System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
Wdrożenie IFS Applications™ w Grupie Powen-Wafapomp SA zapewniło przede wszystkim standaryzację procesów produkcji i realizacji zamówień. System ERP wspomaga ponadto zarządzanie infrastrukturą zakładu, zasobami ludzkimi oraz płacami.

Wzorzec SAP dla korporacji: made in Poland

Castorama Polska to nie tylko lider rynku w kategorii marketów DIY w naszym kraju, ale także wiodąca pod względem wyników finansowych i liczby nowo otwieranych sklepów spółka Grupy Kingfisher. Nic więc dziwnego, że korporacja zdecydowała, by wzorzec systemu SAP ERP powstał nad Wisłą, co pozwoli wykorzystać doświadczenia biznesowe i potencjał spółki.

Od stycznia administracja kadrami i naliczanie wynagrodzeń dla blisko 2000 pracowników mieleckich Zakładów Lotniczych odbywa się w SAP HR. System wdrożony na potrzeby polskiej spółki został zintegrowany z rozwiązaniem SAP ERP korporacji UTC, co wiązało się z uwzględnieniem w projekcie restrykcyjnych zasad bezpieczeństwa IT i zarządzania zmianą obowiązujących w UTC. Bardzo ważnym wymaganiem była także zgodność nowego systemu z wymogami ustawy SOX.

ERP Navireo wspiera modernizacje maszyn produkcyjnych

Apena-Remont, firma zajmująca się utrzymaniem ruchu urządzeń przemysłowych oraz modernizacją i remontami maszyn produkcyjnych wdrożyła system ERP Navireo. Dzięki zastosowaniu zintegrowanego systemu IT do zarządzania przedsiębiorstwem firma zyskała pełniejszą kontrolę nad procesami biznesowymi, w tym monitorowaniem zapasów magazynowych, stanu rozrachunków i kondycji finansów.

ATLANTA POLAND USPRAWNIA PROCESY BIZNESOWE DZIĘKI IFS APPLICATIONS™

IFS - ERP, systemy ERP, IFS ApplicationsWdrożenie zintegrowanego systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP w spółce Atlanta Poland pozwoliło na zwiększenie efektywności produkcji, usprawnienie gospodarki magazynowej i skrócenie czasu realizacji zamówień.

Microsoft Dynamics NAV w sektorze HoReCa

IT Integro - dostawca systemów ERP, CRMFarutex – Serwis Gastronomiczny zajmuje się kompleksowym zaopatrzeniem branży gastronomicznej w produkty spożywcze mrożone, chłodzone i suche. Chcąc w jeszcze lepszy sposób obsługiwać swoich klientów na terenie całej Polski firma zdecydowała się na upgrade posiadanego systemu Microsoft Dynamics NAV do wersji 4.0 i wprowadzenie dodatkowo nowych rozwiązań specjalistycznych.

Wdrożenie systemu ERP w HIESTAND

IT Integro - dostawca systemów ERP, CRMKorporacja HIESTAND postawiła na sprawdzone rozwiązanie międzynarodowe Microsoft Dynamics NAV. Dzięki niemu usprawnili zarówno działalność zarządczą korporacji, jak i działalność produkcyjną w poszczególnych krajach.

System Microsoft Dynamics NAV w MM Brown Polska

IT Integro - dostawca systemów ERP, CRMMM Brown Polska sp. z o.o. Sp.K. jest włascicielem marki „chocolissimo” i „czekoladowy telegram”. Ten nowatorski pomysł na polskim rynku polega na sprzeda¿y bezposredniej oraz internetowej zestawów luksusowych pralinek, czekoladek, „telegramów” uło¿onych z kostek czekolady z literkami. Firma zaplanowała intensywny rozwój i postanowiła go wspomóc wdra¿ajac Microsoft Dynamics NAV 4.03.

IFS APPLICATIONS™ WSPOMAGA PRODUKCJĘ W FCPK BYTÓW

IFS - systemy ERP, CRM, ERPFCPK Bytów jest producentem elementów ze stali przeznaczonych do form wtryskowych i tłoczników. Produkcja, oparta wyłącznie na polskich technologiach, odbywa się w dwóch fabrykach zlokalizowanych w Bytowie oraz w Kielcach. Wdrożenie systemu ERP IFS Applications™ zapewniło usprawnienie i optymalizację wszystkich procesów biznesowych w przedsiębiorstwie.

NOBAN z systemem ERP NAVIREO

Firma Noban zajmuje się handlem hurtowym papierosami, artykułami tytoniowymi, drobnymi akcesoriami oraz farmaceutykami dostępnymi bez recepty. Prowadzi również dystrybucję doładowań do telefonów komórkowych zarówno w postaci kart zdrapek, jak i poprzez terminale płatnicze. W centrali oraz 13 oddziałach w południowo-zachodniej Polsce zatrudnionych jest 50 osób. Handel realizowany jest zatem w 14 punktach. Ponadto firma zatrudnia kilkunastu vansellerów, którzy codziennie odwiedzają swoich klientów, prowadząc sprzedaż bezpośrednią i zbierając zamówienia.

Ergo Arena zarządza majątkiem ze STOCK

Firma SmartMedia Sp. z o.o. na zlecenie Urzędu Miasta Sopotu usprawniła funkcjonowanie Ergo Areny – najnowocześniejszej hali widowiskowo-sportowej w Polsce. Dzięki wdrożeniu rozwiązania STOCK wspomagającego proces zarządzania majątkiem, Urząd Miasta Sopotu zyska czas, zaoszczędzi pieniądze i energię potrzebne do przeprowadzania inwentaryzacji tak dużego obiektu.

Innowacje nie znoszą pośpiechu

HUMANSOFT - ERP, Business Intelligence, systemy ERPNa początku 2011 r. Radomska Fabryka Farb i Lakierów RAFIL SA po latach pracy na mało funkcjonalnym oprogramowaniu zdecydowała się na kompleksowe wdrożenie zaawansowanego systemu ERP i narzędzi analitycznych wysokiej klasy Business Intelligence. Aby wdrożenie w jak najmniejszym stopniu ingerowało w bieżącą działalność firmy, RAFIL poświęci na jego realizację więcej czasu – termin zakończenia projektu upływa 31 grudnia.

System ERP NAVIREO w Volcano

VCO zależało szczególnie na elastycznej i szybkiej pracy działu księgowego. Istotny był także aspekt skalowalności nowego systemu, który zapewniałby szybkie i proste dostosowywanie interfejsu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Firma potrzebowała również możliwości łatwej wymiany danych ze zróżnicowanymi systemami sprzedażowo-magazynowymi obsługującymi oddziały firmowe oraz zaawansowany sklep internetowy.

Finanse TOTOLOTKA zarządzane przez IFS Applications

IFS - ERP, systemy ERP, zarządzanie produkcjąOgromna liczba operacji finansowych generowanych w punktach sprzedaży Totolotka na terenie całego kraju wymaga sprawnej obsługi. Zarząd Spółki, dostrzegając potrzebę wprowadzenia nowych, bardziej wydajnych narzędzi IT wspomagających zarządzanie, podjął decyzję o wdrożeniu rozwiązania IFS Applications™.

Autoneum jest jednym z wiodących dostawców produktów i usług dla przemysłu motoryzacyjnego. Firma opracowuje i produkuje komponenty, moduły i zintegrowane systemy służące do izolacji termicznej oraz akustycznej samochodów. Polski oddział Autoneum, chcąc zautomatyzować produkcję w fabryce w Katowicach, zdecydował się na wdrożenie, zaproponowanej przez SKK SA, sieci bezprzewodowej.

Spółka Piwnice Win Importowanych Vinfort z Krakowa zajmuje się importem i butelkowaniem wysokiej klasy win gronowych od 1950 roku. Dbając o dostosowanie się do wymagań odbiorców, firma zdecydowała się na wdrożenie systemu służącego do wydruku etykiet logistycznych zgodnych z globalnym standardem GS1.

System ERP Microsoft Dynamics w Bibus Menos

MICROSOFT DYNAMICS - ERP, systemy ERP, CRMBibus Menos wdrożył system ERP Microsoft Dynamics AX 2009 w celu usprawnienia i automatyzacji licznych procesów zachodzących w firmie, przede wszystkim w zakresie realizacji indywidualnych zleceń. Bibus Menos Sp. z o.o. powstała w wyniku połączenia polskiej firmy Menos i szwajcarskiej spółki Bibus. Firma działa w obszarach pneumatyki, mechatroniki, hydrauliki siłowej oraz filtracji, techniki szynowej, a także pomp i systemów. Istotną pozycję w ofercie firmy stanowią usługi projektowe, a także szybkie prototypowanie w postaci wydruków 3D.

Rozwój i praca z klientem

MACROLOGIC - ERP, systemy ERP, CRM, Business IntelligenceFirma JOKO COSMETICS od ponad dwudziestu lat zajmuje się produkcją kosmetyków do makijażu. Przez kilkanaście lat Joko zdobywało uznanie konsumentek na rynkach zagranicznych. Dziesięć lat temu firma postanowiła zaprezentować swoje produkty polskim konsumentkom. Ponad 95 procent kosmetyków schodzących z linii produkcyjnej zakładu Joko jest produkowanych na zlecenie zagranicznych kontrahentów i eksportowana do wielu krajów świata. Na potrzeby realizowanych zamówień zakład wytwarza kilka milionów wyrobów gotowych miesięcznie.

Roca to światowy lider w produkcji wyposażenia łazienek. Produkty Roca są synonimem wysokiej jakości, funkcjonalności i nowoczesnego wzornictwa. Polski oddział firmy, chcąc usprawnić operacje magazynowe, zwrócił się do SKK SA o zmodyfikowanie oprogramowania do wydań magazynowych oraz wymianę komputerów mobilnych w zakładzie produkcyjnym w Gryficach.

System ERP w Fabryce Parafin Naftowax Sp. z o.o

MICROSOFT DYNAMICS - ERP, systemy ERPW skład Grupy Rafineria Trzebinia wchodzą cztery spółki. Każda z nich charakteryzuje się innym profilem działalności, dlatego też głównym celem, jaki miał zostać spełniony po wdrożeniu systemu klasy ERP, było ujednolicenie wszystkich procesów biznesowych zachodzących w spółkach Grupy. Jednocześnie rozwiązanie miało być odpowiednio dopasowane do specyfiki działania poszczególnych firm. W przypadku spółki Naftowax, ze względu na charakter działalności przedsiębiorstwa, największy nacisk kładziono na informatyczne wsparcie procesu produkcji.

Pakiet ERP enova w pełnej integracji z betoniarnią

ENOVA - ERP, systemy ERP, CRM, Business IntelligenceZakończyło się wdrożenie systemu ERP enova zintegrowanego z systemami produkcyjnymi zaprawy betonowe. System enova oprócz standardowej funkcjonalności został doposażony w dedykowane rozwiązanie integrujące wszystkie systemy pracujące w firmie Abet.

ENERGA-OBRÓT SA potrzebowała rozwiązania, które wspomogłoby funkcjonowanie 3 kluczowych obszarów jej działalności: obsługi klienta strategicznego, obsługi procesu ofertowania do nowych klientów oraz obsługi przetargów publicznych. Stąd, w trosce o zaoferowanie jak najwyższego poziomu obsługi swoim kluczowym klientom, ENERGA-OBRÓT SA zdecydowała się na wdrożenie systemu klasy CRM.

Górnicze Zakłady Dolomitowe S.A. z systemem ERP firmy Macrologic

Siewierska spółka zamierza wykorzystać koniunkturę i polepszyć rentowności swojej produkcji. Z tego powodu zarząd podjął decyzję o wymianie kliku nie w pełni sprzężonych aplikacji informatycznych na sprawdzony, wydajny i zintegrowany pakiet ERP. Najważniejszym wyzwaniem realizowanego wdrożenia było zwiększenie szybkości działania w obszarach planowania i analiz finansowych, niezbędnych do kierowania produkcją.

ThyssenKrupp Energostal jest czołowym dystrybutorem wyrobów hutniczych i tworzyw sztucznych w Polsce. W zeszłym roku spółka zanotowała ponad 1,7 mld zł przychodów, niemal 60 mln zł zysku netto i sprzedała 565 tys. ton stali. Posiada centra logistyczne w Warszawie, Poznaniu i Dąbrowie Górniczej. Sprzedaż prowadzi poprzez rozbudowaną sieć 19 oddziałów i filii zlokalizowanych na terenie całego kraju.

Departament Controllingu BRE Banku przyśpieszy i uelastyczni raportowanie na wszystkich poziomach organizacji, będzie miał też lepszy dostęp do informacji. Nowoczesne rozwiązanie Business Intelligence, w oparciu o platformę QlikView wdrożył Hogart Business Intelligence.

IFS Applications™ wspomaga zarządzanie produkcją w Materne-Polska

IFS - ERP, systemy ERPMaterne-Polska Spółka z o.o. jest jedną z największych firm skupujących i przetwarzających owoce od polskich producentów oraz ważnym eksporterem owoców do krajów europejskich. Zakład produkcyjny został zaprojektowany przez inżynierów z Polski, Belgii i Francji. Zaawansowane technologie produkcyjne pozwalają na spełnienie wymogów jakościowych Unii Europejskiej. Fabryka dysponuje nowoczesną zamrażalnią wyposażoną w trójstopniowy system sortowania owoców, która pozwala na składowanie w optymalnych warunkach owoców oczekujących na dalsze przetworzenie.

Jak system SAP ERP i HICRON POS Solution wspomaga zarządzanie siecią piekarni

Firmy branży retail, handlu detalicznego i hurtowego, sprzedaży i dystrybucji, z racji unikalnści procesów biznesowych, wymagają dedykowanych rozwiązań informatycznych wspomagających zarządzanie. Należą do nich między innymi SAP ERP dostosowane do potrzeb branży retail oraz HICRON POS Solution (Point of Sale).

DELIKATES z systemem ERP NAVIREO

Dotychczas używany w firmie Delikates system informatyczny nie obejmował wszystkich zachodzących procesów biznesowych. Odczuwalne były problemy wydajnościowe oraz brak możliwości rozwoju zgodnego z pojawiającymi się potrzebami. Brak wsparcia procesów sprzedaży powodował wydłużenie obsługi klienta i wymierne straty finansowe. Dodatkowym problem stanowiły również braki w bieżących informacjach o stanach magazynowych i zarządzaniu produkcją. Szybki rozwój i rozbudowa linii produkcyjnych wymagały systemu ERP, który byłby elastyczny i konfigurowalny oraz w pełni odzwierciedlał procesy zachodzące w firmie. Nie bez znaczenia był także bieżący proces raportowania o rzeczywistym stanie finansów i innych informacjach zarządczych.

System ERP NAVIREO w Zakładach Mięsnych KIER

W 2010 roku Kier postanowił usprawnić przebieg procesów wewnętrznych. Zapadła decyzja o zamianie dotychczasowego oprogramowania na w pełni zintegrowany system klasy ERP. Po zapoznaniu się z szeroką ofertą programów wspomagających produkcję, sprzedaż i księgowość, ostateczny wybór padł na Navireo.

Firma Reprograf SA wdrożyła system Microsoft Dynamics CRM w celu usprawnienia planowania i kontroli procesu obsługi serwisu. Zakres implementacji skupił się głównie na obszarze serwisu i sprzedaży maszyn oraz urządzeń.

Domax to największy polski producent okuć metalowych i złącz ciesielskich. Misją firmy jest zaspokajanie potrzeb klientów poprzez dostarczanie im szerokiej gamy najwyższej jakości produktów w atrakcyjnych cenach. Dbając o najwyższą jakość obsługi klientów, Domax zdecydował się na wdrożenie, opracowanego przez SKK SA, rozwiązania usprawniającego konfekcjonowanie produktów w magazynie.

Back to top