System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
W drugiej połowie kwietnia, centrum outlet FACTORY Poznań, jako pierwszy obiekt handlowy w Polsce, wykorzystał cyfrową technologię beaconów do promocji swoich salonów modowych. Przedsięwzięcie było prowadzone wspólnie z aplikacją mobilną Qpony. FACTORY jest pierwszą marką w Polsce, która wspólnie z Qpony ujawnia część danych, pokazujących skuteczność tej innowacyjnej formy komunikacji marketingowej.

Firma Poltarex Sp. z o.o., jedno z wiodących na polskim rynku przedsiębiorstw z przemysłu drzewnego, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia zarządzania grupą tartaków.

Alma Alpinex S.A. to czołowy dystrybutor produktów spożywczych w woj. świętokrzyskim. Firma powstała w 1999 roku w wyniku połączenia największych dystrybutorów województwa świętokrzyskiego: PW "Alma" s.c. i A.H.U. "Alpinex" s.c. Spółka opiera swoją działalność na sprzedaży produktów czołowych producentów żywności i napojów działających na terenie Polski. Firma planując uruchomienie nowoczesnego centrum dystrybucyjnego w Piekoszowie, poszukiwała wydajnego rozwiązania do kompletacji towarów. Wybór padł na „pick by voice” w oparciu o system ibcsVoice firmy IBCS Poland i sprzęt firmy Vocollect.

Internetowa sprzedaż artykułów sportowych pod opieką systemu Sente

SENTEAIntensywnie rosnąca liczba zamówień i związany z tym dynamiczny rozwój spółki (podwojenie przychodów w okresie 2 lat)  spowodowały sytuację, w której firma musiała podjąć intensywne kroki w kierunku zintegrowania swojego działania w całości organizacji.

Kwazar Corporation większa wydajność

sageWraz ze wzrostem aktywności biznesowej przedsiębiorstwa postępował spadek wydajności wykorzystywanej bazy danych, co mogło spowodować kłopoty dla całej firmy, która nie byłaby w stanie terminowo realizować swych zobowiązań finansowych. „Dotychczasowe rozwiązanie było już dla nas niewystarczające; przestaliśmy się w nim mieścić. Brak relacyjnej bazy danych powodował zbyt wolne działanie systemu – mówi Tomasz Kutryś, kierownik działu IT w firmie Kwazar. – Dopiero wprowadzenie dostępnej w Sage Symfonia ERP bazy MS SQL mogło istotnie poprawić wydajność pracy użytkowników”.

Karmar S.A. siła indywidualnego rozwiązania

sageFirma Karmar S.A. w ciągu ostatnich lat znacznie się powiększyła; rozwój wpłynął na przyrost pracy w Dziale Kadr i Płac, zaczynało brakować czasu na bieżącą obsługę procesów, jak rejestracja czasu pracy, rozliczanie pracowników, generowanie deklaracji. Spółka stanęła przed koniecznością opracowania rozwiązania do obsługi komunikacji pomiędzy kierownikami projektów a Działem Kadr i Płac. Należało opracować spójny standard przekazywania danych.

Złoto i srebro pod opieką systemu Sente

sente logoGłównym powodem, dla którego Mennica Wrocławska zdecydowała się na wdrożenie systemu informatycznego klasy ERP była potrzeba usprawnienia pracy poszczególnych działów w firmie. Wdrożenie systemu umożliwiło pracę na jednej bazie danych, co w efekcie pomogło zoptymalizować i ułatwić realizację zadań wielu osób z różnych sfer funkcjonowania organizacj.

Dynamiczny rozwój firmy sprawiły, że pojawiła się konieczność optymalizacji procesów sprzedażowych i obsługi klientów. Celem firmy było skrócenie czasu obsługi i realizacji zleceń oraz zwiększenie efektywności pracy handlowców.

Dziedzictwo UNESCO efektywnie zarządzane

BPSCKopalnia w Wieliczce - dla większości osób to po prostu ciekawy obiekt turystyczny, odwiedzany co roku przez ponad 1 mln miłośników historii i estetycznych wrażeń. W rzeczywistości kopalnia soli w Wieliczce to duże, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo zatrudniające ponad 700 osób, prowadzące równocześnie także działalność zabezpieczającą wyrobiska górnicze, uzdrowiskową, eventową, hotelową i gastronomiczną. Nad całością czuwa system informatyczny Impuls EVO. To on pomaga zwiększać rentowność kopalni i dba o prawidłową realizację zamówień, rozliczeń i usług.

Lokalne organizacje typu FHO św. Krzysztofa mają nawet po kilka tysięcy darczyńców. Mazowieckie hospicjum zaczynało od zaledwie kilku takich osób. Wraz z rozwojem na przestrzeni lat liczba ta wzrosła do ponad 6000. Przyczyniło się to do problemów organizacyjnych i braku możliwości efektywnego kontaktu z darczyńcami. Organizacja stale cięła koszty i nie stać jej było na zatrudnienie dodatkowych pracowników. Z tego właśnie powodu z jednej strony rodziły się nowe możliwości, lecz z drugiej – nie mogły one zostać należycie wykorzystane.

Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego (SOT) – lider w hurtowej sprzedaży produktów mleczarskich i spożywczych w Polsce wdrożył rozwiązanie klasy Business Intelligence firmy UNIT4 TETA BI Center. Dzięki temu ma możliwość analizy ogromnej ilości danych, co w znacznym stopniu przyśpiesza proces podejmowania decyzji.

Comarch ERP XL dla międzynarodowego hurtownika rolet, żaluzji, plis

COMARCHComarch ERP XL usprawnia i automatyzuje współpracę z partnerami biznesowymi w przedsiębiorstwie DORMAX, największej w Polsce hurtowni elementów do produkcji systemów zaciemnienia wnętrz. Wdrożenie zrealizowała firma T2S - partner Comarch ERP.

Od debiutu rynkowego w 2012 r. Zenbox błyskawicznie zdobył ponad 5 000 klientów biznesowych na swoje usługi IT. Ten dynamiczny wzrost jest realnym zagrożeniem dla „wielkiej trójki”, tj. home.pl, nazwa.pl oraz 1&1. Na drodze do sukcesu firma musiała jednak stawić czoła wyzwaniom związanym z zapewnieniem stabilności i odpowiednich zasobów dla dynamicznie rosnącego grona klientów. Rozwiązaniem okazała się migracja do chmury hybrydowej oferowanej przez poznańską firmę Beyond.pl. Jej udane wdrożenie otworzyło drogę innym firmom z polskiego i zagranicznego rynku.

W związku z wielkością zatrudnienia w firmie Rhenus Logistics S.A., a mianowicie 850 osób, zdecydowano się na wdrożenie systemu, który usprawni realizację procesów kadrowo-płacowych. Dotychczas do rozliczeń wykorzystywano program Forte Kadry i Płace, dlatego rozpoczęto poszukiwania aplikacji, która współpracowałaby z aktualnym oprogramowaniem, a jednocześnie automatyzowałaby wprowadzanie danych.

Dobrze wypieczony ... z Microsoft Dynamics NAV

Otwarcie pierwszego zakładu Bama Companies w Europie to inwestycja typu „green field”. Związane z nią plany wymagały sprawnej i efektywnej implementacji organizacyjnego „know-how” poprzez wdrożenie systemu klasy ERP do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa.

Innowacyjne zarządzanie uczelniami wyższymi

Coraz częściej nie tylko średnie i małe firmy, ale także sektor państwowy dostrzega korzyści płynące z wykorzystania zintegrowanego systemu informatycznego SAP. Również uczelnie wyższe, uświadamiają sobie, że stosowanie nowoczesnych narzędzi informatycznych pozwoli na optymalizację kosztów i usprawnienie procesów wewnątrz organizacji. W Polsce na wdrożenie systemu zdecydowała się między innymi Politechnika Warszawska czy też Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Aplikacja Comarch ERP Mobile Sprzedaż, w pełni kompatybilna z systemem Comarch ERP XL, została stworzona specjalnie z myślą o przedstawicielach działu sprzedaży pracujących w ciągu dnia głównie w delegacjach i w siedzibie klienta. Przydatność dostępnych w aplikacji funkcjonalności została sprawdzona przez wiele przedsiębiorstw, także firmę Lakma – będącą producentem chemii budowlanej i gospodarczej.

EUROCOLOR Sp. z o. o. jest wiodącym producentem okien i drzwi w Polsce, działającym na rynku od 1996 roku. Firma od początku stawia na innowacyjność i konsekwentnie unowocześnia swoje linie technologiczne oraz dba o najwyższe standardy obsługi. W efekcie, obecnie posiada największy na rynku wybór okien w kategorii premium.

Firma Lobos wdraża wspierające sprzedaż nowe funkcje systemu ERP Sente

SENTELobos Sp. z o.o. jest dystrybutorem szerokiego asortymentu akcesoriów, materiałów eksploatacyjnych i urządzeń do wyposażenia biur. Od 2007 r. wsparciem dla procesów zarządzania firmą jest system ERP Sente, który w 2013 r. został rozbudowany również o obszar dotyczący planowania zamówień i zarządzania gospodarką magazynową (w tym system WMS).

KOMFORT PASAŻERA

IFSNajważniejszym celem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) S.A. w Krakowie jest zapewnienie pasażerom jak największego komfortu podróży. Dzięki wielu inwestycjom krakowianie i turyści mają do dyspozycji nowoczesny i wygodny tabor. W trosce o środowisko w kwietniu 2014 roku przedsiębiorstwo wprowadziło do regularnej komunikacji pierwsze autobusy o napędzie elektrycznym.

PONAD 300 MILIONÓW LITRÓW WODY DZIENNIE

ifsMiejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. (MPWiK w m.st. Warszawie S.A.) zaopatruje w wodę mieszkańców stolicy i okolic. Każdego dnia do miejskiej sieci trafia ponad 300 milionów litrów wody. MPWiK w m.st. Warszawie S.A. obsługuje sieć wodociągową i kanalizacyjną o łącznej długości ok. 6600 kilometrów. W celu zapewnienia wysokiej jakości usług w przedsiębiorstwie wykorzystuje się najnowocześniejsze technologie.

Nowoczesny system ERP w Polcolorit

Advanced Business Solutions Sp. z o.o., jako certyfikowany partner biznesowy firmy IFS, zgodnie z zawartym porozumieniem we wrześniu 2013r., zobowiązała się do dostarczenia firmie Polcolorit wybranych modułów oprogramowania IFS Applications™ 8 dla użytkowników, których licencje klient posiadał w niższej wersji. Wdrożenie objęło główne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa: produkcję, zakupy i sprzedaż, gospodarkę magazynową (w tym magazyn wysokiego składowania), finanse i księgowość oraz obsługę płac i kadr. Z systemu korzysta około 50 użytkowników, w tym użytkownicy mobilni wyposażeni w terminale magazynowe.

FORTE w branży automatyki przemysłowej

MAPSOLUTIONSFirma InduProgress s.c. od 2009 działa w branży automatyki przemysłowej - posiada centralę w Warszawie oraz oddział w Katowicach i Wrocławiu. InduProgress jest oficjalnym dystrybutorem firmy Delta Electronics w Polsce oraz przekładni planetarnych firmy Shimpo.

MPWIK W M.ST. WARSZAWIE S.A. USPRAWNIA ZARZĄDZANIE FLOTĄ I USŁUGAMI DZIĘKI IFS APPLICATIONS™

IFSMiejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. (MPWiK w m.st. Warszawie S.A.) wdrożyło system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów biznesowych. Decyzja ta przyniosła przedsiębiorstwu szereg korzyści, zwłaszcza w obszarze zarządzania rozbudowaną flotą pojazdów i zaawansowanym sprzętem technicznym.

Gminne Spółdzielnie inwestują w nowoczesność

Znana z tradycyjnych wyrobów Piekarnia GS Samopomoc Chłopska w Baruchowie w województwie kujawsko-pomorskim wdrożyła system ERP Navireo firmy InsERT. Inwestycja w nowoczesne oprogramowanie zwróciła się spółdzielni w ciągu miesiąca.

Firma Cyfrowe Sieci Mulimedialne usprawnia zarządzanie projektami dzięki IFS Applications™

ifsFirma Cyfrowe Sieci Mulimedialne (CSM) Sp. z o.o. specjalizująca się w usługach teleinformatycznych wdrożyła system IFS Applications 8™ w celu usprawnienia procesów biznesowych, takich jak zarządzanie projektami, gospodarka magazynowa i zaopatrzenie.

Drewex usprawnia produkcję i sprzedaż z systeme ERP firmy Microsoft

Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa spowodował generowanie większej ilości informacji. Przed wdrożeniem nowego systemu firma korzystała z narzędzia, które nie dostarczało spójnych danych w czasie rzeczywistym, a także z programów Microsoft Word i Excel. Było to przyczyną rozproszenia informacji w kilku miejscach. Pracownicy mieli problem ze sprawdzeniem bieżących stanów magazynowych, wciąż istniał problem papierowych dokumentów, które trzeba było przejrzeć, aby wyszukać odpowiednie dane do przygotowania raportów, co było bardzo uciążliwe i czasochłonne.

Pieczywo w Biedronkach dzięki ERP

Vital – producent i dystrybutor pieczywa oraz wyrobów cukierniczych – optymalizuje swoją działalność i zdobywa nowe rynki zbytu, korzystając z ERP Navireo firmy InsERT. Wdrożenie systemu zautomatyzowało m.in. wprowadzanie zamówień od odbiorców, w tym ze 150 sklepów sieci Biedronka.

Potrzebowaliśmy systemu analitycznego, aby usprawnić pracę naszych analityków biznesowych. Szukaliśmy rozwiązania, które sprawi, że będą oni mogli skupić się wyłącznie na analizie danych, nie angażując czasu na ich pozyskiwanie i przetwarzanie. Dla zarządu spółki kluczowe było, aby informacja, którą otrzymają była rzetelna i aktualizowana na bieżąco, a dane były widoczne niemal w czasie rzeczywistym, prezentowane w sposób czytelny i zrozumiały – mówi Piotr Pęcherski, Dyrektor Departamentu IT, Prokurent Czerwonej Torebki S.A.

9 Kont z Comarch ERP Optima

MAPSOLUTIONSBiuro Rachunkowe 9kont Sp. z o.o. od 8 lat zajmuje się doradztwem biznesowym oraz podatkowym. Świadczy kompleksowe usługi związane z obsługą podatkowo – księgową i kadrowo - płacową podmiotów gospodarczych. Siedziba firma mieści się w Warszawie, jednakże na życzenie klientów usługi świadczone są również w siedzibach ich firm.

Firma HENDI Polska jest częścią międzynarodowej grupy HENDI, zajmującej się od ponad 70 lat produkcją i handlem profesjonalnym wyposażeniem gastronomicznym w całej Europie. Polski oddział firmy od 2005 roku jest oficjalnym dystrybutorem szerokiej oferty obejmującej wysokiej jakości naczynia i przybory kuchenne, wyposażenie restauracji i kuchni, artykuły stalowe, porcelanowe, do obróbki termicznej oraz artykuły higieniczne. Sprzedaż firmy prowadzona jest głównie przez Partnerów Handlowych i jest realizowana przez Centrum Dystrybucyjne w Gądkach koło Poznania.
 

Back to top