Planowanie powrotu do nowej normalności w pracy

Wielu z nas zastanawia się zapewne, jak będzie wyglądała nowa normalność w pracy po pandemii. Może to zależeć od konsekwencji lockdownu dla…

TETA HR pierwszą aplikacją w Polsce z certyfikatem „Powered by Oracle Cloud”

W przeciągu ostatnich 30 lat oprogramowanie marki TETA zostało wdrożone u ponad 2 tys. firm i instytucji w Polsce. Oferowany przez Unit4 Polska…

Postęp technologii zmienia zapotrzebowanie firm na pracowników

Postęp technologiczny zmienia rynek pracy. Wykształcają się nowe zawody i specjalizacje, a firmy coraz częściej poszukują pracowników…

Oprogramowanie XPRIMER wspiera działalność firmy Rhenus Logistics

Można by rzec, że czas w firmie logistycznej to kwestia kluczowa – „być albo nie być” w biznesie. Odgrywa on ważną rolę nie tylko w…

Pracownicze Plany Kapitałowe - nowe obowiązki i zadania

Od czasów reformy ZUS i pojawienia się tzw. III filarów, na rynku istnieje szereg instytucji oferujących opcje oszczędzania środków na…

Bardziej ludzka praca dzięki przekształconym procesom kadrowym i procesom zrządzania kompetencjami

Aby pomóc organizacjom w spełnianiu rosnących oczekiwań kandydatów i pracowników, firma Oracle wprowadziła innowacje wykorzystujące sztuczną

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

SAPDziały HR w dużych organizacjach stają obecnie przed wieloma wyzwaniami, będącymi pokłosiem dynamicznych zmian gospodarczych, społecznych czy tak nieprzewidywalnych wydarzeń, jak pandemia. Mierząc się z potrzebą zmian, związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, brytyjski i irlandzki oddział Decathlon – jednej z największych światowych sieci sklepów sportowych – aktywnie poszukiwał nowoczesnych narzędzi. Kompleksowe rozwiązanie SAP przyniosło ze sobą tak oczekiwaną automatyzację, integrację danych i pozwoliło m.in. na oszczędności czasu, który kierownicy sklepów mogli wykorzystać na bezpośrednie relacje z zespołem.

SAP71 proc. Polaków ocenia pozytywnie ogólny wpływ technologii na rynek pracy w ostatnich latach – wynika z badania Pracuj.pl. Na ile włączenie cyfrowych narzędzi do procesu rekrutacji optymalizuje działania HR i podnosi candidate experience? W Lidl Polska digitalizacja przyczyniła się do strukturyzacji mechanizmu naboru pracowników oraz wzrostu w zakresie elastyczności i jakości analizy wskaźników efektywności. Firma wdrożyła rozwiązanie SAP SuccessFactors i zaproponowała kandydatom hybrydowy model rekrutacji.

SAPPracownicy chcą czuć się rozumiani i doceniani – wskazują eksperci Gartnera w prognozach dotyczących HR na 2022. Pozytywne doświadczenia oraz uznanie dla wykonywanej pracy pozwalają uwolnić potencjał i wzmacniają dobrostan. Jak zatem właściwie zarządzać kapitałem ludzkim?

SK hi-tech battery materials Poland w związku z uruchomieniem w ub.r. w Dąbrowie Górniczej nowego zakładu produkcyjnego i planami dotyczącymi zwiększenia zatrudnienia do kilku tysięcy pracowników do 2024 roku, firma zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania Gavdi HR Cloud, które obsłuży obszar core HR oraz zarządzania talentami. System umożliwił też objęcie wszystkich pracowników SK wspólną i jednolitą ewidencją kadrową, udostępnienie samoobsługi pracowniczej i menedżerskiej oraz automatyzację wielu innych procesów HR.

Grupa Raben zdecydowała się na inwestycje w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim. We współpracy z Gavdi Polska wdrożyła rozwiązanie SAP SuccessFactors, w zakresie „twardego” i „miękkiego” HR, oraz autorskie rozwiązania Gavdi dla ponad 5000 pracowników w kilkunastu krajach Europy. Nowy system działa produktywnie od stycznia 2022.

Zwiększenie samoobsługi pracowniczej i dostępności systemu HR dla wszystkich pracowników – łącznie ponad 1200 osób, w tym w perfumeriach oraz w siedzibie firmy – skrócenie procesu naliczania premii miesięcznej oraz zredukowanie ilości pracy manualnej w dziale HR i papierowego obiegu dokumentów.

sap logoMotywowanie i budowanie zaangażowania wśród pracowników to jedno z największych wyzwań dla specjalistów HR w czasach pracy zdalnej. Odpowiednio zaprojektowane i zrealizowane procesy oraz inicjatywy budują pozytywne doświadczenia zespołów. Przykładem firmy, która z sukcesem cyfryzuje HR, aby poprawić employee experience jest FRoSTA.

SAPBayern Monachium, jeden z najbardziej utytułowanych europejskich klubów piłkarskich, wykorzystuje rozwiązanie SAP SuccessFactors Employee Central do ustandaryzowania i optymalizacji procesów HR oraz poprawy employee experience dla ponad 1000 pracowników klubu. Rozwiązanie, które wykorzystuje aktualny mistrz Niemiec i zwycięzca Ligi Mistrzów to oparty na chmurze system informacji o zasobach ludzkich, który organizacje na całym świecie wykorzystują do zarządzania kadrą oraz do wszystkich podstawowych funkcji HR.

W 2019 roku Grupa Żywiec, jeden z największych i jedyny notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie producent piwa w Polsce, poszerzyła swoje portfolio o browary Namysłów oraz Braniewo. W ramach wdrożenia, przeprowadzonego przez Gavdi, polegającego na standaryzacji wewnętrznych procesów, pracownicy browaru w Namysłowie po przejściu do Grupy Żywiec oraz pracownicy browaru w Braniewie w ramach nowej spółki, dołączyli do elektronicznego systemu zarządzania kadrami i płacami Grupy Żywiec, który oparty jest na rozwiązaniu SAP HCM i autorskich produktach Gavdi.

Dla przedsiębiorstw zatrudniających ponad 250 osób Pracownicze Plany Kapitałowe zaczęły obowiązywać z początkiem lipca. Pozostałe firmy, zależnie od wielkości będą wprowadzać PPK w przyszłym roku. Pracownik może dobrowolnie gromadzić oszczędności w ramach III filaru. Osoby zatrudnione, w przedziale 18-55 lat będą przypisane automatycznie, ale rezygnację mogą złożyć w każdej chwili. Środki będą gromadzone ze składek pracodawcy i pracownika, przy niewielkim wkładzie z budżetu państwa na indywidualnym koncie osoby zatrudnionej.

Ponad 1500 pracowników Polskich Sieci Elektroenergetycznych S.A. i jej Zamiejscowych Komórek Organizacyjnych (ZKO) od 1 stycznia 2018 roku dołączyło do 800 osób obsługiwanych w systemie SAP przeznaczonym do realizacji procesów kadrowo-płacowych w PSE. Dzięki intuicyjnemu narzędziu dział HR raportuje z jednego, nowoczesnego systemu, a przebieg procesów – między innymi w zakresie zasad zatrudnienia i wynagradzania – został ujednolicony. Za realizację wdrożenia odpowiadała firma GAVDI Polska.

Nexteer Automotive Poland, oddział Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze i napędowe, wdroży nowoczesne rozwiązanie do zarządzania kadrami i płacami – SAP Employee Central Payroll. To pierwszy taki projekt w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Jego innowacyjność polega na integracji środowisk oraz objęciu chmurowym rozwiązaniem także obszaru płacowego. Za implementację rozwiązania odpowiada firma GAVDI Polska S.A.

W związku z wielkością zatrudnienia w firmie Rhenus Logistics S.A., a mianowicie 850 osób, zdecydowano się na wdrożenie systemu, który usprawni realizację procesów kadrowo-płacowych. Dotychczas do rozliczeń wykorzystywano program Forte Kadry i Płace, dlatego rozpoczęto poszukiwania aplikacji, która współpracowałaby z aktualnym oprogramowaniem, a jednocześnie automatyzowałaby wprowadzanie danych.

Quercus Sp. z o.o. jako podwykonawca firmy S&T Services Polska Sp. z o.o. w ramach projektu realizowanego dla Ministerstwa Sprawiedliwości wdrożył moduł SAP HR we wszystkich 298 sądach apelacyjnych, okręgowych i rejonowych w całej Polsce!

NAVO Polska Grupa Dystrybucyjna Sp. z o.o. jest firmą wyspecjalizowaną w usługach dystrybucyjnych i logistycznych. Klientami firmy są najważniejsze sieci handlowe działające w Polsce oraz kilkanaście tysięcy niezależnych punktów sprzedaży, w segmentach FCMG, farmaceutycznym oraz AGD. NAVO należy do czołówki największych firm Polsce - przychód ze sprzedaży w roku 2010 wyniósł ponad 869 mln zł. Firma gwarantuje najwyższy poziom obsługi przez dział sprzedaży i perfekcyjną realizację zamówień, a także przygotowuje i realizuje trade-marketingowe programy wsparcia, które dają produktom przewagę konkurencyjną.

Konica Minolta Business Solutions Polska jest częścią globalnej korporacji Konica Minolta, lidera na rynku kompleksowych rozwiązań i usług dla biznesu związanych z przetwarzaniem dokumentów: drukowaniem, kopiowaniem i archiwizacją. Spółka jest wiodącym dostawcą usług umożliwiających kompleksowe zarządzanie flotą urządzeń drukujących niezależnie od producenta. Łączy zaawansowane narzędzia informatyczne z całościową obsługą procesu produkcji dokumentów.

Douglas Polska sp. z o.o. jest właścicielem największej sieci perfumerii i pierwszej w pełni autoryzowanej perfumerii internetowej w Polsce. Zalążkiem światowego dziś koncernu stała się fabryka mydła w Hamburgu, założona w 1821 roku. Obecnie Douglas jest globalną marką. Firma posiada ponad 1000 perfumerii tradycyjnych jest liderem rynku europejskiego,

Od stycznia administracja kadrami i naliczanie wynagrodzeń dla blisko 2000 pracowników mieleckich Zakładów Lotniczych odbywa się w SAP HR. System wdrożony na potrzeby polskiej spółki został zintegrowany z rozwiązaniem SAP ERP korporacji UTC, co wiązało się z uwzględnieniem w projekcie restrykcyjnych zasad bezpieczeństwa IT i zarządzania zmianą obowiązujących w UTC. Bardzo ważnym wymaganiem była także zgodność nowego systemu z wymogami ustawy SOX.

Dotychczas używany w BEST S.A. program kadrowo-płacowy został zakupiony w okresie, w którym w Spółce pracowało zaledwie kilkudziesięciu pracowników a system pracy i wynagradzania był stosunkowo prosty. Wraz z rozwojem Spółki wzrastały też jej oczekiwania i potrzeby, znacznie wzrosła też ilość i zakres zdarzeń obsługiwanych przez program. Badania kontrolne coraz częściej wykazywały jednak błędy w przeliczaniu danych. Wprowadzane aktualizacje nie poprawiały sytuacji, w konsekwencji osoby pracujące z systemem dużo czasu poświęcały na weryfikację wyników lub musiały ręcznie przeliczać dane. Dodatkowo, z uwagi na spowodowaną zmianami przepisów polskiego prawa konieczność częstego dokonywania aktualizacji systemu, sytuacja niewydolności oprogramowania wydawała się nierozwiązywalną.

Firma Bakoma współpracuje z TETA SA już od dziesięciu lat i do niedawna korzystała z systemu TETA Personel wykorzystującego narzędzie programistyczne i bazy danych Oracle. Na początku 2009 roku firma podjęła decyzję o zmianie interfejsu użytkownika z TETA 2000 na pakiet ERP TETA Constellation, systemu opartego na technologii .NET. Projekt migracji realizowany był w ośmiu spółkach koncernu spożywczego, w którego skład wchodzi Bakoma.

„Najważniejsze dla nas było, aby system IT dostarczał pewnych i wiarygodnych informacji ze wszystkich zgromadzonych danych, a także posiadał możliwości ich sprawnego wyszukiwania i przygotowywania wydruków w różnych konfiguracjach, a także w znacznym stopniu ograniczył papierowy obieg dokumentów w naszej instytucji” – mówi Katarzyna Piwowar-Sulej z Departamentu Personalnego i Administracji VB Leasing Polska SA.

bpscNie jest tajemnicą, że wdrożenie jakiegokolwiek rozwiązania informatycznego stanowi duże wyzwanie dla przedsiębiorstwa. Obok kwestii organizacyjnych wyzwanie to dotyczy przede wszystkim umiejętności przekonania i zaangażowania w projekt kadry kierowniczej i pracowników. Nowy system oznacza przecież dodatkowe obowiązki w trakcie wdrożenia, wiąże się też z koniecznością poznania nowego narzędzia. Jest zmianą. A jak wszyscy wiemy, zmiana, nawet ta na „lepsze”, zawsze jest trudna.

23 stycznia 2006 roku w urzędzie Gminy Kobierzyce została podpisana umowa inwestycyjna pomiędzy LG Electronics Wrocław sp. z o.o. a instytucjami reprezentującymi władze Rzeczpospolitej Polskiej. W ramach kolejnych inwestycji koreańskiego koncernu w Polsce, w Kobierzycach powstały dwie fabryki: lodówek side by side oraz telewizorów LCD.

Skala wykorzystania rozwiązań samoobsługowych w PKN ORLEN to 52 tysiące wniosków w ciągu kilku miesięcy. Ponad 20 rodzajów wniosków z kategorii kadrowych, płacowych, podróży służbowych, umów zleceń, spraw socjalnych. Praktycznie każdy pracownik z dostępem do komputera może korzystać z systemu samoobsługowego.

W połowie lutego 2007 roku PTC udostępniła portal rekrutacyjny, zbudowany w oparciu o innowacyjne rozwiązanie SAP E-Recruiting. Rozwiązanie od pierwszych dni udowodniło swoją skuteczność, usprawniając i przyspieszając działania związane z rekrutacją pracowników.

Wdrożenie systemu TETA Personel w firmie BOC Gazy trwało trzy miesiące: od listopada 2001 do stycznia 2002. Po zakończeniu prac z aplikacji korzysta 14 użytkowników w sześciu oddziałach spółki. Sprawną obsługę umożliwia zastosowana architektura trójwarstwowa. Poza standardowymi funkcjami, u klienta zainstalowano również moduł Zarządzania Personelem i ePersonel – samoobsługowy interfejs intranetowy.

Back to top