BIG DATA – ZINTEGROWANE DANE O KLIENTACH
SZYBKIE RAPORTOWANIE WIELKICH ZBIORÓW DANYCH
30 lipca 2013 r., Warszawa
Badanie nastrojów konsumenckich, optymalizacja łańcucha dostaw, wykrywanie oszustw - to wszystko dzięki Big Data. Żaby zapanować nad takimi ilościami danych, przedsiębiorstwa są zmuszane zatrudniać specjalistów, opracowywać skomplikowane algorytmy oraz inwestować w infrastrukturę i oprogramowanie. Zarządy firm i wspierający ich specjaliści IT zastanawiają się w jaki sposób zasoby Big Data są przydatne w działalności biznesowej. Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć podczas konferencji w dniu 30 lipca br. na którą Państwa serdecznie zapraszamy.
Organizacja obszaru BI w bankowości – optymalna struktura pod względem przygotowania do ery Big Data:
Organizacja obszaru BI w bankowości – optymalna struktura pod względem przygotowania do ery Big Data:
- Zakres obowiązków organizacji BI.
- Podział ról pomiędzy Biznes i IT - typowe modele organizacji BI spotykane na polskim rynku bankowym.
- Model oparty na kooperacji.
- Wpływ Big Data na organizację BI.
Jacek Presz, Ernst & Young
Wykorzystanie Big Data w CRM z perspektywy praktyka:
- Opanowanie Big Data.
- Analityka predykcyjna.
- Ciągły rozwój w erze Big Data.
Jarosław Grygolec, ekspert ds. analitycznego CRM w PKO BP SA.
Innowacyjne metody analizy dużych zbiorów danych.
Przedstawione zostanie spojrzenie na duże dane w sektorze bankowym z punktu widzenia matematyka/informatyka. Opisane zostaną:
- różnorodność dostępnych danych (co analizować?),
- najważniejsze metody analizy danych (jak analizować?), korzyści z innowacyjnych analiz dla sektora bankowego (dlaczego analizować?).
Rozwój BI w bankowości a prawo do prywatności.
- Personalizacja marketingu w bankowości.
- Jedna zgoda i nieograniczone możliwości.
- Prawo do prywatności, a zakres gromadzonych danych.
- Dane powszechnie dostępne, a zgoda na ich przetwarzanie.
- Karty zbliżeniowe – wygoda czy bezpieczeństwo.
- Badanie zdolności kredytowej – zakres informacji.
- Outsourcing danych – międzybankowe hurtownie baz danych.
- Windykacja należności bankowych – dane os. trzecich.
- Czy znamy swoje prawa w obliczu Bussines Intelligence ?
- Czy Banki wiedzą o nas więcej niż np. organy ścigania ?
Konrad Gałaj-Emiliańczyk, Prawnik i Administrator Bezpieczeństwa Informacji w państwowej jednostce budżetowej
Warunki pozyskiwania i analizy danych wykraczających poza konieczne do zawarcia umowy:
- Przypomnienie podstawowych zasad przetwarzania danych w kontekście usług bankowych i "big data": zasada minimalizmu i zasada adekwatności.
- Specyficzne problemy i zagrożenia związane z gromadzeniem i analizą danych wykraczających poza katalog danych niezbędnych do zawarcia i realizacji umowy:
− błędne decyzje wynikające z korelacji statystycznych,
− dyskryminacja (np. cenowa) w dostępie do dóbr i usług,
− kreowanie potrzeb w oparciu o szczegółową wiedzę na temat preferencji konsumenckich,
−głęboka ingerencja w prywatność a nawet intymność klienta. - Warunki, jakie powinny być spełnione, aby dane wykraczające poza katalog danych niezbędnych do zawarcia i realizacji umowy mogły być przetwarzane legalnie:
− świadoma i wyraźna zgoda klienta,
− pełna informacja na temat celów i zakresu przetwarzania danych, logiki stojącej za ich analizą oraz możliwych konsekwencji z perspektywy klienta,
− prawo do wycofania zgody nieodpłatnie i w każdym momencie.
Katarzyna Szymielewicz, prezes Fundacji Panoptykon
Granice personalizacji w świecie BIG DATA. Reforma prawa ochrony danych osobowych a przetwarzanie wielkich zasobów danych:
- Ochrona danych osobowych w świecie big data, bigger data, bigger and bigger data ...
- Konstytucyjne i traktatowe podstawy ochrona danych osobowych.
- Ochrona prywatności a ochrona danych osobowych.
- Anonimizacja i pseudonimizacja.
- Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w systemach wielkoskalowych.
- Przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych.
- Kwanty informacji a dane osobowe.
- Nieoznaczoność informacji - czyli co wiemy o przyszłym przetwarzaniu.
- Synergia informacyjna.
- Profilowanie użytkownika.
- Środki oparte na profilowaniu.
- Granulacja danych przetwarzanych w profilach na przykładzie smart meteringu.
- Ocena skutków przewidywanych operacji przetwarzania w zakresie ochrony danych osobowych.
- Praktyczne wskazania przy ocenie skutków dla systemów wielkoskalowych na przykładzie smart meteringu i RFID.
dr Wojciech Wiewiórowski, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Szczegółowe informacje: http://www.cpi-sk.pl/imprezy/2013/zdk/index.php