Cyfryzacja biznesu w Polsce: firmy powinny przyspieszyć obrany kurs

Jedna trzecia firm w Polsce zamierza zwiększać wydatki na realizację transformacji cyfrowej w ciągu najbliższego roku, a 18% planuje zatrudniać

Pracownicy oczekują oprogramowania, które jest szybkie i łatwe w obsłudze

Wyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich…

Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Cyfrowa transformacja w dystrybucji i handlu – jak w praktyce zmienia biznes?

Cyfrowa transformacja to jeden z najważniejszych obecnie trendów cywilizacyjnych. Stanowi ona szczególną zmianę organizacyjną, której wynikiem…

Mobilne rewolucje w biznesie - smartfon równie ważny co laptop

Managerowie chcą większego dostępu do danych, przede wszystkim na urządzeniach mobilnych – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy…

Cyfrowa transformacja nie łapie wirusa

Koronawirus nie uderzy w cyfrową transformację z taką siłą jak w gospodarkę. Według IDC tempo digitalizacji będzie niższe niż w 2019 roku,

Previous Next Play Pause
Beyond.pl, dostawca usług data center, chmury i Managed Services oraz właściciel centrów danych w Polsce, uruchamia ofertę kolokacyjną dla rozwiązań AI, uczenia maszynowego i wysokowydajnych obliczeń.

explitia logo 120Koncepcja zrównoważonego rozwoju i strategii ESG (Environmental, Social, Governance) przestaje być zarezerwowana wyłącznie dla dużych korporacji. Coraz częściej, mniejsze przedsiębiorstwa i zakłady produkcyjne są zobowiązane do regularnego raportowania wskaźników ESG. Te czynniki stają się bowiem kluczowe, zwłaszcza jeśli firma jest częścią łańcucha dostaw większych korporacji lub działa w sektorach wrażliwych na aspekty środowiskowe i społeczne. Jak i dlaczego rozwijać zakład produkcyjny zgodnie z ESG?

W ciągu najbliższych 12 miesięcy generatywna sztuczna inteligencja będzie napędzać cyfrową transformację we wszystkich branżach, zwiększając zarówno wydajność, jak i produktywność. Pracownicy szybko zdają sobie sprawę z korzyści, jakie mogą czerpać z AI, szybciej i efektywniej dostosowując oraz personalizując interakcje z klientami w dużej skali.

Gartner przewiduje, że do 2027 roku firmy wydadzą trzy biliony dolarów na sztuczna inteligencję . Takie przewidywania nie są zaskakujące biorąc pod uwagę, jak dużo zmieniło się w ciągu roku od premiery pierwszego, szeroko dostępnego narzędzia GenAI. Czego zatem możemy się spodziewać po sztucznej inteligencji w 2024? Czy doczekamy się wysokiej jakości wideo tworzonego przez AI? Jaki wpływ może mieć na wybory, które odbędą się aż w 40 krajach?

Zarządy największych firm codziennie podejmują decyzje, które przekładają się na rozwój biznesu i wielomilionowe budżety. Bazują one na najlepszej dostępnej wiedzy. Kłopot polega jednak na tym, że posiadanie wszystkich niezbędnych informacji przez cały czas jest dla człowieka prawie niemożliwe. I tutaj wkracza technologia, przynosząc narzędzia, które pełnią funkcję pamięci organizacyjnej i pozwalają na bieżąco kontrolować przebieg procesów wewnętrznych.

Zarządzanie ryzykiem w firmie w branży motoryzacyjnej jest kluczowym aspektem zapewniającym stabilność, efektywność i zrównoważony rozwój. To wszystko wymaga holistycznego podejścia, uwzględniającego zarówno czynniki wewnętrzne, jak i zewnętrzne oraz dynamiczne zmiany na rynku.

Chmura obliczeniowa jest obecnie nieodłącznym elementem świata cyfrowego. Jak wskazują eksperci Asseco Cloud, stopień wykorzystania tej technologii często zależy od wielkości organizacji oraz posiadanego stosu technologicznego. Mniejsze firmy, w tym startupy, już teraz tworzą aplikacje cloud native. Większe migrują do chmury, jednak proces ten bywa długotrwały, szczególnie w przypadku złożonych systemów, które działają od bardzo dawna. W tym roku ważna będzie również dalsza praca nad regulacjami, tak aby wspierały rozwój cloud computing, nie zapominając o bezpieczeństwie danych.

Sprzedawcy detaliczni mierzą się z inflacją, kradzieżami czy choćby wysoką rotacją pracowników. Jednocześnie borykają się z niskimi marżami i koniecznością zwiększania przychodów. Dzięki danym, sztucznej inteligencji i systemowi CRM nowe rozwiązania Salesforce dedykowane handlowi detalicznemu dają sprzedawcom narzędzia, których potrzebują, aby sprostać najważniejszym wyzwaniom, zwiększyć produktywność, zapewnić rentowność i wzrost czy utrzymać zaufanie klientów.

Sektor finansowy, z uwagi m.in. na wysoki poziom informatyzacji oraz otwartość na nowe technologie i rozwiązania, od dawna korzysta z dobrodziejstw jakie daje sztuczna inteligencja. Wykorzystanie AI usprawnia procesy, równocześnie generując potrzebę nowych kompetencji niezbędnych do efektywnego tworzenia, używania i utrzymywania sztucznej inteligencji.

Chmura otwiera drogę do sztucznej inteligencji, zaawansowanej analityki i wielu innych technologii, które dla wielu biznesów nie były do tej pory dostępne. Jej implementacja wymaga jednak pewnych kompromisów i ujednolicenia procesów wewnętrznych w zakresie określonym przez producenta. Czy można dostosować się do standardu i zachować konkurencyjność?

IT.IntegroW dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie biznesowym, efektywność w planowaniu produkcji to klucz do sukcesu. Visual Advanced Production Scheduler (VAPS) dla Microsoft Dynamics 365 Business Central wyznacza nowe standardy w tej dziedzinie, oferując innowacyjne narzędzia dla firm produkcyjnych.

Wyzwania etyczne towarzyszące tematowi wdrażania rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji (AI), nie hamują inwestycji. 68% prezesów z Polski twierdzi, że sztuczna inteligencja jest ich głównym priorytetem inwestycyjnym. Największymi atutami płynącymi z wdrożenia AI w ich organizacjach są personalizacja usług uwzględniająca zaangażowanie klientów oraz nowe produkty i możliwości rozwoju rynku.

ANEGISD365 Geniusz to nowa aplikacja oparta na generatywnej sztucznej inteligencji, która odpowiada na pytania dotyczące systemu Microsoft Dynamics 365. D365 Geniusz bazuje na aktualnej dokumentacji Microsoft i dostarcza najnowszych informacji o funkcjonalnościach Dynamics 365.

SAP POLSKARok 2023 bez wątpienia był czasem w którym, ze względu na uwarunkowania gospodarcze, trzeba było ograniczać koszty biznesowe. Jednocześnie firmy musiały stawiać czoła nieoczekiwanym zagrożeniom dla łańcuchów dostaw i presji związanej z rosnącymi wymaganiami z zakresu ładu środowiskowego, społecznego i korporacyjnego (ESG). Z kolei dyskusję na temat rozwiązań technologicznych zdecydowanie zdominował jeden termin – AI. Czy i jak tendencje te znajdą kontynuację w 2024 roku, zdaniem ekspertów SAP Polska.

SAPFirmy na całym świecie dostrzegają ogromny potencjał generatywnej sztucznej inteligencji (AI), lecz często stają przed wyzwaniem praktycznego jej wykorzystania. AI ma potencjał do rewolucjonizowania różnych aspektów biznesu, od automatyzacji procesów finansowych, przez optymalizację obsługi klienta, analizę danych, po wsparcie decyzji strategicznych i rozwój nowych modeli biznesowych. Kluczową rolę w wykorzystaniu tych możliwości odgrywa SAP Business Technology Platform (SAP BTP), która może zasilać AI w dane z systemów SAP, umożliwiając efektywne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi w praktycznych zastosowaniach biznesowych.

Drogę prosto z pola, przez fabrykę i półki sklepowe do domów milionów Polaków przebywają codziennie produkty z kategorii ready to eat marki Green Factory, znane konsumentom m.in. pod nazwą Fit & Easy. Lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej obsługuje takich klientów, jak największe sieci handlowe, m.in. Biedronka i LIDL oraz najważniejsze firmy z sektora HoReCa – w tym m.in. McDonald’s.

<div style="text-align: justify;">Firma BPX ogłasza pełne połączenie z wrocławską spółką Milestone Dom Wdrożeniowy, ekspertem w profesjonalnym wdrażaniu systemów HR i ERP dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Ten kluczowy krok milowy otwiera nowy rozdział w historii obu firm oraz wnosi nową jakość do oferty innowacyjnych rozwiązań na polskim rynku IT.</div>
<hr id="system-readmore" />
<div><br />

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
</div>
<div>&nbsp;</div>
<div style="text-align: justify;">Milestone Dom Wdrożeniowy znany jest z implementacji systemów enova365 oraz Teta, skupiając się na dostarczaniu kompleksowych rozwiązań w obszarze kadr, płac, logistyki, finansów i zarządzania. Doświadczenie i ekspertyza konsultantów MDW doskonale uzupełniają portfolio usług BPX, umożliwiając spółce oferowanie jeszcze szerszej gamy wyspecjalizowanych aplikacji i narzędzi.<br /><br />
<div class="quote-left">Zespół Milestone, teraz w składzie BPX SA, przynosi nie tylko nowe kompetencje i know-how, ale także umożliwia nam realizację jeszcze większych projektów. Połączenie obu firm oznacza nie tylko zdobycie nowych obszarów działalności, ale również poszerzenie naszej zdolności do obsługi klientów na najwyższym poziomie. To element naszej misji, w którą wpisane jest doskonalenie usług oraz dostarczanie innowacyjnych i efektywnych rozwiązań IT dla biznesu - mówi Bogusław Cieślak, prezes BPX S.A.</div>
<br /><br /> To strategiczne posunięcie umożliwia obu firmom działanie wspólnie jako jedna, zintegrowana organizacja, kontynuując świadczenie usług najwyższej jakości dla swoich klientów. W połączeniu sił, BPX i Milestone stają się liderem, oferując kompleksowe rozwiązania informatyczne, które przyspieszają cyfrową transformację nowoczesnych przedsiębiorstw.<br /><br />
<div class="quote-left">Cieszymy się, że możemy być częścią BPX S.A, wprowadzając innowacje, elastyczność i doskonałość w każdym projekcie. Rozpoczynamy 2024 rok z pewnością, że to połączenie to nie tylko nasz sukces, ale także istotne korzyści dla naszych klientów i partnerów - dodaje Krzysztof Strawski, Prezes Milestone Dom Wdrożeniowy. W połączeniu z szeroką gamą usług i doświadczeniem Milestone w obszarze HR, oferta BPX stanie się jeszcze bardziej kompleksowa, co jest kluczowe dla strategii rozwoju spółki. Synergia operacyjna między BPX a Milestone umożliwi skuteczniejszą współpracę. Korzyścią dla obecnych klientów MDW jest też wielkość i stabilność (w tym finansowa) połączonych firm.</div>
<br /><br />
<div class="quote-left">Jesteśmy zadowoleni z możliwości połączenia sił z Milestone, co stanowi dla nas nie tylko znaczącą inwestycję i zwiększenie skali działalności, ale także szansę na rozwój i zdobycie większego grona zaufanych klientów. To dla nas pierwszy krok w kierunku dalszej współpracy, a ufamy, że przyniesie ona istotne korzyści dla obu stron. Dzięki wspólnym wysiłkom, będziemy mogli dostarczać klientom jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania, spełniające najwyższe standardy branżowe. - podkreśla Michał Lipiec, Członek Zarządu BPX.</div>
<br /><br /> Połączenie przyniesie klientom bardziej zróżnicowaną ofertę, doskonałą obsługę oraz nowoczesne technologie, umacniając zdolność spółki BPX do elastycznego dostosowywania się do ich zmieniających się potrzeb i dynamicznie ewoluującego rynku.<br /><br />Źródło: BPX</div>

Santa Corp, lider w dostarczaniu radości i świątecznej atmosfery na globalną skalę, stawia na cyfrową transformację i wdraża platformę usprawniającą kluczowe procesy związane z produkcją i dystrybucją prezentów pod choinkę. W ten sposób Fabryka Świętego Mikołaja oszczędzi nawet kilkadziesiąt milionów godzin. Tak mogłoby brzmieć studium przypadku podnoszenia efektywności u międzynarodowego monopolisty lub scenariusz świątecznego filmu. Webcon, polski dostawca platformy do automatyzacji procesów biznesowych, łączy oba pomysły w swojej gwiazdkowej kampanii.

abasabas Business Solutions Poland kontynuuje swoją misję wspierania branży odlewniczej dołączając do członków Stowarzyszenia Technicznego Odlewników Polskich (STOP). Firma posiada bogate doświadczenie w obszarze usprawniania procesów wytwórczych w sektorze metalurgicznym oraz aktywnie je wspiera w renomowanych zakładach produkcyjnych tego sektora, np. PGO S.A. i Odlewnie Polskie S.A.

SYMFONIASymfonia i HRobots podpisały umowę dotyczącą rozwiązania inteligentna e-teczka pracownika. Dzięki zawartemu porozumieniu klienci Grupy Symfonia mają możliwość korzystania z tego rozwiązania HR w formule white label. Dla Symfonii to kolejny krok w budowaniu kompleksowego portfela rozwiązań optymalizujących i digitalizujących procesy biznesowe, tym razem w obszarze HR. Kontrakt został zawarty na czas nieokreślony.

W 2023 roku generatywna sztuczna inteligencja zajęła centralne miejsce w rozmowach o technologii i biznesie. Wszyscy zastanawialiśmy się nad tym jak zmieni naszą codzienność, czy wpłynie na życie społeczne i gospodarkę. I choć z pewnością w 2024 roku będzie to nadal szeroko dyskutowany temat, można spodziewać się, że inne kluczowe technologie również będą w centrum zainteresowania. Część osiągnie już poziom rozwoju, który pozwoli im rozwiązywać najpilniejsze wyzwania dla firm, społeczeństwa i środowiska. O czym będziemy rozmawiać w nadchodzącym roku? Capgemini przedstawia 5 kluczowych trendów, które będą kształtować rynek technologii w przyszłym roku.

Back to top