System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Obecnie rozwiązania mobilne w biznesie są jego nieodłączną częścią. Usprawniają komunikację oraz pozytywnie wpływają na produktywność pracy. Charakteryzuje je szerokie spektrum zastosowań, między innymi w branżach medycznych, przemysłowych i produkcyjnych, przedsiębiorstwach, administracji, czy usługach komunalnych. Jednak należy zwrócić szczególną uwagę na profesjonalne dopasowanie możliwości rozwiązań, aby zmaksymalizować ich efektywność. Odpowiednio wdrożona aplikacja jest w stanie znacznie zwiększyć produktywność firmy i tym samym zwiększyć zwrot z inwestycji, czyli wskaźnik ROI. W ten sposób przemyślane wykorzystanie rozwiązań mobilnych bardzo szybko prowadzi do spłaty poniesionych na ich wdrożenie kosztów i zwiększenie realnych zysków.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Wygodne wdrażanie rozwiązań mobilnych

Myśląc o wykorzystaniu rozwiązań mobilnych w biznesie, na początku powinniśmy zastanowić się nad możliwościami ich wdrożenia. Co ciekawe, korzystając z istniejących na rynku narzędzi, wdrażanie wcale nie wymaga zaangażowania wielu zasobów działu IT.

Apple Deployment Programs to narzędzia, które znacząco usprawniają pracę administratorów IT. Pomagają w konfiguracji oraz wdrożeniu nowych aplikacji w przedsiębiorstwie. W skład programu wchodzi VPP (Volume Purchase Program) oraz DEP (Device Enrollment Program). Pierwszy z wymienionych znacznie ułatwia procesy dystrybucji aplikacji wykorzystywanych w biznesie na urządzenia firmowe. Co więcej, dzięki tej części usprawniono procesy wyszukiwania i zakupu aplikacji. Za sprawą drugiego programu możliwa jest automatyczna konfiguracja urządzenia oraz wsparcie w rejestracji.

Tego typu rozwiązania są bardzo istotne w nowoczesnym biznesie. Są gwarancją tego, że na każdym urządzeniu pracownika znajdzie się to samo oprogramowanie, skonfigurowane pod wymagania przedsiębiorstwa i to od razu po uruchomieniu nowego urządzenia. Ponadto rozwiązania te, stosują ulepszone wersje asystentów instalacji, co sprawia, że wdrożenie w system jest prostsze i mniej czasochłonne dla działów IT. Apple Deployment Programs zapewniają bezpieczeństwo poprzez filtrację wszystkich treści na wszystkich urządzeniach. To bardzo wygodne narzędzia, co dowodzi zastosowanie bezdotykowej konfiguracji, która znacznie wpływa na wydajność pracy. Wsparcie oraz wdrożenie tych narzędzi oferują integratorzy rozwiązań ICT, jak na przykład INNERGO Systems, integrator, który jako jedyny w Polsce posiada status Apple Authorised Enterprise Reseller.

Wygodna praca zespołowa na odległość

Dobra komunikacja w firmie to kluczowy element jej funkcjonowania, który wpływa na efektywność realizowanych zadań. Nowoczesne firmy inwestują w najwyższej jakości systemy umożliwiające wygodne porozumiewanie się między pracownikami na odległość. Jedną z najczęściej stosowanych i najlepszych technologii dla biznesu są dedykowane aplikacje mobilne. Przykładem jednego z rozwiązań jest Cisco Spark - komunikator firmowy na miarę aktualnych potrzeb biznesowych. Uzupełnieniem aplikacji jest Cisco Spark Board - dotykowa biała tablica, dzięki której możliwe jest prowadzenie wideokonferencji, a nawet dodawanie adnotacji do udostępnianych materiałów. Z poszczególnymi zespołami w firmie tablica łączy się za pomocą aplikacji Cisco Spark. Ma wbudowane inteligentne systemy, do których można zaliczyć wykrywanie urządzeń znajdujących się w pobliżu, sugestie aktywności takich jak zadzwoń, funkcja tablicy, czy zdalna prezentacja. Dzięki zastosowanym technologiom firma zwiększa swoją reputację na rynku, wydajność pracy i komunikację wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa.

Bezpieczeństwo i optymalna kontrola aplikacji

Podczas każdego przedsięwzięcia mogą wystąpić działania niepożądane.
Pracując w chmurze firma narażona jest na wyciek danych, dokumentów lub nawet ich utratę - tłumaczy Wojciech Gargul z Innergo Systems. - Konieczne jest zapobieganie im w porę, ponieważ może to nie tylko negatywnie wpłynąć na wizerunek przedsiębiorstwa, ale również spowodować nieodwracalne straty finansowe, dlatego warto stosować systemy kontrolujące wszelkie działania. Wdrażanie tych technologii wymaga wiedzy i umiejętności, ważne jest odpowiednie skonfigurowanie i efektywne zarządzanie aplikacjami. Między innymi dlatego zdecydowaliśmy się zorganizować warsztaty, podczas których uczestnicy będą mogli przetestować możliwości rozwiązań mobilnych w sytuacjach biznesowych - dodaje ekspert z firmy Innergo Systems - organizatora Certified Innergo Technology Workshop.
Na rynku istnieje wiele rozwiązań znacznie poprawiających bezpieczeństwo przechowywania danych. Jednym z nich jest aplikacja Cisco Umbrella. To platforma działająca w chmurze, która nie wymaga instalowania i aktualizacji oprogramowania. Jest w pełni kontrolowana i zarządzana z poziomu przeglądarki internetowej. Kontroluje zagrożenia dzięki systemowi nazw domenowych i wymuszaniu warstwy, dzięki czemu możliwe jest wykrycie złośliwego oprogramowania, zanim dotrze do urządzeń końcowych lub sieci. Aplikacja dokładnie sprawdza adresy URL i pliki, a nawet uniemożliwia połączenie z serwerami atakującego.

Proste i intuicyjne przekształcanie aplikacji

Najwięksi deweloperzy zintegrowanych systemów do zarządzania przedsiębiorstwem poszukują sposobów dostarczenia klientom wybranych przez nich funkcji aplikacji. Jednym z rozwiązań jest tworzenie mikroaplikacji, czyli specjalnie dedykowanych części głównego narzędzia z wybraną przez firmę funkcją. Są one mało skomplikowane i proste do tworzenia. Nie używa się do nich języków programowania, ani API.

Przykładem aplikacji służącej do przekształcania głównych aplikacji jest Capriza. Pozwala ona na uproszczenie działań, takich jak zamawianie produktów, potwierdzanie przesyłek i płatności, informowanie o wyprzedażach oraz promocjach czy, w przypadku pracowników, składanie wniosków o urlopy oraz organizacja pracy. Przedsiębiorstwa często opierają się o podobne schematy, dlatego Capriza dostarcza gotowe rozwiązania, przetestowane i sprawdzone przez tysiące osób.

Nowoczesne firmy poszukują usprawnień w komunikacji, pragną zwiększyć produktywność i wydajność pracy. Najbardziej uwidacznia się to w relacjach B2C, ale na rynku pojawia się coraz więcej aplikacji dedykowanych relacjom B2B. Dzięki temu firma działa sprawniej, szybko reaguje na wszystkie napotkane działania niepożądane, czego konsekwencją jest zwiększenie pozycji przedsiębiorstwa na konkurencyjnym rynku.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top