Najbardziej atrakcyjne mobilne aplikacje biznesowe według badań IDC

IFS - ERP, CRM, mobile solutionsOgólnoświatowe badania przeprowadzone przez firmę analityczną IDC na zlecenie IFS, globalnego dostawcy oprogramowania dla przedsiębiorstw, pozwoliły ustalić listę trzech najbardziej poszukiwanych mobilnych aplikacji biznesowych. Analiza wypowiedzi 450 przedstawicieli kadry zarządzającej z całego świata nie pozostawia wątpliwości, że najbardziej interesującym obszarem z punktu widzenia rozwiązań mobilnych jest zarządzanie relacjami z klientami (CRM).
Zgodnie z wynikami badań trzy najczęściej wymieniane rozwiązania, do których przedstawiciele środowiska biznesowego chcieliby mieć dostęp za pomocą smartfona, to:
  1. Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) — 31% firm wskazało systemy CRM (np. aplikacje do zarządzania sprzedażą, umowami, działaniami i możliwościami) jako mobilne oprogramowanie biznesowe, które miałoby duży wpływ na ich działalność.
  2. Analityka biznesowa (BI) — 13% respondentów wskazało na funkcje z zakresu analityki biznesowej, w tym dotyczące kluczowych wskaźników wydajności (KPI) i raportowania.
  3. Zatwierdzenia i autoryzacje — 10% wskazało zatwierdzanie zapotrzebowania, zamówień zakupu i faktur jako najbardziej interesujące aplikacje biznesowe.
Warto zwrócić uwagę, że środowisko biznesowe wykazało się zdecydowaniem w wyborze rozwiązań — mówi Martin Gunnarsson, dyrektor zespołu ds. badań i strategii w korporacji IFS. Inaczej mówiąc, okazuje się, że klienci dokładnie wiedzą, czego chcą, jeżeli chodzi o aplikacje mobilne. Firma IFS traktuje opinie klientów i wyniki tego typu badań rynku bardzo poważnie, czego efektem jest wprowadzenie na rynek wielu aplikacji, takich jak IFS Sales Companion, IFS Quick Reports czy IFS Notify Me.
Trzeba podkreślić, że zbadane trendy różnią się w zależności od kraju i branży, np. wyniki badań w Polsce wskazują, że najbardziej pożądane są aplikacje mobilne w obszarze CRM, na drugim miejscu znalazły się rozwiązania do zatwierdzania i autoryzacji, zaś analityka biznesowa na miejscu trzecim.

Ponadto ankieta pokazała, że mobilne zarządzanie obsługą klienta i sprzedażą, w ramach firmowego systemu CRM, to ważny obszar, w który warto w przyszłości inwestować.

Komentując wyniki badań, dyrektor programowy IDC Jason Andersson stwierdził:
Możliwość uzyskania przewagi nad konkurencją i zwiększenia produktywności persponelu, mającego dostęp do odpowiednich danych nawet poza siedzibą firmy, będzie w przyszłości najważniejszym czynnikiem pozwalającym osiągnąć sukces, a także głównym obszarem zainteresowania twórców rozwiązań mobilnych. Mobilność i pozyskiwanie danych za pomocą urządzeń przenośnych będą stanowiły podstawę rozwoju branży teleinformatycznej aż do 2020 roku.
Więcej informacji: http://mobility.ifsworld.com.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top