Głównym celem wdrożenia Comarch ECM była strukturyzacja całego procesu obsługi zobowiązań przy jednoczesnym zapewnieniu pożądanej automatyzacji i przyjazności wobec użytkownika. Co więcej, Technicolor wymagał solidnych pracy procesów workflow, które byłyby dokładnym odzwierciedleniem procesów biznesowych, a żeby obejść się bez zbędnych e-maili i rozmów telefonicznych, trzeba było poprawić to i owo.
Technicolor – światowy lider w sektorze mediów i rozrywki – zajmuje czołowe miejsce wśród innowacji cyfrowych. Działalność firmy opiera się na trzech segmentach operacyjnych, poświęconych odpowiednio technologii, usługom rozrywkowym, oraz domowi w sieci („Connected Home”). Firma już od stu lat czynnie przyczynia do rozwoju technologii i usług video. Technicolor zajmuje na świecie pozycję lidera w zakresie rozwoju technologii i dostarczania usług i rozwiązań obejmujących produkcję cyfrową, post produkcję oraz dystrybucję szerokiemu gronu twórców, operatorom Pay-TV oraz dostawcom usług sieciowych. Aby sprostać rzeczywistym problemom i wyzwaniom branżowym w działających przedsiębiorstwach, Grupa tworzy szereg odpowiednich innowacji.
WYZWANIA BIZNESOWE
Olbrzymia skala międzynarodowych operacji prowadzonych przez Technicolor stworzyła konieczność zarządzania P2P. Konieczna była optymalizacja następujących zadań:
ROZWIĄZANIE
Oferowane przez Comarch rozwiązanie Accounts Payable pozwoliło firmie na przekształcenie, usprawnienie i automatyzację procesów przetwarzania dokumentów finansowych. Wdrożeniu towarzyszyła również integracja globalnych procesów obsługi zobowiązań. Zadaniem Comarchu była zatem ścisła współpraca z firmą i opracowanie odpowiednio kompleksowego i elastycznego rozwiązania. Aby sprostać oczekiwaniom klienta, Comarch zastosował własny, prawnie zastrzeżony produkt SaaS i zapewnił kompleksowe usługi w zakresie doradztwa i rozwoju na całym etapie wdrożenia projektu.
Rozwiązanie Comarch ECM Accounts Payable umożliwia lub usprawnia następujące procesy:
Główne czynniki, które zadecydowały o wyborze Comarchu spośród zgłoszonych ofert to zdaniem firmy Technicolor elastyczność oferowanego rozwiązania i liczne referencje wystawione przez dotychczasowych klientów. Opracowanie i wdrożenie globalnego rozwiązania, które początkowo zastosowano w dwóch przedsiębiorstwach, zajęło mniej niż 5 miesięcy. Po trzech kolejnych system z powodzeniem wdrożono we wszystkich 34 podmiotach. Cały projekt zajął 10 miesięcy.
Projekt stanowił szczególne wyzwanie ze względu na złożoną strukturę i globalny charakter firm w obrębie grupy. Dzięki elastyczności rozwiązania Comarch ECM możliwa stała się ich integracja w ciągu zaledwie dwóch dni roboczych.
KORZYŚCI
Po udanym wdrożeniu systemu, firma Technicolor osiągnęła kluczowe cele wyznaczone na początku projektu. Użytkownicy rozwiązania Comarch ECM w Grupie Technicolor korzystają obecnie z szeregu funkcjonalności, z których najważniejsze to:
WYZWANIA BIZNESOWE
Olbrzymia skala międzynarodowych operacji prowadzonych przez Technicolor stworzyła konieczność zarządzania P2P. Konieczna była optymalizacja następujących zadań:
- Automatyczna rejestracja napływających dokumentów finansowych,
- Śledzenie procesów,
- Sprawozdawczość i pomiar kluczowych wskaźników efektywności KPI,
- Integracja z rozwiązaniami ERP,
- Dostosowanie pracy workflow do procesów biznesowych,
- Elastyczność workflow.
ROZWIĄZANIE
Oferowane przez Comarch rozwiązanie Accounts Payable pozwoliło firmie na przekształcenie, usprawnienie i automatyzację procesów przetwarzania dokumentów finansowych. Wdrożeniu towarzyszyła również integracja globalnych procesów obsługi zobowiązań. Zadaniem Comarchu była zatem ścisła współpraca z firmą i opracowanie odpowiednio kompleksowego i elastycznego rozwiązania. Aby sprostać oczekiwaniom klienta, Comarch zastosował własny, prawnie zastrzeżony produkt SaaS i zapewnił kompleksowe usługi w zakresie doradztwa i rozwoju na całym etapie wdrożenia projektu.
Rozwiązanie Comarch ECM Accounts Payable umożliwia lub usprawnia następujące procesy:
- Gromadzenie faktur ze wszystkich kanałów komunikacji (dokumenty papierowe, e-maile, pliki PDF, kanał EDI),
- Automatyczne zbieranie danych (OCR) oraz ich walidacja,
- Workflow przypisania kosztów,
- Weryfikacja i akceptacja,
- Archiwizacja faktur w elektronicznym repozytorium,
- Dwukierunkowa synchronizacja danych z 6 systemami planowania zasobów (ERP).
Główne czynniki, które zadecydowały o wyborze Comarchu spośród zgłoszonych ofert to zdaniem firmy Technicolor elastyczność oferowanego rozwiązania i liczne referencje wystawione przez dotychczasowych klientów. Opracowanie i wdrożenie globalnego rozwiązania, które początkowo zastosowano w dwóch przedsiębiorstwach, zajęło mniej niż 5 miesięcy. Po trzech kolejnych system z powodzeniem wdrożono we wszystkich 34 podmiotach. Cały projekt zajął 10 miesięcy.
Projekt stanowił szczególne wyzwanie ze względu na złożoną strukturę i globalny charakter firm w obrębie grupy. Dzięki elastyczności rozwiązania Comarch ECM możliwa stała się ich integracja w ciągu zaledwie dwóch dni roboczych.
KORZYŚCI
Po udanym wdrożeniu systemu, firma Technicolor osiągnęła kluczowe cele wyznaczone na początku projektu. Użytkownicy rozwiązania Comarch ECM w Grupie Technicolor korzystają obecnie z szeregu funkcjonalności, z których najważniejsze to:
- Wysoki stopień automatyzacji,
- Elastyczność workflow,
- Możliwość integracji,
- Użyteczność systemu,
- Jednorazowe logowanie,
- Model Saas.
- Poprawą jakości procesów,
- Skróceniem procesu zatwierdzania faktur (AP),
- Usprawnieniem procesów i umożliwieniem ich audytu,
- Zgromadzeniem wszystkich faktur w jednym miejscu,
- Funkcją samoobsługi: wszyscy użytkownicy mają dostęp do statusu faktur w ramach narzędzia Comarch ECM,
- Poprawą relacji z dostawcami.
Zanim wdrożyliśmy rozwiązanie Comarch ECM, rejestracja i przetwarzanie dokumentów wymagały dużych nakładów czasu i żmudnej pracy. Przypisanie i akceptacja kosztów odbywały się za pośrednictwem poczty elektronicznej, wskutek czego trudno było śledzić procesy i zrządzać ich statusem. Brak integracji z systemem ERP oznaczał, że dane z zatwierdzonych faktur trzeba było rejestrować ręcznie, a to negatywnie wpływało na ich dokładność. Po zakończeniu projektu Comarch ECM dysponujemy kompleksowym rozwiązaniem, które pozwala przetwarzać dokumenty w sposób szybki i niezwykle elastyczny. Jako firma skupiona na technologii umiemy docenić prawdziwy profesjonalizm w dziedzinie IT. Comarch jest bez dwóch zdań godny polecenia – mówi Olivier Labelle z TechnicolorŹródło: www.comarch.pl