Systemy ERP i CRM firmy Microsoft w BCS Polska
Firma BCS Polska zdecydowała się na implementację systemów ERP Microsoft Dynamics NAV i Microsoft Dynamics CRM celem usprawnienia codziennej działalności biznesowej przedsiębiorstwa. BCS Polska jest jednym z liderów rynku specjalizującym się w mobilnych rozwiązaniach IT dla przedsiębiorstw. Firma stanowi część międzynarodowej grupy IBCS Group, będącej największym w Europie Środkowo-Wschodniej integratorem systemów IT i dostawcą rozwiązań wykorzystujących automatyczną identyfikację danych.
Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że dotychczasowe oprogramowanie coraz bardziej ograniczało jej działalność oraz nie pozwalało na sprawną analizę i wgląd w procesy biznesowe. Firma potrzebowała kompleksowego rozwiązania informatycznego, które usprawniłoby procesy sprzedaży, prowadzenie projektów, obsługę personelu i serwisu, działania marketingowe, procesy logistyczne czy działania finansowe. Po przeprowadzeniu szczegółowej analizy wymagań oraz rozwiązań dostępnych na rynku, BCS Polska zdecydowała się na implementację systemów Microsoft Dynamics – CRM i NAV, powierzając ich wdrożenie firmie IT Vision.
Źródło: www.microsoft.com
BCS Polska to nowoczesna organizacja. Nie chcemy, aby potencjał naszego zespołu był ograniczany przez narzędzia pracy. Potrzebowaliśmy rozwiązania, które zaspokoi nasze potrzeby oraz będzie rozwijało się razem z naszą organizacją. Ze względu na specyfikę naszej działalności, kluczowa była możliwość dostosowania rozwiązania do naszych potrzeb oraz zrozumienie naszego biznesu. Analizowaliśmy wiele dostępnych opcji. Wybraliśmy Microsoft Dynamics i IT Vision. – powiedział Jarosław Ćwikła, Prezes Zarządu, BCS Polska.Rozwiązania Microsoft Dynamics zostały zintegrowane online za pomocą zaawansowanego konektora, a także zintegrowane z korporacyjnym portalem intranetowym. Co istotne, system został uzupełniony o rozbudowany moduł raportujący.
Analiza i właściwe zdefiniowanie oczekiwań było najważniejszym etapem projektu. Dzięki dokładnej ocenie potrzeb i realnym zaangażowaniu klienta we współpracę przygotowano dokumentację, która była punktem odniesienia podczas realizacji projektu.” – powiedział Piotr Podgórni, Dyrektor Działu Wdrożeń, IT Vision.Wdrożenie systemów Microsoft Dynamics pozwoliło firmie BCS znacznie usprawnić procesy sprzedaży, generowania oraz obsługi ofert, zamówień i faktur. Zaawansowany proces sprzedaży objął takie elementy jak kalkulacje kosztów, prognozowanie sprzedaży, zaawansowane cenniki i wyceny, koncesje cenowe, zamówienia i analizę rentowności. Dużo łatwiejsze stało się prowadzenie projektów – planowanie i ewidencja prac, kosztów oraz przychodów. Ważnym usprawnieniem okazała się także zintegrowana obsługa personelu w zakresie planowania zadań, delegacji, zaliczek czy szkoleń. System objął również automatyzację działań marketingowych – kampanii i mailingów, pozwalając na łatwy dostęp do historii aktywności. Ponadto usprawniono procesy logistyczne – obsługę zamówień, wypożyczeń czy wysyłki, planowanie stanów, analizę, generowanie arkuszy zapotrzebowania, rezerwacje, ocenę dostawców. Co ważne, wdrożone narzędzia umożliwiają również sprawną obsługę i planowanie zadań serwisowych, w tym ewidencję zdarzeń, eskalację, obsługę RMA, umów serwisowych, wymiany czy magazynów części zamiennych, a także pozwalają na przeprowadzenie badań poziomu satysfakcji klientów.
Realizacja wdrożenia w BCS Polska była przykładem referencyjnego projektu łączącego zaawansowane rozwiązania techniczne i zastosowanie wiedzy branżowej. Celem projektu było dostarczenie rozwiązań, które w znaczący sposób usprawnią funkcjonowanie organizacji oraz dostarczą aktualnej wiedzy o własnym biznesie. Wdrażane rozwiązanie stanowiło nową jakość zarówno w płaszczyźnie procesowej, jak i controllingowej. – stwierdził Paweł Prymakowski, Prezes Zarządu IT Vision.Wdrożenie przeprowadzone w firmie BCS Polska oferuje możliwość dalszego rozwoju systemu – częściowo we własnym zakresie. Już teraz planowane jest uruchomienie hurtowni danych w oparciu o bazę OLAP.
Źródło: www.microsoft.com