Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Sztuczna inteligencja jest w stanie wyręczyć człowieka w coraz większej liczbie zadań. Przykładów zastosowań tej technologii możemy szukać m.in. w medycynie, produkcji, finansach czy motoryzacji. Inteligentne algorytmy tworzą również dzieła kultury, m.in. komponują piosenki czy malują obrazy. Nie oznacza to jednak, że maszyna stworzy kiedyś dzieło, które zostanie powszechnie docenione, a ona sama stanie się współczesnym celebrytą.

oracle 120Firma Oracle ogłosiła dziś dostępność Java 17, najnowszej wersji najpopularniejszego na świecie języka programowania i platformy programistycznej. Java 17 zapewnia tysiące aktualizacji w zakresie wydajności, stabilności i zabezpieczeń, a także 14 funkcji JEP (JDK Enhancement Proposals), które dodatkowo ulepszają język i platformę Java, aby pomóc programistom zwiększyć ich produktywność.

Hybrydowe kanały komunikacji, optymalizacja pracy zdalnej czy tworzenie produktów i usług na podstawie analizy danych to najważniejsze obszary transformacji technologicznej w sektorze finansowym – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Billennium we współpracy z pracownią Natural Innovations Lab. Dzięki wsparciu rozwiązań opartych o chmurę obliczeniową czy AI branża będzie szukała oszczędności oraz budowała swoje bezpieczeństwo i odporność na kryzysy.

Rimini Street poinformował dziś o rozszerzeniu oferty wielokrotnie nagradzanej usługi wsparcia, zarządzania aplikacjami, bezpieczeństwa i migracji na platformy baz danych dostępne na licencji Open Source, w tym MySQL, MariaDB, PostgreSQL i MongoDB.

Europejski Fundusz Leasingowy (EFL) przy wsparciu Asseco Data Systems wprowadza kompleksowe rozwiązania umożliwiające zdalne załatwianie formalności dzięki nowoczesnej platformie do wykorzystania usług zaufania. Umożliwi to klientom Grupy EFL, a także pracownikom spółki podpisywanie umów oraz dokumentów za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Pozwoli również na zabezpieczanie korespondencji elektronicznej czy potwierdzanie autentyczności dokumentów. E-podpis uprości procesy, a także umożliwi ich zdalne wykonywanie.

streamsoft logo 20120Panel Managera, CRM DMS mobile, Aplikacja Kierownika Produkcji oraz Serwis mobile - to funkcjonalności systemu dostępne w aplikacji Streamsoft na Android oraz iOS.

Kubernetes — otwarta platforma do zarządzania kontenerami w chmurze — to przełomowe rozwiązaniem dla firm, które chcą, aby ich fazy rozwoju, testowania i produkcji były bardziej spójne na różnych platformach. Jednak te same wątpliwości, które dotyczą AI i automatycznego uczenia, rozważa się dziś również w odniesieniu do Kubernetes. Czy ta platforma zagrozi zespołom ds. IT i zastąpi ich rolę, jeśli weźmiemy pod uwagę jej zdolność do koordynacji i automatyzacji zarządzania środowiskami skonteneryzowanymi? Jak zawsze, w rzeczywistości nowe technologie częściej otwierają możliwości, niż je zamykają.

W ciągu zaledwie 3 lat, od 2017 do 2020 roku, odsetek organizacji, które już wykorzystują rozwiązania AI, wzrósł z 36 do 53 procent – wynika z badań Capgemini. Znaczenie projektów z zakresu sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML) zdecydowanie rośnie, rozwijają się także praktyki maksymalizujące efektywność pracy nad nimi, takie jak metodyka MLOps (ang. machine learning operations – operacje uczenia maszynowego). To jednocześnie nowe wyzwania, stojące przed analitykami danych.

microsoft logo 2018Polpharma po raz kolejny wyznacza standardy cyfryzacji branży farmaceutycznej. Po udanym wdrożeniu środowiska do współpracy zdalnej Microsoft 365 oraz automatyzacji i digitalizacji szeregu procesów produkcyjnych, firma wprowadziła także urządzenie Microsoft HoloLens 2. Technologia rzeczywistości rozszerzonej (ang. Augmented Reality, AR) stosowana jest w procesie wdrażania nowo zatrudnionych osób na części linii produkcyjnych, a także do bezpiecznych prac technicznych związanych z obsługą maszyn. Dzięki „dodatkowemu zmysłowi”, w który wyposażeni zostali pracownicy Polpharmy, udało się nie tylko usprawnić proces zdalnego przygotowania do pracy, ale także zapewnić najwyższe bezpieczeństwo pracownikom technicznym.

Rimini Street, międzynarodowy dostawca produktów i usług w zakresie oprogramowania dla firm, wiodący podmiot świadczący usługi zewnętrznego wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP, a także partner Salesforce, ogłosiła dzisiaj, że firma T-Mobile dalej korzysta ze wsparcia Rimini Street, maksymalizując zwrot z inwestycji w oprogramowanie SAP. Potentat na rynku telekomunikacyjnym korzysta z całodobowego i całorocznego krytycznego wsparcia Rimini Street od 2018 r.

Firma SAS została uznana za lidera wśród dostawców rozwiązań do zarządzania ryzykiem modeli w najnowszym raporcie Chartis RiskTech Quadrant for Model Risk Management. Wśród 26 narzędzi ocenianych przez analityków firmy Chartis, SAS uzyskał wysoką punktację we wszystkich kategoriach, w tym między innymi w zakresie zarządzania modelami, zarządzania danymi, technik wizualizacji wyników analiz i jakości raportów.

proalphaWiększość firm używających CA-Link często wykorzystuje ten moduł tylko i wyłącznie w produkcji. Potencjalne korzyści wykraczają jednak daleko poza ten obszar. Poniżej przedstawiamy zestawienie pięciu dodatkowych możliwości usprawnienia procesów, jakie zapewnia integracja CAD i ERP. Jakich?

Pandemia COVID-19 może być impulsem przyspieszającym robotyzację w polskich firmach. Barierą we wdrażaniu robotów na masową skalę wciąż pozostają jednak brak wiedzy, niska świadomość korzyści takich rozwiązań albo obawy przed wysokimi kosztami.

Ochrona i zarządzanie danymi to olbrzymie wyzwanie dla firm wdrażających rozwiązania chmurowe. Z problemem konfrontuje się dzisiaj każda organizacja, która zdecydowała się na robotyzację, automatyzację procesów i wdrożenia systemów ERP.

Technologie Edge i 5G są warunkiem szybkiego rozwoju biznesu. Według najnowszego badania IBM - Institute for Business Value (IBV), 59% liderów branży komunikacyjnej uważa, że w obecnych warunkach musi wdrożyć technologie AI i automatyzacji, a 50% twierdzi, że ich firmy muszą stać się strategicznymi platformami chmurowymi, posiadającymi zróżnicowany ekosystem partnerski. Wyniki badania "Koniec usług komunikacyjnych, jakie znamy" opierają się na opinii 500 prezesów firm telekomunikacyjnych z 21 krajów, w tym z Polski.

Vantage Data Centers, operator wielkoskalowych centrów danych poinformował dzisiaj o rozpoczęciu prac nad zbudowaniem dwóch kolejnych kampusów w Europie – w Warszawie oraz w Berlinie. Ich powstanie jest częścią planu europejskiej ekspansji oraz inwestycją o wartości 2 miliardów dolarów. To pierwsze centrum danych operatora w Polsce i drugie w Niemczech.

Czwarta rewolucja przemysłowa to już nie futurystyczna wizja, której elementy są wprowadzane jako ciekawostka. Intel od podstaw stworzył w pełni inteligentną fabrykę we Włoszech. Wszystkie procesy są tam optymalizowane i kontrolowane przez nowoczesne technologie. Od służbowego grafiku, poprzez kontrolę produkcji, do… sprawdzenia czy kurz nazbyt nie osadza się na maszynach.

Atos wprowadza na rynek bezpieczną, kompleksową, skalowalną ofertę ThinkAI, która umożliwi użytkownikom efektywne projektowanie, rozwijanie i dostarczanie wysokowydajnych aplikacji AI. Rozwiązanie ThinkAI jest przeznaczone dla organizacji korzystających z tradycyjnych obliczeń o wysokiej wydajności, które chcą dzięki aplikacjom AI przeprowadzać dokładniejsze i szybsze symulacje, oraz dla tych, które opracowują aplikacje AI i potrzebują większej mocy obliczeniowej.

Pomimo negatywnego wpływu pandemii Covid-19 na światową gospodarkę, rynek ubezpieczeń pozostał jednym z największych inwestorów w technologie optymalizacji procesów biznesowych. IDC szacuje, że wydatki na rozwiązania IT w tym sektorze będą rosły 6% w skali roku (CAGR1), w 2024 roku osiągając wartość 135 mld USD. Według raportu IDC i Liferay, w porównaniu z 2020 rokiem, aż 73% firm z branży usług finansowych planuje utrzymać lub zwiększyć wydatki na rozwiązania IT dedykowane obsłudze klienta.

W wyniku nieustanej ewolucji modeli przetwarzania danych w przedsiębiorstwach, przez zdalnych pracowników oraz użytkowników prywatnych, zmieniły się oczekiwania związane z szybkością dostępu do informacji. W efekcie wypracowane zostały techniki umożliwiające fizyczne zlokalizowanie przetwarzanych danych jak najbliżej użytkownika, aby wyeliminować związane z ich przesyłaniem opóźnienia, ale nadal zapewniające centralne zarządzanie nimi.

Zarządzanie wiedzą w firmach, w tym m.in. gromadzenie tzw. wiedzy cichej, zakorzenionej w doświadczeniach i indywidualnym podejściu pracowników, nigdy nie należało do łatwych zadań. Czas pandemii i nagłe przejście wielu przedsiębiorstw na pracę zdalną dodatkowo utrudniły ten proces, ograniczając chociażby możliwość zespołowego uczenia się zgodnie z podejściem „learning by doing”. Tymczasem to właśnie przepływ wiedzy w organizacji i jej kodyfikacja stanowi istotny zasób służący do obrony lub rozwoju pozycji rynkowej przedsiębiorstwa.

oracle 120Firma Oracle przedstawiła nowy program Oracle Support Rewards, który pomoże klientom w przyspieszeniu migracji do chmury i zmniejszeniu kosztów asysty w ramach licencji na oprogramowanie. Dziś klienci, którzy składają nowe zobowiązania do zakupu usług Oracle Cloud Infrastructure (OCI), mogą otrzymać premie, które zmniejszają, a nawet eliminują opłaty za asystę w ramach licencji na technologie Oracle instalowane lokalnie.

Prawdziwa wiedza pochodzi z analizy danych. Jednak nie oczekujemy, że aplikacja wytworzy i przeanalizuje wszystkie dane potrzebne do optymalizacji i zabezpieczenia cyfrowego doświadczenia klienta – miary skuteczności IT dla biznesu – lecz że skorzysta z pomocy rozwiązań wspierających, które analizują i instruują systemy do wykonywania dla niej konkretnych czynności. Należy tu wspomnieć o telemetrii, gdzie widzimy nieustanne żądania od systemów pomocniczych: od diagnostyki, analizy przez wydajność i… zapytania o więcej danych. Informacje płynące z rynku wskazują, że firmy są zgodne – najlepszym wsparciem w tym obszarze są technologie bezpieczeństwa i dostarczania aplikacji.

Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Pacjentów Nefrologicznych, w Polsce na przewlekłą chorobę nerek cierpi nawet 4,2 mln osób. Co więcej jest ona rozpoznana jedynie w 5 proc. przypadków. Niekiedy jedyną szansą na uratowanie lub poprawę jakości życia pacjentów jest przeszczep nerki, który stanowi alternatywę dla cyklicznych dializ. Systemy analityczne wspierają lekarzy w procesie wyboru organów do transplantacji.

oracle 120Pracownicy od ponad roku znajdują pod olbrzymią presją skierowaną na wspieranie swoich przedsiębiorstw w przetrwaniu kryzysu. Nowych sojuszników znajdują w technologiach sztucznej inteligencji, które pomagają im lepiej zarządzać firmowymi finansami.

sap logoKiedy wybuchła pandemia i fizyczne punkty sprzedaży detalicznej musiały zamknąć lub ograniczyć swoją działalność, marki musiały szybko przestawić się na bezpośrednią sprzedaż internetową i nauczyć się, jak wchodzić w interakcje z klientami cyfrowo. Dość szybko zdały sobie sprawę, że prosty sklep internetowy nie wystarcza, aby konkurować w cyfrowym świecie. Przykładem jest Uniwersytet Lublański, który dzięki wykorzystaniu aplikacji SAP Upscale Commerce wszedł w świat sprzedaży internetowej i zbudował zupełnie nowy model biznesowy w zaledwie miesiąc.

anegis 2018Microsoft rozszerza rodzinę usług kognitywnych o nowe technologie i wprowadza Azure Spatial Analysis – narzędzie, które wykorzystuje komputerową analizę obrazu wideo do gromadzenia i przetwarzania informacji o tym, jak ludzie (lub inne obiekty np. samochody) poruszają się i zachowują w określonej przestrzeni fizycznej.

IBM oraz IU Technology poinformowały o udostępnieniu rozwiązania Digi Office w chmurze IBM Cloud, do kompleksowej automatyzacji procesów biznesowych w biurach. Przyspieszając proces wdrożenia chmury hybrydowej, oparte na chmurze rozwiązanie Digi Office zostało zaprojektowane tak, aby pomóc firmom w procesie wychodzenia z pandemii i powrotu do pracy biurowej. Dzięki automatyzacji procesów, takich jak wirtualna recepcja, planowanie układu i przestrzeni biurowej oraz zarządzanie interaktywnymi info kioskami w IBM Cloud, Digi Office może pomóc w funkcjonowaniu biura przy znacznym ograniczeniu kontaktów fizycznych i zachowaniu dystansu społecznego.

IBM ogłosił wyniki nowych badań rynkowych dotyczących zastosowania sztucznej inteligencji (AI) przez europejskie przedsiębiorstwa oraz wpływu pandemii COVID-19 na zastosowanie tej technologii.

Warta, jeden z największych polskich ubezpieczycieli, obecnie wykorzystuje sztuczną inteligencję w ramach całej swojej działalności samochodowej, aby wizualnie weryfikować, w jaki sposób naprawiane są wszystkie roszczenia w jej ogólnopolskiej sieci – zakomunikowała dziś firma.

Polskie firmy nie inwestują w nowoczesne technologie. Tak wynika z najnowszego raportu Eurostatu. Sztuczna inteligencja była wykorzystywana przez zaledwie 4% polskich przedsiębiorstw. Eksperci nie mają jednak złudzeń – tylko te firmy, które postawią w najbliższej przyszłości m.in. na przemysłowy internet rzeczy będą odnosiły na rynku sukcesy.

Wysoka i szybka adaptacja nowych technologii, to z pewnością jeden z najbardziej uderzających trendów w branży handlowej, będących efektem pandemii. Szczególnie handel detaliczny przyspieszył rozwój automatyzacji, w tym robotów. W ciągu najbliższych kilku lat może pociągnąć za sobą wdrożenia kolejnych nowych technologii. Eksperci nie mają wątpliwości - domino ruszyło, a automatyzacje będą tylko przyspieszać.

Choć sztuczna inteligencja nieodmiennie kojarzy się z powieściami z gatunku science-fiction, warto zauważyć, że według szacunków, globalny rynek całkiem już realnych rozwiązań opartych na skryptach AI ma do 2030 roku przekroczyć wartość nawet 2,8 mld USD (Transparency Market Research). Co więcej, szacuje się, że będzie się on rozwijał średnio-rocznie o około 29 proc. w okresie prognozy. Już teraz jednak można zaobserwować wyraźne korzyści jakie niesie za sobą wdrażanie AI – bezpieczniejszy i bardziej ekologiczny transport czy usprawniona opieka zdrowotna to tylko kilka z nich.

COMARCHDziały księgowe oraz przedsiębiorcy dokonują dziennie milionów transakcji. Każda z nich zostawia ślad w postaci dokumentów księgowych, spośród których większość trafia do informatycznych systemów księgowych. Jeszcze niedawno dane znajdujące się na tych dokumentach były wprowadzane ręcznie. Teraz przy użyciu technologii optycznego rozpoznawania znaków (OCR), narzędzia informatyczne samodzielnie odczytują dane znajdujące się na fakturach.

Prawie połowa organizacji (47%) przyjęła długoterminową strategię transformacji cyfrowej i zainwestowała w rozwiązania technologiczne przed pandemią – wynika z raportu IDC „Cyfrowa Transformacja Pracy”. Sytuacja panująca na świecie, związana z Covid-19, wpłynęła na wzmocnienie przekonania, że odpowiednio wyposażeni pracownicy są w stanie szybko dostosować się do dynamicznych zmian – nie tracąc przy tym na efektywności w pracy.

BMICROSOFTiznesowa transformacja firmy w oparciu o technologie powinna zaczynać się od ludzi. Cyfrowa kultura to fundament, który nie tylko pozwala prowadzić zespół przez ten często niełatwy proces . Umożliwia również pozyskanie najlepszych ambasadorów zmiany, którymi są sami pracownicy. Drugim ważnym aspektem powinno być bezpieczeństwo – zarówno to związane z dostępem i przechowywaniem informacji, jak i komfortem użytkowników co do prywatności.

MICROSOFTPrawie 100 godzin wypełnionych wiedzą na temat sztucznej inteligencji to efekt zimowego semestru na Politechnice Warszawskiej. W zajęciach Wprowadzenie do aplikacji i rozwiązań opartych o Sztuczną Inteligencję i Microsoft Azure oraz Aplikacje i rozwiązania oparte o Sztuczną Inteligencję na Microsoft Azure uczestniczyło 98 studentów. Przedmioty były realizowane na studiach pierwszego i drugiego stopnia na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Zajęcia z AI, to efekt współpracy Microsoft z uczelnią oraz partnerami: EY, Lingaro, Semantive, PKO Bank Polski, 3Soft, którzy wspólnie realizują program Future Ready.

Ogromne inwestycje w sztuczną inteligencję nie dziwią, gdyż korzyści wynikające z tej technologii są nie do przecenienia. Jednak pojawia się wiele pytań dotyczących zagrożeń wynikających z jej niewłaściwego – celowego lub nieumyślnego – wykorzystania. Coraz głośniej mówi się o etycznym aspekcie używania AI.

Firma IBM zapowiedziała dziś, że ogólna dostępność pierwszej w branży platformy chmurowej dedykowanej do sektora usług finansowych, IBM Cloud for Financial Services, zostanie teraz uzupełniona o obsługę Red Hat OpenShift i innych usług natywnych w chmurze. Przedstawiona po raz pierwszy w 2019 roku platforma chmurowa IBM Cloud for Financial Services została zaprojektowana we współpracy z Bank of America. Od tamtej pory IBM zbudował środowisko chmury, które jest w stanie zaspokoić potrzeby branży usług finansowych w zakresie obciążeń i ochrony danych o znaczeniu krytycznym dzięki naszym możliwościom zapewniania zgodności i najlepszym w branży zabezpieczeniom.

W perspektywie najbliższych 30 lat aż 2/3 ludności będzie rezydować w przestrzeni miejskiej. To zaskakujące o tyle, że obecnie co trzeci mieszkaniec miasta chce zmienić swoje położenie. Odpowiedzią na wiele wyzwań, z którymi mierzą się społeczności miejskie, są inteligentne rozwiązania, na które perspektywiczne miasta stawiają coraz chętniej, tym samym stając się smart city! Za transformacją cyfrową jednego z takich regionów – Madrytu - odpowiada marka Fujitsu.

Back to top