Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Rynek centrów danych w Polsce będzie w najbliższych latach rósł w tempie dwucyfrowym. Podobnie jak w Europie Zachodniej, stanie się on atrakcyjnym celem inwestycyjnym, napędzanym zarówno przez rozwój nowych technologii, jak i perspektywę postępującej konsolidacji i profesjonalizacji w tym sektorze. Oprócz ciągłego zapotrzebowania na infrastrukturę, wyzwaniem dla branży jest ESG i raportowanie kluczowych wskaźników efektywności w związku z regulacjami unijnymi.

COMARCHYunex Traffic, dostawca rozwiązań w dziedzinie adaptacyjnego sterowania i zarządzania ruchem drogowym w Polsce, rozpoczyna współpracę z Comarch, aby wdrożyć system do elektronicznej wymiany faktur. Chmurowy system Comarch EDI KSeF jest dostosowany do wymagań nadchodzącego Krajowego Systemu e-Faktur i umożliwia e-fakturowanie zgodnie z przepisami, które wkrótce wejdą w życie.

Bez inwestycji w infrastrukturę – zarówno centrodanową, jak i energetyczną – rozwój AI może wyhamować. Powód? Rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję przetwarzają ogromne ilości danych, co z kolei istotnie zwiększa konsumpcję energii. Sęk w tym, że jest ona coraz droższa i po prostu zaczyna jej brakować.

ANEGISAutomatyzacja procesów biznesowych wyłania się jako kluczowy element strategii operacyjnej, umożliwiający firmom optymalizację zasobów, redukcję kosztów oraz poprawę jakości usług i produktów. Wdrożenie narzędzi i mechanizmów, które bazować będą na automatyzacji może wydawać się zadaniem złożonym, zwłaszcza dla średnich i dużych przedsiębiorstw, które zarządzają szerokim spektrum procesów biznesowych. Jak się tego podjąć, od czego zacząć i które obszary mogą stać się decydującymi?

SAS zaprezentował lekkie, dostosowane do potrzeb poszczególnych branż modele sztucznej inteligencji do indywidualnego licencjonowania. To przełomowe rozwiązanie ułatwi organizacjom efektywne i zoptymalizowane wdrażanie technologii AI. Ogłoszenie miało miejsce podczas dorocznej konferencji SAS Innovate w Las Vegas.

Jak wynika z raportu Capgemini World Property and Casualty Insurance Report 2024, tylko 8% ubezpieczycieli majątkowych i wypadkowych (P&C) jest uznawanych za „pionierów” w branży – systematycznie wyprzedzają głównych graczy rynkowych, dzięki efektywnemu wykorzystywaniu AI i automatyzacji do podejmowania świadomych decyzji czy dokładnych ocen ryzyka. Z drugiej strony, niemal 2 na 3 firm, jakie wzięły udział w badaniu uważa, że dzięki AI oszustów ubezpieczeniowych będzie mniej, a ocena ryzyka dokładniejsza.

Eurofins, międzynarodowa firma z sektora biotechnologii, wybrała IBM Security QRadar SIEM do zarządzania mapą cyberzagrożeń. Najnowsze rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję, analizę sieci i zachowań użytkowników oraz rzeczywistą analizę zagrożeń, stworzoną w celu zapewnienia analitykom dokładniejszych, kontekstowych i priorytetowych alertów. Katowicki oddział Eurofins odpowiada za świadczenie tej usługi w skali globalnej, a wdrożenie IBM Security QRadar SIEM należy do największych w kraju.

Wszyscy mówią o cyfrowej transformacji, jednak praktyczne wyzwania związane z jej wdrażaniem są rzadko omawiane szerzej. Według raportu IDC InfoBrief zleconego przez Endavę , aż połowa projektów transformacji cyfrowej przeprowadzanych na całym świecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie osiągnęła oczekiwanych celów i wyników. Co więcej, 6 na 10 europejskich organizacji podejmujących działania w tym zakresie uważa te inwestycje za nieudane. Najnowsze badania rzucają jednak światło na to, co sprawia, że transformacja cyfrowa działa - i jak się okazuje, najważniejszy jest ludzki wkład w ten proces.

COMARCHGrupa CIECH wybrała Comarch ze względu na wieloletnie doświadczenie firmy, a także zaawansowane funkcjonalności samego systemu, odpowiadające potrzebom dużych podmiotów działających w biznesie. Comarch EDI umożliwia m.in. konwertowanie faktur z i na wiele różnych formatów, a ponadto obsługuje walidacje biznesowe. Wykorzystanie sztucznej inteligencji zapewnia automatyzację procesów, minimalizując błędy ludzkie oraz przyspieszając pracę.

SAPSAP i NVIDIA ogłosiły partnerstwo, dzięki któremu klienci biznesowi, korzystający z rozwiązań i aplikacji chmurowych SAP, będą mogli jeszcze szybciej wykorzystywać transformacyjną moc danych i generatywnej sztucznej inteligencji.

Wiodący na polskim rynku dostawca rozwiązań dla energetyki, RAFAKO S.A., oraz Affexy Sp. z o. o., pionier w dziedzinie sztucznej inteligencji, ogłaszają rozpoczęcie współpracy, która ma na celu stworzenie nowej jakości w zarządzaniu i optymalizacji zużycia energii. Projektem współpracy jest innowacyjny system GridWise AI, który wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji do prognozowania cen energii elektrycznej oraz optymalizacji zarządzania energią.

80% dyrektorów banków detalicznych uważa, że generatywna sztuczna inteligencja stanowi znaczący krok w rozwoju technologii AI. Jednak tylko 6% tych instytucji ma przygotowany plan transformacji opartej na sztucznej inteligencji. Co więcej, braki technologiczne zauważają klienci. Aż 61% z nich wyraziło niezadowolenie z usługi chatbota. Czy banki poradzą sobie z transformacją technologiczną? Wyniki badań i płynące z nich wnioski przedstawia Capgemini w Światowym Raporcie o Bankowości Detalicznej 2024.


Sztuczna inteligencja obiecuje uczynić nasze zadania łatwiejszymi, pracę bardziej produktywną, a firmy bardziej wydajnymi. Nowe badania przeprowadzone przez Slack wykazały, że 80% pracowników korzystających z generatywnych narzędzi AI doświadcza wzrostu produktywności – a to dopiero początek. Asystenci AI tacy jak Salesforce Einstein Copilot mogą już odpowiadać na pytania, generować treści i dynamicznie automatyzować działania. Pewnego dnia asystenci staną się cyfrowymi agentami sprzedaży i usług, przewidując nasze potrzeby oraz działając w naszym imieniu.

Firma PUMA ogłosiła, że wdroży rozwiązania Google Cloud w obszarze danych, analityki i sztucznej inteligencji, aby zwiększyć wydajność i elastyczność, a także spersonalizować sprzedaż detaliczną online dla klientów na całym świecie. Otworzy to drogę dla innowacji przeznaczonych dla konsumentów, począwszy od asystentów zakupowych opartych na generatywnej AI, przez wirtualne przymierzalnie, po programy lojalnościowe oparte na rozwiązaniach sztucznej inteligencji.

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Slack, firmę należącą do Salesforce, wykorzystanie narzędzi AI w miejscu pracy wzrosło w ostatnim kwartale aż o 24%. Badanie pokazuje też średni czas, jaki pracownicy biurowi spędzają na żmudnych i rutynowych zadaniach o niskiej wartości biznesowej.

Gospodarka kraju może wiele zyskać na zabezpieczonym sektorze energetycznym i prężnym przemyśle. By zapewnić rozwój tych branż i rozwiązać ich obecne problemy, potrzebne jest sprawne zarządzanie i modernizacja. Transformacja cyfrowa zapewnia liczne rozwiązania w tych dziedzinach, z których czołowym jest chmura branżowa. Upowszechnienie ich w Polsce może dać bezcenne know-how i doświadczenie rodzimemu przemysłowi i energetyce.

Rok 2024 zwiastuje znaczące przemiany w sektorze infrastruktury serwerowej. Rynek skupia się na aspektach takich jak efektywność energetyczna, przełomowe rozwiązania w zakresie sztucznej inteligencji (AI) oraz zwiększone zainteresowanie kwestiami bezpieczeństwa danych. Te zmiany odzwierciedlają ewoluujące potrzeby i oczekiwania rynku, który coraz bardziej kieruje się w stronę zrównoważonego rozwoju i innowacyjności technologicznej, redefiniując przy tym role i funkcje tradycyjnych centrów danych.

W erze cyfrowej transformacji, multicloud wyłania się jako nieodzowny element strategii IT wielu firm. To podejście, polegające na wykorzystaniu usług chmurowych od różnych dostawców, staje się coraz bardziej popularne. Jego wzrost wynika z potrzeby adaptacji do szybko zmieniającego się otoczenia biznesowego i technologicznego.

Armatis z sukcesem zaimplementował technologię sztucznej inteligencji generatywnej, by wspierać zespół agentów w centrum kontaktowym obsługującym jednego z ich globalnych klientów z sektora lotniczego. W ambitnych planach na rok 2024 znajduje się rozszerzenie zastosowania podobnych systemów AI na potrzeby wszystkich klientów Armatis. Firma zamierza również wykorzystać sztuczną inteligencję do monitorowania jakości przeprowadzanych rozmów oraz planuje wprowadzić na rynek własne, autorskie rozwiązanie przeznaczone do samoobsługi, które ma wspierać działania wewnętrznych zespołów call i contact center.

Jak pokazują wyniki badania Capgemini opublikowane w raporcie „A world in balance 2023”, w ciągu minionego roku aż trzykrotnie wzrosła liczba menedżerów dostrzegających biznesowe uzasadnienie dla działań ESG i z zakresu zrównoważonego rozwoju – z 21% do 63%. Jak pokazuje praktyka realizacji wdrożeń strategii ESG, kluczem do sukcesu na tym polu jest odpowiednie zbieranie, przetwarzanie i analizowanie najważniejszych danych. Ważkim pytaniem zatem jest - jakie dane należy zbierać na potrzeby raportowania ESG i jak robić to skutecznie?

W 2024 roku sztuczna inteligencja (AI) nadal rozwija się w szybkim tempie, a jej wpływ na nasze życie jest coraz bardziej widoczny. Czy zmierzamy do osiągnięcia tzw. ogólnej sztucznej inteligencji (AGI), która byłaby w stanie myśleć i działać tak samo jak człowiek?

Dwa kluczowe słowa w kontekście rozwoju praktyki DevOps w 2024 roku to jakość i profesjonalizm. Skończył się czas, gdy głównym celem organizacji IT było zatrudnianie jak największej liczby inżynierów i skupianie się na liczbie realizowanych projektów. Teraz nacisk kładziony jest na ekspertyzę, doświadczenie i dostarczanie wartości klientom. Firmy poszukują specjalistów, którzy nie tylko rozumieją technologię, ale także potrafią myśleć strategicznie i dostosowywać się do szybko zmieniającego się środowiska biznesowego.

Rywalizacja między firmami o lepsze wyniki i wydajność staje się coraz ostrzejsza. Sztuczna inteligencja to kluczowy element w tym wyścigu. Nie wystarczy jednak tylko zainwestować w nowoczesne rozwiązania AI. Trzeba również umieć je odpowiednio wykorzystać. Źle wdrożona sztuczna inteligencja może przynieść więcej problemów niż korzyści. Jakich błędów nie popełniać, planując wprowadzenie AI w firmie?

Advantech, wraz z partnerami CyberLink i ISV, wdrożył rewolucyjny system bezpieczeństwa dla pracowników fabryk oparty na sztucznej inteligencji. Rozwiązanie umożliwia automatyczne rozpoznawanie faktu posiadania niezbędnej odzieży ochronnej przez operatorów maszyn, a także rejestrację pracowników i kontrolę obszarów o szczególnym statusie bezpieczeństwa.

Wraz z postępującą zmianą wokół sztucznej inteligencji – od informacyjnego szumu po praktyczne wdrożenia – firmy z sektora handlu coraz bardziej się do tej technologii przekonują. Według Nvidii, ponad 60 proc. firm z branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w najbliższych 18 miesiącach. Co stoi za tym rosnącym zainteresowaniem?

Firmy coraz częściej korzystają z innowacyjnych podejść do tworzenia oprogramowania, a jednymi z najważniejszych są obecnie low-code i no-code. Te technologie zdobywają szeroką popularność ze względu na cechujące je łatwość użycia, oszczędność czasu oraz elastyczność. Gartner szacuje, że do 2025 roku 70% aplikacji będzie powstawać z ich użyciem. Coraz bardziej powszechna dostępność technologii jest możliwa dzięki innemu rozwiązaniu z obszaru IT: chmurze obliczeniowej.

Nowy rząd będzie miał do załatwienia wiele spraw, na uregulowanie których czekają firmy i instytucje. W przyszłym roku organizacje czeka dostosowanie do szeregu istotnych unijnych regulacji m.in. NIS2 i DORA związanych z cyberbezpieczeństwem, czy KSeF, elektronicznym obiegiem faktur. Krajowe instytucje i przedsiębiorstwa w obliczu nowych dyrektyw czekają na konkretne decyzje. Każda ze zmian niesie ze sobą specyficzne wymagania i konsekwencje dla firm.

Generatywna sztuczna inteligencja odnosi się do modeli sztucznej inteligencji zaprojektowanych do tworzenia nowych treści w postaci tekstu pisanego, dźwięku, obrazów lub filmów. Osiągnęła wynik nieporównywalny z żadną inną dotychczas dostępną technologią – ostatni raport O'Reilly pokazuje, że korzysta z niej już 67% organizacji .

Sztuczna Inteligencja (AI) stała się w ciągu ostatniego roku pojęciem niezwykle często wyszukiwanym i obecnym we właściwie każdej dziedzinie. Z jednej strony mówi się o ogromnych korzyściach wynikających z powszechnego wykorzystania sztucznej inteligencji, z drugiej – główne autorytety mówią o potężnych zagrożeniach oraz konieczności kontroli i regulacji prawnej jej zastosowania (w tej chwili trwają prace nad AI Act w Parlamencie Europejskim, który te kwestie ma regulować).

COMARCHComarch oficjalnie ogłasza współpracę z wiodącym producentem w dziedzinie innowacyjnych systemów XR, czyli Extended Reality (zbiorcze określenie technologii łączących rzeczywistość wirtualną, rozszerzoną i mieszaną). Celem tego przedsięwzięcia jest stworzenie rozwiązań Metaverse i realizacja projektów przy wykorzystaniu atrybutów technologicznych obu firm.

RAMBASEW ciągu ostatniej dekady świat technologii został całkowicie zalany niezliczoną liczbą terminów i określeń specjalistycznych, co utrudnia poruszanie się w świecie oprogramowania. Od ASP i zdalnego hostingu po eksplozję skrótów związanych z chmurą, takich jak SaaS, PaaS, IaaS i chmura prywatna, łatwo poczuć się przytłoczonym. Ale czy naprawdę musisz opanowywać wszystkie te terminy? W tym artykule omówimy podstawowe zasady wyboru profesjonalnego oprogramowania dla firmy, wykorzystując proste przykłady, aby uprościć ten proces i podkreślając często pomijany aspekt standaryzacji.

Przedsiębiorcy coraz częściej wykorzystują rozwiązania chmurowe, aby wprowadzać innowacje w biznesie. Według badania PMR Market Experts co piąty respondent uważa cloud computing za kluczowy element strategii biznesowej. Chmura pozwala na pełne wykorzystanie potencjału nowych technologii w biznesie, a przykładem jest innowacyjne rozwiązanie Huawei — Pangu Model 3. Dzięki zastosowaniu AI usprawniło ono działania w wielu branżach, takich jak przemysł wydobywczy czy farmaceutyczny.

Początki sztucznej inteligencji sięgają lat 50. XX wieku. W porównaniu do technologii takich jak telefon, komputery czy Internet, ewolucja AI przebiegała dotąd stosunkowo wolno. Wydaje się jednak, że nadszedł moment, w którym AI jest dostępna dla prawie każdego, a branża technologiczna wkracza w nowy rozdział. Wszyscy musimy zastanowić się nad tym, jak sztuczna inteligencja może pomóc nam robić więcej za mniej. Zastosowanie AI w pisaniu, tworzeniu obrazów czy produkcji muzyki to przełomowy moment w budowaniu świadomości społecznej związanej z możliwościami tej technologii.

Aktualne trendy wyraźnie wskazują na rosnące zainteresowanie technologią Generatywnej Sztucznej Inteligencji (Gen AI) wśród wielu firm. Według badań przeprowadzonych przez Capgemini Reaserch Institute w kwietniu 2023, aż 96% osób zasiadających w zarządach, wymienia ją jako obecnie najważniejszy temat do dyskusji1 Kluczem do skutecznej nawigacji w tym dynamicznie zmieniającym się świecie jest zrozumienie potencjalnego wpływu tej technologii na różne sektory biznesu. Generatywna Sztuczna Inteligencja ma potencjał do zrewolucjonizowania sposobu funkcjonowania wielu branż. Niemniej jednak, z jej wdrożeniem wiążą się także pewne wyzwania. Jak rozpocząć ten proces, aby AI przyniosło organizacji realne korzyści biznesowe1?

Z badania zrealizowanego przez Iron Mountain pośród średnich firm wynika, że 76% organizacji dąży do digitalizacji większości lub wszystkich zgromadzonych zasobów . Utrwalenie trendów dotyczących nowoczesnego podejścia do zarządzania informacją potwierdza, że biznes w większym stopniu dostrzega korzyści związane z uwolnieniem potencjału danych, a także ich odpowiednim zabezpieczeniem.

Snowflake ogłosiła podczas Snowday 2023 ulepszenia, które zapewnią tysiącom klientów polegających już na Chmurze Danych, nowe sposoby eliminacji silosów i wykorzystania sztucznej inteligencji oraz rozwój aplikacji bezpośrednio w oparciu o dane przedsiębiorstwa. Innowacje Snowflake umożliwiają organizacjom czerpanie jeszcze większej wartości z danych poprzez ujednolicenie ich w jednej bazie zabezpieczonej skutecznym modelem zarządzania, zapewniając im jednocześnie efektywność kosztową i wysoką wydajność.

Bezpieczeństwo i niezawodność danych od dawna mają kluczowe znaczenie dla powodzenia inicjatyw biznesowych. Jednak szybki postęp w sztucznej inteligencji (AI) sprawił, że te elementy stały się jeszcze ważniejsze. Pewność, że sztuczna inteligencja jest zasilana dokładnymi, kompleksowymi danymi to klucz do wykorzystania jej pełnego potencjału.

VeloBank wdrożył chatbota opartego na generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI). Narzędzie jest wsparciem merytorycznym dla doradców banku obsługujących klientów zainteresowanych programem „Bezpieczny kredyt 2%” w oddziałach i za pośrednictwem call center. Chatbot na bieżąco odpowiada na pytania dotyczące m.in. warunków i procesu wnioskowania o kredyt hipoteczny oferowany w ramach programu, które konsultanci otrzymują od klientów. Za opracowanie rozwiązania i jego wdrożenie odpowiedzialna była firma Accenture.

Według analityków Fortune Business Insights, wartość globalnego rynku generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) wyniesie w 2023 roku 43 mld USD. Do 2030 roku wzrośnie ona do nawet 667 mld USD. Liczby te potwierdzają teorię, że GenAI będzie w kolejnych latach zaangażowana w realizację najważniejszych światowych projektów biznesowych. Co więcej, będzie wręcz w tych projektach niezbędna, odpowiadając na wyzwania innowacyjności.

Dzięki zastosowaniu rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji spółki przemysłowe mogą zautomatyzować ponad jedną trzecią czasu pracy, a tym samym radykalnie zwiększyć swoją wydajność, wynika z analiz Bain & Company. Technologie oparte na Gen AI znajdują największy potencjał do wykorzystania w raportowaniu i analizie, planowaniu, kontroli jakości i usuwaniu zakłóceń w procesie produkcji.

Back to top