System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause

Należący do brytyjskiej czołowej dziesiątki firm zajmujących się sprzedażą detaliczną John Lewis (JL) dostarcza swoje towary do sieci głównych domów towarowych oraz centrów sprzedaży wysyłkowej. Ceniony i znany ze wysokiego poziomu satysfakcji swoich klientów, JL utrzymuje stany magazynowe około 350.000 różnych towarów. Firma prowadzi również sprzedaż internetową, umożliwiając zakup artykułów wyposażenia domu oraz artykułów upominkowych. Sklep internetowy LJ klasyfikowany jest jako jeden z najpopularniejszych sklepów on-line w Wielkiej Brytanii.

Przedsiębiorstwo Browary Żywiec S.A. jest producentem jednej z najbardziej znanych marek piwa - „Żywiec”- w Polsce. Począwszy od 1994 roku głównym udziałowcem w firmie Browary Żywiec S.A. jest holenderski koncern Heineken. Firma poświęca wiele uwagi jakości oferowanych produktów, jak również dba o usprawnienie i unowocześnienie produkcji.

System ERP w Sprincie

 Firma Sprint działa na rynku nowoczesnych technologii od ponad 20 lat. Obecnie jest to jeden z wiodących integratorów systemów informatycznych na polskim rynku. Doświadczenie, profesjonalizm i wysoka jakość usług znajdują odzwierciedlenie w prestiżowych nagrodach i wyróżnieniach, jakimi od lat może poszczycić się spółka.

Brenntag Polska sp. z o. o., przedsiębiorstwo zajmujące się dystrybucją i magazynowaniem specjalistycznych środków chemicznych dla przemysłu, potrzebowała rozwiązania usprawniającego centralne zarządzanie procesami w magazynach na terenie całej Polski. Projekt oraz dostosowanie infrastruktury sprzętowej do istniejącej aplikacji zrealizowała firma BCS Polska.

Produkcja armatury przemsyłowej i system ERP

 Powstanie firmy AKWA wiąże się z przemianami polityczno-gospodarczymi na przełomie lat 80 i 90 XX wieku. W 1990 roku w pierwszej stolicy Polski, prastarym Gnieźnie, trzech pracowników wodociągu miejskiego oraz młody absolwent wyższej uczelni postanowiło wykorzystać swoją wiedzę o rynku oraz zmysł konstrukcyjny. 21 grudnia 1990 roku utworzyli Zakład Produkcyjny Armatury Przemysłowej s.c.

System ERP w Malmie

 Konkurencyjność przedsiębiorstwa mierzy się m.in. sprawnością rozwiązań informatycznych. Kilka miesięcy przed wdrożeniem nowego systemu informatycznego wspierającego zarządzanie, zarząd firmy Malma Pasta, mającej siedzibę w Malborku, odnotowywał coraz częstsze sygnały o brakach funkcjonalnych starego systemu, który nie mógł sprostać specyfice i niestandardowym wymaganiom realizowanym w całym procesie produkcji makaronów. Skomplikowane i „niekomunikatywne” oprogramowanie, działające w systemie DOS, było bardzo kosztowne przy próbach jego rozbudowywania o nowe funkcje a dodatkowym problemem był zbyt długi czas oczekiwania na serwis

System ERP w Deftrans

 DEFTRANS jest producentem efektownych i oryginalnych mebli łazienkowych. Oferta firmy dostępna jest w kilkuset placówkach handlowych w całej Polsce, a także w Internecie, jednak większość produkcji trafia poza granice naszego kraju. Siedziba firmy DEFTRANS zlokalizowana jest w miejscowości Milicz, 60 km od Wrocławia, natomiast nowo powstały zakład produkcyjny mieści się w Odolanowie (okolice Ostrowa Wlk.). By zwiększać produkcję oraz polepszać jakość wyrobów, wraz z budową części produkcyjnej został wymieniony park maszynowy. Dzięki temu firma gotowa jest do produkcji zarówno małych jak i dużych serii.

Virtu - skok sprzedaży pod kontrolą systemu Impuls 5

 Firma „VIRTU” powstała w 1992 roku w Zawierciu. Od początku istnienia specjalizuje się w produkcji żywności (wyroby garmażeryjne m.in. pierogi, krokiety, kluski). Wysoka jakość produktów wynika nie tylko z dbałości o tradycyjne receptury, ale także z całego procesu produkcji. Zdobyte na przestrzeni lat nagrody, wyróżnienia, znaki oraz certyfikaty nie tylko dają świadectwo jakości produktów, ale również potwierdzają zaawansowanie technologiczne produkcji.

System ERP w WWiP

 Wydawnictwo Wiedza i Praktyka należy do grona liderów rynku wydawnictw fachowych publikując porady ekspertów i fachowców na łamach ponad 200 segregatorów wymiennokartkowych, książek, newsletterów i e-letterów. Na sukces publikacji wydawnictwa wpłynęły m.in. ich praktyczność, użyteczność oraz przekazywana za ich pomocą przystępna ekspercka wiedza.

Przewaga tkwi w bessie

 Wiele zależy nie tylko od dobrej strategii i reorganizacji kluczowych działów, ale też znalezienia w firmie przysłowiowych lokomotyw, które pociągną za sobą resztę zespołu. Czasu jest niewiele. Przewagę wszakże najszybciej buduje się w trakcie bessy – mówi Manoj Nair, prezes Columbus IT Polska, firmy konsultingowej i wdrażającej zintegrowane systemy IT.

HERZ z systemem ERP Dynamics NAV

HERZ Armatura i Systemy Grzewcze – lider w produkcji i dystrybucji urządzeń grzewczych, wdrożył kompleksowe rozwiązanie klasy ERP oparte na systemie Microsoft Dynamics-NAV

Svantek z systemem ERP Exacta

{MosModule module=EXACT_LICZNIK_LOGO}

Svantek Sp. z o.o. to światowy producent wysokiej jakości sprzętu do pomiaru dźwięku i wibracji. Dążąc do stworzenia oferty produktów o najlepszej jakości i w najlepszej cenie, spółka Svantek stanęła przed koniecznością wdrożenia rozwiązania, które zapewniłoby bieżący dostęp do danych firmy i optymalny przepływ informacji. Oprogramowanie ERP Exact Globe i Exact Synergy okazało się idealne jako rozwiązanie, które nie tylko gwarantuje wzrost produktywności i wydajności w obszarach front office i back office, ale odpowiednio organizuje też złożony proces produkcyjny i usprawnia współpracę z oddziałami.

System ERP w Grupie Graal

 Graal jest największym krajowym producentem konserw rybnych oraz liderem branży przetwórstwa ryb. Obecnie Grupę Kapitałową Graal tworzy dziewięć spółek: Graal S.A., Superfish, Kordex, Kooperol, Koral, Polinord, Gaster, Ruskij Caviar, Agrofish. Jej oferta handlowa obejmuje m.in. konserwy rybne, owoce morza, kawiory, ryby mrożone, ryby wędzone, marynaty, pasty, sałatki rybne i warzywne z dodatkiem mięsa, dania obiadowe oraz konserwy mięsne. Od początku 2008 roku GK Graal wykorzystuje system wspomagający zarządzanie klasy ERP – IFS Applications.

System ERP dla MPK Łódź

 Jak system ERP IFS Applications pomógł zapanować nad wydatkami i usprawnić funkcje zarządcze oraz wspomógł reorganizację w MPK Łódź Sp. z o.o.

Od struktur ważniejsza jest mobilność

 Rozbudowane struktury i liczna flota w terenie nie muszą warunkować sukcesu. Wystarczą mobilni sprzedawcy ze zdalnym rozwiązaniem, które będzie wspomagać zarządzanie zamówieniami i dystrybucją w czasie rzeczywistym.

System ERP w Kimimpex

SAP - systemy ERP, MRP, CRM, Business Intelligence3 września 2007 r. w firmie Kimimpex TL Ltd. (od niedawna znanej jako właściciel znaków handlowych 2be i FONBOX) zakończono wdrożenie rozwiązania SAP ERP ECC 6.0. Zintegrowany system SAP ERP jest wykorzystywany w firmie 2be do planowania, zarządzania, raportowania i monitorowania działań.

Wytwórnia Naturalnych Wód Mineralnych USTRONIANKA to jedna z najprężniej działających w Polsce firm produkujących wody i napoje. Obok dbałości o jakość oferowanych produktów, firma dba również o usprawnienie i unowocześnienie produkcji. Zwróciła się więc do firmy SKK - Systemy Kodów Kreskowych SA w Krakowie o wdrożenie w swoich magazynach sieci bezprzewodowej.

Zakłady mięsne Sokołów S.A. rozszerzyły funkcjonalności istniejącego systemu ERP o obsługę mobilną za pomocą przenośnych terminali pracujących w sieci radiowej. Rozwiązanie to zapewnia automatyzację procesów i identyfikację produktów w obszarach produkcji i magazynowania. Całość prac została wykonana przez firmę BCS Polska.

W lipcu 2008 roku rozpoczęło się wdrożenie oprogramowania ITCube CRM w firmie HUCK Polska Sp. z o.o.. Głównym celem wdrożenia było stworzenie jednego, spójnego systemu informatycznego gromadzącego informacje o potencjalnych i obecnych klientach firmy. Do tej pory dane o kontrahentach były przechowywane w różnych miejscach takich jak program handlowy czy arkusze kalkulacyjne używane przez handlowców. Uporządkowania tych wszystkich informacji podjęła się firma ITCube Software wdrażając jednocześnie swoje autorskie oprogramowanie ITCube CRM.

Sprawny system ERP - szybki rozwój

QAD - systemy ERP, CRM, Business Intelligence, ControllingWspierane od 3 lat systemem informatycznym QAD Zakłady Przemysłu Cukierniczego ‘Otmuchów’ dynamicznie się rozwijają

Zakłady Przemysłu Cukierniczego w Otmuchowie to dziś jeden z największych zakładów cukierniczych w Polsce. Firma oferuje szeroką gamę słodyczy, płatków kukurydzianych oraz zbożowych produktów śniadaniowych. Stały rozwój produkcji wpłynął na decyzję o konieczności usprawnienia przepływu informacji pomiędzy głównymi obszarami działania firmy.

Stawianie pytań i znajdowanie precyzyjnych odpowiedzi to podstawa pracy Johna B. Birger Christensena, zajmującego się controllingiem w skandynawskim oddziale DaimlerChrysler Financial Services (DCFS). W jego pracy, ważnym jest „o ile więcej - niż wcześniej planowano - rzeczywiście wyleasingowano ciężarówek np. w Jutlandii”. Innym razem potrzebna jest precyzyjna informacja „leasing ilu taksówek w Kopenhadze finansuje DCFS”.

FRDL i system ERP SAP Business One

SUPREMIS  - systemy ERP, CRM, Business IntelligenceFundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej (FRDL) powstała we wrześniu 1989 roku, obecnie jest największą organizacją pozarządową, wspomagającą samorządy terytorialne w Polsce. Misją FRDL jest szerzenie idei samorządności obywatelskiej, rozumianej jako podstawowa forma demokracji.

Nie było alternatywy dla SAP

BCCGrupa Sokołów to pierwszy duży producent mięsa w Polsce, który zdecydował się wdrożyć SAP. O tym, dlaczego warto w firmie zmieniać system i dlaczego projekt jest realizowany właśnie teraz, rozmawiamy z Januszem Jastrzębskim, Wiceprezesem Zarządu ds. Finansowych, oraz Bogdanem Biłasem, Pełnomocnikiem Zarządu ds. Informatyki.

Wdrożenie Graffiti.ERP w firmie ATEX

 Firma ATEX należy do liderów produkcji tłumików wydechu i zbiorników paliwa oraz komponentów na rynek samochodów ciężarowych, autobusów, a także pojazdów specjalistycznych i agregatów prądotwórczych. Od blisko trzydziestu lat działa w branży – stale zwiększając swoje kompetencje. Połączenie doświadczenia z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi pozwala się konsekwentnie rozwijać i oferować klientom doskonałe rozwiązania. Od 2005 roku ATEX posiada Certyfikat

System ERP Graffiti.ERP w OSM Włoszczowa

 Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska we Włoszczowie została założona w czerwcu 1936. OSM we Włoszczowie we wczesnych latach swej działalności znana była głównie z produkcji serów dojrzewających, jednak z czasem asortyment został wzbogacony o tzw. galanterię mleczarską. W roku 1994 prawdziwym hitem stał się Serek Gucio, rok później Mleczarnia we Włoszczowie jako jedna z pierwszych rozpoczęła produkcję Serka wiejskiego, który zyskał bardzo duże zainteresowanie konsumentów.

Skala wykorzystania rozwiązań samoobsługowych w PKN ORLEN to 52 tysiące wniosków w ciągu kilku miesięcy. Ponad 20 rodzajów wniosków z kategorii kadrowych, płacowych, podróży służbowych, umów zleceń, spraw socjalnych. Praktycznie każdy pracownik z dostępem do komputera może korzystać z systemu samoobsługowego.

Obecna sytuacja gospodarcza wymaga od firm podejmowania działań ukierunkowanych na oszczędności. Aby utrzymać pozycję rynkową, budować przewagę konkurencyjną konieczne jest oszczędne gospodarowanie zasobami i sięganie po rozwiązania, które obniżą koszty przy zachowaniu najwyższej jakości usług.

Praca w magazynie to zwykle spory ruch i często ekspresowa realizacja zamówień klientów. To także sztuka precyzyjnego planowania wielu skomplikowanych procesów logistycznych. W zarządzaniu nimi może pomóc wprowadzenie nowoczesnego oprogramowania. Na przykładzie firmy RAW-POL, która wdrożyła system WMS warto prześledzić jego praktyczne zastosowanie.

System ERP w Kuchniach Świata

 Grupa Kuchnie Świata jest poważnym graczem na rynku surowców, półproduktów i produktów spożywczych w tym: owoców morza, ryb oraz wszelkich towarów do kuchni narodowych. Grupa produkuje i dystrybuuje również profesjonalne preparaty chemiczne oraz urządzenia do mycia i dezynfekcji dla przemysłu spożywczego. W skład Grupy wchodzą firmy Sanechem i Kuchnie Świata S.A.

SAP dla 10-osobowej firmy? Jak najbardziej!

SAP - systemy ERP, MRP, CRM, Business IntelligenceJak mała firma zatrudniająca zaledwie 10 pracowników może wdrożyć oprogramowanie do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa? Firma Slovenská Dunajská Konštrukčná a.s. (SDK) z siedzibą w Komarnie na Słowacji obniżyła o 50% koszty zakupu i wdrożenia oprogramowania SAP®, wykorzystując system ERP SAP Best Practices Baseline Package dostosowany do potrzeb Słowacji.

System ERP w salonikach TABAK Polska

 Tabak Polska rozpoczęła swa działalność w roku 2001. Pierwsza Trafika sieci Tabak została uruchomiona w listopadzie 2001 roku. Od momentu powstania pierwszej Trafiki sieć saloników intensywnie się rozwija co doprowadziło do stworzenia sieci liczącej obecnie 92 saloniki prasowe.

Back to top