Jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji w cyfrowej transformacji?

W kwietniu 2024 r. rusza seria stacjonarnych wydarzeń „Dynamics 365. Kierunek: AI” poświęconych cyfrowej transformacji i narzędziom…

Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Cyfrowa transformacja w dystrybucji i handlu – jak w praktyce zmienia biznes?

Cyfrowa transformacja to jeden z najważniejszych obecnie trendów cywilizacyjnych. Stanowi ona szczególną zmianę organizacyjną, której wynikiem…

Mobilne rewolucje w biznesie - smartfon równie ważny co laptop

Managerowie chcą większego dostępu do danych, przede wszystkim na urządzeniach mobilnych – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy…

Cyfrowa transformacja nie łapie wirusa

Koronawirus nie uderzy w cyfrową transformację z taką siłą jak w gospodarkę. Według IDC tempo digitalizacji będzie niższe niż w 2019 roku,

5 kluczowych wyzwań w czasach pracy zdalnej

Pandemia COVID-19 wstrząsnęła rzeczywistością biznesową i gospodarczą. W większości przedsiębiorstw, pracownicy oraz kadra kierownicza –

Previous Next Play Pause
Branża motoryzacyjna zawsze była i wciąż jest zdominowana przez mężczyzn. Tendencja ta utrzymuje się również w firmach IT, zajmujących się najnowocześniejszymi technologiami motoryzacyjnymi. Jak się okazuje, to właśnie niska reprezentacja kobiet w sektorze, zniechęca je do podjęcia pracy1. Dziś, w dobie niedoboru talentów na rynku pracy, wiele firm z tej branży doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że bez otwarcia się na kobiety, nie będą mieć szansy na rozwój. Aż 80% z nich deklaruje podejmowanie działań na rzecz zachęcania kobiet do podjęcia pracy2. Wygląda na to, że najlepszy czas dla kobiet na odważne wejście do branży automotive jest właśnie teraz.

Jedna na trzy firmy na świecie nie jest zadowolona ze swoich postępów w cyfryzacji – wynika z badania Red Hat. Wśród najczęściej wymienianych barier digitalizacji są: dług technologiczny (29%), luka kompetencyjna wśród specjalistów IT (25%) oraz procesy wykonywane ręcznie (21%). W Polsce firmy radzą sobie z tymi przeszkodami modernizując systemy i wdrażając automatyzację, która pozwala bardziej efektywnie wykorzystać wiedzę ekspercką swoich pracowników.

BPSCZnaczenie GenAI w przemyśle, która zajmuje czołowe miejsce na liście technologicznych priorytetów, rośnie. Z najnowszego raportu "State of Smart Manufacturing" wynika, że aż 83 proc. firm z sektora wytwórczego planuje inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w tym roku. Jednak wyzwaniem jest właściwe wykorzystanie danych, z których żyje AI. Efektywnie wykorzystuje je zaledwie 2 na 5 firm.

sap logoPolskie firmy coraz bardziej rozumieją potencjał AI, dostrzegając jej rolę przy optymalizacji pracy i zwiększaniu efektywności kosztowej. Z danych SAP wynika również, że niemała część polskich menedżerów widzi już możliwości sztucznej inteligencji także w kontekście strategicznych decyzji biznesowych. Może to świadczyć o ewolucji roli sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach.

Systemy SAP od dekad stanowią fundament zarządzania zasobami przedsiębiorstwa, umożliwiając firmom z różnych sektorów efektywne planowanie jak i rozwój biznesu. W obliczu nieustannie ewoluujących technologii i zmieniających się potrzeb biznesowych, ekosystem SAP dynamicznie się rozwija. Warto trzymać rękę na pulsie i być na bieżącą z tym jakie nowe rozwiązania, które umożliwiają przedsiębiorstwom nie tylko utrzymanie konkurencyjności, ale i pionierskie wykorzystanie innowacji, mają największy potencjał.

Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając ich konkurencyjność na rynku.

ANEGISW kwietniu 2024 r. rusza seria stacjonarnych wydarzeń „Dynamics 365. Kierunek: AI” poświęconych cyfrowej transformacji i narzędziom wykorzystującym modele sztucznej inteligencji do wspierania rozwoju biznesu. Jak pokonać bariery w realizacji cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa? Jaką przewagę daje korzystanie z usług i narzędzi napędzanych sztuczną inteligencją? Jak zrobić użytek w poszczególnych obszarach działalności – sprzedaży, marketingu, finansach czy produkcji – z już dostępnych narzędzi AI?

Generatywna Sztuczna Inteligencja (GenAI) jest nie tylko kolejną falą innowacji - to tsunami zmieniające krajobraz biznesu, technologii i codziennego życia. Globalne wydatki na IT mają osiągnąć 5 bilionów dolarów w 2024 roku, co oznacza wzrost o 6,8% w porównaniu z 2023 rokiem - prognozuje Gartner. IDC dodatkowo podkreśla, że sektor AI będzie kontynuował ekspansję, z rocznym tempem wzrostu przekraczającym 18% w najbliższych latach. Przemysły – od finansów po medycynę, szybko adaptują technologie AI, otwierając nowe możliwości dla rozwoju kariery.

comarchDługo oczekiwane środki z nowego budżetu unijnego na lata 2021-2027 oraz z KPO (Krajowego Planu Odbudowy) zaczynają zasilać polską gospodarkę. Cyfryzacja i transformacja w kierunku Przemysłu 4.0 to kierunki rozwoju firm, które będą wspierane szczególnie mocno. Duża część tej pomocy kierowana jest do sektora MŚP, dla którego kompleksowe inwestycje w obszarze informatyzacji były często poza zasięgiem.

W dynamicznie rozwijającym się świecie technologii, szczególną uwagę przykuwa wzrost rynku AI as-a-service, który, według prognoz Technavio, ma osiągnąć wzrost o 28 miliardów dolarów do 2027 roku. Ten imponujący rozwój jest bezpośrednio powiązany z rosnącym zapotrzebowaniem na rozwiązania chmurowe, które umożliwiają przedsiębiorstwom na całym świecie łatwy dostęp do zaawansowanych narzędzi AI bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów infrastrukturalnych. To właśnie technologia chmurowa staje się katalizatorem, otwierającym drogę do powszechnego wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

13 marca br. Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie AI (Artificial Intelligence Act). Nowe regulacje pozwalają budować środowisko prawne, które z jednej strony zapewnia możliwość rozwoju sztucznej inteligencji, a z drugiej gwarantuje poszanowanie praw człowieka i minimalizuje zjawisko dyskryminacji. Sztuczna inteligencja jest wyznacznikiem zmian w świecie biznesu. Firmy stoją przed wyzwaniem adaptacji i wykorzystania potencjału tej przełomowej technologii. Kluczowe jest utrzymywanie tempa konkurencji w obszarze cyfryzacji i automatyzacji, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa.

Z nowego raportu Salesforce oraz Retail AI Council wynika, że sprzedawcy detaliczni chętnie stosują generatywną sztuczną inteligencję w celu personalizacji oraz poprawy doświadczeń zakupowych w sklepach stacjonarnych i online. Jednak prawie połowa z 1300 ankietowanych sprzedawców ma trudności z wykorzystaniem swoich danych, a tylko 42% łączy różne silosy danych – co może prowadzić do nieskutecznych lub niedokładnych wyników dostarczanych przez sztuczną inteligencję (AI).

SYMFONIAMinisterstwo Finansów przeprowadziło konsultacje w sprawie wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur. Podczas jednego z cyklu spotkań przedstawiciele Symfonii i Fundacji Digital Poland przekazali wnioski płynące ze wspólnego badania, które podsumowało nastroje oraz stan gotowości polskich firm na obowiązek przesyłania faktur ustrukturyzowanych. Z materiału wynika, że przedsiębiorcy rozumieją potrzebę cyfryzacji i korzyści płynące z cyfrowej wymiany faktur.

bpscDla europejskich firm integracja zaawansowanych technologii, w tym Internetu Rzeczy (IoT) stała się koniecznością. To efekt rosnącej konkurencji w przemyśle. Według prognoz IDC, w 2024 roku powinniśmy spodziewać się dynamicznego wzrostu inwestycji w IoT, co świadczy o kluczowej roli tych technologii w kształtowaniu trendów przemysłowych. Internet Rzeczy nie jest już tylko kwestią technologiczną, ale elementem strategicznym.

Snowflake i Mistral AI ogłosiły globalne partnerstwo w celu udostępnienia najpotężniejszych modeli językowych Mistral AI bezpośrednio klientom Snowflake w autorskiej Chmurze Danych firmy. Za sprawą tego wieloletniego partnerstwa, które obejmuje równoległą inwestycję w akcje serii A firmy Mistral przez Snowflake Ventures, Mistral AI i Snowflake zapewnią przedsiębiorstwom narzędzia potrzebne do płynnego wykorzystania mocy dużych modeli językowych (LLM), przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa, prywatności i możliwości zarządzania ich najcenniejszym zasobem – danymi.

Jednymi z najważniejszych cech definiujących ludzką umysłowość, jest zdolność do dzielenia się pomysłami i wyrażanie uczuć. Emocje odgrywają kluczową rolę w naszym życiu. Technologia rozwija się bardzo szybko i stale ulepsza doświadczenie użytkowników sztucznej inteligencji, starając się do komunikacji włączyć czynniki emocjonalne. Już teraz AI może interpretować, a nawet w pewnym stopniu naśladować ludzkie emocje. Empatyczna technologia i emocjonalna sztuczna inteligencja mogą poprawić życie wielu osób, zmniejszając poczucie osamotnienia. Tego rodzaju rozwiązania mają również zastosowanie w świecie usług.

proalpha PolskaFirma dobrze prosperuje – przynajmniej na papierze. Za to konto świeci pustkami. Powód? Liczne nieopłacone należności. Klienci, którzy nie płacą rachunków na czas, mogą wpędzić przedsiębiorstwa w prawdziwe kłopoty.

bpscSztuczna inteligencja (AI), niegdyś temat zarezerwowany dla filmów science-fiction, staje się realnym wsparciem w biurach, fabrykach i usługach. Najnowsze badania pokazują, że integracja AI z polskim rynkiem pracy może przynieść korzyści równoważne 4,9 mln miejsc pracy, generując przy tym dodatkową wartość produkcyjną na poziomie 90 mld dolarów rocznie. Jak to możliwe?

sap logoSAP wprowadza do swojego portfolio innowacje wspierające klientów w przeprowadzaniu transformacji biznesowej. Dzięki temu klienci będą mogli w pełni wykorzystywać potencjał swoich danych, generując jeszcze trafniejsze informacje oraz osiągając szybszy wzrost i większą wydajność w erze sztucznej inteligencji.

dmTECH to spółka IT należąca w całości do dm-drogerie markt, jednej z największych europejskich drogerii. Obecnie dmTECH zatrudnia ponad 1200 osób w Europie. Więcej niż 40% pracowników stanowią kobiety, które odpowiadają między innymi za rozwój i wdrożenie najnowszych rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję. Tylko w Polsce w zespole dmTECH aż 30% załogi stanowią panie. Tymczasem szacuje się, że w naszym kraju kobiety w branży IT to średnio zaledwie 15,5% osób zatrudnionych w całym sektorze. Czy dmTECH będzie więc jedną z firm przyczyniających się do zrewolucjonizowania polskiej branży IT?

itintegro logo2015Zależy Ci na poznaniu technologii, które rewolucjonizują sposób zarządzania firmą? Dołącz do bezpłatnej konferencji Dynamics Business Forum, gdzie królować będą innowacje. Wydarzenie zaprezentuje szereg praktycznych rozwiązań biznesowych Microsoft, napędzanych przez sztuczną inteligencję, chmurę obliczeniową i analitykę Business Intelligence. Sprawdzisz, jak wiele możliwości otwiera przed organizacjami nowa generacja systemów ERP i CRM, zintegrowana z najbardziej aktualnymi trendami IT.

Back to top