Comarch ERP XL dla międzynarodowego hurtownika rolet, żaluzji, plis

COMARCHComarch ERP XL usprawnia i automatyzuje współpracę z partnerami biznesowymi w przedsiębiorstwie DORMAX, największej w Polsce hurtowni elementów do produkcji systemów zaciemnienia wnętrz. Wdrożenie zrealizowała firma T2S - partner Comarch ERP.

 

DORMAX, chcąc podnieść konkurencyjność i zmaksymalizować zyski ze sprzedaży, zadecydował o wdrożeniu systemu B2B opartego na technologii Comarch ERP XL. Jako podstawę wykorzystano funkcjonalność modułów Zamówienia, Sprzedaż, BI, Księgowość, Środki Trwałe, Modelowanie procesów, Mobilny magazynier online. Nadrzędnym celem było usprawnienie i zautomatyzowanie współpracy z partnerami biznesowymi.
Ponieważ brakowało zintegrowanego systemu usprawniającego i automatyzującego zachodzące procesy, obieg dokumentów zarówno w firmie, jak i poza nią wydłużał się w miarę zwiększania sprzedaży. Doszło do sytuacji, w której zespół handlowy zamiast eksplorować rynek i pozyskiwać klientów poświęcał czas na obsługę zapytań ofertowych i zamówień, często niekompletnych, napływających w różnej formie. Szukaliśmy czegoś, co umożliwi prostą, szybką wymianę informacji z kontrahentami oraz skróci czas procesowania i realizacji zamówień – na przykład wygodnej, samoobsługowej witryny internetowej przeznaczonej dla naszych partnerów. Po zalogowaniu zainteresowani mieliby wgląd do zawsze aktualnej oferty handlowej, mogliby w wygodny sposób składać zamówienia, zgłaszać reklamacje, sprawdzać dostępność towarów, status zamówień czy saldo rozliczeń. Takie rozwiązanie dostarczyłoby także i nam informacji potrzebnych do podejmowania decyzji – mówi Paweł Lewandowski, Dyrektor Generalny PPHU DORMAX.
Wymieniliśmy dotychczasowe oprogramowanie na produkty Comarch spełniające założenia systemu B2B. Naszym partnerem informatycznym została spółka T2S, dysponująca zasobami, kwalifikacjami i doświadczeniem niezbędnymi do zrealizowania projektu. I, jak dotąd, współpraca przebiega wzorowo, a jej efekty są zadowalające – dodaje Lewandowski.
Korzyści z wdrożenia

Podczas analizy wdrożeniowej zidentyfikowano trzy najważniejsze procesy, których automatyzacja w największym stopniu przełożyła się na usprawnienie współpracy z partnerami handlowymi: zamawianie i dostawa towarów oraz kontroling rozliczeń (odbiorcy).
Operacje dokonywane w systemie B2B są rejestrowane w czasie rzeczywistym. Zdecydowanie zmniejszyła się ilość pracy i dokumentacji związanej z zawarciem transakcji oraz wydatnie skrócił się czas potrzebny do zrealizowania zamówień. Automatyczne generowanie dokumentu WZ i zastosowanie kolektorów danych przy wydawaniu towarów z magazynu znacznie ograniczyło liczbę pomyłek i przyspieszyło realizację dostawy – mówi Przemysław Marszałek, kierownik wdrożenia po stronie T2S Sp. z o.o. – partnera informatycznego.
Moduł BI pozwala na prowadzenie analiz i tworzenie raportów sprzedażowych. Dane pozyskiwane są ze wszystkich modułów składających się na system B2B, w tym z kont partnerów w Pulpicie Kontrahenta. Szybki i łatwy dostęp do czytelnej informacji zarządczej usprawnia proces podejmowania ważnych decyzji przez firmę Dormax. Również partnerzy firmy, za pośrednictwem funkcjonalności Raporty w Pulpicie Kontrahenta, mogą kontrolować stan transakcji i analizować dane, m.in: zakupy w czasie, zamówienia w czasie, stan zobowiązań, uzyskane rabaty.

Dormax istnieje na rynku od 1994 roku. Obecnie jest jedną z największych w Polsce hurtowni komponentów i urządzeń do produkcji systemów zaciemnień wnętrz: rolet, żaluzji, plis, mat, systemów Sunshield, Winter Meeting itp. Firma posiada nowoczesne zaplecze produkcyjne, oferując pełną gamę wyrobów gotowych. Produkty firmy Dormax znane są nie tylko w Polsce. Firma eksportuje do Rosji, Ukrainy, Białorusi, Litwy, Czech, Słowacji, Szwecji, Anglii, Niemiec, Holandii i Francji. Dormax jest liderem w dziedzinie napędów elektrycznych oraz systemów zaciemnień ogrodów zimowych i szklanych konstrukcji dachowych wszechobecnych w nowoczesnej architekturze.

Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top