Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
22 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

PARTNERZY RAPORTU ERP 2021

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Kyndryl powiększył portfolio swoich produktów o nowe rozwiązanie. Platforma Kyndryl Bridge jest odpowiedzią na stale rozrastające się zasoby IT w firmach i pozwala w czasie rzeczywistym zarządzać ekosystemem technologii oraz krytyczną dla funkcjonowania biznesu infrastrukturą informatyczną przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji i narzędzi do zaawansowanej analityki.

O ile z kryzysem związanym z pandemią COVID-19 sektor budowlany całkiem dobrze sobie poradził, o tyle rok 2022 może stanowić dla branży zdecydowanie większe wyzwanie – tak wynika z najnowszych prognoz ekspertów i danych GUS, które niestety nie napawają optymizmem. W sierpniu ubiegłego roku koniunktura w budownictwie wyniosła -7 pkt*.

Sektor produkcyjny nie pozostaje obojętny wobec transformacji cyfrowej. Wdrażanie rozwiązań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji nie tylko poprawia jakość produkcji, ale i ma pozytywny wpływ na bezpieczeństwo i optymalizację wszystkich procesów, a także szybkie reagowanie na pojawiające się przeszkody. Jak wykorzystuje się AI w fabrykach i dlaczego mówimy w tym kontekście o rewolucji?

Wielkość globalnego rynku platform ułatwiających programowanie, tzw. low-code i no-code, w 2021 roku została wyceniona na 5,5 mld dolarów. Analitycy z Grand View Research w najnowszym raporcie nt. rynku platform niskokodowych szacują, że w latach 2022-2030 segment ten ma rosnąć nawet o 23 proc. rocznie.

Dane i ich wykorzystanie to temat społecznie wrażliwy. Firmy zdają sobie sprawę, że miliony terabajtów informacji o klientach, które przetwarzają, mają wydatny wpływ na zwiększenie dochodów przedsiębiorstwa. Nie ma organizacji, która – zwłaszcza w czasach rosnącej niepewności – nie zadaje sobie fundamentalnych dla jej funkcjonowania pytań. Co kupuje klient? Jakie są jego motywacje do podjęcia decyzji? Dlaczego dziś wybiera zakupy w sklepie stacjonarnym, a jutro decyduje się na online?

W czasie pandemii COVID-19 wiele przedsiębiorstw doceniło potencjał usług opartych na chmurze. Elastyczność, skalowalność, niezawodność, większa kontrola kosztów – te cechy powodują, że rozwiązania chmurowe okazują się szczególnie pomocne w dobie kryzysu. Jak to wygląda w praktyce? Czy i dlaczego firmy decydują się na takie rozwiązania? Konica Minolta prezentuje raport przedstawiający kluczowe trendy rynkowe dla usług druku w chmurze, wyniki badań oraz opinie ekspertów.

BPSCInternet Rzeczy to technologia, od której w biznesie nie ma już odwrotu. Skoro tak, to dlaczego zaledwie 29 proc. firm w UE wykorzystuje IoT? Polska nie zaskakuje — znajdujemy się w ogonie wspólnoty. Nowe dane Eurostatu pokazują, jak wygląda wykorzystanie tej technologii w UE.

SENTEWdrożenie platformy B2B to ważne wydarzenie w życiu każdej firmy. Wprowadza ono wiele zmian w obszarze wrażeń zakupowych, zakresu obowiązków dla pracowników magazynu, a także w strukturze zamówień. Aby uniknąć problemów, warto dobrze przygotować się do całego przedsięwzięcia.

Kolejne etapy cyfrowej transformacji w branży przemysłowej możliwe dzięki bezpiecznej łączności, wizualizacji i zdalnemu monitorowaniu. Chociaż często technologie stosowane w branży produkcyjnej to nowoczesne, innowacyjne rozwiązania, nierzadko towarzyszy im przestarzały model wykorzystania. Maszyny zbierają ogromne ilości danych z hali produkcyjnej, a w tym samym czasie infrastruktura IT wykorzystuje terabajty danych do operacji biznesowych. Ponieważ jednak technologie operacyjne (OT) i systemy IT nie są zintegrowane, producenci nie mogą podejmować decyzji w czasie rzeczywistym, a operatorzy maszyn mają problemy z zarządzaniem tak dużą ilością informacji.

Systemy wizyjne są stosowane do kontroli jakości procesów. Wykorzystują uczenie maszynowe do prowadzenia automatycznych analiz wizyjnych otoczenia. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji pozwalają im wychwytywać nieprawidłowości. Systemy wizyjne pracują w szerokim i zmiennym zakresie informacji, dlatego do ich wdrożenia w zakładzie przemysłowym niezbędne jest przygotowanie odpowiedniego środowiska.

Samoobsługowe kasy, którym wydaje się polecenia ustnie. Technologia odczytująca mimikę klienta w sklepie i podpowiadająca sprzedawcy, czy należy podejść i zaoferować pomoc. To tylko dwie możliwości zastosowania sztucznej inteligencji w handlu. Co ważne, eksperci zauważają, że nowe rozwiązania nie zaburzają stosunków między konsumentem a sprzedającym.

Światowy rynek e-commerce z roku na rok rośnie w siłę, podobnie jak konsumpcja różnego rodzaju towarów. Z drugiej zaś strony pojawiają się coraz surowsze regulacje związane z koniecznością ograniczenia emisji szkodliwego dwutlenku węgla. Te czynniki sprawiają, że efektywność logistyczna to jedno z największych wyzwań branży transportowej. Wie o tym Trans.eu – firma technologiczna ze stolicy Dolnego Śląska, która stworzyła platformę przenoszącą sektor TSL na zupełnie nowy poziom.

cogit logoIntegrity Line zostało sklasyfikowane na drugim miejscu, uzyskując tyle samo punktów co zwycięzca, w I edycji rankingu aplikacji dla sygnalistów.

MICROSOFTOkoło 2 miliardy dolarów to kwota na którą wyceniana jest adopcja technologii rozszerzonej rzeczywistości w opiece zdrowotnej. W Polpharmie możliwości zastosowania AR (rozszerzonej rzeczywistości) od lat widać w takich obszarach, jak budowa modelu „cyfrowego bliźniaka”, przeprowadzanie szkoleń nowych pracowników organizacji oraz monitorowanie stanu pracy urządzeń lub przezbrajanie linii produkcyjnych. Teraz technologia uwidoczniła się także w jednej z pierwszych w Europie aplikacji dla farmaceutów i przedstawicieli farmaceutycznych.

Aż 87% menedżerów IT z Europy Środkowo-Wschodniej dostrzega tzw. protection gap w swojej firmie. To luka między tym, ile danych może stracić bez negatywnych skutków dla działalności, a tym jak często tworzone są kopie zapasowe informacji. Wyniki raportu Data Protection Trends Report firmy Veeam wskazują też, że w 2021 roku aż 98% firm doświadczyło nieoczekiwanych przestojów w pracy. W połowie przedsiębiorstw przyczyną przerw było przypadkowe usunięcie lub uszkodzenie danych.

Zmiana jest nieunikniona. Wzrost jest tylko możliwy. Bardzo chciałbym powiedzieć, że czekają nas spokojniejsze czasy, jednak świat nieustająco dotykają kolejne zawirowania – pandemia w 2020 roku diametralnie zmieniła wszystko.

Grupa Atos i Renault uruchamiają rozwiązanie ID@scale (Industrial Data @ Scale), nową usługę gromadzenia danych przemysłowych, aby wspierać firmy produkcyjne w ich cyfrowej podróży w kierunku Przemysłu 4.0. Oferta „ID@S” (Industrial Data @ Scale) umożliwi producentom zbieranie i strukturyzację danych z urządzeń przemysłowych na dużą skalę, w celu doskonalenia działań operacyjnych i poprawy jakości produktu. Opracowany przez producenta samochodów i już działający w jego fabrykach, ID@scale jest teraz uprzemysłowiony, zmodularyzowany i skomercjalizowany przez lidera cyfrowego, firmę Atos.

Analitycy McKinsey Global Institute uważają, iż dostępne technologie pozwalają w pełni zautomatyzować 42 procent operacji finansowych, a w przeważającej części kolejne 19 procent tych operacji. Automatyzacja zapewnia instytucjom finansowym poprawę wydajności poprzez redukcję błędów oraz wzrost jakości i szybkości obsługi klientów. W niektórych przypadkach zautomatyzowanie działań pozwala osiągnąć wyniki wykraczające poza możliwości pracowników.

Glosel, lider e-commerce w Polsce, wdrożył usługę trwałego nośnika dostarczaną przez KIR. Rozwiązanie bazujące na technologii blockchain i macierzy WORM jest wykorzystywane do zapisu regulaminów sklepów internetowych.

Chcąc odpowiednio zadbać o realizację firmowej polityki ESG, a także dostosować się do coraz bardziej restrykcyjnych norm europejskich, przedsiębiorstwa potrzebują szczegółowych informacji na temat wytwarzanego śladu węglowego. W odpowiedzi na potrzeby biznesu Fellowmind włącza do swojej oferty rozwiązanie Cloud for Sustainability firmy Microsoft.

Rozpoczęły się wakacje, a wraz z nimi sezon urlopowy. Dla wielu firm oznacza to spowolnienie pracy i potencjalne opóźnienia w projektach. Czy jest się czym martwić? A może dać projektom wolne i pilnować tylko tych kluczowych?

Liferay, międzynarodowy dostawca technologii dla biznesu, w obliczu rosnącej inflacji i coraz większych oczekiwań klientów, wskazał trzy sposoby jak firmy mogą obniżyć koszty, nie rezygnując z jakości oferowanych usług – samoobsługę, automatyzację i uniformizację.

36% użytkowników SAP S/4 HANA widzi przyszłość ERP w elastycznych modułach, ułatwiających rozbudowę systemu, wynika z badania Resulting IT. Klienci SAP, którzy zrezygnowali już z wersji ECC są bardziej otwarci na innowacje. Posiadacze dotychczasowej wersji aż w 72% nadal widzą swój system jako monolit. SAP będzie supportował ECC 6.0 tylko do 2027 roku.

Blisko 80 proc. polskich kancelarii prawnych oczekuje, że ich biznes urośnie w bieżącym roku. Prawnicy na potęgę inwestują także w nowe technologie – już obecnie ze specjalistycznego oprogramowania wspomagającego działania kancelarii korzysta pond dwie trzecie z nich, a plany dotyczące wdrożenia takiego rozwiązania ma co czwarta spośród tych kancelarii, które jeszcze z takiego narzędzia nie korzysta.

Trochę otartych i zupełnie nie robiących na nikim wrażenia stwierdzeń ze świata IT? Proszę bardzo: swobodnie skalowane zasoby, płatność wyłącznie za wykorzystaną moc obliczeniową. całodobowa dostępność wsparcia technicznego…Można by dodać ich jeszcze wiele, jednak jedno jest pewne: dziś to zwyczajne standardy ery cyfrowej transformacji, w której ewidentnie czas na nowe rozdania.

Blisko 60 proc. firm przyznaje, że doświadcza problemów z regulowaniem faktur na czas przez kontrahentów, a co 5. zmaga się z tym zdecydowanie często. Ryzyko finansowe można jednak ograniczyć, dostosowując warunki współpracy do wiarygodności klientów. Pomaga w tym RiskRadar - innowacyjne rozwiązanie, które właśnie weszło na rynek. Ułatwia właścicielom firm podejmowanie decyzji, z kim i na jakich warunkach współpracować. Wykorzystuje nowoczesne technologie i machine learning.

Transformacja polegająca na powielaniu istniejącej funkcjonalności, dziś już nie wystarczy. Utrzymanie uwagi i przychylności klientów korzystających z rozwiązań IT, wymaga generowania rozwiązań cyfrowych, które są po prostu atrakcyjne i konkurencyjne.

PayEye to technologia pozwalająca na płatności biometryczne. Najnowsza wersja usługi - PayEye 2.0, wraz z nową aplikacją oraz nowymi terminalami eyePOS 2.0, umożliwiają realizację transakcji płatniczych z wykorzystaniem fuzji biometrii oka i twarzy. To pierwsza taka technologia na świecie, która dostępna jest już w Polsce!

W branży stolarki otworowej wielu producentów zmaga się z problemem dużych strat stojaków do transportu szyb i okien. Przetrzymywanie ich przez kontrahentów i nieterminowe zwroty zwiększają koszty oraz wymagają regularnego uzupełniania braków. Firma MasterID znalazła sposób na skuteczną kontrolę stojaków i obniżenie kosztów związanych z ich eksploatacją.

3/4 polskich firm korzysta z podpisu elektronicznego – wynika z raportu Asseco pt. „Luka paperless i inne wyzwania na drodze cyfryzacji dokumentów w biznesie”. Zakres wykorzystania podpisu wzrósł 45 proc. w wyniku pandemii Covid-19. Jednocześnie tylko 16 proc. przedsiębiorców korzysta z platform zarządzania dokumentami elektronicznymi i jedynie 3% z elektronicznej identyfikacji tożsamości. Tak duża dysproporcja w wykorzystaniu narzędzi do cyfryzacji dokumentów pokazuje, że firmom nadal daleko jest do całkowitej rezygnacji z dokumentów papierowych. Dane z raportu dotyczą firm zatrudniających powyżej 100 pracowników.

ORACLEKorporacja Oracle uzyskała wszystkie wymagane zatwierdzenia antymonopolowe, w tym zgodę Komisji Europejskiej, dla planowanego nabycia firmy Cerner. Cerner jest przodującym dostawcą cyfrowych systemów informacyjnych wykorzystywanych przez szpitale i systemy opieki zdrowotnej, które umożliwiają pracownikom medycznym świadczenie lepszej opieki pacjentom i całym społecznościom.

Osiągnęliśmy punkt zwrotny w postrzeganiu pracy hybrydowej – stała się ona nieodzownym elementem modelu współpracy. Aż 38% pracowników wykonuje swoje obowiązki służbowe hybrydowo – wynika z opracowania Microsoft z marca 2022 r. Według badań przeprowadzonych przez firmę Poly, aż sześć na dziesięć organizacji uważa, że straci pracowników, jeśli nie wdroży odpowiednich rozwiązań związanych z pracą hybrydową, jednak mniej niż połowa z nich jest w pełni przygotowana na przyjęcie tej strategii.

proaAlpha PolskaCo już dziś potrafią algorytmy i w jaki sposób wytyczają właściwą drogę w labiryncie opcji? Prawie każdego dnia pojawiają się publikacje o nowych obszarach zastosowania sztucznej inteligencji. Jednak im więcej rozwiązań jest oferowanych na rynku, tym trudniej je analizować i wybierać spośród nich te najbardziej obiecujące. Dlatego opracowaliśmy proste metody pozwalające na zachowanie orientacji.

Konsumenci z całego świata nie obawiają się transformacji cyfrowej, oczekując elastycznych produktów i usług, gwarantujących komfortowy dostęp w dowolnym miejscu oraz czasie. Rozwiązania FinTech odpowiadają na te potrzeby, jednocześnie plasując się w samym centrum zmian w zakresie zatartych granic pomiędzy branżą finansową a technologiczną.

Zdalna weryfikacja tożsamości podczas rozmowy z urzędnikiem, sprawy sądowej czy egzaminu kwalifikacyjnego na uczelnię, a także złożenie podpisu pod dokumentem urzędowym czy umową o pracę?

dahliamaticlogoRobotyzacja procesów biznesowych to jeden z głównych trendów transformacji cyfrowej. Coraz więcej firm decyduje się na to, aby umieścić ją na swojej short liście projektów do zrealizowania. Według raportu Deloitte Automatyzacja 2020 73% firm rozpoczęło już działania związane z automatyzacją. Jest to wzrost o 25 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. Co więcej liczba firm podejmujących skalowanie automatyzacji praktycznie podwoiła się względem 2019. Przedsiębiorstwa planując strategię automatyzacji oczekują średnio 15% wzrostu przychodów w obszarach poddanych automatyzacji. Z kolei organizacje, które fazę pilotażową mają za sobą osiągnęły już 9% wzrost przychodu.

Tylko 6% firm na świecie wykorzystuje, udostępnia i dzieli się informacjami w sposób, który zapewnia im wszelkie korzyści biznesowe wynikające z przemyślanej strategii w tym zakresie – wynika z nowego badania Snowflake, firmy działającej w obszarze Chmury Danych. Badanie przeprowadzone wśród 1000 liderów biznesowych i menedżerów ds. technologii wskazuje na istotne przeszkody, jakie większość organizacji napotyka na drodze do wykorzystania potencjału gospodarki opartej na danych.
 

3S uruchomił w Gdańsku nowoczesne data center o powierzchni 500 m2. Jest to 7 obiekt na terenie Polski i pierwszy w Trójmieście należący do operatora. Umożliwi on świadczenie lokalnym firmom usług w obszarze kolokacji, chmury obliczeniowej, dostępu do Internetu oraz bezpieczeństwa IT.

Umawianie się do serwisu samochodowego wkracza na kolejny poziom. Inchcape Polska jako pierwszy dealer umożliwia umawianie się do autoryzowanych serwisów za pomocą popularnej aplikacji Booksy. Od teraz usługa dostępna jest dla Klientów wszystkich czterech lokalizacji Inchcape – w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu.

Asseco rozpoczęło współpracę ze Śląskim Centrum Inżynierii Prawa, Technologii i Kompetencji Cyfrowych Cyber Science, by wspólnie upowszechniać zagadnienia związane z cyfryzacją, kształcić specjalistów z zakresu digitalizacji i cyberbezpieczeństwa, a także edukować na temat tego jakie możliwości dają nowoczesne technologie w biznesie.

Back to top