Firma Checkpoint Systems rozszerza swoją współpracę z polską grupą odzieżową LPP poprzez wprowadzenie na szeroką skalę systemu identyfikacji radiowej (RFID), który pozwoli na poprawę dostępności towaru i poziomu zadowolenia klientów oraz zwiększenie wydajności firmy. Program zostanie wdrożony w całym łańcuchu dostaw LPP, począwszy od procesu produkcji poprzez platformę eCommerce oraz ponad 1700 sklepów w 23 krajach.

 REKLAMA 
 SNT 
Dzięki ponad 200 milionom produktów sprzedawanych każdego roku LPP jest dziś największą firmą produkującą odzież w Środkowej i Wschodniej Europie. Społecznie odpowiedzialna polska firma szukała rozwiązania, które poprawi operacyjną wydajność jej działalności oraz zwiększy przejrzystość stanów magazynowych w jej pięciu markach odzieżowych: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Firma Checkpoint dostarcza już do LPP elektroniczny system przeciwkradzieżowy EAS, a nowy program RFID @Source pozwoli na usprawnienie procesu dostaw oraz oszczędność czasu pracy pracowników salonów potrzebnego na sprawdzenie zgodności zamówień, zwiększy też dokładność informacji na temat stanu magazynowego towarów. Pokazuje to, że Checkpoint jest w stanie dostarczać zarówno technologię EAS, jak i RFID, aby spełnić wymagania polskiego klienta.

Oczekuje się też, że wprowadzenie technologii RFID zwiększy dochodowość firmy dzięki poprawie wydajności, co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży o 3%. Poprawi to też identyfikację pojedynczego towaru w łańcuchu dostaw, jednocześnie zwiększając dostępność produktów w sklepie. Technologia pozwoli również firmie LPP na łatwe określenie najlepiej sprzedających się produktów i kluczowych trendów w każdym z salonów, co umożliwi dopasowanie produktów do poszczególnych obiektów i oczekiwań klientów.

Checkpoint będzie współpracować z dostawcami LPP, zapewniając im tzw. klipsy oraz etykiety z układem scalonym RFID, które będą aplikowane w fabrykach na etapie produkcji odzieży. Aby dodatkowo usprawnić proces łańcucha dostaw, LPP w swoich centrach dystrybucji zainstalowało tunele RFID. Pozwalają one na dokładną kontrolę przychodzących i wychodzących towarów, co gwarantuje dostarczanie odpowiedniego asortymentu do poszczególnych sklepów.

Przepływ towarów i wykorzystywanie klipsów RFID, które mogą zostać użyte ponownie w łańcuchu dostaw, pozwoli LPP na realizację produkcji w sposób odpowiedzialny. Odzyskane klipsy zwracane są do centrum weryfikacyjnego firmy Checkpoint, tzw. „Total Quality Management’, po czym będą ponownie dostarczane do dostawców LPP i aplikowane na odzież. Tak oznakowane towary mogą następnie zostać dostarczone do salonów LPP.

Z radością wspieramy LPP w ich wizji budowania wiodącej firmy branży odzieżowej w Europie. Projekt ten pozwoli LPP na zwiększenie wydajności operacyjnej i poprawę poziomu zadowolenia klientów. Współpracujemy z firmą LPP od wielu lat i niezmiernie cieszymy się, że zostaliśmy wybrani do wsparcia jej rozwoju na tym etapie i z niecierpliwością oczekujemy na współpracę w przyszłości. – stwierdził John Dargan, prezes Checkpoint Systems


Wdrożenie RFID to ważny punkt zwrotny w naszej działalności. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce i jedną z pierwszych na świecie, która zdecydowała się na zastosowanie tej technologii. System RFID pozwoli nam na prezentowanie klientom spersonalizowanych i łatwiej dostępnych ofert oraz ułatwi zarządzanie towarem na każdym etapie, począwszy od zakładu produkcyjnego, przez centrum dystrybucyjne, aż po sklepy. To wyzwanie, któremu chcemy sprostać, bo naszym zdaniem RFID to technologia przyszłości. Proces nie jest łatwy, gdyż wymaga ogromnych zmian organizacyjnych, jednak sądzimy, że technologia jest warta tego wysiłku – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.
Źródło: Checkpoint

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Bonusy retrospektywne – jak sprawnie zarządzać ważnym źródłem zysku przedsiębiorstwa handlowo-dystrybucyjnego?

Na całkowity zysk przedsiębiorstwa handlowo-dystrybucyjnego ma wpływ wiele składowych, ale głównie wszystko sprowadza się do marży. Można by…

Czym jest Business Intelligence?

Zgodnie z definicją „encyklopedyczną”, Business Intelligence (BI), czy też po polsku analiza biznesowa, to proces polegający na przetwarzaniu…

Przemysł 4.0 i IoT – ewolucja systemów IT do planowania produkcji

Od wielu lat dostawcy systemów IT do planowania produkcji prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych funkcji i algorytmów do optymalizacji…

Czy system do zarządzania czasem pracy jest standardową częścią modułów ERP?

Aby opowiedzieć na tak zadane pytanie, konieczne jest w pierwszej kolejności zdefiniowanie, co tak naprawdę rozumiemy przez pojęcie zarządzanie…

Inteligentna fabryka

Inteligentna fabryka to koncepcja zakładu produkcyjnego, wpisującego się w realia „czwartej rewolucji przemysłowej”. Terminem tym określa…

5 najważniejszych priorytetów strategicznych dyrektora ds. marketingu w 2019 roku

W nadchodzącym roku cyfrowe narzędzia i modele biznesowe dadzą dyrektorom ds. marketingu bezprecedensowy wpływ na strategie rozwoju ich firm.

Previous Next Play Pause

RAPORT CRM 2019 - KLIKNIJ POBIERZ ZESTAWIENIE SYSTEMÓW CRM

KATALOGIT FIRMY IT

Back to top