Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Internet inteligentniejszych rzeczy

Dane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
21 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 55 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności, JEST JUŻ DOSTĘPNY DO POBRANIA.


KLIKNIJ I POBIERZ EGZEMPLARZ JUŻ DZIŚ!


PARTNERZY RAPORTU ERP 2021

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

3S uruchomił w Gdańsku nowoczesne data center o powierzchni 500 m2. Jest to 7 obiekt na terenie Polski i pierwszy w Trójmieście należący do operatora. Umożliwi on świadczenie lokalnym firmom usług w obszarze kolokacji, chmury obliczeniowej, dostępu do Internetu oraz bezpieczeństwa IT.

Umawianie się do serwisu samochodowego wkracza na kolejny poziom. Inchcape Polska jako pierwszy dealer umożliwia umawianie się do autoryzowanych serwisów za pomocą popularnej aplikacji Booksy. Od teraz usługa dostępna jest dla Klientów wszystkich czterech lokalizacji Inchcape – w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu.

Asseco rozpoczęło współpracę ze Śląskim Centrum Inżynierii Prawa, Technologii i Kompetencji Cyfrowych Cyber Science, by wspólnie upowszechniać zagadnienia związane z cyfryzacją, kształcić specjalistów z zakresu digitalizacji i cyberbezpieczeństwa, a także edukować na temat tego jakie możliwości dają nowoczesne technologie w biznesie.

Auroria, poznańska manufaktura biżuterii zaręczynowej i ślubnej, stworzyła konfigurator on-line, który pozwala na zaprojektowanie w pełni spersonalizowanego pierścionka zaręczynowego. Na każdym etapie konfiguracji widoczna jest wizualizacja produktu w 3D, dzięki czemu użytkownik może dokładnie zapoznać się z tworzonym projektem. Pomimo ogromnych możliwości customizacji produktu, narzędzie jest bardzo intuicyjne w obsłudze i nie wymaga od klienta umiejętności projektowania. To innowacja na skalę światową.

Prace nad autonomicznymi samochodami mają przyczynić się do ograniczenia liczby wypadków, redukcji emisji spalin i zmniejszenia korków. Popularyzacja tego typu pojazdów wymaga płynnego przejścia od fazy symulacji do testów na drogach, w czym pomaga technologia Internetu rzeczy. Skrócenie cykli inżynieryjnych i szybka analiza dużych zbiorów danych stanowią obecnie największe wyzwania utrudniające upowszechnienie innowacyjnych form lokomocji. Ponadto autonomiczne samochody potrzebują stabilnej sieci, aby komunikować się między sobą oraz infrastrukturą drogową.

Już od ponad 30 lat Cisco uczestniczy w rozwoju Internetu, zapewniając światu łączność w ramach najważniejszych obszarów funkcjonowania, w tym medycyny, pracy czy nauki. W tym czasie sieci ewoluowały w kierunku wczesnego wykrywania i reagowania na problemy, aby wspomóc utrzymanie ich wydajności oraz niezawodności. Kolejnym krokiem na tej drodze jest przewidywanie problemów przed ich wystąpieniem, co do tej pory było niezwykle trudne.

Zgodnie z najnowszym raportem F5 2022 State of Application Strategy (SOAS) tempo cyfrowej transformacji utrzymuje się obecnie na wysokim poziomie. Organizacje na całym świecie, przy pomocy rozwiązań AI i SRE, próbują radzić sobie nie tylko z rosnącą złożonością IT, ale też z brakiem widoczności i deficytami kompetencji.

W ciągu ostatnich lat, wraz ze wzrostem popularności rozwiązań chmurowych, znacznie wzrósł odsetek aplikacji korporacyjnych, które są natywne dla chmury. Poprawa sprawności biznesowej w nowej, cyfrowej rzeczywistości – to główny czynnik napędzający firmy stosujące strategię przejścia do chmury. Liderzy tej zmiany charakteryzują się ciągłym, zwinnym rozwojem, zautomatyzowanym wdrażaniem oprogramowania oraz bardziej zintegrowanymi zespołami DevOps. W rezultacie te organizacje osiągają również zwiększone przychody. Tradycyjne firmy dysponują zasobami IT, które obejmują połączenie technologii chmury oraz starszych aplikacji i infrastruktury lokalnej. Wyzwaniem dla tych organizacji jest tworzenie oprogramowania z taką samą szybkością i poziomem jakości, jak robią to firmy, które powstały w chmurze. Rozwój chmury jest odpowiedzią na to wyzwanie, ale dążąc do poprawy, firmy o modelu mieszanym potrzebują czasu – zmiana nie nastąpi z dnia na dzień.

oracle 120Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Oracle i Pamelę Rucker, instruktora Harvard Professional Development, ludzie na całym świecie domagają się większych postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju i działań społecznych oraz oczekują od firm podjęcia odpowiednich działań. Badanie o nazwie No Planet B objęło ponad 11 tys. konsumentów i liderów biznesu w 15 krajach i wykazało, że ludzie mają dość braku postępu, jaki społeczeństwo czyni w zakresie zrównoważonego rozwoju i inicjatyw społecznych, chcą, aby firmy zamieniły słowa w czyny i wierzą, że technologia może pomóc firmom odnieść sukces tam, gdzie ludzie ponieśli porażkę.
 

Inżynierowie PSI Polska pracują nad technologią, która ma pomóc w dokładnej detekcji i lokalizacji wycieków rurociągów przesyłających mieszaninę ropy i gazu, czyli bardzo trudne w opisie medium. Awarie te są niezwykle szkodliwe dla środowiska i generują znaczące straty dla firm, a przy tym stanowią zagrożenie dla mieszkańców, grożąc m.in. emisją toksycznego siarkowodoru. Projekt PSI Polska wykorzystujący sztuczną inteligencję uzyskał blisko 3 mln dofinansowania z NCBiR i ma być gotowy w przyszłym roku. Obecnie jest już testowany przez jednego z operatorów rurociągów wielofazowych. Technologia ma 10-krotnie wyższą skuteczność niż obecnie stosowane rozwiązania wizyjne.

Deep learning to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów sztucznej inteli-gencji. Zastosowanie technologii z tego obszaru pozwala udoskonalać autono-miczne pojazdy, ma też ogromne znaczenie, jeżeli chodzi o postęp medycyny. Zdaniem Patryka Binkowskiego, Data Scientist z Altimetrik Poland, tworzenie sieci neuronowych, czyli systemów informatycznych, których funkcjonowanie przypo-mina pracę ludzkiego mózgu, to jeden z kluczowych kierunków rozwoju AI. Na uwagę zasługują zwłaszcza Transformery.

Sektor usług finansowych podlega silnej presji nieustannego podążania za innowacjami technologicznymi i usprawniania swojej działalności. Klienci oczekują obsługi na coraz wyższym poziomie i niskiej ceny usług, regulatorzy rynku nakładają kolejne skomplikowane przepisy i wymagania, inwestorzy oczekują natomiast coraz lepszych wyników finansowych. Wyzwania te nie są obce bankowości spółdzielczej. Kasa Stefczyka wykorzystuje nowoczesne technologie by im sprostać i rozwijać swoją działalność.

Red Hat ogłosił dziś wprowadzenie nowych uprawnień i możliwości swojego narzędzia Red Hat OpenShift umożliwiających szybszy ruch inteligentnych aplikacji w chmurze hybrydowej. Wprowadzone usprawnienia, w tym certyfikacja Red Hat OpenShift do pracy z NVIDIA AI Enterprise 2.0 oraz ogólna dostępność Red Hat OpenShift 4.10 oferują organizacjom bezpieczniejsze i stabilniejsze rozwiązanie umożliwiające wprowadzanie, zarządzanie i skalowanie zadań w zakresie sztucznej inteligencji (AI).

Elastyczność w przypadku produkcji jest definiowana jako zdolność do szybkiego reagowania na zmieniające się wielkości popytu w ramach obecnego łańcucha dostaw i struktury produkcji. Dla klienta elastyczność producenta kontraktowego elektroniki ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia jak najefektywniejszej obsługi projektowania, produkcji i bieżącej optymalizacji produktu. Wybór odpowiedniego partnera, świadczącego usługi EMS, może sprawić, że cała operacja będzie przebiegać płynniej, szybciej i bardziej ekonomicznie.

Polski startup Celius wprowadzi na rynek w ciągu kilkunastu najbliższych dni rewolucyjne rozwiązanie informatyczne pomagające zarządzać sytuacjami kryzysowymi np. zbiorowym wypadkiem komunikacji publicznej w gminie, atakiem hakerów na serwery firmy czy sytuacją związaną z atakiem terrorystycznym. Aplikacja będzie możliwa do pobrania zdalnie przez internet w wersji mobilnej np. na smartfony oraz na laptopy i komputery stacjonarne.

Zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA), inteligentne pakiety do zarządzania procesami biznesowymi (iBPMS), czy sztuczna inteligencja (AI) to kilka nurtów hiperautomatyzacji adaptowanych na potrzeby urzędów. Według Gartnera co piąty przedstawiciel administracji deklaruje, że jego urząd automatyzuje procesy, a co trzecia jednostka planuje wdrożyć RPA w ciągu dwóch lat. Nie jest pytaniem „czy”, tylko „kiedy” polska administracja odważniej sięgnie po zrobotyzowaną automatyzację, wskazuje Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting.

Już niebawem, nasz kraj czeka spora zmiana w myśleniu o planowaniu i budowie naszych miast. Jej kierunek wyznaczy idea smart city. Inteligentne miasta będą działać efektywniej, optymalizując jakość usług zarówno dla mieszkańców, jak i znajdujących się w ich zasięgu przedsiębiorstw. Ręcznie zarządzane zasoby miejskie przestają spełniać wymagania – każdy z nas może to obserwować w postaci korków, przepełnionej i często spóźnionej komunikacji miejskiej czy choćby nieefektywnego wykorzystywania energii elektrycznej dziś często marnowanej choćby na oświetlanie ulic, którymi nikt nie chodzi.

ORACLEFirma Oracle ogłosiła dziś dostępność autonomicznej bazy danych w modelu Multiple-VM (wielokrotne maszyny wirtualne) na platformie Oracle Exadata Cloud@Customer. Multiple-VM Autonomous Database umożliwia organizacjom tworzenie i uruchamianie odizolowanych, wysoce dostępnych instancji autonomicznej bazy danych na platformach Exadata Cloud@Customer, na których działają również nieautonomiczne bazy danych Oracle. Pomaga to klientom obniżyć koszty dzięki lepszemu wykorzystaniu infrastruktury i ułatwia adopcję Autonomous Database. Autonomiczna baza danych Multiple-VM jest dostępna bezpłatnie w ramach aktualizacji online dla obecnych klientów Exadata Cloud@Customer.

oracle 120Oracle Cloud Infrastructure (OCI) rozszerza swoją ofertę o 11 nowych usług i możliwości w zakresie obliczeń, sieci i pamięci masowej, które umożliwiają klientom szybsze i bezpieczniejsze wykonywanie zadań przy niższych kosztach. Nowe oferty zapewniają klientom prawdziwie elastyczne usługi w zakresie infrastruktury rdzeniowej, automatycznie optymalizując zasoby w celu dostosowania ich do wymagań aplikacji i znacznego obniżenia kosztów. Przodujące globalne organizacje, takie jak Vodafone, Samsung Securities, GoTo i Cox Automotive, polegają na OCI przy obsłudze wszystkich rodzajów obciążeń, od mikroserwisów po sztuczną inteligencję.

41% agentów Call i Contact Center w Stanach Zjednoczonych twierdzi, że chce, aby ich firmy wprowadziły na szarszą skalę inteligentną automatyzację do obsługi najbardziej powtarzalnych czynności. Jednocześnie jednak aż 40% agentów obawia się, że sztuczna inteligencja pewnego dnia odbierze im pracę, a 72% twierdzi, że czuję się zmotywowana rozwiązując proste problemy klientów – wynika z niedawnych badań firmy Asapp i Uniwersytetu San Francisco. Te wyniki dobrze pokazują stosunek branży Call i Contact Center do automatyzacji, która z jednej strony jej chce, ale też trochę się jej obawia.

Pomoc techniczna to ważny element funkcjonowania wielu rozwiązań IT. Choć transformacja obszaru wsparcia użytkowników rozpoczęła się już przed pandemią, ostatnie dwa lata uwydatniły m.in. potrzebę sprawnego reagowania na nieprzewidziane sytuacje i dostępności 24/7.

Edge AI to termin, na który z coraz większym zaciekawieniem patrzą zarówno eksperci cyfrowej transformacji jak i same firmy i organizacje. Najbliższa przyszłość rysuje się pod znakiem decentralizacji narzędzi SI i wyposażania w nie każdych pojedynczych cyfrowych urządzeń w przedsiębiorstwie. Gartner przewiduje, że już do 2025r aż trzy czwarte wszystkich danych firmowych będzie generowanych i przetwarzanych poza tradycyjnymi centrami danych i „chmurowymi centralami”.

snt logo 2018Zintegrowany System Ograniczania Niskiej Emisji (ZONE) powstanie w środowisku chmurowym. Platforma umożliwi obywatelom realizację e-usług związanych z energetyką. Docelowo oprogramowanie obsłuży ponad 5 mln właścicieli budynków i 40 tys. przedsiębiorców. Wartość umowy przekroczyła 11 mln zł.

Rewolucja, które to słowo lubi używać tak wielu producentów oprogramowania, to dla firm prawniczych ostatnia rzecz, jakiej oczekują od technologii. Prawnicy po prostu chcą, aby wykorzystywane przez nich programy robiły to, do czego zostały przeznaczone i jak najmniej zakłócały rzeczywistą pracę kancelarii. Coraz wyraźniejszy wśród przedstawicieli branży jest także zwrot do rozwiązań działających w chmurze, z kolei niepokój budzi niewystarczająca uwaga, jaką kancelarie przykładają do tematu cyberbezpieczeństwa. To główne wnioski z najnowszych badań organizacji International Legal Technology Association (ILTA).

Branża kosmetyczna, czy szerzej mówiąc sektor beauty, dość długo stroniła od technologicznych nowości. Uważano – nie bez racji – że kupujący wolą na własne oczy przekonać się co do jakości towaru, a gdy można to przymierzyć go lub przetestować. Pandemia sprawiła jednak, że i w tej branży sztuczna inteligencja rozgościła się wygodnie i co najważniejsze, wirtualne próbki są coraz wyższej jakości. Przymierzanie okularów, nakładanie makijażu czy ubrań jest możliwe m.in. dzięki technologii AR i pozwala na zrobienie zakupów bez wychodzenia z domu.

Co piąta firma przemysłowa w Polsce zainwestowała w cyfrowe rozwiązania w ciągu ostatnich trzech lat. Podłączone do sieci inteligentne systemy sprawiają, że produkcja jest szybsza, bezpieczniejsza i mniej szkodliwa dla środowiska. Przyczyniło się to jednak także do większego narażenia zakładów na cyberataki, które mogą sparaliżować ich działanie. Według ekspertów Eaton ochrona przemysłu 4.0 przed cyberzagrożeniami będzie skupiała się na czynnikach ludzkich. Ważniejsze niż rozwiązania będą odpowiednie decyzje i świadomość ryzyka.

Dla 64 proc. przedsiębiorstw bariera rozwoju w postaci rosnących kosztów zatrudnienia pracowników ma duże lub bardzo duże znaczenie - wynika ze styczniowych danych PIE. Najbardziej narzeka na nią branża usług (70 proc.), a handel i produkcja, które mocniej się automatyzują, rosnących kosztów pracy obawiają się mniej. Na duże znaczenie tej bariery wskazało kolejno 57 proc. i 58 proc. firm z tych sektorów. Roboty „zatrudnione” w firmie nie poproszą o podwyżkę, nie obowiązuje ich też rosnąca pensja minimalna. Eksperci Abile wyjaśniają powody zróżnicowania poziomu automatyzacji w sektorach oraz przybliżają orientacyjne koszty wdrożenia robota w firmie.

13,3% - o tyle procent ma rosnąć rok do roku popyt na usługi kolokacyjne w najbliższych latach. Zdaniem analityków, jednym z powodów jest przenoszenie obciążeń z chmury publicznej, by zabezpieczyć ciągłość działania i coraz większa popularność hybrydowego modelu zarządzania infrastrukturą IT.

W czasach, w których obecnie funkcjonujemy, wszyscy pracownicy są bioniczni. Jesteśmy wspomagani przez technologię praktycznie na każdym kroku – przez wsparcie w zdobywaniu wiedzy, zwiększenie produktywności czy komunikację w czasie rzeczywistym ze współpracownikami bez względu na ich lokalizację. Nawet jeśli technologia nie jest jeszcze fizycznie częścią naszego ciała, jesteśmy z nią coraz bardziej zżyci, a nasze codzienne działania są wspomagane przez aplikacje, programy czy słuchawki i zestawy do audio oraz wideokonferencji.

microsoft logo 2018Dzięki energii ze źródeł odnawialnych polska kolej staje się jeszcze bardziej ekologicznym środkiem transportu. Na Program Zielona Kolej, realizowany przez PKP Energetyka, składa się wiele inwestycji – w tym budowa magazynów energii trakcyjnej stabilizujących dostępność energii odnawialnej na potrzeby przejazdów kolejowych. Efektywne działanie systemu dystrybucji energii, w tym gromadzenie, zarządzanie, przetwarzanie i analizę danych wspierają narzędzia platformy Azure Machine Learning, IoT i Power BI Microsoft oraz partner technologiczny – Elitmind.

amniscode logoHolding 1 to polska grupa kapitałowa z ponad trzydziestoletnią tradycją, od lat notowana w pierwszej dwusetce największych firm Rzeczpospolitej. Zespół 1600 pracowników działa dziś równolegle w kilku branżach: motoryzacji (m.in. multidealer samochodowy Grupa PGD, wypożyczalnia aut Express Car Rental, największy carsharing w Polsce-Traficar), budownictwa mieszkaniowego oraz biurowego (grupa deweloperska Megapolis), a także w obszarze innowacji technologicznych.

oracle 120Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy (OPI PIB) to jednostka naukowa budująca systemy informatyczne na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki (MEiN). Z implementowanych w OPI PIB systemów IT, oprócz MEiN korzystają również inne instytucje związane z nauką w Polsce - np. Narodowe Centrum Nauki, Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

amniscode logoO tym, czyli o pierwszym razie w robotyzacji. Mówi o tym także śpiewana przez nieodżałowaną Annę Jantar piosenka „Najtrudniejszy pierwszy krok”. I w automatyzacji procesów biznesowych ten pierwszy krok faktycznie jest najtrudniejszy. Często też nie wiemy, czy już jesteśmy gotowi, żeby się nań zdecydować. A nawet jeżeli już, to jak się do rzeczy zabrać? Potrzebne jest coś w rodzaju poradnika ars amandi. Nie można przecież brać się za RPA na łapu-capu. I tym bardziej nie na „łupu-cupu”, jeśli pozostaniemy przy terminologii Kabaretu Moralnego Niepokoju.

Sztuczna inteligencja mocno zmieni świat i z pewnością może uczynić go lepszym dla każdego z nas. Jednak, aby w pełni wykorzystać potencjał tej nowej technologii, musimy dołożyć wszelkich starań, aby zarówno każdy z nas oraz firmy miały do AI pełne zaufanie.

oracleOracle Corporation i Cerner Corporation wspólnie ogłosiły porozumienie dotyczące przejęcia Cerner przez Oracle za łączną kwotę 28,3 miliarda USD. Cerner jest wiodącym dostawcą cyfrowych systemów informatycznych wykorzystywanych w szpitalach i systemach opieki zdrowotnej, które umożliwiają lekarzom świadczenie lepszej opieki zdrowotnej pacjentom.

Od 20 grudnia br. w ofercie Banku Pocztowego dla klientów instytucjonalnych dostępna jest pierwsza w Polsce karta biometryczna. Przy jej użyciu autoryzacja transakcji niezależnie od kwoty następuje poprzez biometryczną weryfikację odcisku palca posiadacza karty. Ambitny projekt, którego celem było wprowadzenie na polski rynek innowacyjnego środka płatniczego, trwał pięć miesięcy i obejmował współpracę Banku Pocztowego, Fiserv Polska S.A., Mastercard oraz Thales. Firma Thales przygotowuje ofertę kompleksową – poza opracowaniem karty z czytnikiem do biometrycznego kodowania odcisku palca, zapewnia nowoczesne opakowania, personalizację produktu oraz jego dystrybucję do finalnych użytkowników. Pierwsze wnioski o karty biometryczne złożyły już firmy Fines, Helikon oraz EasySend.

Cyfryzacja, automatyzacja i Przemysł 4.0 – hasła dobrze już znane – napędzają daleko idące zmiany w branży produkcyjnej. Mimo to, według danych firmy Drishti, wciąż aż 72 proc. usług montażowych w masowej produkcji wykonywanych jest ręcznie. Jak zatem usprawnić linie produkcyjne? Kluczem może okazać się połączenie tradycyjnego podejścia z rozwiązaniami sztucznej inteligencji.

Globalny rynek zarządzania obiektami za pomocą dedykowanych systemów rośnie jak na drożdżach i wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek. Wg analizy Markets&Markets, w ciągu najbliższych 5 lat, do 2026 roku, ma on wzrosnąć z poziomu 42,2 mld dolarów niemal dwukrotnie i osiągnąć wartość 76,3 mld dolarów.

SAPJak pokazują wyniki wspólnego raportu Światowego Forum Ekonomicznego, SAP i Qualtrics, 85% ludzi uważa, że przeciwdziałanie negatywnym zmianom klimatu to kwestia niezwykle ważna. Aż 97% opinii publicznej jest natomiast przekonana, że biznes powinien wziąć także na siebie odpowiedzialność za przeciwdziałanie zmianom klimatu. SAP wprowadza zatem do swojego portfolio nowe narzędzia, które pozwolą firmom rozwijać się w bardziej zrównoważony sposób i ułatwią raportowanie ESG.

Przedsiębiorcy z branży transportowej na co dzień zmagają się z wieloma wyzwaniami. Jednym z najbardziej uciążliwych jest brak wiedzy na temat stanu floty w danym momencie i towarzysząca temu niepewność. To z kolei generuje masę praktycznych problemów, które nie tylko wywołują niepotrzebny stres, ale przede wszystkim tworzą dodatkowe koszty oraz zabierają czas. Dlatego powstała aplikacja do zarządzania wyposażeniem i stanem floty – Inspecto!

Back to top