Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Internet inteligentniejszych rzeczy

Dane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn,

Sztuczna inteligencja w biznesie - dobry pomysł, słaba realizacja

Każda organizacja, która nie chce pozostać w tyle, inwestuje dziś w sztuczną inteligencję, jednak mało która robi to w przemyślany sposób -

5 obszarów wykorzystania wirtualnych asystentów w biznesie

Asystenci w strukturach biznesowych istnieją od początku dziejów przedsiębiorczości. Do tej pory stanowili dobro luksusowe, które…

Jakie parametry oferty dostawcy usług serwisowych są najbardziej istotne?

Decydując się na outsourcing procesów IT w firmie, należy wziąć pod uwagę szereg czynników, które pozwolą nam na rzetelną ocenę dostawcy…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Aplikacje będące kluczowym aktywem – zasobem przedsiębiorstw, ciągle jeszcze nie są tak dobrze widoczne dla biznesu, jak proces dostawy jedzenia dla zamawiającego online. Z rozmów z klientami wiemy, że aplikacje są siłą napędową biznesu. Wiemy też, że digitalizacja stała się powszechna we wszystkich sektorach i presja na cyfrową zmianę rośnie.

Gdy w 1994 roku założono firmę Amazon, niewiele osób przewidywało, że to wydarzenie zrewolucjonizuje rynek retail i sprawi, że ogromna część sprzedaży przeniesie się do Internetu. Chcąc skutecznie konkurować w branży retail, biznes powinien wykorzystywać technologie analityczne, takie jak wzbogacone o sztuczną inteligencję i działające w chmurze rozwiązanie SAS Intelligent Planning Suite.

Roboty nie potrzebują podwyżki płacy minimalnej, świetnie odnajdują się nie tylko na hali przemysłowej, ale też w biurze oraz skutecznie współpracują z człowiekiem. W dodatku sytuacja na rynku zatrudnienia będzie sprzyjała ich demokratyzacji, czyli upowszechnianiu w firmach różnej wielkości. Analitycy Abile prognozują że, w 2020 roku liczba wdrożeń robotyzacji procesów biznesowych urośnie nawet o 30%, głównie dzięki popularyzacji tego rozwiązania w sektorze MŚP. Trend wzrostowy umocni się także dzięki upadkowi mitu „złych robotów”.

Sztuczna inteligencja i blockchain to tematy, które często gościły w świecie technologii w ubiegłym roku. Te dwa zagadnienia w znaczącym stopniu zmienią także sposób, w jaki funkcjonują działy IT zarówno w przedsiębiorstwach, jak w i sferze publicznej. Rok 2020 zapowiada się naprawdę ciekawie, a część procesów i stojących za nimi innowacji, na które jeszcze w ubiegłym roku patrzyliśmy zaledwie z ciekawością, w roku 2020 stanie się powszechnie używanymi rozwiązaniami. Specjaliści Red Hat przygotowali prognozę jak rozwijać się będą zagadnienia sztucznej inteligencji czy też wykorzystanie blockchain w najbliższych 12 miesiącach.

SmartSight™ z mobilnym systemem do automatyzacji EMA50 jest pierwszym skierowanym do sektora handlu detalicznego zrobotyzowanym rozwiązaniem dostępnym w ramach subskrypcji, które na podstawie danych opracowuje działania naprawcze umożliwiające zwiększenie sprzedaży w sklepach.

suncode logoOd września 2019 roku zaczęła obowiązywać biała lista podatników VAT. Znajdują się na niej dane dotyczące zarejestrowanych, wyrejestrowanych oraz statusów podatników VAT oraz numery ich rachunków bankowych. Zmiana dotyczy podatku od towarów i usług. Dzięki tej liście będzie można zweryfikować dane kontrahenta, gdy płatność przekracza 15.000 zł. Jeśli rachunek nie widnieje na białej liście w profilu podatnika – kwota nie będzie kosztem podatkowym. Wpłata na inny rachunek będzie podlegała sankcjom.

Comtrust wprowadza cyberagenta, który powstał po udźwiękowieniu SAP Conversational AI - chatbota opartego o sztuczną inteligencję. Od teraz bot, który czatował z klientami może również z nimi rozmawiać przez telefon, jak człowiek. W trosce o doświadczenia klientów Comtrust nie tylko nadał botowi „ludzki głos”, ale również zintegrował go z SAP C/4 Hana. Jeżeli bot nie byłby w stanie obsłużyć klienta, kontakt wraz z całą historią konwersacji będzie przekazany do żywego agenta.

Firma Transition Technologies wdrożyła w ukraińskiej spółce Donbasenergo swój autorski system LUXtrade do zarządzania procesami biznesowymi w handlu energią elektryczną. Pierwsze tego typu rozwiązanie na tamtejszym rynku, zostało przygotowane w oparciu o chmurę Oracle i usprawniło m.in. procesy planowania i logistyki, obsługę handlu i rozliczeń, zarządzanie portfelem kontraktów, komunikację z kontrahentami, czy analizy i raportowanie. Zrealizowany projekt to także pierwsze wdrożenie systemu LUXtrade w oparciu o chmurę publiczną Oracle.

Rynek detaliczny zmienia się, a małe sklepy muszą odpowiadać na rosnące oczekiwania klientów. Konsumenci oczekują między innymi nowoczesnych promocji, bez których tradycyjne punkty handlowe tracą swoją konkurencyjność oraz atrakcyjność. Grupa COMP kieruje do detalistów i producentów pierwszą w Polsce cyfrową platformę usługową, działającą w oparciu o niedostępne wcześniej możliwości urządzeń fiskalnych, jednocześnie pozwalając lokalnym przedsiębiorcom rozwijać swoją ofertę.

oracle 120W obecnych czasach jednym z najważniejszych czynników sukcesu firmy jest doskonała obsługa jej klientów. Firma może oferować najlepsze produkty, najlepsze narzędzia handlowe i marketingowe oraz najlepsze ceny, lecz bez adekwatnej obsługi klienta i serwisu nigdy nie zbuduje długoterminowych, rentownych relacji, które decydują o sukcesie.

Red Hat poinformował o dostępności nowej wersji platformy Red Hat Process Automation. Oferuje ona rozbudowane mechanizmy sztucznej inteligencji, które wykorzystywane są do predykcyjnego modelowania decyzji, a także mechanizmy wspierające tworzenie aplikacji biznesowych opartych na procesach i decyzjach z wykorzystaniem architektury mikrointerfejsów klienckich (ang. micro-frontends). W połączeniu z dodatkowymi usprawnieniami komfortu pracy użytkowników platformy Red Hat Process Automation funkcje te wzbogacają zestaw narzędzi dla projektantów aplikacji biznesowych.

Ultima Ratio, pierwszy w Polsce elektroniczny sąd arbitrażowy przy Stowarzyszeniu Notariuszy RP, podpisał umowę z warszawską spółką IUS.AI na wdrożenie modułów informatycznych opartych na sztucznej inteligencji. Wyroki będą zapadać szybciej, bo docelowe, nowe funkcje mogą zastąpić człowieka nawet w 80% procesu związanego z prowadzeniem sprawy i wydawaniem wyroków. Pierwsze moduły oparte na sztucznej inteligencji rozpoczną pracę już w połowie przyszłego roku.

Cisco przedstawiło szczegóły strategii technologicznej budowy nowego Internetu, zaprojektowanego tak, aby cyfrowe innowacje mogły pokonać bariery związane z wydajnością, kosztami oraz zużyciem energii obecnej infrastruktury. W ciągu najbliższych dzisięcioleci to podejście zmieni sposób, w jaki działa Internet. Strategia Cisco już teraz umożliwia dostarczenie przełomowej technologii, która toruje drogę deweloperom tworzącym aplikacje i usługi, o których dopiero zaczynali marzyć.

oracle 120Firma Oracle została wyróżniona w dwóch niedawno opublikowanych raportach firmy Gartner dotyczących baz danych. Zajęła pierwsze miejsce we wszystkich 4 przypadkach użycia bazy danych Oracle Database w raporcie Gartner pt. „Newralgiczne możliwości systemów zarządzania operacyjnymi bazami danych”1 za 2019 rok oraz została uznana za lidera w raporcie „Magiczny kwadrant dotyczący systemów zarządzania operacyjnymi bazami danych”2 za 2019 rok.

comarchComarch OCR to usługa chmurowa do rozpoznawania danych znajdujących się na fakturach. Teraz można ją zakupić z 30-procentowym rabatem. Oferta jest ważna do końca grudnia 2019 roku.

Microsoft i Cisco ogłaszają partnerstwo na rzecz ujednolicenia możliwości współpracy w środowisku cyfrowym. Porozumienie umożliwi urządzeniom wideo Cisco Webex łączenie się ze środowiskiem współpracy Microsoft Teams w nowy wygodniejszy sposób.

oracle 120Klient na pierwszym miejscu, koncentracja na kliencie, strategia ukierunkowana na klienta: to hasła dobrze znane firmom działającym w modelach B2C, B2B, G2C, G2B lub w ich jakimkolwiek połączeniu. Organizacje te zdają sobie sprawę, że ostatecznym celem jest to, aby klient był zadowolony, mając nadzieję, że dzięki temu będzie również lojalny — przynajmniej przez pewien czas.

Według raportu Forrestera "Predictions 2019: Artificial Intelligence" w tym roku biznes stawia na przemyślane wdrażanie sztucznej inteligencji. To świetna informacja dla firm, które szukają oszczędności lub chcą wybić się na innowacjach. Pamiętać jednak należy, że nawet blisko połowa pojawiających się na rynku rozwiązań IT, co najmniej mija się z prawdą w swoich deklaracjach o wykorzystywaniu w nich sztucznej inteligencji (za raportem MMC Ventures. The state of AI: Divergence, 2019).

Najnowsze badanie SAS przeprowadzone wśród liderów biznesu pokazuje, że stopień zaawansowania projektów z zakresu sztucznej inteligencji ma największy wpływ na to, czy organizacja wykorzystuje pełnię potencjału Internetu rzeczy. 90% respondentów przyznało, że dzięki AI (Articficial Intelligence) wyniki inicjatyw IoT (Internet of Things) przekroczyły ich oczekiwania. Badanie wykazało również, że przedsiębiorstwa korzystające z IoT i AI mają dwucyfrową przewagę nad konkurencją korzystającą wyłącznie z rozwiązań Internetu rzeczy. Różnice między firmami są mierzone za pomocą rożnych wskaźników biznesowych, takich jak: produktywność zespołu, poziom innowacji czy koszty operacyjne.

ORACLEW swoim wystąpieniu otwierającym konferencję Oracle OpenWorld 16 września Prezes rady nadzorczej Oracle i dyrektor ds. technicznych Larry Ellison omawiał wiele zagadnień związanych z wprowadzeniem technologii autonomicznych. Wyjaśnił też, że największe korzyści z takich systemów będą związane z eliminacją błędów człowieka. W przypadku samochodów pozwala to zapobiegać wypadkom. W świecie technologii eliminuje to częste błędy użytkowników, które sprawiają, że dane są narażone na ataki hakerów.

Jak wynika z najnowszego badania Cisco, maksymalizacja wartości biznesu stanowi główny priorytet działów IT. Oznacza to potrzebę zwiększenia poziomu innowacji oraz dostosowania działań w zakresie technologii do założeń strategii biznesowych. W badaniu Cisco wzięło udział ponad 2000 liderów IT i specjalistów ds. sieci.

Aż 74 proc. firm uważa, że oprogramowanie Open Source w strategii rozwoju ich firm jest niezwykle ważne lub bardzo ważne. 3/4 jest zdania, że wykorzystanie tych rozwiązań w ich organizacjach wzrośnie w ciągu następnych 12 miesięcy. Tak wynika z ankiet przeprowadzonych przez firmę Red Hat wśród przedstawicieli przedsiębiorstw i organizacji z sektora publicznego działających w Polsce.

Przemysł 4.0, przemysłowy Internet Rzeczy czy fabryka przyszłości: Coraz więcej użytkowników przemysłowych myśli o cyfryzacji operacji produkcyjnych. Nie istnieje żadna magiczna formuła dla tej transformacji. Ale po drodze lepiej nie popełnić wszelkich możliwych błędów. Firma Bosch Rexroth ma za sobą już przeszło pięć lat doświadczenia we wprowadzaniu koncepcji Przemysłu 4.0, zdobytego jako efekt działalności własnej oraz innych firm. W ramach tego procesu, specjaliści firmy w dziedzinie automatyki zidentyfikowali pięć największych przeszkód, które utrudniają wprowadzenie IoT i zwiększają jego koszty.

W południowokoreańskim Songdo programiści i naukowcy stworzyli jedno z pierwszych tzw. inteligentnych miast. Ma ono uczynić życie jego mieszkańców wygodniejszym i bezpieczniejszym przy jednoczesnej oszczędności energii i zasobów. Niezbędne do prawidłowego funkcjonowania miasta dane pomiarowe, spływają do wysokowydajnego data center zaprojektowanego przez ekspertów z firmy Rittal.

Mądre planowanie czasu pozwala zapobiec obniżeniu jakości pracy – zwiększa efektywność pracujących. Co należy wyeliminować ze złych praktyk w organizacji? Jak rozdzielać zadania? W odpowiedzi na te pytania powstały aplikacje do mierzenia aktywności pracowników i zespołów w czasie pracy. Axence – producent rozwiązania do zarządzania IT i bezpieczeństwa Axence nVsion® . postanowił wyjść temu wyzwaniu naprzeciw i rozszerzył swoje portfolio o nowy biznesowy moduł do lepszego wykorzystania czasu.

oracle 120Recykling stał się globalną koniecznością, ponieważ pozwala pozyskiwać cenne zasoby oraz ograniczać odpady. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że można poddawać recyklingowi gazety, szkło, plastikowe butelki czy aluminiowe puszki, ale co z większymi rzeczami takimi jak części samochodowe, metale i surowce?

Firma Zebra ogłosiła dziś wyniki trzeciej edycji dorocznej ankiety Intelligent Enterprise Index (Wskaźnik inteligentnego przedsiębiorstwa). Jak wynika z badania, rekordowe 61 proc. firm na świecie wdraża aktualnie inteligentne rozwiązania. W zeszłorocznej edycji ankiety jedynie 49 proc. ankietowanych przedsiębiorstw deklarowało przeprowadzanie tego rodzaju wdrożeń.

senetic logoW czasie konferencji Microsoft ONE 2019 zostali nagrodzeni najlepsi partnerzy firmy. W gronie laureatów znalazł się Senetic.

Internet rzeczy (IoT), łączność i Przemysł 4.0 nie mogą być dłużej postrzegane jedynie jako modne nowinki techniczne. IoT to bez wątpienia tendencja, która urzeczywistnia wizję „Fabryki przyszłości”. Według firmy badawczej Gartner około 6 miliardów obiektów na całym świecie jest już połączonych z Internetem. Do roku 2020 liczba ta ma przekroczyć 20 miliardów. Według wewnętrznego badania firmy Bosch Rexroth w tym samym czasie wartość rynku Internetu rzeczy osiągnie 250 miliardów dolarów.

Cyfrowy biznes, działający w oparciu o aplikacje rozsiane po centrach danych, chmurach a nawet na samej krawędzi sieci (w przypadku urządzeń IoT) to dla przedsiębiorców zupełnie nowe terytorium. Jedna innowacja pociąga kolejną i firmy szukają co i rusz nowych cyfrowych narzędzi. Na szali leży bowiem zadowolenie klientów. Mnogość rozwiązań wymaga jednak spójnego zarządzania. Wszystko musi działać szybko i elastycznie, bez względu na to gdzie akurat działają biznesowe aplikacje. IDC przekonuje, że kluczem do sukcesu może być tylko chmura hybrydowa i sprawdzona sieć partnerów. Tych jest jednak coraz więcej. Jak rozpoznać najlepszych? Przede wszystkim po specjalizacji.

Transformacja przedsiębiorstw oparta o innowacje dotyczy nie tylko wdrażania zaawansowanych technologii na poziomie zarządzania biznesem. To także zmiana stylu pracy i komunikowania się zespołów, które nierzadko pracują w różnych biurach rozproszonych często na całym świecie. Nowoczesna komunikacja to jednak nie tylko możliwość dołączenia do spotkania z dowolnego miejsca i urządzenia, ale także bezpieczny dostęp do zasobów firmowych i współdzielenie ich ze współpracownikami. 

Polski rynek IT stał się swoistym polem bitwy i zaczyna przypominać scenariusz „Gry o Tron”. W toczących się bataliach wcale nie chodzi o klientów, bo tych raczej nie brakuje zarówno w Polsce, jak i za granicą. Kluczem do polskiego „żelaznego tronu” stali się pracownicy i to właśnie o nich walczą między sobą managerowie firm IT. Czy średnie i mniejsze software house’y mają szansę konkurować z dużymi graczami?

oracle 120W ten sposób do końca 2020 roku na świecie będzie 36 regionów Oracle Cloud Infrastructure. Ekspansja ta obejmuje regiony w nowych krajach, a także podwójne, oddzielone geograficznie regiony w USA, Kanadzie, Brazylii, Wielkiej Brytanii, UE, Japonii, Korei Południowej, Australii, Indiach, Izraelu, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej oraz nowe regiony rządowe w Izraelu i Wielkiej Brytanii. Dodatkowo będą uruchomione nowe centra obliczeniowe łączące chmury Oracle i Microsoft Azure.

Jesteśmy dumni z faktu, że przedsiębiorstwo z takim doświadczeniem i sukcesami, jak eObuwie.pl wybrało do współpracy właśnie Suncode. Kluczowym czynnikiem jest nasz profesjonalizm przy digitalizacji przedsiębiorstw. Przeprowadziliśmy kilkadziesiąt wdrożeń na przestrzeni ostatnich lat w kraju i za granicą.

Kontenery Linux i technologia Kubernetes to w powszechnej opinii przełomowe rozwiązania informatyczne, jednak wspólnym mianownikiem, na którym opiera się działanie większości środowisk — zarówno tych funkcjonujących od pewnego czasu, jak i nowo budowanych — są dane. Bazy danych działające w pamięci operacyjnej, takie jak SAP HANA®, umożliwiają przedsiębiorstwom przyspieszenie procesu podejmowania inteligentnych decyzji, jednak wymagają zastosowania zaawansowanego systemu operacyjnego, zapewniającego wysoki poziom dostępności i niezbędną wydajność przetwarzania danych.

Spółka 3M, producent szerokiego wachlarza wyrobów, między innymi tworzyw sztucznych, materiałów ściernych czy elektronicznych, wdrożył chmurowe rozwiązanie do zarządzania transportem MIXMOVE Match. System pozwolił firmie obniżyć koszty logistyki aż o 35%.

Fujitsu Laboratories of Europe opracowało oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie, które usprawnia zarządzanie elektroniczną dokumentacją medyczną (EDM) poprzez automatyzację przetwarzania nieustrukturyzowanych notatek medycznych (tzw. kodowanie medyczne – przekształcanie informacji zawartych w dokumentacji medycznej pacjenta w ujednolicone kody, wykorzystywane m.in. do fakturowania, planowania polityki sektora zdrowotnego przez agencje rządowe, badań medycznych w celu poprawy leczenia, ustalania cen przez firmy ubezpieczeniowe, a także samego diagnozowania i leczenia). Technologia pozwala oszczędzić 90% czasu przy znacznie poprawionej dokładności, zapewniając przy tym zgodność z obowiązkowymi klasyfikacjami medycznymi.

teta unit4 businessPo czternastu miesiącach doświadczeń z nowymi zasadami ochrony danych osobowych mogłoby się wydawać, że to wystarczający czas na oswojenie się z nimi. Tymczasem wątpliwości, jakie wywołała wysoka kara nałożona przez organ nadzoru, pokazują, że jeszcze sporo miesięcy upłynie, zanim dopracujemy się jednolitego interpretowania prawa w tej dziedzinie.

Cały czas rośnie tempo inwestycji w sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. Tylko tak firmy mogą wyróżnić swoje usługi i produkty na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. VMware, by wesprzeć je w tym procesie postanowił przejąć firmę Bitfusion. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom teksańskiego start-upu organizacje znacznie łatwiej będą mogły zarządzać inteligencją maszynową zarówno w oparciu o tradycyjną infrastrukturę serwerową, jak i chmurowe środowiska hybrydowe.

Asseco zakończyło migrację klientów Orange Polska do dwóch nowych systemów bilingowych, przy jednoczesnym wyłączeniu poprzedniego. Zmiana objęła operatorów telekomunikacyjnych z rynku hurtowego oraz klientów biznesowych.

Back to top