System CRM a zarządzanie relacjami z klientem

Aby osiągnąć sukces w biznesie, z całą pewnością potrzebne są świetnej jakości produkty bądź usługi oraz doskonały serwis. Kluczem do…

System CRM jako projekt indywidualny – co warto wiedzieć?

Wielu przedsiębiorców jest obecnie zainteresowanych wdrożeniem oprogramowania CRM. Zainteresowanie systemami CRM jest spowodowane przede wszystkim…

Kiedy marketing przynosi największe zyski?

W międzynarodowym badaniu firma Salesforce sprawdziła, w jakim kierunku obecnie rozwija się marketing i jakie aktywności w tym obszarze…

Większość klientów oczekuje od firm więcej, niż są one w stanie zaoferować

Z ostatniego badania Salesforce wynika, że 56% klientów widzi konieczność zmiany podejścia firm do angażowania ich w proces zakupowy. Ludzie…

Jakość relacji, personalizacja, zaufanie i szacunek dla czasu klienta – to fundamenty efektywnego marketingu

Najważniejsze wyzwania dla marketingu firm to utrzymywanie spersonalizowanych relacji z klientami, w czasie rzeczywistym i niezależnie od kanału,

Mobilna aplikacja Comarch w rękach serwisantów Airpress

Airpress, producent sprzętu pneumatycznego, odd kilku miesięcy korzysta z aplikacji przeznaczonej do wsparcia pracowników punktów serwisowych -

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Największy polski producent leków, Polpharma, zastosował technologię sztucznej inteligencji opartej na rozpoznawaniu obrazu w aptekach. Dostawcą systemu IT jest firma Sagra Technology. Dzięki temu systemowi, Polpharma może kontrolować merchandising w punktach sprzedaży poprzez rozpoznawanie produktów na zdjęciu.

OEX Cursor i Absysco uruchomiły aplikację MMonline służącą do zdalnego zarządzania procesem merchandisingu w czasie rzeczywistym. To pierwsze takie rozwiązanie na rynku. Dzięki niej klienci biznesowi zyskują dostęp do danych „tu i teraz”, co pozwala im lepiej zarządzać procesami wsparcia sprzedaży w punktach detalicznych i sieciach.

Jesteś przedstawicielem handlowym? Zadbaj o nowe kompetencje. Raport firmy Showpad mówi jasno - detaliści powoli, acz skutecznie, zmieniają swoje preferencje. Coraz częściej od tradycyjnych spotkań z przedstawicielem handlowym, wolą kupować towary online. Zdecydowana większość, bo aż 86 proc. osób odpowiedzialnych za zakupy w dużych firmach, od spotkań twarzą w twarz woli transakcje zawierane w sposób wirtualny. Im młodszy pytany, tym chętniej wybiera internet. Tylko 8 proc. milenialsów oraz osób z pokolenia Z preferuje spotkanie z handlowcem.

Szósty zmysł handlowców – tak nazywane są rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które wprowadzają zupełnie nową jakość w zarządzaniu dostępnością produktów na półkach sklepowych. Po polski patent technologiczny eLeader Shelf Recognition AI, właśnie sięgnęły spółki DANONE, a wdrożenie rozwiązania na terenie całej Polski powierzono lubelskiej firmie eLeader. Dzięki tej innowacji firmy mogą znacznie szybciej identyfikować potrzeby konsumentów i skuteczniej na nie odpowiadać, tym samym umacniając pozycję rynkowego lidera.

IBSCTo oczywiste, że branża logistyczna stale się rozwija. Rozwój ten jest coraz szybszy dlatego firmy muszą coraz częściej starać się, aby za nią nadążyć. W 2020 roku pojawiła się logistyka 4.0, będąca częścią czwartej rewolucji przemysłowej. Rynek nabrał rozpędu i wkrótce wkroczymy w nową erę – Logistyka 5.0. Co oznacza ten nowy etap? Jak nadążyć za szybkim rozwojem rynku?

Zakłócenia łańcuchów dostaw, niedobory siły roboczej czy zmiana nawyków zakupowych konsumentów – to wszystko sprawia, że dziś handel potrzebuje technologii jak powietrza. Wg raportu CB Insights „The Future of the Supermarket 2022”, wydatki na technologie dla handlu detalicznego w branży spożywczej w 2021 roku osiągnęły 19 mld dolarów, czyli aż o 115 proc. więcej niż w roku poprzednim.

Wyniki badania przeprowadzonego przez Monitor Deloitte pokazują ogromny wpływ technologii na rozwój przedsiębiorstw. Firma konsultingowa zapytała dyrektorów ds. strategii o ich opinię na temat znaczenia innowacyjnych technologii. Aż 84 proc. ankietowanych potwierdza, że zaawansowane technologie, takie jak automatyzacja, analityka predykcyjna, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe oraz rzeczywistość wirtualna, będą odgrywać w ich firmach coraz większą, a nawet strategiczną, rolę.

Świat cyfryzuje się coraz bardziej, ale tempo digitalizacji byłoby jeszcze szybsze, gdyby nie ogromne braki programistów. Już teraz 2 na 3 projekty mają opóźnienia. Realnym wsparciem okazują się być platformy ułatwiające tworzenie aplikacji osobom niebędącym programistami – low-code i no-code. Gartner przewiduje, że do 2025 roku aż 70 proc. nowych aplikacji opracowywanych przez przedsiębiorstwa, będzie wykorzystywać rozwiązania low-code i no-code (dla porównania, udział ten w 2020 roku wyniósł poniżej 25 proc.).

Poziom skomplikowania łańcuchów dostaw ma bezpośredni wpływ na wyniki. A wszystko wskazuje na to, że obecna złożoność procesów dostaw, z ogromną liczbą dostawców, partnerów i produktów z różnych rynków oraz lokalizacji, nadal będzie rosła. To wszystko wpływa na wzrost kosztów, ryzyka, powoduje większy nacisk na niezawodność i poziom usług, zadowolenie klientów, ale także na zdolność do wprowadzania potrzebnych zmian.

Supermarket przyszłości to sklep, w którym klienci robią zakupy przede wszystkim szybko. Jego główną częścią będą inteligentne półki. Jakie są ich zalety? Likwidują kolejki, które są największą frustracją klientów i utrudniają kradzieże w sklepie. A w magazynie ułatwiają kontrolę stanu produktów.

ORACLEFirma Gartner po raz kolejny opublikowała raport „Magic Quadrant for Sales Force Automation” dotyczący systemów klasy Sales Force Automation. Oceniła w nim 16 dostawców i wyłoniła najlepszych oraz dostarczane przez nich narzędzia, w zakresie realizacji sprzedaży B2B, B2C i sprzedaży pośredniej. Oracle po raz piąty z rzędu znalazł się w czołówce zestawienia.

Wartościowy projekt informatyczny z polskimi korzeniami został uruchomiony w Rumunii. DANONE - producent m.in. popularnych jogurtów czy serków homogenizowanych, chcąc wzmocnić efektywność sprzedaży w terenie, wdrożył system Sales Force Automation (SFA) eLeader Mobile Visit zastępując dotychczasowe rozwiązania.

Czy koronawirus zmieni pracę przedstawicieli handlowych? Tylko 1 na 4 mobilnych handlowców uważa, że sprzedając zdalnie, są tak samo efektywni, jak przed pandemią. Cyfrowej transformacji handlu nie da się już jednak zatrzymać, zmiany są nieuniknione. Według Instytutu Gartnera, kluczem do sukcesu są właściwe narzędzia IT wspierające pracowników.

2020 rok minął pod znakiem lockdownu, ograniczeń w przemieszczaniu się i dystansu społecznego. Dystrybutorzy i producenci z sektora FMCG musieli błyskawicznie dostosować się do wyzwań związanych z łańcuchami dostaw, przepisami rządowymi, a także zmianami w zachowaniach konsumentów. Sukces branży FMCG zależy od tego, jak detaliści i producenci podejdą do zmieniających się preferencji konsumentów oraz zupełnie innego niż przed pandemią krajobrazu w handlu detalicznym.

Sztuczna inteligencja może przyczynić się do pozytywnych zmian społecznych i gospodarczych. Aby wykorzystać ten potencjał, organizacje muszą stawić czoła etycznym wyzwaniom, które niesie ze sobą coraz powszechniejsze wykorzystanie AI. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu Capgemini: „Sztuczna inteligencja i zagadka etyczna: jak organizacje mogą budować solidne etycznie systemy sztucznej inteligencji i zdobywać zaufanie konsumentów”.

Systemy Sales Force Automation, wspierające działy handlowe, zyskują coraz większą popularność. Zgodnie z najnowszym raportem Allied Market Research, globalny rynek oprogramowania SFA w 2016 roku wyceniany był na 3,87 bln dolarów. Po 6 latach, w 2023 roku, według analityków ma się on podwoić, do wartości 7,77 bln dolarów. Średni roczny wzrost w tym okresie ma wynieść 10,6 proc

ifsRozwiązanie IFS wykorzystujące rzeczywistość mieszaną pomaga technikom serwisowym z całej Europy zdalnie świadczyć usługi wsparcia technicznego do produktów.

Sklepy i galerie handlowe powoli wracają do tak zwanej „nowej normalności”. Jednak minione miesiące oraz obowiązujące wówczas ograniczenia zmieniły zachowania konsumentów. Klienci nie spędzają już tyle czasu na zakupach – chcą wejść, szybko kupić towar i wyjść. Coraz częściej widać też zachowania click-and-collect. Zamawiamy towar w internecie, aby później szybko odebrać go w lokalnym sklepie. To wymaga od sprzedawców detalicznych przemodelowania niektórych aspektów swojego biznesu i zwiększenia nacisku na sprawną logistykę, jak i stałą dostępność towarów na półkach. Dzięki najnowszym rozwiązaniom technologicznym, choćby takim, jak nowoczesne etykiety RFID, można skutecznie zapewnić dostępność towaru w sklepach, oraz sprawnie zarządzać sprzedażą wielokanałową.

ifsFirma IFS poinformowała, że firma Saudi Telecom Company (STC) wybrała rozwiązanie IFS Service Management w celu zwiększenia efektywności procesów, podniesienia marż i zapewnienia lepszej obsługi klienta. STC jest światowej klasy dostawcą innowacyjnych usług i platform, które pomagają klientom z regionu Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej w przeprowadzaniu cyfrowej transformacji.

Jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces w handlu detalicznym jest zapewnienie klientom komfortu podczas zakupów stacjonarnych. Właściciele sklepów poszukują rozwiązań, które umożliwią sprawne reagowanie na potrzeby konsumentów. Nie jest to łatwe zadanie – choćby ze względu na ograniczone zasoby finansowe, rosnące oczekiwania kupujących i wzrastającą popularność realizacji zamówień w trybie „click and collect” (nabycie towaru przez Internet połączone z odbiorem w sklepie stacjonarnym).

comarchAirpress, producent sprzętu pneumatycznego, odd kilku miesięcy korzysta z aplikacji przeznaczonej do wsparcia pracowników punktów serwisowych - Comarch Mobile Serwis. System uporządkował i zsynchronizował prace związane z serwisem mobilnym oraz usprawnił wymianę informacji między centralą a pracownikami w terenie.

Zebra Technologies Corporation ogłosiła, że InPost, technologiczny lider wśród polskich operatorów logistycznych, wykorzystuje jej rozwiązania mobilne. Spółka wyposażyła 3800 pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym Zebra TC56. Modele, działające pod kontrolą systemu Android™, umożliwiają im szybsze i bardziej precyzyjne wykonywanie zadań związanych z obsługą paczek. Dzięki temu wdrożeniu wydajność dostaw InPost wzrosła w niektórych przypadkach nawet o 10 proc.

Najbardziej kompleksowe, sieciowe rozwiązanie chmurowe do obsługi serwisowej w terenie obejmuje nowy interfejs użytkownika, dodatkowe, rozbudowane możliwości planowania i harmonogramowania, usprawnioną funkcjonalność generującą przychód z usług, wielokanałową obsługę klienta oraz możliwości konfiguracyjne w chmurze nowej generacji.

Nowe technologie w branży retail to zarówno odpowiedź na potrzeby klientów – którzy oczekują wygody, prostoty i intuicyjnej obsługi – jak i ułatwienie dla sprzedawców czy sieci handlowych, które pozwala im ciąć koszty i zwiększać sprzedaż. Polska firma Surge Cloud stworzyła inteligentne półki sklepowe, które dzięki specjalnym sensorom zbierają dane o dostępności produktów, rotacji czy ilości brakującego towaru. Umożliwia to sklepom i producentom redukowanie strat, optymalizowanie ekspozycji i kontrolę nad oferowanymi produktami. Pozwala też poradzić sobie z coraz większym niedoborem pracowników.

Współcześni konsumenci oczekują sprawnego procesu zakupowego przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Coraz więcej kupujących wymaga błyskawicznej dostawy nabytych towarów – nawet w ciągu dwóch godzin od złożenia zamówienia, bez względu na to, czy są to sklepy tradycyjne, czy też internetowe.

Wielokanałowe, zarządzane przez sztuczną inteligencję centrum obsługi klienta zwiększa komfort klientów poprzez integrację z rozwiązaniem IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie (IFS FSM), systemem IFS Applications oraz oprogramowaniem innych firm.

Dostawca usług z branży sprzedaży detalicznej wdroży oprogramowanie do zarządzania serwisem w celu zwiększenia zdolności serwisowych.

ORACLEOracle poinformował ostatnio, że został uznany za lidera w raporcie firmy Gartner pt. 2017 Magic Quadrant for Sales Force Automation. Oracle został uplasowany w polu liderów ze względu na kompletność wizji i zdolność do jej realizacji. To już drugie ostatnio wyróżnienie w tej kategorii oprogramowania Oracle.

Oracle uznana lidera w raporcie dotyczącym automatyzacji pracy sprzedawców

ORACLEFirma Oracle poinformowała, że w raporcie pt. The Forrester Wave™: Sales Force Automation Solutions, Q2 2017 przygotowanym przez firmę Forrester Research, Oracle został uznany za jednego z liderów rynku rozwiązań do automatyzacji pracy działu sprzedaży. Autorzy analizy docenili „szeroką gamę aplikacji handlowych [Oracle] dostępnych na jednej platformie”. W raporcie zauważono też, że „platforma Oracle obejmuje swoim zasięgiem liczne branże, co pozwala specjalistom ds. tworzenia i udostępniania aplikacji szybciej generować wartość za pomocą dostępnych rozwiązań”.

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, udostępniła pierwszą aktualizację rozwiązania IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie 5.7 zawierającą integrację ze środowiskiem Sales Cloud oraz wszechstronne narzędzia zgodne z koncepcją przedsiębiorstwa 2.0 z funkcjami umożliwiającymi klientom pracę grupową.

microsoft logo 2015Z badań Ipsos MORI przeprowadzonych na zlecenie Microsoft wynika, że 1/3 pracowników w polskim małym i średnim biznesie nadal najchętniej komunikuje się z klientami w trakcie bezpośrednich spotkań. Przedstawiciele europejskich firm wybierają częściej interakcję za pośrednictwem e-maila, do czego przyznaje się 34 proc. respondentów. Jednocześnie 14 proc. polskich pracowników przyznało, że kończy swoje codzienne zadania firmowe podczas podróży samochodem czy w domu (18 proc. wskazań). Statystyki wyraźnie pokazują, że praca w terenie z różnych miejsc staje się standardem, który wymaga odpowiednich narzędzi do komunikacji i współpracy.

Badanie firmy IFS dowodzi, że lepszy mobilny dostęp do oprogramowania dla przedsiębiorstw warunkuje gotowość firm na transformację cyfrową. 
Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikowała wstępny raport z przeprowadzonego badania, wskazujący silny związek między mobilnym dostępem do firmowego oprogramowania a gotowością firmy na cyfrową transformację.
 

Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego (SOT) rozszerza współpracę ze spółką Infinite w zakresie automatyzacji działań sprzedaży. Niedawno zakończyło się wdrożenie systemu mobilnego Infinite SFA, który wspiera pracę przedstawicieli handlowych SOT na terenie całego kraju. Aplikacja mobilna jest kolejnym zaawansowanym narzędziem IT w firmie z Białegostoku, która od lat inwestuje w nowoczesne technologie dla handlu.

Nowoczesny handel nie mógłby istnieć bez nowych technologii. Dzięki innowacyjnym systemom IT, dyrektor działu handlowego (Chief Sales Officer) może zwiększyć efektywność swoich pracowników, skracając przy tym czas realizacji planów sprzedażowych. Pracownik handlowy, wyposażony w odpowiednią aplikację mobilną, zintegrowaną z centralnym systemem ERP, jest w stanie znacznie usprawnić spotkania z klientami oraz wydajniej wykonywać wszystkie swoje obowiązki.

Znana nie tylko z doskonałej jakości wyrobów drobiowych, ale również silnie wyśrubowanych wysokich standardów jakościowych i organizacyjnych firma Indykpol, po intensywnej serii testów porównawczych, obejmujących czołówkę producentów rozwiązań SFA / FFM dla wsparcia sieci sprzedażowych, wybrała eLeader Mobile Visit jako mobilną aplikację dla przedstawicieli handlowych w terenie.

sap logoTransformacja cyfrowa, rozwój technologii mobilnych oraz chmury obliczeniowej – to główne trendy, które zdominują polski handel w 2016 roku. O tym, jak przedsiębiorcy mogą wyjść poza standardowe schematy i wykorzystać je, by zaangażować współczesnego klienta dyskutowano podczas SAP Innovation Day 2016, które odbyło się 23 czerwca w Warszawie.

Zaawansowane rozwiązanie mobilne wspierające sprzedaż jest dostępne od lutego na platformie Microsoft Universal Windows Platform (UWP). Tym samym aplikacja dołącza do portfolio usług wspierających mobilnych pracowników, wykorzystujących smartfony i tablety jako podstawowe narzędzia pracy.

Klient 2.0 nie czeka, nie dostosowuje się, chętnie przedkłada świat cyfrowy nad realny i jest bardzo sceptyczny wobec tradycyjnych form reklamy. Lubi kupować w Internecie – dzięki takim jak on polski rynek e-handlu rozwija się najszybciej w Unii Europejskiej ze stopą wzrostu 21,7%. Poznaj bliżej klienta 2.0.

Firma Comarch podpisała kontrakt z Grupą KRUK, liderem rynku zarządzania wierzytelnościami w Europie Centralnej, na wdrożenie i utrzymanie rozwiązania Field Service Management. Rozwiązanie to inteligentnie automatyzuje rozdzielanie zadań dla pracowników terenowych Grupy.

Branża HoReCa obejmująca sektor hotelarski, restauracyjny oraz gastronomiczny jest jedną z najszybciej rozwijających się w Europie. Firma Comarch, w ramach rodziny systemów wspierających sprzedaż Comarch SFA, stworzyła pierwszą aplikację, która odpowiada na specyficzne wymagania tej właśnie branży.

Back to top