BPSC ułatwi realizację ocen okresowych

BPSCBPSC, dostawca systemów wspierających zarządzanie, poszerza ofertę w zakresie rozwiązań do zarządzania personelem o SOOP, funkcjonalność ułatwiającą realizację autorskich systemów ocen okresowych. W wielu firmach są one realizowane „na papierze”, co wpływa na niższą skuteczność procesu. Nowe rozwiązanie BPSC można wdrożyć w dowolnej organizacji i dostosować je do indywidualnych potrzeb.


BPSC SA od lat oferuje systemy informatyczne wspierające zarządzanie personelem. Umożliwiają one m.in. realizację wieloaspektowej oceny pracowniczej - zarówno w obszarze kompetencji, efektywności, kwalifikacji, jak i osobowości. Nowe rozwiązanie BPSC ma nieco inne zadanie - zostało ono opracowane z myślą o tych firmach, które opracowały własny System Okresowych Ocen Pracowniczych i które dalej chcą go stosować, ale już nie w oparciu o przysłowiową „kartkę i ołówek”.
Wiele firm, w tym także dużych, opracowało skuteczne, autorskie systemy ocen, ale wciąż realizują je „na papierze”. To pracochłonna i czasochłonna metoda, która ogranicza możliwości pełnego wykorzystania wyników do realizacji innych procesów HR, tj. szkoleń czy rozwoju pracowników. Dzięki wsparciu IT oceny okresowe można zrealizować sprawniej i szybciej, a co bardzo istotne, odzwierciedlają one indywidualne, wypracowane i sprawdzone w danej organizacji rozwiązania. – wyjaśnia Błażej Migoń, Dyrektor ds. Wdrożeń i Rozwoju mHR w BPSC SA.
Główną zaletą nowego rozwiązania jest automatyzacja całego procesu oceny – począwszy od stworzenia arkuszy ocen, poprzez ocenę poszczególnych kryteriów, aż po wskazanie działań rozwojowych i obszarów, które powinny zostać poprawione w kolejnym okresie oceny. Dzięki systemowi SOOP możliwa jest zarówno ocena kompetencji, wykonania zadań, jak i celów przypisanych do stanowiska pracy. Ocena może być wykonywana w formie samooceny, oceny przełożonego i/lub oceny współpracowników (do 360 stopni). Wyniki mogą być prezentowane w postaci oceny ogólnej, ocen poszczególnych kompetencji/zadań oraz wniosków z oceny.

Zdaniem przedstawicieli BPSC SA system znacząco ułatwia realizację ocen okresowych, a działom HR daje mocne wsparcie w przygotowaniu akcji informacyjno-szkoleniowej poprzedzającej realizację procesu oraz właściwego wykorzystania jego wyników.
Opracowany przez nas SOOP pozwala na przeprowadzenie okresowej oceny efektywności kompetencji i identyfikację słabych oraz silnych stron pracownika. Należy jednak pamiętać, że kluczowe jest przełożenie wniosków z oceny na konkretne działania i wsparcie pracownika w jeszcze lepszej realizacji stawianych mu zadań i celów. Ocena ma ułatwić uzyskanie danych wyjściowych do realizacji innych procesów HR i tak powinna być postrzegana. Pamiętajmy, że brak efektów może być wynikiem różnych czynników. Ich właściwa diagnoza stanowi nieocenione narzędzie, które dział HR może wykorzystać do rozwijania organizacji. – konkluduje Anna Węgrzyn z BPSC.
BPSC SA to według raportu firmy analitycznej IDC jeden z największych dostawców oprogramowania biznesowego. Firma oferuje m.in. kompleksowe rozwiązania funkcjonalne wspierające strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim organizacji. Z systemu mHR, flagowego rozwiązania klasy HCM, korzystają m.in. Synthos oraz Jurajska Spółdzielnia Pracy.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top