Jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji w cyfrowej transformacji?

W kwietniu 2024 r. rusza seria stacjonarnych wydarzeń „Dynamics 365. Kierunek: AI” poświęconych cyfrowej transformacji i narzędziom…

Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Cyfrowa transformacja w dystrybucji i handlu – jak w praktyce zmienia biznes?

Cyfrowa transformacja to jeden z najważniejszych obecnie trendów cywilizacyjnych. Stanowi ona szczególną zmianę organizacyjną, której wynikiem…

Mobilne rewolucje w biznesie - smartfon równie ważny co laptop

Managerowie chcą większego dostępu do danych, przede wszystkim na urządzeniach mobilnych – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy…

Cyfrowa transformacja nie łapie wirusa

Koronawirus nie uderzy w cyfrową transformację z taką siłą jak w gospodarkę. Według IDC tempo digitalizacji będzie niższe niż w 2019 roku,

5 kluczowych wyzwań w czasach pracy zdalnej

Pandemia COVID-19 wstrząsnęła rzeczywistością biznesową i gospodarczą. W większości przedsiębiorstw, pracownicy oraz kadra kierownicza –

Previous Next Play Pause
Sztuczna inteligencja (AI) ma istotny wpływ na przyspieszenie procesu serwicyzacji w rozmaitych sektorach gospodarki. Nowe badanie przeprowadzone przez IFS pokazuje, że dla 43% respondentów zajmujących najwyższe stanowiska decyzyjne i zarządcze w przedsiębiorstwach, przejście na model biznesowy oparty na usługach jest celem priorytetowym. Podstawowymi czynnikami przyspieszającymi jego osiągnięcie są właśnie sztuczna inteligencja i automatyzacja.
 

Uczestnicy konferencji Huawei Connect 2023, odbywającej się w Paryżu, dyskutowali o cyfrowej oraz ekologicznej transformacji. Jednym z uczestników tego wydarzenia była polska firma Senetic.

Narzędzie generatywnej sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT zmieniają sposób pracy ludzi. Jednak przedsiębiorcy często nie wiedzą jak radzić sobie z zagrożeniami, jakie niosą one ze sobą.

Podobnie jak w życiu, tak i w technologii jedyną stałą jest zmiana. Poniżej przedstawiamy prognozy liderów Salesforce dotyczące tego, jak technologia będzie kształtować przyszłość, a w szczególności to, jak sztuczna inteligencja zmieni przyszłość naszej pracy. Pracownicy biurowi szacują, że generatywna sztuczna inteligencja pozwoli im zaoszczędzić aż pięć godzin tygodniowo. Stanowi to nową, ekscytującą szansę dla firm, pozwalając im wykorzystać kreatywność, strategiczne myślenie i innowacyjność swoich zespołów na znacznie większą skalę niż do tej pory.

BPSCW polskim sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), zatrudniającym obecnie blisko 10 milionów ludzi, wyraźnie rysuje się wyzwanie współczesnej gospodarki: brak wykwalifikowanej kadry technicznej i IT. Ponad połowa (55%) MSP zmaga się z rekrutacją specjalistów technicznych, a 30% odczuwa niedobór ekspertów IT, co wyraźnie przekracza europejską normę.

Nowe technologie poprawiają rentowność lub zwiększają efektywność działania organizacji – zdaniem większości firm, które wzięły udział w badaniu KPMG. Najlepiej ocenione pod tym względem zostały data analytics, chmura i modele XaaS oraz sztuczna inteligencja (AI) i automatyzacja. Największa grupa ankietowanych organizacji zauważa, że inwestycje technologiczne przyczyniły się do zwiększenia zysków lub poprawy wydajności w ich firmach o ponad 10% Jednocześnie akceptacja kierownictwa do wdrażania nowych technologii wzrosła ponadtrzykrotnie, z 10 do 38% w ciągu ostatniego roku.

SAPWyzwaniem dla działów obsługujących operacje finansowe we współczesnych przedsiębiorstwach jest nie tylko mnogość procesów, ale również narzędzi. Szczególnie widać to w dużych organizacjach, obracających ogromnymi wolumenami danych. Dla koncernu Siemens AG zmiana takiego stanu rzeczy stała się w pewnym momencie priorytetem, gdy zauważono, w jakiej skali przekłada się on na produktywność zespołu.

Liczba użytkowników narzędzi sztucznej inteligencji w Polsce wyniosła około 760 tysięcy w 2022 roku. Prognozuje się, że w 2030 r. liczba ta wzrośnie do ponad 3,3 mln1. Obecnie na całym świecie 1,5 miliarda ludzi każdego dnia wykorzystuje AI w pracy i życiu prywatnym. Boom, jaki obserwujemy od zeszłego roku, nie oznacza, że sztuczna inteligencja jest technologiczną nowością. Jej koncepcja istnieje w ludzkiej świadomości od wieków. W pierwszej połowie XX. stulecia idea „elektronicznego mózgu” zaczęła nabierać konkretnych kształtów.

Execon – polska firma konsultingowo-wdrożeniowa od ponad dekady z powodzeniem świadcząca kompleksowe usługi IT nawiązała partnerstwo z SAS, światowym liderem w zakresie analityki biznesowej i sztucznej inteligencji.

SYMFONINa 10 miesięcy przed wejściem w życie obligatoryjnego KSeF, tylko 60 proc. polskich firm widzi potrzebę głębszej digitalizacji, a 38 proc. z nich wykorzystuje w biznesie jedynie podstawowe narzędzia – wynika z badania przeprowadzonego przez ZPP na zlecenie Symfonii. Grupą, która deklaruje najniższy poziom digitalizacji są mikroprzedsiębiorcy – niemal 40 proc. z tej grupy twierdzi, że nie wykorzystuje żadnych narzędzi cyfrowych.

SAP Podczas konferencji SAP TechEd, SAP ogłosił szereg innowacji związanych z generatywną sztuczną inteligencją. Celem jest umożliwienie programistom maksymalnego wykorzystania możliwości AI w ramach ich pracy.

Technologie chmurowe stanowią warunek konieczny rozwoju mechanizmów opartych na AI. Przewagą chmury publicznej nad prywatną jest jej zdolność do elastycznego skalowania zasobów, dostęp do nowoczesnych narzędzi oraz niższe wydatki. Jednak część firm wciąż zastanawia się, czy to rozwiązanie jest bezpieczne. Podczas Cloud Summit ekspertka SoftServe Poland udowodniła, że obawy te są bezpodstawne, a w chmurze publicznej można zbudować infrastrukturę, która zabezpiecza nawet najbardziej wrażliwe projekty z branży finansowej.

SAPWciąż tylko mniej niż połowa polskich firm posiada rozwiązania cyfrowe, pozwalające reagować na nagłe zmiany, np. zakłócenia w łańcuchach dostaw – wynika z raportu SAP. Jednocześnie, zarówno badania, jak i prognozy ekspertów pokazują, że przedsiębiorstwa coraz częściej postrzegają inwestycje w technologie w perspektywie długoterminowego zysku, a nie jedynie inicjalnych kosztów. Jakie wyzwania stoją przed transformacją cyfrową, która już uwzględnia długofalowe cele, ale jeszcze nie radzi sobie do końca z perspektywą niespodziewanych zmian?

Infor uruchomił nowy Program dla Developerów i Portalu dla Developerów. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, by zapewnić programistom informacje i narzędzia potrzebne do tworzenia aplikacji na bazie chmurowych systemów ERP (planowania zasobów przedsiębiorstwa) Infor.

Badania wskazują, że już ponad 90% deweloperów korzysta z narzędzi AI . Spośród korzyści płynących ze sztucznej inteligencji, programiści najczęściej wymieniają: większą skuteczność (24,96%), szybszą naukę kodowania (25,17%) i zwiększoną produktywność (32,81%) . W jaki sposób AI zmienia pracę programistów? Czy sprawi, że w przyszłości będą mogli w pełni poświęcić się kreatywnym zadaniom?

BPSCW ciągu ostatnich lat zmiany w globalnym środowisku biznesowym wymuszały na firmach nowe podejście do dostaw i produkcji. W 2022 roku problemy w łańcuchu dostaw stały się szczególnie palące, dotykając aż 95 proc. firm, zgodnie z raportem McKinsey & Company. W odpowiedzi na te wyzwania, firmy intensyfikują dążenia do zmiany miejsca dostaw i produkcji na bardziej lokalne, przenosząc je bliżej swoich głównych rynków.

Analitycy Gartnera wskazują bezpieczeństwo architektury modułowej (ang. composable architecture) jako jeden z ważniejszych trendów technologicznych. Organizacje, chcąc sprawniej reagować na zmiany rynkowe i oczekiwania klientów, coraz częściej tworzą aplikacje korzystając z gotowych modułów, które zastępują systemy monolityczne.

Branża sztucznej inteligencji, jak cały sektor IT, jest zdominowana przez mężczyzn. Odsetek kobiet pracujących obecnie w AI wynosi około 30% - to tylko 4% więcej niż w 2016 roku . Eksperci i ekspertki przekonują, że ten brak równowagi płciowej może mieć negatywne konsekwencje, np. prowadząc do ograniczenia rozwoju systemów i narzędzi sztucznej inteligencji oraz spowolniając innowacje w tym obszarze.

logo proalpha 2018W epoce cyfryzacji, dynamicznych zmian technologicznych oraz rosnącej świadomości ekologicznej, przedsiębiorstwa stają przed niezwykłym wyzwaniem – budowaniem zrównoważonej przyszłości. Redukcja emisji CO2 i promowanie odpowiedzialnych praktyk stały się kluczowymi elementami nowoczesnych strategii biznesowych. Dlatego też postanowiliśmy przeprowadzić wywiad z Pawłem Orzeszko, Dyrektorem Zarządzającym w firmie proALPHA Polska, aby dowiedzieć się, w jaki sposób portfolio rozwiązań ERP+ wspiera przedsiębiorstwa w tym wyjątkowym okresie transformacji – zarówno technologicznej, jak i ekologicznej.

Infor poinformował o wprowadzeniu rozwiązania Enterprise Automation. To zestaw usług dla platformy Infor Operating Service (Infor OS) w chmurze multi-tenant, opartej na Amazon Web Services (AWS). Nowe rozwiązanie pomoże firmom w szybkim skalowaniu automatyzacji poprzez połączenie integracji danych, sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML) oraz zrobotyzowanej automatyzacji procesów (RPA) w ramach jednej platformy.

BPSCWprowadzenie nowych, inteligentnych technologii do produkcji budzi obawy wśród firm zarówno w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych. Dlaczego? Ponieważ wiele z nich obawia się, że może to okazać się kosztowne, trudne do wdrożenia i zakłócić ich procesy produkcyjne. To sprawia, że wahają się, czy warto inwestować w te technologie, pomimo licznych korzyści.

Back to top