Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

RAMBASEW ciągu ostatniej dekady świat technologii został całkowicie zalany niezliczoną liczbą terminów i określeń specjalistycznych, co utrudnia poruszanie się w świecie oprogramowania. Od ASP i zdalnego hostingu po eksplozję skrótów związanych z chmurą, takich jak SaaS, PaaS, IaaS i chmura prywatna, łatwo poczuć się przytłoczonym. Ale czy naprawdę musisz opanowywać wszystkie te terminy? W tym artykule omówimy podstawowe zasady wyboru profesjonalnego oprogramowania dla firmy, wykorzystując proste przykłady, aby uprościć ten proces i podkreślając często pomijany aspekt standaryzacji.

Przedsiębiorcy coraz częściej wykorzystują rozwiązania chmurowe, aby wprowadzać innowacje w biznesie. Według badania PMR Market Experts co piąty respondent uważa cloud computing za kluczowy element strategii biznesowej. Chmura pozwala na pełne wykorzystanie potencjału nowych technologii w biznesie, a przykładem jest innowacyjne rozwiązanie Huawei — Pangu Model 3. Dzięki zastosowaniu AI usprawniło ono działania w wielu branżach, takich jak przemysł wydobywczy czy farmaceutyczny.

Początki sztucznej inteligencji sięgają lat 50. XX wieku. W porównaniu do technologii takich jak telefon, komputery czy Internet, ewolucja AI przebiegała dotąd stosunkowo wolno. Wydaje się jednak, że nadszedł moment, w którym AI jest dostępna dla prawie każdego, a branża technologiczna wkracza w nowy rozdział. Wszyscy musimy zastanowić się nad tym, jak sztuczna inteligencja może pomóc nam robić więcej za mniej. Zastosowanie AI w pisaniu, tworzeniu obrazów czy produkcji muzyki to przełomowy moment w budowaniu świadomości społecznej związanej z możliwościami tej technologii.

Aktualne trendy wyraźnie wskazują na rosnące zainteresowanie technologią Generatywnej Sztucznej Inteligencji (Gen AI) wśród wielu firm. Według badań przeprowadzonych przez Capgemini Reaserch Institute w kwietniu 2023, aż 96% osób zasiadających w zarządach, wymienia ją jako obecnie najważniejszy temat do dyskusji1 Kluczem do skutecznej nawigacji w tym dynamicznie zmieniającym się świecie jest zrozumienie potencjalnego wpływu tej technologii na różne sektory biznesu. Generatywna Sztuczna Inteligencja ma potencjał do zrewolucjonizowania sposobu funkcjonowania wielu branż. Niemniej jednak, z jej wdrożeniem wiążą się także pewne wyzwania. Jak rozpocząć ten proces, aby AI przyniosło organizacji realne korzyści biznesowe1?

Z badania zrealizowanego przez Iron Mountain pośród średnich firm wynika, że 76% organizacji dąży do digitalizacji większości lub wszystkich zgromadzonych zasobów . Utrwalenie trendów dotyczących nowoczesnego podejścia do zarządzania informacją potwierdza, że biznes w większym stopniu dostrzega korzyści związane z uwolnieniem potencjału danych, a także ich odpowiednim zabezpieczeniem.

Snowflake ogłosiła podczas Snowday 2023 ulepszenia, które zapewnią tysiącom klientów polegających już na Chmurze Danych, nowe sposoby eliminacji silosów i wykorzystania sztucznej inteligencji oraz rozwój aplikacji bezpośrednio w oparciu o dane przedsiębiorstwa. Innowacje Snowflake umożliwiają organizacjom czerpanie jeszcze większej wartości z danych poprzez ujednolicenie ich w jednej bazie zabezpieczonej skutecznym modelem zarządzania, zapewniając im jednocześnie efektywność kosztową i wysoką wydajność.

Bezpieczeństwo i niezawodność danych od dawna mają kluczowe znaczenie dla powodzenia inicjatyw biznesowych. Jednak szybki postęp w sztucznej inteligencji (AI) sprawił, że te elementy stały się jeszcze ważniejsze. Pewność, że sztuczna inteligencja jest zasilana dokładnymi, kompleksowymi danymi to klucz do wykorzystania jej pełnego potencjału.

VeloBank wdrożył chatbota opartego na generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI). Narzędzie jest wsparciem merytorycznym dla doradców banku obsługujących klientów zainteresowanych programem „Bezpieczny kredyt 2%” w oddziałach i za pośrednictwem call center. Chatbot na bieżąco odpowiada na pytania dotyczące m.in. warunków i procesu wnioskowania o kredyt hipoteczny oferowany w ramach programu, które konsultanci otrzymują od klientów. Za opracowanie rozwiązania i jego wdrożenie odpowiedzialna była firma Accenture.

Według analityków Fortune Business Insights, wartość globalnego rynku generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) wyniesie w 2023 roku 43 mld USD. Do 2030 roku wzrośnie ona do nawet 667 mld USD. Liczby te potwierdzają teorię, że GenAI będzie w kolejnych latach zaangażowana w realizację najważniejszych światowych projektów biznesowych. Co więcej, będzie wręcz w tych projektach niezbędna, odpowiadając na wyzwania innowacyjności.

Dzięki zastosowaniu rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji spółki przemysłowe mogą zautomatyzować ponad jedną trzecią czasu pracy, a tym samym radykalnie zwiększyć swoją wydajność, wynika z analiz Bain & Company. Technologie oparte na Gen AI znajdują największy potencjał do wykorzystania w raportowaniu i analizie, planowaniu, kontroli jakości i usuwaniu zakłóceń w procesie produkcji.

AWS ogłosił pięć innowacji w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji (AI), w tym ogólną dostępność Amazon Bedrock i Amazon Titan Embeddings oraz już wkrótce dostępność Llama 2 na Amazon Bedrock, jak również nowe funkcje generatywnej sztucznej inteligencji dla CodeWhisperer i QuickSight. Dzięki temu organizacje każdej wielkości mogą tworzyć nowe aplikacje generatywnej sztucznej inteligencji, zwiększać produktywność pracowników i rozwijać swoje firmy.

Według Gartnera, w logistyce coraz ważniejsza będzie Sztuczna Inteligencja. Aż 75 proc. firm uważa, że to właśnie ta technologia zdefiniuje przyszłość operacji magazynowych. Polski gigant LPP już to zauważył i używa technologii bazującej na Sztucznej Inteligencji (SI) i Cyfrowym Bliźniaku.

Zarządzanie łańcuchem dostaw to od wielu lat jedno z największych wyzwań dla sektora farmaceutycznego – zarówno dla producentów leków, jak i firm pośredniczących w obrocie leków i wyrobów medycznych. Jest to związane m.in. z zapewnieniem ciągłości dostaw produktów gotowych czy API, optymalizacji łańcucha dostaw, ale przede wszystkim zapewnienia bezpieczeństwa i jakości produktów w tym silenie uregulowanym i obwarowanym wieloma przepisami sektorze. Jednym z rozwiązań, po które coraz częściej sięgają firm z sektora farmaceutycznego są systemy i urządzenia oparte o technologię Internetu Rzeczy – IoT (z ang. Internet of Things).

Szczecińska firma Sagra Technology wprowadza nową platformę o nazwie trybiQ, która redefiniuje sposób, w jaki firmy zarządzają swoimi procesami biznesowymi, włączając w cyfrowe procesy pracowników wykonujących swoje obowiązki bez biurka. TrybiQ to zaawansowane narzędzie do digitalizacji i automatyzacji pracy, które może poprawić efektywność, zaoszczędzić czas i zwiększyć kontrolę nad operacjami biznesowymi.

Asystent Żabka, czyli aplikacja mobilna popularnej sieci sklepów typu modern convenience, która wspiera franczyzobiorców i pracowników sklepów w ich codziennej pracy, została wyposażona w nowe funkcje. Od teraz rozwiązanie będzie informować personel sklepów o ilościach pieczywa, jakie powinny znaleźć się na półkach, oraz pomoże usprawnić nadzór nad produktami do rozmrożenia.

Firma VMware rozszerzyła współpracę z Oracle, aby pomóc klientom w modernizacji obciążeń VMware pracujących na platformie Oracle Cloud Infrastructure (OCI). W ramach rozszerzonego partnerstwa klienci będą mogli subskrybować Oracle Cloud VMware Solution w ramach programu VMware Cloud Universal, który pomaga firmom uprościć zakupy i przyspieszyć wdrażanie usług VMware Cloud. Program VMware Cloud Universal jest szczególnie odpowiedni dla klientów używających architektury chmury hybrydowej, mających specyficzne wymagania dotyczące chmury oraz tych, którzy mają zmienne ramy czasowe migracji.

Generatywna sztuczna inteligencja (SI) jest jedną z najbardziej ekscytujących technologii od dziesięcioleci co sprawia, że kluczowe znaczenie dla CIO i liderów IT jest przygotowanie się na jej przyjęcie w przedsiębiorstwie. Połączenie technologii sztucznej inteligencji, automatyzacji na dużą skalę i analizy danych w czasie rzeczywistym może pomóc organizacjom zwiększyć produktywność pracowników i poprawić jakość obsługi klienta.

Transition Technologies PSC rozpoczyna projekt cyfryzacji realizowany dla producenta maszyn rolniczych SaMASZ w zakładzie w Zabłudowie (woj. podlaskie). Część wdrożenia, którego wartość opiewa na ponad 3,7 mln zł, będzie realizowana do grudnia 2023 r. i jest jednym z elementów większego projektu transformacji cyfrowej SaMASZ.

Technologia Internetu Rzeczy podbija świat. Według raportu „State of IoT – Spring 2023”, w roku 2022 r. firmy, instytucje i konsumenci korzystali z 14,3 mld urządzeń IoT (z ang. Internet of Things – IoT). Ponadto – jak wynika z szacunków – do 2027 r. liczba aktywnych urządzeń na świecie wyniesie nawet 27 mld!1 Technologia IoT staje się coraz bardziej powszechna zarówno w sektorze B2B, jak i B2C – od rozwiązań stosowanych w przemyśle, produkcji, transporcie i logistyce czy retail, aż po urządzenia smart home czy wearables.

Szacuje się, że wartość rynku usług sieciowych w zakresie stacjonarnej transmisji danych dla przedsiębiorstw w 2023 r. wyniesie prawie 134 mld USD (wzrost o 2,6 proc.). Inwestycje rosną, bo dotychczasowa infrastruktura sieciowa wymaga rewizji, zdradzają eksperci. Raport jest częścią rankingu Magic Quadrant for Network Services, którego światowym liderem po raz dziesiąty z rzędu zostało NTT.

Jak przyznają przedstawiciele biznesu, zarządzanie danymi w organizacji to temat, który niesie ze sobą wiele wyzwań. Są one związane m.in. z regulacjami prawnymi i coraz większą świadomością konsumentów, o czym może świadczyć choćby rosnąca liczba skarg do UODO1. Możliwe jest jednak stworzenie takiego systemu obiegu danych, którzy przyniesie korzyści zarówno klientom końcowym, jak i organizacjom.

ORACLEVAN group – jedna z wiodących polskich firm transportowo-logistycznych – chciała stworzyć system zarządzania transportem, który pomagałby w obsłudze danych, planowaniu tras, monitorowaniu ładunków i kalkulacjach frachtów. Pretius był zewnętrznym dostawcą, któremu powierzono ten projekt, a platforma Oracle APEX została wybrana jako najlepsza technologia do tego zadania.

Transition Technologies PSC, rozwija współpracę z Solaris Bus&Coach. W jej ramach firma pilotażowo wdrożyła innowacyjny system do obsługi zdalnych napraw i przeglądów oraz dostarczania i odbioru pojazdów wykorzystujących rozwiązanie rozszerzonej rzeczywistości (AR). Wdrożenie było odpowiedzią na potrzebę zapewnienia m.in. dostępności ekspertów w momencie awarii lub serwisu pojazdu, a także konieczność sprawnego dostarczania usług wsparcia posprzedażowego dla przewoźników i autoryzowanych stacji serwisu w całej Europie w dowolnym momencie.

Według niedawnych badań Gartnera, aż 45 proc. firm na świecie po upublicznieniu ChatGPT zwiększyło swoje budżety na inwestycje w rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję, a 19 proc. jest już na etapie ich pilotażowego wdrożenia lub w pełni je zaimplementowało. Liczba wdrożeń może wkrótce znacząco wzrosnąć, bo aż 70 proc. firm ewaluuje obecnie potencjalne zastosowania generatywnej AI.

Automatyczne reakcje na reklamacje klientów, natychmiastowe odpowiedzi na zapytania pracowników, a nawet analiza informacji o kontrahentach – to tylko wybrane możliwości, jakie wg ekspertów daje popularny ChatGPT w biznesie.

ibsc logoOdnieść sukces w logistyce oznacza znacznie więcej niż tylko dbanie o działania logistyczne klientów. Jako dostawca usług logistycznych wiesz o tym aż za dobrze. Stale wprowadzasz innowacje, aby wyprzedzić konkurencję i jeszcze bardziej usprawnić swoje procesy. Idziesz do przodu. Tak jak technologia, na której opierają się Twoje procesy logistyczne. Dlatego nie jest zaskoczeniem, że oprogramowanie działające w oparciu o Microsoft SaaS jest coraz popularniejsze. Jest to rozwój, za którym podąża również nasz peleton. Z tego względu, pomożemy Ci z powodzeniem przejść z Twojego środowiska On-Prem lub chmury do Microsoft SaaS przy pomocy trzech etapów. Dzięki temu, ponownie ruszysz do przodu.

Sprzedaż w internecie zyskuje na popularności, ale sklepy fizyczne nadal są ważne. Jeśli sprzedawcy chcą radzić sobie na coraz trudniejszym rynku, muszą podejmować śmiałe kroki w kierunku cyfryzacji. Badania pokazują, że to, czy firma przetrwa na rynku, będzie zależało głównie od jej wydajności, a tej nie można osiągnąć bez inwestycji w odpowiednie narzędzia IT.

oracle 120Firma Oracle ogłosiła dziś dostępność nowych funkcji Oracle Autonomous Data Warehouse — pierwszej w branży autonomicznej bazy danych opartej na uczeniu maszynowym i zoptymalizowanej pod kątem obliczeń analitycznych. Rozwiązanie to zapewnia natywne możliwości działania w wielu chmurach i oparte na otwartych standardach udostępnianie danych pomiędzy bazami danych, upraszcza integrację i analizę za pomocą nowych narzędzi, a także udostępnia ultraszybką pamięć masową przy tak samo niskich kosztach, jak w przypadku pamięci obiektowej.

Planzer, wiodąca szwajcarska firma logistyczna, wybrała polską platformę low-code do automatyzacji swoich procesów biznesowych. Rozwiązanie krakowskiej firmy Webcon zdobyło zaufanie szwajcarskich logistyków dzięki elastyczności, szybkości wdrażania aplikacji, dużym możliwościom integracji oraz bezpieczeństwu. Wdrożenie platformy realizowała firma VSB, niemiecki Partner Premium Webcon.

Jak wynika z badania EY oraz Instytutu Finansów Międzynarodowych, cyberbezpieczeństwo stanowi najważniejsze ryzyko, którym obecnie muszą zarządzać banki. Ten rodzaj zagrożenia wyprzedza nawet ryzyko kredytowe. Nie dziwi zatem fakt, że banki decydują się na wdrażanie systemów, które pozwalają zagwarantować bezpieczeństwo transakcji zawieranych online.

Wymagająca sytuacja gospodarcza i niezbyt optymistyczne prognozy wywierają coraz większą presję na zespoły IT, by te poszukiwały sposobów na radzenie sobie z rosnącymi wymaganiami. Okazuje się, że narzędzia low code skutecznie obniżają koszty oraz wspierają w pracy przeciążone zespoły IT.

Czy zapleczem produkcji będzie zarządzać sztuczna inteligencja? W ciągu najbliższych 10 lat wartość inwestycji w inteligentne rozwiązania w fabrykach ma zwiększyć się ponad dwukrotnie. Część inwestycji będzie wymuszona przez rosnące wymagania środowiskowe, ale nie bez znaczenia jest również kwestia poprawy bezpieczeństwa – uważają eksperci. Ten trend widać również w Polsce.

Wiele raportów i analiz na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie pomija branżę ubezpieczeniową, mimo że firmy z tego sektora również mogą czerpać korzyści z AI. Technologia ta może pomóc w automatyzacji procesów biznesowych oraz w usprawnieniu obsługi klienta.

Sztuczna inteligencja zmieni handel, a kluczowa będzie najbliższa dekada. W ciągu najbliższych 10 lat wydatki na SI wzrosną ponad pięciokrotnie, do 45,74 mld dolarów. Przy takiej kwocie 8,41 mld dolarów wydanych przez detalistów w 2022 roku to niewiele.

Krajowy Operator Chmury Medycznej (Chmura dla zdrowia) we współpracy z Asseco Poland udostępnił nową usługę eAnkiety. Rozwiązanie pozwala przychodniom i gabinetom lekarskim podnosić jakość świadczeń medycznych. Dzięki niemu można w łatwy sposób prowadzić akcje ankietowe wśród pacjentów i opracowywać statystyki.

Wprowadzenie rejestrowanego doręczenia elektronicznego to kolejny krok na drodze do cyfryzacji i ograniczenia liczby papierowych dokumentów. e-Doręczenia umożliwią firmom i osobom fizycznym przesyłanie listów poleconych za potwierdzeniem odbioru w postaci cyfrowej. Skutek prawny przesłania korespondencji drogą elektroniczną będzie równoważny z tradycyjnym doręczeniem papierowych dokumentów. Poza Pocztą Polską rozwiązania z zakresu kwalifikowanych e-Doręczeń oferują również firmy komercyjne, w tym Asseco Data Systems.

Zgodnie z nowym badaniem Salesforce dotyczącym umiejętności cyfrowych, większość pracowników uważa, że doświadczenie jest ważniejsze niż wykształcenie lub przebieg kariery. Badanie wykazało również, że 98% decydentów uważa, że rekrutowanie pracowników na podstawie umiejętności przynosi korzyści biznesowe. Niemniej jednak, tylko 1 na 10 badanych posiada kwalifikacje w dziedzinie sztucznej inteligencji, co jest jednym z najbardziej pożądanych rozwiązań cyfrowych.

Allegro nikomu w Polsce przedstawiać nie trzeba - to lider krajowego e-commerce'u, który obecnie rozwija swój model międzynarodowo. Dzięki Allegro Pay na platformie można robić zakupy z płatnością odroczoną do 30 dni, a także rozłożyć ją na wygodne miesięczne spłaty. Decyzja o przyznaniu środków na zakupy podejmowana jest nawet w mniej niż minutę dzięki między innymi wsparciu Asseco Poland, największej firmy IT w regionie.

Ze względu na rosnącą popularność ChatGPT w mediach, pojawia się wiele treści, które budzą strach przed AI lub wywołują negatywne emocje wobec technologii opartej na interakcjach za pośrednictwem czatu. Jednak, klientom niechętnie korzystającym z konwersacyjnej sztucznej inteligencji, może zależeć na zbudowaniu empatycznej relacji z nimi, jednocześnie automatyzując procesy obsługi klienta. Digital Human, czyli czuły robot, jest odpowiedzią na te potrzeby i może wprowadzić nowe standardy w dziedzinie interakcji między klientami i chatbotami.

sap logoGrupa Wielton postawiła na cyfryzację w chmurze. Jeden z europejskich liderów rynku naczep i przyczep zdecydował się zrealizować program transformacji biznesowej w modelu RISE with SAP. Przy wdrożeniu narzędzi do optymalizacji działalności operacyjnej, produkcji i sprzedaży, Grupa Wielton wykorzysta najnowsze technologie SAP i branżowe benchmarki z rynku motoryzacyjnego.

Back to top