Gerda otworzyła drzwi na cyfryzację. Wdrożenie Comarch ERP
COMARCHGerda to polska firma specjalizująca się od ponad 30 lat w produkcji i sprzedaży drzwi, systemów zabezpieczeń, bram garażowych czy rozwiązań dla inteligentnych domów. Przedsiębiorstwo, chcąc pozostać jednym z liderów branży i zwiększyć efektywność produkcyjną, wdrożyło oprogramowanie Comarch ERP XL. Efekty? Elektroniczny obieg dokumentów oraz nowy sposób kompletacji zamówień, który skrócił ten proces dwukrotnie.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Wdrożenie systemu od Comarch nie tylko szeroko otworzyło Gerdzie drzwi na cyfryzację, ale też przyniosło znaczący progres technologiczny.

Comarch ERP XL jest centrum wszystkich procesów w naszej firmie: logistycznych, produkcyjnych, księgowych oraz sprzedażowych – wylicza Artur Dziobak, dyrektor ds. IT w Gerda. – Dokonaliśmy przeskoku ze starego systemu na rozwiązanie Comarch. Oprogramowanie cały czas żyje. Podejrzewam, że na chwilę obecną i tak nie wykorzystujemy stu procent możliwości, jakie ono daje. Natomiast nasze potrzeby są realizowane w blisko stu procentach – dodaje.


Jak cyfryzacja w Gerdzie przełożyła się na wspomniany przeskok? Jednym z najważniejszych obszarów odpowiedzialnych za obsługę klienta w organizacji jest kompletacja zamówienia. Jak przekonują przedstawiciele Gerdy, Comarch ERP XL skrócił ten proces dwukrotnie.

Do tej pory kompletowanie zamówień realizowane było najpierw w magazynie, potem na produkcji. Pracownik zbierał składniki receptur osprzętów i transportował towar na produkcję, gdzie kolejny pracownik kompletował każdy osprzęt pojedynczo. Teraz wszystko dzieje się w magazynie, a system może obsługiwać jedna lub dwie osoby. Ścieżkę kompletowania zamówienia wyznacza skaner. Magazynier, zbierając towar z półek, zbiorczo pobiera składniki potrzebne do realizacji – tłumaczy Łukasz Prządka, kierownik Działu Gospodarki Magazynowej i Dystrybucji w Gerdzie.


Od księgowości po sztuczną inteligencję

Ewolucja technologiczna i jakościowa nie kończy się jednak w magazynie. Zmiany nastąpiły również w księgowości firmy. Najważniejsze związane są z cyfryzacją obiegu dokumentów, co przełożyło się na znaczne przyspieszenie pracy przy wysyłaniu czy odbiorze m.in. faktur. Pracownicy zwracają uwagę również na inną z zalet systemu Comarch ERP XL: zgodność z aktualnymi przepisami prawa.

Ostatnie lata przyniosły wiele zmian w przepisach. Comarch, jako polska firma, czuwa nad tym, monitoruje. Aktualizacje w systemie są wprowadzane – zarówno te drobne, jak i duże, związane np. z Krajowym Systemem e-Faktur – mówi Iwona Włodarczyk, Główna Księgowa i Członek Zarządu w Gerdzie.


W Gerdzie wdrożono system Comarch DMS, który zautomatyzował procesy biznesowe i zdigitalizował obieg dokumentów. Aktualnie z systemu korzysta kilkudziesięciu pracowników, którzy mają zdalny dostęp do dokumentów.

Przydatne z naszego punktu widzenia okazują się schematy księgowe. Ułatwiają nam usystematyzowanie procesu księgowego przez jednakowe ujęcie kosztów i faktur. Mamy pełną kontrolę obiegu dokumentów. Wiemy, gdzie jest dany dokument, bez względu na to, czy to jest Sokołów, czy Starachowice – dodaje Iwona Włodarczyk.


W świecie coraz mocniej napędzanym przez nowoczesne technologie, dużą rolę zaczynają odgrywać moduły sztucznej inteligencji. Algorytmy AI, obecne w Comarch ERP XL, odpowiadają za automatyzację i przyspieszanie zadań.

W naszych planach jest wykorzystanie możliwości systemów Comarch w postaci AI, machine learning czy robotyzacji. Takie rozwiązania powinny wspomagać pracę, zastępować powtarzalne zadania. Będziemy się starać wdrażać to w całej firmie – podsumowuje Artur Dziobak.

Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top