loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
18 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 46 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ
Najczęstszą przyczyną niezadowolenia klientów sklepów stacjonarnych jest brak produktów, których szukają. Konsumenci rzadko pytają personel o niedostępne w danej chwili artykuły i – nie znajdując tego, po co przyszli – zwykle rozczarowani opuszczają sklep z pustymi rękami. Pozornie te stracone szanse sprzedaży mogą wydawać się nieistotne. Jednak takich sytuacji jest coraz więcej, a to właśnie odpowiadanie na bieżące potrzeby klientów pomaga budować przewagę nad konkurencją.

 REKLAMA 
 SNT 
 
Tylko w 2018 r. w Wielkiej Brytanii odsetek sklepów, które zostały zamknięte, wzrósł o 17 proc., a liczba nowo otwartych placówek zmalała o 2 proc. Dane te świadczą o tym, że klienci oczekują bezproblemowych zakupów niezależnie od tego, gdzie są dokonywane – w sklepie stacjonarnym czy internetowym. Wobec tego koniecznością staje się dziś wyposażenie placówek detalicznych w odpowiedni system, który ułatwi im lokalizowanie produktów w sklepie i magazynie.

Alternatywne metody realizacji zamówień

Najstarszą metodą budowania relacji z klientem i formą zachęcenia do ponownych zakupów jest nagrodzenie lojalności poprzez zaoferowanie rabatu. Niestety – jak wynika z badania Global Shopper Study, przeprowadzonego na zlecenie firmy Zebra – metodę tę stosuje mniej niż połowa badanych (44 proc.) sklepów, chociaż 61 proc. kupujących z całego świata jest nią zainteresowanych.

Markety, w których klienci szukają zwykle więcej niż jednego produktu (jak na przykład sklepy spożywcze), mogą zaoferować kupującym pomoc w postaci elektronicznego asystenta zakupowego. Urządzenie takie wskaże drogę od jednego produktu do drugiego, dostarczy dodatkowych informacji o poszukiwanych towarach oraz wyświetli kupony rabatowe, z których można skorzystać w wybranej placówce.

Obecnie kupujący coraz bardziej cenią swój czas, a zatem wygoda i możliwość zrobienia szybkich zakupów staje się dla nich ważniejsza od ceny. Sklepy powinny reagować na ten trend, oferując szybką dostawę produktu, którego nie ma w magazynie. Wyniki badania Global Shopper Study pokazują, że 62 proc. kupujących z całego świata chętnie skorzystałoby z tej metody podczas zakupów, jednak oferuje ją tylko 42 proc. ankietowanych podmiotów handlu detalicznego.

Przewaga łańcucha dostaw

Łańcuch dostaw wymaga płynnej komunikacji między punktem sprzedaży a magazynem. Szczególnie ważne jest to w sytuacji, w której sklep zaczyna oferować dostawy produktów do domu lub próbuje szybko uzupełnić braki magazynowe – wydajny system logistyczny staje się wówczas niezbędny. Ma on ułatwiać znalezienie każdego produktu z oferty sklepu, a to jest możliwe dzięki wykorzystaniu rozwiązań RFID oraz komputerów mobilnych.

Właściciele sklepów są zobowiązani, aby dysponować informacjami o produkcie niezależnie od jego lokalizacji w sklepie czy magazynie, dlatego też duże wyzwania stoją szczególnie przed tymi, którzy korzystają z przestarzałych technologii, które nie są dostatecznie wydajne i precyzyjne.

Sprzedaż z magazynu

W obliczu coraz większej konkurencji podmioty handlu detalicznego zdają sobie sprawę z konieczności oferowania rozwiązań, które usprawnią proces sprzedaży. Ważne jest sprostanie rosnącym wymaganiom konsumentów związanym z szybką i elastyczną realizacją zamówień. Metody budowania lojalności klientów, takie jak promocje oraz rabaty, stają się spersonalizowane, a logistyczne łańcuchy dostaw — w większym stopniu elastyczne i przejrzyste. Sytuacja na rynku sprzyja inwestycjom w narzędzia i procesy, które umożliwiają uzyskanie niezbędnych danych oraz wzrost wydajności prowadzonych działań. Jednak należy pamiętać, że pozytywne doświadczenia klienta ma swój początek w wydajnej i sprawnej pracy magazynu i to właśnie ten czynnik będzie miał największe znaczenie dla utrzymania rentowności w 2019 roku.

Autor: Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Jak zmierzyć efektywność wdrożenia systemu ERP?

To pytanie, na które powinien sobie odpowiedzieć każdy przedsiębiorca, który myśli nad zakupem nowego systemu ERP. Problem polega na tym, że…

Integracja systemu Rekord.ERP z systemami CAD/PDM

Współczesny przemysł od dawna zmaga się z wyzwaniami, jakie niosą ze sobą produkcja jednostkowa i małoseryjna. Czasy produkcji masowej…

Sztuczna inteligencja w firmie? – jak wykorzystać  jej możliwości do zarządzania zasobami informacyjnymi

Sztuczna inteligencja nie jest gotowym rozwiązaniem, które zadziała samoistnie. Jest raczej jak młody pracownik z ogromnym potencjałem, któremu…

Jak rozwijać firmę produkcyjną dzięki ERP?

Firmy z sektora produkcyjnego potrzebują zintegrowanych rozwiązań IT (ERP}, aby umożliwić przepływ informacji między działami organizacji i…

Jakość relacji, personalizacja, zaufanie i szacunek dla czasu klienta – to fundamenty efektywnego marketingu

Najważniejsze wyzwania dla marketingu firm to utrzymywanie spersonalizowanych relacji z klientami, w czasie rzeczywistym i niezależnie od kanału,

Europa wydaje miliardy Euro na IoT. W 2019 roku rynek urośnie o 20%

Europejski rynek IoT wzrośnie w tym roku prawie o 20 procent, zapowiada IDC. Tym samym będzie wart prawie 150 mld Euro, a dwucyfrowy wynik wzrostu…

Previous Next Play Pause

RAPORT CRM 2019 - KLIKNIJ POBIERZ ZESTAWIENIE SYSTEMÓW CRM

KATALOGIT FIRMY IT

Back to top