Dynamiczny rozwój firmy sprawiły, że pojawiła się konieczność optymalizacji procesów sprzedażowych i obsługi klientów. Celem firmy było skrócenie czasu obsługi i realizacji zleceń oraz zwiększenie efektywności pracy handlowców.

 
Przedsiębiorstwo prowadzi działalność w Polsce, Finlandii i na Węgrzech. AGIS Fire & Security w Polsce funkcjonuje od ponad dwudziestu pięciu lat i obecnie oferuje kompleksową realizację inwestycji z zakresu instalacji niskoprądowych elektrycznych i gaszeniowych.

Dla AGIS ważne było nie tylko usprawnienie procesu sprzedaży i pozyskiwania nowych klientów, lecz także wsparcie ofertowania, tworzenia umów i realizacji zamówień. Firmie zależało na rozwiązaniu, które ułatwiłoby pozyskiwanie i gromadzenie wszystkich informacji na temat klientów w jednym systemie, oraz zapewniło wsparcie ich obsługi poprzez kolejkowanie zadań przydzielanych handlowcom w celu uniknięcia pomyłek i opóźnień wynikających z natłoku zadań. W związku z tym, że przedsiębiorstwo zajmuje się także sprzedażą umów serwisowych, potrzebowało ono również wsparcia i dostosowania procesu sprzedaży w dziale serwisu. Dużą wagę przykładaliśmy do tego, by wybrane przez nas rozwiązanie zapewniało funkcjonalności usprawniające procesy związane z obsługą zarówno obecnych, jak i potencjalnych klientów, takie jak tworzenie wielu szans sprzedaży czy wieloetapowe akceptacje szans sprzedaży, ofert i umów. Generalnie naszym celem było zapewnienie handlowcom wydajnych narzędzi, które usprawnią i zautomatyzują ich pracę oraz pozwolą im skupić się na jak najlepszej obsłudze i pozyskiwaniu nowych zamówień i klientów – komentuje Stéphane Michaud, Dyrektor Sprzedaży Retail, AGIS Fire & Security. Po przeanalizowaniu rozwiązań dostępnych na rynku firma AGIS podjęła decyzję o wyborze systemu Microsoft Dynamics CRM 2013 i zintegrowaniu go z funkcjonującym już w przedsiębiorstwie pakietem Microsoft Office 365. Projekt zrealizowała firma Intersys, specjalizująca się dostarczaniu i wdrażaniu aplikacji biznesowych firmy Microsoft.
Decyzja o wyborze systemu Microsoft Dynamics była gruntownie przemyślana. Rozwiązanie zapewniło nam dostęp do rzetelnych danych na temat sprzedaży, dostawców i klientów, dzięki czemu wspomaga naszą działalność każdego dnia, ułatwiając nam podejmowanie decyzji handlowych – mówi Stéphane Michaud, Dyrektor Sprzedaży Retail, AGIS Fire & Security.
Microsoft Dynamics CRM został również zintegrowany z systemem klasy ERP – BAAN, dzięki czemu jego użytkownicy zyskali łatwy dostęp do informacji o statusie klienta, liczbie faktur do zapłacenia oraz ich wartości.

Projekt wdrożenia został podzielony na etapy, takie jak analiza, dostosowania, tworzenie funkcjonalności dedykowanych dla poszczególnych działów, integracja oraz szkolenia. Implementacja trwała około 10 miesięcy.
Wdrożenie systemu przypadło na czas dynamicznego rozwoju oferowanych przez nas usług i rozwiązań. To spowodowało, że podjęliśmy decyzję o objęciu systemem większej ilości obszarów niż na początku zakładaliśmy. Tu nieoceniona stała się możliwość skalowania rozwiązania – powiedział Krzysztof Wawer, CIO AGIS Group, AGIS Fire & Security.
Podczas wdrożenia firma Intersys dokonała optymalizacji systemu w zakresie obsługi procesu sprzedaży i wydajności pracy. Ściśle określone zostały automatycznie tworzące się zadania i terminy realizacji na poszczególnych etapach procesu. Poszczególne pola dostosowano również do konkretnych wymagań biznesu.

Wśród możliwości oferowanych przez nowy system warto także wymienić:
  • tworzenie wielu szans sprzedaży (nadrzędnych i podrzędnych) z kalkulatorem do dokonywania zmian wartości poszczególnych szans oraz ich zamykania jako wygrane bądź przegrane,
  • rozbicie wartości szansy sprzedaży pomiędzy handlowców pracujących nad jednym tematem w celu dokładnego wyliczenia prowizji na podstawie zaangażowania w projekcie,
  • wieloetapowe akceptacje szans sprzedaży (przy zakładaniu nowej szansy sprzedaży system wysyła e-mail do kierowników działów w zależności od wybranej technologii z prośbą o akceptację, czy warto podchodzić do projektu), 
  • wieloetapowe akceptacje ofert i umów (akceptacja przez dyrektora działu handlowca, dyrektora działu kosztorysowego, dyrektora działu realizacji i dyrektora generalnego), 
  • graficzne tworzenie hierarchii organizacji klientów w postaci diagramów,
  • tworzenie kosztorysów z odpowiednimi technologiami przypisanymi do odpowiedniego działu.

Wdrożony w firmie AGIS Microsoft Dynamics CRM 2013 przyczynił się do optymalizacji procesów związanych z zarządzaniem transakcjami sprzedażowymi i posprzedażowymi, stanowiąc narzędzie wspomagania tych procesów poprzez ich automatyzację. System pozwala na kontrolowanie realizacji całych projektów, a także gromadzenie i analizowanie danych o klientach, a przez to również na identyfikowanie ich potrzeb i opracowywanie rozwiązań szytych na miarę.

Dzięki centralizacji danych w jednym systemie przedsiębiorstwo zyskało dostęp do spójnych informacji na temat klientów, zaś zabezpieczenie i kontrola modyfikacji kluczowych danych zapewniły pełne bezpieczeństwo zarówno firmie, jak i jej klientom.

Z perspektywy tych kilku miesięcy użytkowania systemu możemy powiedzieć, że Microsoft Dynamics CRM 2013 okazał się naprawdę trafionym wyborem. Świadczy o tym fakt, że w najbliższym czasie planujemy rozwój rozwiązania – zarówno pod względem liczby wykorzystywanych licencji, jak i rozszerzenia istniejących funkcjonalności i tworzenia nowych. Już w tej chwili rozważamy objęcie systemem kolejnych działów firmy – logistyki i marketingu – przyznaje Krzysztof Wawer, CIO AGIS Group, AGIS Fire & Security.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top