużą bazę klientów, przedstawiciele grupy Zeelandia doszli do wniosku, że do osiągnięcia wspomnianych celów niezbędna jest cyfrowa transformacja organizacji. Grupa nawiązała współpracę z Infor, aby zbadać potencjał systemu Infor Coleman AI do tworzenia generowanych maszynowo rekomendacji dotyczących produktów i cen.

Ze względu na ręczny proces raportowania sprzedaży, przygotowanie do spotkań z klientami w celu przeanalizowania, jakie produkty należy im polecić, było dla zespołu sprzedażowego Zeelandia bardzo czasochłonne i podatne na błędy. Ustalenie odpowiedniej oferty produktowej dla każdego klienta stanowiło nieraz wyzwanie, co wiązało się z niepotrzebną utratą czasu przez obie strony.

Zeelandia współpracowała z zespołem Infor Coleman AI przy wdrożeniu rozwiązania Infor Product Recommender, generującego pięć najlepszych produktów do polecenia klientom, uporządkowanych według prawdopodobieństwa osiągnięcia sukcesu. Polega to na tym, że sprzedawca wybiera klienta za pomocą pulpitu wykorzystującego analitykę Infor Birst, dostępnego na stronie www lub w aplikacji, po czym otrzymuje odpowiednie rekomendacje produktów. Jeden sprzedawca może odbyć do pięciu spotkań z klientami w ciągu dnia, a rozwiązanie Product Recommender pozwala mu zaoszczędzić prawie jedną trzecią czasu poświęcanego na przygotowanie do takich spotkań.

Dzięki rekomendacjom produktowym opartym na sztucznej inteligencji, Zeelandia osiągnęła następujące korzyści:
  • o 83% krótszy czas przygotowania rekomendacji produktowych dla klienta – z około pół godziny do 5 minut;
  • lepszą jakość obsługi klienta dzięki inteligentnym, spersonalizowanym rekomendacjom produktów;
  • wyższy przychód z tytułu każdej transakcji i większy udział wydatków klienta na produkty;
  • lepszą konwersję marketingową w przypadku nowych produktów lub takich, których termin ważności wkrótce upłynie.
Kolejnym wyzwaniem, któremu Zeelandia stawiła czoła z pomocą firmy Infor, były kwestie cenowe. Przy ciągłych zmianach kosztów i niedostępności towarów, ceny produktów musiały być coraz częściej dostosowywane. Stanowiło to dla grupy duży problem. Proces wyceny tysięcy produktów dla takiej samej liczby klientów był oparty na arkuszu kalkulacyjnym, a tym samym czasochłonny i podatny na błędy. Ponadto procedura ta uniemożliwiała wprowadzanie wymaganych korekt cenowych z odpowiednią częstotliwością.

Mamy bardzo złożoną konfigurację cenową, która obejmuje 10 000 indywidualnych cen. Jej utrzymanie w obliczu obecnych wahań i braku stabilności na rynku stanowiło prawdziwe wyzwanie – mówi Michal Rada lider transformacji i dyrektor grupy ICT ds. sztucznej inteligencji w firmie Zeelandia. – Z tego względu postanowiliśmy sprawdzić, jak możemy rozwiązać ten problem we współpracy z Infor, wykorzystując sztuczną inteligencję i analizy danych aby otrzymać inteligentne rekomendacje cenowe, które pozwoliłyby nam znaleźć równowagę pomiędzy satysfakcją klienta a zyskami przedsiębiorstwa.


Przy wsparciu Infor, Zeelandia zastosowała koncepcję rekomendacji opartych na sztucznej inteligencji również w zakresie cen. Przyniosło to następujące rezultaty:
  • zwiększenie lojalności klientów, możliwość oferowania im odpowiednich cen oraz zrozumienie przyczyn stojących za każdą wyceną; 
  • osiągnięcie celów dochodowych dzięki optymalnemu ustalaniu cen;
  • skrócenie czasu pracy i zmniejszenie kosztów za pomocą maszynowego generowania cen.
Naszym priorytetem jest być zaufanym partnerem dla współpracujących z nami piekarni dzięki oferowaniu im najlepszych produktów w odpowiednich cenach, tak aby mogły utrzymać właściwy poziom satysfakcji i lojalności wśród swoich klientów – dodaje Michal Rada. – Rekomendacje firmy Infor dotyczące produktów i cen oparte na sztucznej inteligencji nie tylko pozwalają naszym sprzedawcom oszczędzić czas na przygotowaniach do spotkań z klientami, lecz także pozwalają zachować wierność temu, co w firmie Zeelandia cenimy najbardziej: utrzymywaniu bliskich więzi z klientami.


Kolejnym etapem procesu wprowadzania innowacji w firmie Zeelandia jest zastosowanie rozwiązania Infor Coleman AI w stosunku do danych dotyczących zarządzania relacjami z klientami (CRM), w celu zapewnienia rekomendacji dotyczących klientów i potencjalnych okazji. W niedalekiej przyszłości Zeelandia planuje zostać jednym z pierwszych użytkowników rozwiązań Infor w zakresie hiperautomatyzacji, co pozwoli grupie jeszcze bardziej zwiększyć efektywność.

Relacja z firmą Zeelandia jest świadectwem ciągłego zaangażowania Infor w innowacyjność i współpracę z naszymi klientami, mającą na celu dostarczenie im rozwiązań dostosowanych do specyfiki branży, pozwalających odpowiedzieć na wyzwania, z jakimi te przedsiębiorstwa zmagają się na co dzień – mówi Marcel Koks, Senior Industry & Solution Strategy Director for Food and Beverages w Infor. – Nie możemy się już doczekać kolejnego etapu cyfrowej transformacji w Zeelandia. Mamy w planach dalszą współpracę z zespołem firmy i dostarczanie rozwiązań niezbędnych do realizacji jej ambitnych celów biznesowych.


Źródło: Infor

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top