„Dynamics 365. Kierunek AI” – 4 miasta, 14 ekspertów, 500+ uczestników
ANEGISJak wprowadzać innowacje w firmie? Od czego rozpocząć cyfrową transformację z wykorzystaniem sztucznej inteligencji? Jakie narzędzia i w jakich obszarach mogą przynieść realne zmiany i korzyści? Wydarzenie pod tytułem „Dynamics 365. Kierunek: AI” skupiło w maju kilkuset liderów polskich przedsiębiorstw, przedstawicieli handlu, marketingu, finansów, produkcji i IT poszukujących nowych możliwości rozwoju biznesu i wykorzystania innowacyjnych technologii w automatyzacji i optymalizacji procesów.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Wprowadzenie do cyfrowych innowacji
 
o była pierwsza edycja serii spotkań zorganizowana przez firmę ANEGIS – wprowadzenie w świat sztucznej inteligencji w kontekście biznesowym oraz w środowisko ERP i CRM czerpiące z nowoczesnych technologii. Do udziału w konferencji w Gdańsku, Katowicach, Wrocławiu i Warszawie zgłosiło się ponad 570 chętnych, co świadczy o ogromnym zainteresowaniu tematyką innowacji w biznesie oraz potrzebie zgłębiania możliwości rozwoju przedsiębiorstw z wykorzystaniem nowych rozwiązań technicznych.

W trakcie spotkań z uczestnikami eksperci ANEGIS i Microsoft opowiedzieli o transformacyjnym potencjale algorytmów uczenia maszynowego, generatywnej AI i inteligentnego asystenta – Copilot – w obszarze ERP i CRM, a na przykładzie rozwiązań i narzędzi w systemie Microsoft Dynamics 365, usługach Power Platform i Azure pokazali praktyczne zastosowania nowych technologii do wspierania procesów marketingu, sprzedaży, finansów, łańcucha dostaw, produkcji i administracji.

Uczestnicy mogli również zobaczyć realne zastosowanie urządzenia rzeczywistości mieszanej – HoloLens 2 – podczas prezentacji na żywo.

Budowanie przewagi z AI Jak budować przewagę konkurencyjną, wykorzystując AI w nowych produktach, usługach i modelach biznesowych – podpowiadali przedstawiciele firmy Microsoft, Bożena Szlachta-Hutyra – Technical Specialist, Tomasz Kaczorowski – Azure Sales Manager i Jarosław Sokolnicki – Microsoft Technology Center Lead. Do eksperymentowania z różnymi narzędziami AI i codziennej współpracy z asystentem AI – Copilot – który jest już obecny w niemal całym systemie aplikacji biznesowych Microsoft, uczestnicy wydarzenia byli zachęcani demonstracjami faktycznego użycia tych usług w różnych scenariuszach.

Rozwiązania dla branży retail

O wyzwaniach, z jakimi mierzy się branża retail w obliczu dynamicznych zmian w modelach sprzedaży i nowych kanałach docierania do klienta, konieczności modernizacji infrastruktury IT oraz o roli nowoczesnego i skalowalnego systemu ERP, z pomocą którego można sprostać tym wyzwaniom opowiedział Stanisław Juźwicki, IT Architect firmy BBK, właściciela marki home&you.

Etapy i czynniki powodzenia cyfrowej transformacji

Następnie Janusz Małgorzaciak i Wojciech Knapik, członkowie zarządu ANEGIS, prześledzili proces cyfrowej transformacji krok po kroku i wskazali moment, w którym warto wejść na jego ścieżkę. A jaką rolę odgrywa sztuczna inteligencja w tym procesie? Eksperci wyszczególnili kilka kluczowych obszarów, które wspiera AI: automatyzację zadań, analizę danych, personalizowanie doświadczeń i obsługę klientów, analizę predykcyjną, podejmowanie decyzji biznesowych, optymalizację procesów i zarządzanie ryzykiem.

CRM napędzany AI

Podczas kolejnej sesji uczestnicy poznali narzędzia wspierające obszar CRM w przedsiębiorstwie. Tomasz Kaczan, CRM Architect, i Kamila Jaworowska, Business Development Manager, przedstawiciele ANEGIS, wskazali narzędzia do analizy trendów w kampaniach marketingowych i budowy bazy wiedzy, aby lepiej zrozumieć klientów i ich potrzeby, opowiedzieli o roli Copilota w procesach sprzedaży i pokazali, jak CRM napędzany AI wspiera działania up-selling i cross-selling.

Innowacje w obszarze ERP

Kolejna sesja była poświęcona obszarowi ERP w przedsiębiorstwie. Zespół ANEGIS, w składzie: Anna Solarek – Solution Architect, Dawid Mróz – Senior Business Consultant, i Krzysztof Nogieć – AI/ML Azure Architect, zaprezentował m.in. narzędzia do integracji kanałów sprzedaży i optymalizacji obsługi zamówień. Podczas sesji eksperci pokazali, jak wykorzystać uczenie maszynowe i modele matematyczne do automatycznego tworzenia scenariuszy prognoz sprzedaży, aby lepiej planować działania biznesowe. Uczestnicy dowiedzieli się, jak AI może pomóc w zarządzaniu łańcuchem dostaw z uwzględnieniem wpływu zmian i ryzyka dostaw oraz śledzeniu procesów. W sekcji dedykowanej produkcji była mowa o cyfrowym bliźniaku produkcji i możliwościach monitorowania procesów produkcyjnych oraz wizualizacji danych z wykorzystaniem algorytmów AI. Ostatnia część wystąpienia dotyczyła zarządzania finansami: wsparcia windykacji, przepływów pieniężnych oraz budżetowania.

Dane jako wsparcie decyzji biznesowych

Na zakończenie konferencji Janusz Małgorzaciak, Head of Power Center Team, i Jana Wilczyńska-Gwóźdź, Business Consultant z zespołu Power Center, przeprowadzili uczestników przez wszystkie etapy wykorzystywania danych w firmie tak, aby mogli odpowiedzieć sobie na pytanie: na jakim etapie świadomości danych jest moja organizacja? Eksperci wskazali sposoby na przekształcenie danych w instrumenty usprawniające podejmowanie decyzji i opowiedzieli o roli narzędzi low-code i no-code w budowaniu strategii zarządzania informacją w organizacji.

Wymiana doświadczeń i eksploracja AI

Dzięki tym prezentacjom uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się, jak wprowadzać innowacje do swoich firm, od czego zacząć testowanie nowych rozwiązań i w których obszarach przedsiębiorstwa. Mieli również możliwość dzielić się swoimi pomysłami, doświadczeniami i wyzwaniami związanymi z wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Była to doskonała okazja do nawiązania nowych kontaktów i wymiany wiedzy.

Relacja wideo i dostęp do nagrań

Osobom, które nie mogły uczestniczyć w wydarzeniach lub chciałyby zobaczyć jeszcze raz wystąpienia prelegentów podczas pierwszej serii konferencji „Dynamics 365. Kierunek: AI”, organizatorzy udostępniają stronę, na której można obejrzeć nagrania wszystkich sesji z Warszawy oraz pobrać materiały. Dokumenty i wideo są dostępne bezpłatnie pod adresem https://www.anegis.com/pl/konferencje/kierunek-ai

Pierwsza seria spotkań "Dynamics 365. Kierunek AI" pokazała, że przyszłość biznesu leży w integracji nowoczesnych technologii i eksplorowaniu ich możliwości. Następna edycja wydarzenia już wkrótce – zespół ANEGIS i Microsoft odwiedzi kolejne polskie miasta.

Źródło: www.anegis.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top