erp dzisiaj 5

Unit4 ogłosił wyniki zakrojonego na globalną skalę niezależnego badania dotyczącego zmian w modelu biznesowym, jakie wprowadzane są przez organizacje zmierzające do modelu ekonomicznego „Wszystko jako Usługa (XaaS)”.

Technologia VR pomoże studentom w nabyciu praktycznych umiejętności koniecznych w późniejszej pracy zawodowej. Asseco Data Systems podpisało z Uniwersytetem Wrocławskim list intencyjny w sprawie utworzenia Laboratorium Wirtualnej Rzeczywistości.

Projekt koncepcyjny obejmuje integrację opracowanego w Australii rozwiązania z dziedziny rzeczywistości rozszerzonej z danymi z systemu IFS Applications™ w celu zwiększenia produktywności personelu.

Tego nie mówi się o backupie strony i poczty – aż 1400 proc. różnicy w ofertach polskich operatorów hostingu Ponad 80 proc. polskich firm doświadczyło przynajmniej jednego cyberataku w 2017 roku. Mimo tego nadal rzadko porusza się kwestie związane z backupem stron internetowych oraz poczty elektronicznej, choć zasoby informatyczne są jednym z głównych celów hakerów. O czym nie wiedzą przedsiębiorcy i czego nie mówią głośno firmy hostingowe?

Dane z raportu „Global Digital 2018” opublikowanego przez organizację We Are Social i firmę Hoosuite® wskazują, że już ponad połowa globalnej populacji posiada dostęp do Internetu. Aż 2/3 ludzi na świecie ma w ręku telefon komórkowy, przeważająca część korzysta ze smartfona. To z kolei sprawia, że dynamicznie wzrasta nie tylko odsetek osób kupujących w sieci, ale też wartość sprzedawanych tym kanałem produktów i usług.

Firma SAS przeprowadziła badanie dotyczące różnych podejść do sztucznej inteligencji. Respondenci najbardziej entuzjastycznie wypowiadali się na temat wykorzystania AI w ochronie zdrowia. Więcej obaw wiązało się z implementacją tej technologii w bankowości czy handlu detalicznym. Największy dyskomfort, w związku z rozwojem sztucznej inteligencji, budzi brak interakcji międzyludzkich.

Analiza danych z roku na rok staje się coraz większym wyzwaniem. W 2025 roku do Internetu będzie podłączonych 80 miliardów urządzeń, co pozwoli wygenerować 180 bilionów gigabajtów nowych danych rocznie, wynika z najnowszego raportu IDC. Taka liczba danych może stanowić dla wielu firm poważny problem – wynika z obserwacji firmy TogetherData.

„Rewolucja algorytmiczna” umożliwiająca jednoczesne szkolenie trylionów algorytmów, moc obliczeniowa dostępna dla różnej wielkości firm oraz ogromne ilości danych cyfrowych. Dzięki tym trzem zjawiskom Uczenie Maszynowe staje się szybsze, a do tworzenia i wykorzystania inteligentnych aplikacji nigdy nie było lepszych warunków. W jaki sposób firmy mogą korzystać z postępu tej technologii?

Firma Oracle poinformowała o wprowadzeniu na rynek pakietu Java SE 10 (JDK 10). JDK 10 to gotowa do wdrożenia w systemie produkcyjnym implementacja specyfikacji platformy Java SE 10, jak opisano w standardzie JSR 383 w ramach programu Java Community Process. Java SE 10 to pierwsze wydanie platformy w ramach nowego, sześciomiesięcznego cyklu ogłaszania innowacji wprowadzonego przez Oracle.
 

Uczenie maszynowe zrewolucjonizowało analitykę, umożliwiając podejmowanie dokładniejszych decyzji biznesowych w oparciu o dane. Technologia ta pozwala na rozwiązywanie wielu problemów, na które tradycyjne techniki analityczne nie były w stanie znaleźć odpowiedzi. Firmy wciąż jednak nie potrafią wykorzystać w pełni potencjału uczenia maszynowego. Dlaczego? Wiele z nich popełnia jeden z 5 poniższych błędów, wskazanych przez ekspertów firmy SAS.

Ilość generowanych dziś danych potrafi przyprawić o zawrót głowy. Według raportu IDC, w ciągu najbliższych 10-ciu lat należy spodziewać się ponad 900 proc. ich wzrostu. Dane same w sobie nie przedstawiają jednak żadnej wartości. Stanowią zbiory cyfrowych informacji. Czy zatem istnieje sposób, by to zmienić?

Każdy pewno zauważył, że ostatnio podczas odwiedzin stron serwisów internetowych coraz częściej pokazują się prośby o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych i profilowanie? Są jednak nieco inne niż te, które zazwyczaj przeklikiwaliśmy – bardziej obszerne. To zasługa niepewności przedsiębiorców, jaką niesie ze sobą rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO).

Jak wynika z analiz firmy Forrester, dbanie o wysoką jakość obsługi klienta i jak najlepsze doświadczenia z interakcji pomiędzy firmą a odbiorcą, jest priorytetem dla aż 72% globalnych przedsiębiorstw. Nie ma w tym nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że nieefektywna komunikacja może być powodem utraty klientów.

Jak wynika z badania SAS, 32% przedstawicieli firm z regionu EMEA uważa, że problemy etyczne związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji stanowią jedno z głównych wyzwań związanych ze stosowaniem tej technologii. Respondenci zwrócili również uwagę na kwestie odpowiedzialności (także prawnej) za działania systemów wykorzystujących AI. Zdaniem ekspertów SAS, brak umiejętności oceny moralnej prowadzonych działań oraz przecenianie możliwości sztucznej inteligencji stanowią obecnie jedne z największych wyzwań, przed jakimi stoją twórcy i użytkownicy rozwiązań AI.

Red Hat przedstawił Red Hat Decision Manager 7, platformę, która upraszcza tworzenie i wdrażanie aplikacji oraz usług opartych na regułach. Red Hat Decision Manager 7 to nowa generacja systemu rozwiązań Red Hat JBoss BRMS do zarządzania regułami biznesowymi. System ten ma umożliwić organizacjom szybkie budowanie aplikacji, które automatyzują podejmowanie decyzji biznesowych.

loading...