Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Cyfrowa transformacja w dystrybucji i handlu – jak w praktyce zmienia biznes?

Cyfrowa transformacja to jeden z najważniejszych obecnie trendów cywilizacyjnych. Stanowi ona szczególną zmianę organizacyjną, której wynikiem…

Mobilne rewolucje w biznesie - smartfon równie ważny co laptop

Managerowie chcą większego dostępu do danych, przede wszystkim na urządzeniach mobilnych – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy…

Cyfrowa transformacja nie łapie wirusa

Koronawirus nie uderzy w cyfrową transformację z taką siłą jak w gospodarkę. Według IDC tempo digitalizacji będzie niższe niż w 2019 roku,

5 kluczowych wyzwań w czasach pracy zdalnej

Pandemia COVID-19 wstrząsnęła rzeczywistością biznesową i gospodarczą. W większości przedsiębiorstw, pracownicy oraz kadra kierownicza –

Prognozy dla sztucznej inteligencji na rok 2020

Sztuczna Inteligencja (SI), to bez wątpienia jeden z najbardziej „gorących” tematów ostatnich lat, systemy wykorzystujące tę technologię

Previous Next Play Pause
BPSCW momencie, gdy sztuczna inteligencja (SI) wkracza do firmy, jej potencjał staje się bardziej widoczny, a apetyt na dalsze innowacje rośnie. To globalne zjawisko, które zmienia sposób, w jaki przedsiębiorstwa podchodzą do technologii, efektywności i innowacyjności.

Wciąż niewielu polskich przedsiębiorców jest przygotowanych na Krajowy System e-Faktur. Z drugiej edycji raportu Webcon „Rewolucja w fakturowaniu: czy polskie firmy są gotowe na KSeF?” wynika, że tylko 20 proc. organizacji zintegrowało swoje narzędzia finansowo-księgowe z rządowym rozwiązaniem. Polski dostawca systemów do elektronicznego obiegu dokumentów zwraca uwagę na to, że co trzecia firma nie wykonała jeszcze żadnego kroku w kierunku wdrożenia. A więcej czasu do obowiązkowego KSeF to tylko pozory. Lepiej zabrać się za jego implementację wcześniej i na spokojnie poukładać procesy.

PERSPEKTYWY ERP 2024
Wzorem ubiegłego roku oddajemy do Państwa dyspozycji materiał stanowiący podsumowanie działań kluczowych dostawców rozwiązań wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem w 2023 r. oraz prezentację kierunków rozwoju oferowanych systemów ERP w roku bieżącym. Zapraszamy do lektury. Wierzymy, że przygotowany materiał, będzie dla Państwa pomocnym źródłem informacji przy wyborze rozwiązania i partnera wdrożeniowego.

Konkurencyjność firm na rynku jest zależna od wdrażanych przez nie rozwiązań technicznych. W związku z tym, zapotrzebowanie przedsiębiorstw na opracowywane specjalnie na ich potrzeby aplikacje i usługi cyfrowe stale rośnie. Istniejące zespoły IT mogą jednak nie podołać tak dużemu popytowi.
 

suncode logoW październiku 2023 roku firma Gartner opublikowała listę 10 najważniejszych trendów technologicznych na 2024 rok, które podzielone zostały na 3 główne kategorie: ochrona inwestycji, wzrost liczby twórców oraz dostarczanie wartości. Jak podaje Gartner, uwzględnienie aktualnych trendów w strategicznym planowaniu ma przynieść korzystne wyniki dla firm. Wśród najważniejszych wymienia osiąganie celów ESG, przyspieszoną cyfryzację, rozwój przedsiębiorstwa czy maksymalizowanie wartości danych.

W roku 2024 technologia wkracza w nową erę, łącząc potęgę sztucznej inteligencji, bezpieczeństwo cyfrowe, konwergencję technologii, zaawansowane sieci 5G i przełomowe obliczenia kwantowe. Jak te globalne trendy wpłyną na polskie firmy?

Poprzedni rok to globalny triumf AI, większy popyt na moc obliczeniową, chmurę i oprogramowanie, ale i spadki w wielu obszarach rynku IT. 2024 może być lepszy, bo poprawiają się nastroje w gospodarce - oceniają eksperci - a dodatkowym kołem zamachowym dla rynku IT będą regulacje związane z cyberbezpieczeństwem oraz rosnąca popularność sztucznej inteligencji.

Państwa członkowskie Unii Europejskiej zaakceptowały treść przepisów regulujących AI. Państwa członkowskie Unii Europejskiej zaakceptowały treść przepisów regulujących AI. Przyjęto go jednogłośnie. Według przedstawicieli Netskope, lidera w dziedzinie SASE (Secure Access Service Edge) oraz cyberbezpieczeństwa, który od ponad roku działa także na polskim rynku, to dobre przepisy z jednej strony regulujące korzystanie ze sztucznej inteligencji a z drugiej wprowadzanie innowacji przez firmy i przedsiębiorstwa.

Wzrost świadomości kulturowej dużych modeli językowych (LLM), zwiększenie możliwości asystentów AI wspierających pracę programistów, dynamiczny rozwój FemTech i ewolucja edukacji – te kwestie znalazły się wśród najważniejszych trendów dotyczących rozwoju technologii ogłoszonych przez dr. Wernera Vogelsa, Chief Technology Officera w Amazon.com na konferencji AWS re:Invent. Czeka nas również mnóstwo innowacji w obszarach mających na celu demokratyzację dostępu do technologii chmurowych.

Generatywna sztuczna inteligencja jest przełomową technologią, która umożliwia transformację różnych obszarów funkcjonowania firm. Wykorzystanie genAI wiąże się z istotnymi wyzwaniami prawnymi i etycznymi, które wymagają odpowiedniego przygotowania pracowników zarówno pod względem merytorycznym, jak i technicznym.

Eksperci z renomowanego instytutu badawczego Gartnera są jednomyślni: Sztuczna Inteligencja (SI) nie tylko rewolucjonizuje procesy logistyczne, ale robi to z niezwykłą prędkością. Zaawansowane algorytmy już nie są tematem z fantastyki naukowej, to nowa rzeczywistość, która jest bliżej niż mogłoby się wydawać. Okazuje się, że w branży logistycznej to Polska wyznacza nowe standardy, wykorzystując potencjał Sztucznej Inteligencji.

BPSCSektor IT w 2022 roku odpowiadał za około 3,5 proc. PKB Polski. Zdaniem analityków Fitch Solutions w 2025 roku będzie to już 4,5 proc. Ten wzrost podkreśla znaczenie technologii dla polskiej gospodarki. A jak przewiduje wspomniana firma analityczna, wartość rynku IT nad Wisłą w 2024 będzie rekordowa i wyniesie 35,061 miliarda dolarów.

Beyond.pl, dostawca usług data center, chmury i Managed Services oraz właściciel centrów danych w Polsce, uruchamia ofertę kolokacyjną dla rozwiązań AI, uczenia maszynowego i wysokowydajnych obliczeń.

explitia logo 120Koncepcja zrównoważonego rozwoju i strategii ESG (Environmental, Social, Governance) przestaje być zarezerwowana wyłącznie dla dużych korporacji. Coraz częściej, mniejsze przedsiębiorstwa i zakłady produkcyjne są zobowiązane do regularnego raportowania wskaźników ESG. Te czynniki stają się bowiem kluczowe, zwłaszcza jeśli firma jest częścią łańcucha dostaw większych korporacji lub działa w sektorach wrażliwych na aspekty środowiskowe i społeczne. Jak i dlaczego rozwijać zakład produkcyjny zgodnie z ESG?

W ciągu najbliższych 12 miesięcy generatywna sztuczna inteligencja będzie napędzać cyfrową transformację we wszystkich branżach, zwiększając zarówno wydajność, jak i produktywność. Pracownicy szybko zdają sobie sprawę z korzyści, jakie mogą czerpać z AI, szybciej i efektywniej dostosowując oraz personalizując interakcje z klientami w dużej skali.

Gartner przewiduje, że do 2027 roku firmy wydadzą trzy biliony dolarów na sztuczna inteligencję . Takie przewidywania nie są zaskakujące biorąc pod uwagę, jak dużo zmieniło się w ciągu roku od premiery pierwszego, szeroko dostępnego narzędzia GenAI. Czego zatem możemy się spodziewać po sztucznej inteligencji w 2024? Czy doczekamy się wysokiej jakości wideo tworzonego przez AI? Jaki wpływ może mieć na wybory, które odbędą się aż w 40 krajach?

Zarządy największych firm codziennie podejmują decyzje, które przekładają się na rozwój biznesu i wielomilionowe budżety. Bazują one na najlepszej dostępnej wiedzy. Kłopot polega jednak na tym, że posiadanie wszystkich niezbędnych informacji przez cały czas jest dla człowieka prawie niemożliwe. I tutaj wkracza technologia, przynosząc narzędzia, które pełnią funkcję pamięci organizacyjnej i pozwalają na bieżąco kontrolować przebieg procesów wewnętrznych.

Zarządzanie ryzykiem w firmie w branży motoryzacyjnej jest kluczowym aspektem zapewniającym stabilność, efektywność i zrównoważony rozwój. To wszystko wymaga holistycznego podejścia, uwzględniającego zarówno czynniki wewnętrzne, jak i zewnętrzne oraz dynamiczne zmiany na rynku.

Chmura obliczeniowa jest obecnie nieodłącznym elementem świata cyfrowego. Jak wskazują eksperci Asseco Cloud, stopień wykorzystania tej technologii często zależy od wielkości organizacji oraz posiadanego stosu technologicznego. Mniejsze firmy, w tym startupy, już teraz tworzą aplikacje cloud native. Większe migrują do chmury, jednak proces ten bywa długotrwały, szczególnie w przypadku złożonych systemów, które działają od bardzo dawna. W tym roku ważna będzie również dalsza praca nad regulacjami, tak aby wspierały rozwój cloud computing, nie zapominając o bezpieczeństwie danych.

Sprzedawcy detaliczni mierzą się z inflacją, kradzieżami czy choćby wysoką rotacją pracowników. Jednocześnie borykają się z niskimi marżami i koniecznością zwiększania przychodów. Dzięki danym, sztucznej inteligencji i systemowi CRM nowe rozwiązania Salesforce dedykowane handlowi detalicznemu dają sprzedawcom narzędzia, których potrzebują, aby sprostać najważniejszym wyzwaniom, zwiększyć produktywność, zapewnić rentowność i wzrost czy utrzymać zaufanie klientów.

Sektor finansowy, z uwagi m.in. na wysoki poziom informatyzacji oraz otwartość na nowe technologie i rozwiązania, od dawna korzysta z dobrodziejstw jakie daje sztuczna inteligencja. Wykorzystanie AI usprawnia procesy, równocześnie generując potrzebę nowych kompetencji niezbędnych do efektywnego tworzenia, używania i utrzymywania sztucznej inteligencji.

Back to top