7 funkcji systemu WMS, które pomagają rozwiązać problemy z magazynem w branży spożywczej

System WMS pozwala zmniejszyć pomyłki w wydaniach towaru nawet o 91%, zredukować czas wydania o 53% i dwukrotnie przyspieszyć inwentaryzację. A…

Wszystko jest WMS-em, czyli technologie i rozwiązania WMS nie tylko dla magazynu

Czy nie jest tak, że każde miejsce, w którym przebywamy, jest jak WMS albo jest jego częścią? - Magazynem naszpikowanym zaawansowanymi…

Historia systemów zarządzania magazynem

Systemy zarządzania magazynem (WMS) to popularne, wyspecjalizowane aplikacje biznesowe, których zadaniem jest wspomaganie i kontrola wszelkich…

Jak usprawnić pracę magazynu dzięki rozwiązaniom Sage Symfonia

Wdrożenie aplikacji Sage Mobilny Magazyn w spółce AVA CEE to przykład na to, jak zacięcie technologiczne menedżera, zaangażowanie partnera i…

System WMS wsparciem dla e-Commerce w czasie pandemii

Z uwagi na ustanowione miesiąc temu rządowe regulacje i ważne ograniczenia w zakupach offline, wiele firm e-Commerce przeżywa swój rozkwit.

Jak oprogramowanie w logistyce usprawnia biznes?

Gdy mowa o tysiącach produktów, każde usprawnienie w zakresie ich magazynowania i przemieszczania ma ogromne znaczenie. Im mniej czasu…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

SENTEW dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym coraz większą popularność zyskuje wykorzystanie modeli subskrypcyjnych. Zarówno indywidualni użytkownicy, jak i przedsiębiorstwa, coraz chętniej korzystają z tego rodzaju rozwiązań. Oferowanie możliwości wdrożenia systemu WMS w formie subskrypcji staje się zatem naturalnym krokiem odpowiadającym na potrzeby i oczekiwania firm. Warto przyjrzeć się, jak ten trend przejawia się w praktyce oraz jakie korzyści można z niego czerpać.

Inter Cars SA, największy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie Środkowo-Wschodniej, zdecydował się na wymianę systemu WMS w swojej sieci magazynów zagranicznych. Spółka postawiła na rozwiązanie PSIwms od PSI Polska.

Wiodący dystrybutor odzieży i sprzętu sportowego Sportisimo, wdraża system Warehouse Management System PSIwms i Material Flow Control PSImfc. Sportisimo postawiło na zwinne metodyki wdrożeniowe i złożyło zamówienie bezpośrednio przez PSI App Store.

Infor po raz piąty z rzędu umieścił go na pozycji lidera w swoim raporcie „Magic Quadrant for Warehouse Management Systems (WMS)” na rok 2023. Infor znalazł się w Kwadrancie Liderów dzięki kompletności swej wizji i zdolności do jej realizacji.

Najnowsze badanie w branży magazynowej pokazuje dobitnie, że zachodzi właśnie radykalna zmiana w podejściu automatyzacji. Dekadę temu trudno było sobie wyobrazić, że w 2023 roku ponad jedna trzecia firm korzystać będzie z robotów w swoich magazynach.

PSI Polska otrzymała grant w wysokości 3,8 mln zł od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) na rozbudowę platformy Warehouse Intelligence. Środki będą przeznaczone na dalszy rozwój technologiczny i wdrażanie algorytmów sztucznej inteligencji. Pierwszy etap projektu, pilotażowe wdrożenie w magazynie LPP, przebiega zgodnie z planem. Produkt już teraz budzi spore zainteresowanie.

System WMS Feniks oraz rozwiązania sprzętowe firmy Zebra automatyzują i wspierają pracę logistyki w magazynach firmy Wialan.

IBSCŚwiat szybko się zmienia. Kiedyś jeździliśmy zanieczyszczającymi środowisko samochodami z silnikiem diesla, a fax był najskuteczniejszym sposobem przekazywania zleceń transportowych. A co jak potrzebowaliśmy informacji? Wówczas o odpowiedź prosiliśmy naszego starego przyjaciela Google. Rozwój jest jednak nieunikniony. Zmienia on sposób, w jaki żyjemy i pracujemy. W rezultacie teraz jeździmy znacznie „czystszymi” samochodami elektrycznymi, a jeśli mamy pytanie, idziemy do naszego nowego BFF: Chat GPT. Ponieważ ten przyjaciel wydaje się wiedzieć wszystko! Czy jesteś gotowy, aby zastosować te i inne nowinki technologiczne w swojej firmie? Czy Twoja działalność jest gotowa na przyszłość?

W styczniu tego roku PSI Polska uruchomiła system WMS w magazynie e-commerce firmy Hisert w Szczecinie. Już w pierwszych dniach działania PSIwms, efektywność pracy magazynu znacząco wzrosła. Proces kompletacji zamówień dziś przebiega dwukrotnie szybciej niż przed wdrożeniem, przy niemal całkowitej eliminacji błędów popełnianych przez operatorów.

Technologia RFID znajduje szerokie zastosowanie w przemyśle oraz logistyce towarów. Znaczniki RFID są używane w celu identyfikacji obiektów czy kontroli dostępu. Błyskawiczny odczyt dużej liczby znaczników pozwala podnieść wydajność procesów związanych ze śledzeniem obiektów, a możliwość modyfikacji pamięci tagów daje opcję wielokrotnego wykorzystania tej samej etykiety, co przekłada się na obniżenie kosztów.

Edu-Książka, wiodący dystrybutor podręczników do kształcenia ogólnego, zawodowego zdecydował się na wdrożenie systemu zarządzania magazynem PSIwms Omnichannel. Wybrane rozwiązanie bazuje na prekonfigurowanej wersji do obsługi procesów omnichannel, które pozwala na sprawne wdrożenie oprogramowania.

Coraz częściej zamiast popularnych kodów kreskowych, wykorzystuje się etykiety RFID. Technologia ta opiera się na falach radiowych, co umożliwia zautomatyzowanie procesów i zwiększenie wydajności. Przedsiębiorstwa z branży produkcyjnej, logistycznej oraz handlowej chętnie korzystają z tej technologii. Etykiety RFID są skuteczne w inwentaryzacji środków trwałych i wyposażenia, oznakowaniu majątku, wyrobów, towarów oraz identyfikacji produktów.

jmb lab logoNie ma znaczenia, czy reprezentujesz branżę spożywczą, logistyczną, budowlaną, czy jakąkolwiek inną. Jeśli masz magazyn, prawdopodobnie dotykają cię podobne problemy, z jakimi mierzą się też inne firmy.

jmb lab logoCzy w mojej firmie sprawdzi się system do zarządzania magazynem? Kiedy zwróci mi się koszt wdrożenia? Czy nie wystarczą mi narzędzia, które stosuję obecnie? System do zarządzania magazynem, czyli system WMS, ma niewątpliwie wiele zalet. Przyspiesza operacje magazynowe o nawet 53%, potrafi zredukować ilość pomyłek aż o 91% i dwukrotnie skraca czas inwentaryzacji.

PWC prognozuje, że do 2027 roku polski rynek e-commerce ma osiągnąć wartość 187 miliardów złotych . Wywołana pandemią zmiana w zachowaniu konsumentów zaowocowała przyspieszonym wzrostem handlu elektronicznego. Od tego czasu e-commerce utrzymuje dynamiczne tempo rozwoju, pomimo tego, że część klientów powróciła do tradycyjnego sposobu robienia zakupów.

enova 365To pierwsza tego typu integracja na polskim rynku. Soneta i DataConsult postanowili wyjść do dynamicznie rozwijających się firm z kompleksową ofertą. Producenci systemu ERP oraz WMS postanowili połączyć siły i stworzyli integrację, która wyniesie zarządzanie przedsiębiorstwem oraz magazynem na wyższy poziom.

Zwroty są stałym elementem sprzedaży w e-commerce. Ich sprawna obsługa ma istotny wpływ na doświadczenie konsumenta, ponadto buduje przewagę konkurencyjną firmy. Zwroty mogą znacząco obniżyć zysk firmy i wygenerować dodatkowe koszty. Dlatego należy ich unikać i optymalizować, także w trosce o możliwość pozyskania nowych stałych klientów. Kluczowa w realizacji powyższych działań jest automatyzacja procesów logistycznych oraz wsparcie systemu WMS. Jednym z takich rozwiązań jest Reflex WMS System opracowany przez Reflex Logistics Solutions.

streamsoftlogoFirma R-GOL działa na rynku od ponad 21 lat, jest jednym z liderów branży handlu nowoczesnego. Prowadzi e-commerce R-GOL.com, który jest największym piłkarskim sklepem internetowym w Polsce i jednym z największych w Europie. Posiada także sieć salonów stacjonarnych, w tym sklep w Warszawie o powierzchni 620m2! – to największy w Polsce i jeden z największych, jeżeli nie największy obecnie, piłkarski sklep detaliczny w Europie. R-GOL prowadzi także Oficjalny Sklep Kibica Reprezentacji Polski. W sumie w ofercie firmy jest ponad 8 tys. produktów piłkarskich, okołopiłkarskich i sportowych.

Jak każda branża na świecie, także przemysł motoryzacyjny musi radzić sobie z ostrą konkurencją, a oczywistym sposobem uzyskania przewagi są nowe, inteligentne technologie, które pozwalają zwiększyć wydajność i efektywność. Jednym z rozwiązań, które błyskawicznie zdobywa hale produkcyjne i magazynowe złożonego ekosystemu producentów i poddostawców z branży motoryzacyjnej, jest identyfikacja RFID.

Inżynierowie z PSI Polska pracują nad technologią z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, która może zrewolucjonizować logistykę. Projekt pod nazwą Warehouse Intelligence uzyskał 3 mln dofinansowania z NCBIR a jeden z jego etapów został pilotażowo wdrożony w LPP. Pierwsze efekty prac są imponujące.

Technologia RFID przekłada się na wyższe zyski przedsiębiorstw handlowych. Wykorzystanie fal radiowych do przekazywania danych skraca czas wykonywania zadań, a optymalizacja procesów sprzedażowych podnosi satysfakcję klientów z dokonanych zakupów.

Każda firma, która nosi się z zamiarem wdrożenia u siebie automatycznej identyfikacji, stoi przed wyborem jednego z trzech rozwiązań – kodów kreskowych, kodów QR i rozwiązań opartych na technologii RFID. Oprócz porównania kosztów, trzeba dokonać porównania możliwości, jakie każde z nich zapewnia. Gdzie sprawdzą się poszczególne rozwiązania?

Chęć doskonalenia się, rozwoju i nadążania za potrzebami klientów sprawiają, że coraz więcej firm wybiera innowacyjne rozwiązania w celu optymalizacji procesów. Jednym z nich jest zastosowanie etykiet RFID, które sprawdzają się w inwentaryzacji środków trwałych i wyposażenia, oznakowaniu majątku, wyrobów, towarów czy identyfikacji produktów.

Kolejny sezon letni będzie wyjątkowy dla Sportisimo – wszystkie produkty będą składowane i dystrybuowane z nowego centrum dystrybucyjnego. W Hrusovie koło Ostrawy staje właśnie obiekt o powierzchni 90 000 metrów kwadratowych i 23 metrach wysokości, który zostanie wyposażony w najnowsze technologie i rozwiązania automatyki magazynowej. Cały projekt ma pomóc w uzyskaniu jeszcze lepszych wskaźników logistyki magazynowej co z kolei ma zagwarantować utrzymanie pozycji lidera na rynku sprzedaży artykułów sportowych. Zarówno System Zarządzania Magazynem (Astro WMS®), jak i System Kontroli Magazynu Automatycznego (Astro WCS®) dostarczy Consafe Logistics – ich nowy partner w obszarze zarządzania magazynem.

Z roku na rok podaż powierzchni magazynowych w Polsce rośnie. Właściwy dobór urządzeń automatycznej identyfikacji staje się więc warunkiem koniecznym do utrzymania ciągłości pracy. Przy ich wyborze trzeba mieć także na uwadze zmieniające się warunki środowiska pracy (wewnątrz, na zewnątrz) które sprawiają, że sprzęt poddawany jest dużym obciążeniom. Jakie zatem rozwiązanie wybrać na wózek widłowy? Podpowiadamy.

AutoIDMasz problem z papierowymi dokumentami WZ? Twoi pracownicy tracą czas na ręczne wprowadzanie dokumentów do systemu? Na magazynach pojawiają się dostawcy z papierowymi dokumentami których nie ma w systemie?

W styczniu 2021 roku firma LPP rozpoczęła budowę centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskm. Inwestycja o wartości około 200 mln zł jest jednym z kluczowych projektów firmy w zakresie rozwoju logistyki. Do obsługi procesów logistycznych w tak ważnym dla LPP projekcie firma wybrała sprawdzony system zarządzania magazynem PSIwms.

SENTEOstatnie lata to czas znaczącej transformacji w branży retail. Konsumenci nie oczekują już jedynie nowych produktów i usług, ale przede wszystkim stają się coraz bardziej wymagający. Jak sprostać ich oczekiwaniom? Jest to duże wyzwanie, o czym wiedzą dobrze właściciele firmy Moodo, którzy w celu zwiększenia efektywności i wydajności w swoim przedsiębiorstwie (a także odpowiedzenia na rosnące wymagania klientów), postanowili – współpracując z Sente – wdrożyć rozwiązania WMS i OMS.

Spożywczy handel detaliczny stoi dziś przed kompleksowymi wyzwaniami wymagającymi zarówno optymalizacji procesów operacji sklepowych, jak i sprostania zmieniającym się zwyczajom zakupowym konsumentów. Tworzone są zupełnie nowe modele sprzedażowe, jak choćby dowóz produktów ze sklepów, które nie oferują sprzedaży internetowej i wykorzystują w tym celu aplikacje firm trzecich, potrzebując rzetelnych informacji o dostępności towarów. Na popularności zyskują także metody „self checkout”, gdzie klient samodzielnie płaci za zakupy bez udziału pracowników czy kas automatycznych.

Trudne czasy zawsze oznaczają konieczność wprowadzania zmian, usprawnień, modyfikacji. Wydaje się, że jednym z rozwiązań, które coraz częściej jest brane pod uwagę przy ulepszaniu procesów, czy produktów jest RFID (Radio Frequency Identification). Technologia, która jeszcze nie dawno była uznawana za technologię „jutra”, dziś może być stosowana praktycznie we wszystkich obszarach funkcjonowania firmy. Etykiety RFID stały się zatem także standardem. Przyjrzyjmy się, w jaki sposób można zastosować je w różnych branżach.

W ostatnich miesiącach przybywa rozwiązań, które mają ułatwić zakupy w sklepach, a jednocześnie do minimum ograniczyć kontakty z pracownikami czy przedmiotami. Coraz częściej możemy zatem płacić za pośrednictwem aplikacji wybranych sieci handlowych czy korzystać z automatycznych kas, które pojawiają się nawet w popularnych dyskontach i drogeriach.

comarchWdrożenie systemu Comarch WMS w Kabat Tyre – producent opon oraz technicznych wyrobów z gumy - pozwoliło na znaczne usprawnienie pracy magazynów i realizacji zamówień. Firma prowadzi działalność w ponad 80 krajach na całym świecie, od Azji przez Europę i Afrykę aż po obie Ameryki i otrzymuje blisko 12 000 zamówień rocznie, dlatego potrzebowała systemu, który pozwoliłby na optymalizację procesów magazynowych.

Firma RFID Polska należący do grupy PWSK z Gliwica zaprezentowała– RFID Navigator - modułowy system do monitorowania majątku i osób, śledzenia produkcji, nadzorowania stanów magazynowych oraz przepływu towarów. Stworzony z myślą o lokalizowaniu i usuwaniu wąskich gardeł procesów produkcyjnych, pozwala na zbieranie strategicznych danych o materiałach, komponentach, narzędziach i pracownikach.

W ramach szerszego planu inwestycyjnego, który ma zapewnić firmie utrzymanie pozycji lidera zarówno w kanałach tradycyjnych jak i nowoczesnych, właściciel marek Canpol Babies i Lovi zdecydował się na zakup najnowszej wersji systemu Astro WMS.

Technologia identyfikacji radiowej powoli zaczyna wypierać używane od lat 70’ ubiegłego wieku kody kreskowe. Nic dziwnego, skoro te same procesy można wykonać szybciej, niemal ze 100% dokładnością i ze znacznie mniejszym nakładem pracy. W dużych centrach logistycznych zarówno czas, jak i dokładność odgrywają kluczową rolę dla powodzenia całego łańcucha dostaw.

Po niespełna dwóch latach od rozpoczęcia procesu wdrożenia, Delta Trans może pochwalić się uruchomieniem wysokiej klasy systemu do zarządzania magazynem – Astro WMS® firmy Consafe Logistics – we wszystkich głównych magazynach. Dziesiątki klientów jak i pracownicy śląskiego operatora, przez dwadzieścia cztery godziny na dobę odczuwa wzrost efektywności pracy już w pierwszych tygodniach po starcie.

W centrum dystrybucyjnym CCC wózki widłowe mają możliwość korzystania z automatycznego sterowania, dzięki zintegrowaniu systemu zarządzania magazynem PSIwms z oprogramowaniem wózków Jungheinrich. Rozwiązanie jest kolejnym etapem rozwoju systemu PSIwms. Dzięki współpracy z firmą Jungheinrich zintegrowano system wms z funkcją samodzielnego poruszania się wózka widłowego, co zwiększy wydajność i bezpieczeństwo w magazynie.

W magazynie LPP do obsługi sprzedaży internetowej (Fulfillment Center) wdrożono rozwiązanie do optymalizacji ścieżki kompletacji zamówień z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Ten innowacyjny system będący elementem projektu Warehouse Inteligence to efekt współpracy LPP z producentem oprogramowania dla przemysłu, firmą PSI Polska. Wykorzystanie mechanizmu uczenia maszynowego w magazynie polskiej firmy odzieżowej pozwala na skrócenie drogi potrzebnej do kompletacji zlecenia, zwiększenie wydajności obiektu, optymalizację wykorzystania zasobów magazynowych oraz znaczne przyspieszenie obsługi wysyłek e-commerce.

Firma Zebra Technologies zaprezentowała wyniki badania, z którego wynika, że firmy z sektora energetyki i usług użyteczności publicznej na całym świecie zwiększą inwestycje w technologie mobilne, aby ułatwić wykonywanie obowiązków pracownikom terenowym.

quaquantum logo 2019Najbardziej pracochłonnym elementem zbiórki prowadzonej w formule „człowiek do towaru”, jest przemieszczanie się po magazynie w trakcie kompletowania kolejnych pozycji zamówienia. Optymalizacja sposobu zbiórki, w tym sekwencji czynności, stanowi jedną z najważniejszych metod podnoszenia efektywności magazynu. Średni czas kompletacji zamówienia jest z kolei jednym z najczęściej stosowanych i najbardziej miarodajnych wskaźników efektywności magazynu.

Back to top