System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Henkel przyspiesza promocje dzięki chmurze
sap logoSprawne zarządzanie promocjami, analiza efektów kampanii w czasie rzeczywistym i niemal natychmiastowe rozliczenia z partnerami handlowymi – to efekt wdrożenia chmurowego rozwiązania w firmie Henkel, które wykorzystuje technologie SAP. Dzięki odpowiednim narzędziom cyfrowym, europejski gigant branży detalicznej jest w stanie płynnie zarządzać ponad 200 000 akcjami promocyjnymi jednocześnie.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Technologia chmurowa jest obecnie implementowana w różnych obszarach biznesu. Jak pokazuje raport „Cyfrowa wędrówka w chmury. Menedżerzy o chmurze w Polsce i regionie CEE”, jako najpopularniejsze z nich menedżerzy z Polski wymieniają rozliczenia i płatności oraz marketing – tutaj po rozwiązania cloud sięga po 47 proc. firm. Natomiast systemy CRM były wymieniane najczęściej jako narzędzia chmurowe, w które zamierzają w najbliższym czasie inwestować polskie przedsiębiorstwa. Na cyfryzację procesów sprzedażowych i promocyjnych postawiła także firma Henkel.

Marki generujące 20 miliardów sprzedaży


Somat, Pritt, Fa - za tymi i setkami innych marek należących do firmy Henkel stoi 20 miliardów euro sprzedaży w 2021 roku. Produkty różnych brandów należących do spółki trafiają do milionów konsumentów na całym świecie. Są dostępne w dyskoncie za rogiem, w zakładzie fryzjerskim w centrum miasta czy w sklepach internetowych. Biorąc pod uwagę ogromną skalę działalności Henkel oraz konkurencyjny rynek, na którym działa, firma zdecydowała się uruchomić specjalne rozwiązanie chmurowe służące do zarządzania promocjami i mierzenie ich przełożenia na sprzedaż. Nazwała je SPARC – to skrót od Sales Promotions and Revenue Cloud. Rozwiązanie umożliwia firmie kompleksowe planowanie, kontrolę i optymalizację wszystkich działań związanych z promocją sprzedaży.

W ciągu ostatnich piętnastu lat wypróbowaliśmy różne rozwiązania, aby w sposób przejrzysty i zrozumiały prezentować dane o naszych działaniach promocyjnych oraz sprawnie nimi zarządzać. Jednak, rozwiązania dostępne na rynku zawsze były standardowymi narzędziami, które w niewystarczającym stopniu odwzorowywały nasze złożone procesy. I choć wprowadziliśmy wiele różnych narzędzi, nigdy nie osiągnęliśmy celu. Zdecydowaliśmy się zbudować je sami i zintegrować nasze narzędzie z wykorzystywanym przez nas systemem ERP firmy SAP za pomocą SAP Business Technology Platform – wyjaśnia Leonardo Lopez, Programme Manager i Head of Trade Promotion Management w firmie Henkel.


SAP BTP przyspiesza promocje Henkel

W oparciu o SAP BTP, Henkel był w stanie opracować zupełnie nową, innowacyjną i tworzącą wartość dodaną aplikację sprzedażową. Jej ważnym atutem jest także atrakcyjny i intuicyjny interfejs użytkownika biznesowego. Dzięki nowemu rozwiązaniu Henkel SPARC, dane na temat wszystkich promocji są dostępne w czasie rzeczywistym, a proces zarządzania rozliczeniami z partnerami handlowymi został diametralnie skrócony dzięki wykorzystaniu chmury. Po wprowadzeniu platformy SPARC w Niemczech, trwa globalny roll-out tego narzędzia we wszystkich jednostkach biznesowych grupy Henkel. Obecnie rozwiązanie jest implementowane w Hiszpanii, Portugalii oraz w krajach Beneluksu. W dalszej kolejności zostanie wdrożone w Ameryce Północnej, Australii i Nowej Zelandii, Polsce, Austrii, we Włoszech, we Francji oraz w Wielkiej Brytanii. Docelowo, ma obsługiwać jednocześnie ponad 200 000 różnych akcji promocyjnych na całym świecie.

Współczesny handel ma dzisiaj formę instant. Konsumenci oczekują natychmiastowych reakcji od marek handlowych. Pracownicy zaś są bardziej efektywni i mogą poświęcać więcej czasu na obsługę klientów oraz planowanie działań promocyjnych, jeżeli mają dostęp do danych w czasie rzeczywistym. Technologie, takie jak platforma SPARC wspierana rozwiązaniami SAP, to źródło przewagi konkurencyjnej na bardzo wymagającym rynku sprzedaży detalicznej – komentuje Marcin T. Zielonka, SAP Customer Experience Senior Sales Executive w SAP Polska.


Źródło: www.sap.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top