System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT

enova365 Multi

enova365 2016Z systemu ERP enova365 możesz korzystać także za pomocą przeglądarki oraz aplikacji mobilnej. Takie możliwości daje opcja „Multi”, której użytkownicy poza standardową wersją okienkową, mogą cieszyć się nowoczesnym interfejsem, również z poziomu urządzeń mobilnych.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Zacznijmy od początku

enova365 to system ERP. To oznacza, że jego zadaniem jest usprawnienie zarządzania zasobami przedsiębiorstwa. System posiada szeroki zakres rozwiązań z zakresu kadr i płac, księgowości, obsługi magazynu czy sprzedaży i handlu. Już w 2010 roku twórcy programu dostrzegli pojawiający się wówczas trend „mobile”, który powoli zaczął wkraczać do polskich przedsiębiorstw.

W związku ze zwiększającą się mobilnością pracowników, wzrastała konieczność dostępu do stosowanych w firmie narzędzi, także zdalnie. W 2013 r. firma wprowadziła nowy interfejs systemu – aplikację webową. W kolejnych latach pojawiły się również aplikacje na urządzanie mobilne z systemem Windows oraz na urządzenia z systemem Android.

UX design, czyli o ergonomii pracy

Projektanci rozwiązań IT szybko odkryli, że dobrze zaprojektowany interfejs systemu sprawa, że praca w nim staje się nie tylko przyjemniejsza, ale również bardziej ergonomiczna. Tak narodził się trend UX design, którego celem jest dostarczenie użytkownikowi jak najlepszego doświadczenie w pracy z systemem. Jak wylicza magazyn forbes, dobry interfejs oznacza szybszą prace, krótszy okres wdrożenia pracownika do pracy, mniej błędów i szybszy zwrot z inwestycji. Najnowsze założenia i metodyki pracy User Experience zostały wykorzystane właśnie w trakcie projektowania mobilnych interfejsów systemu enova365.

Nowe pokolenie w natarciu

UX łączy się jeszcze z jednym zagadnieniem. Rynek pracy szturmem zdobywają przedstawiciele pokolenia Y. Jak pisaliśmy, w jednym z naszych artykułów, szacuje się, że w 2025 roku stanowić będą aż 75% globalnej siły roboczej. Na rynku pracy powoli pojawiają się również osoby urodzone po 1995 roku (pokolenie Z). Dla osób urodzonych po tym roku, znajomość nowoczesnych technologii czy praca poprzez urządzenia mobilne jest standardem. To właśnie z myślą o młodym pokoleniu pracowników, pracodawcy powinni rozważyć wdrożenie nowoczesnych, dostępnych także przez smartphony rozwiązań.

Aplikacja, a dane

Firmy korzystające z enova365 w wersji Multi mogą korzystać z systemy za pomocą:
  • Aplikacji Android – dedykowanej mobilnej aplikacja enova365 na urządzenia z systemem Android (smartphone i tablety)
  • Interfejsu okienkowego – tradycyjnej wersji systemu opartej o standardowe okienka Windows forms.
  • Aplikacji webowej - użytkownik może korzystać z systemu z każdego komputera posiadającego dostęp do Internetu poprzez dowolną przeglądarkę.
Aplikacji dla Windows - zaprojektowanej z myślą o urządzeniach dotykowych z systemem Windows 8.1 i Windows 10. Co ważne, każdy pracownik firmy ma dostęp do wybranego przez siebie rozwiązania. Niezależnie od tego jaki wybierze dla siebie interfejs funkcje i dane są na każdym urządzeniu takie same, różni się jedynie formą dostępu do nich.

Dobre przykłady zastosowania

Rozwiązanie enova365 Multi, sprawdzi się w każdej firmie poszukującej nowatorskich rozwiązań. Jednak w kilku przypadkach, rozwiązanie to przyniesie szczególnie dużo korzyści.

Agencje pracy i pracodawcy

Pulpity pracownicze dostępne poprzez dowolne urządzenie mobilne, usprawniają zarządzanie personelem. Pracownik może składać wnioski, informować o nieobecnościach, sprawdzać swoje grafiki pracy czy dane kadrowo – płacowych bezpośrednio poprzez telefon komórkowy. Informacja jest automatycznie dostępna dla wszystkich uprawionych osób, co pozwala lepiej planować harmonogramy pracy i na bieżąco reagować na braki w obsadzeniu załogi. Jest to doskonałe rozwiązanie zwłaszcza gdy firma zatrudnia dużą ilość pracowników lub gdy nie wszyscy zatrudnieni pracownicy, posiadają komputery firmowe.

Mobilni sprzedawcy

enova365 Multi to doskonałe rozwiązanie dla firm posiadających mobilne siły sprzedaży. Rozwiązania dla zespołów handlowych pozwalają na planowanie wizyt sprzedażowych, przeglądanie danych kontrahenta i aktualnych informacji o stanach magazynowych. Handlowiec może też tworzyć oferty czy składać zamówienia bezpośrednio w trakcie spotkania z klientem, przez telefon dotykowy lub tablet.

Magazyn i e-commerce

Pracownicy magazynów zwykle nie posiadają stałego dostępu do komputerów stacjonarnych. Dzięki dostępowi do enova365 np. poprzez tablet mogą oni na bieżąco realizować zamówienia, wydania i przyjęcia do magazynu.

Rozproszona struktura firmy

Firma posiadająca zasoby w wielu lokalizacjach, zwykle oznacza także rozproszenie modelu podejmowania decyzji. Problemem są także często przestoje wynikające np. z podróży osób decyzyjnych między poszczególnymi biurami. Dzięki enova365 Multi pracownicy kluczowi uzyskują zdalny dostęp do danych oraz możliwość zatwierdzania decyzji bezpośrednio poprzez dowolne urządzenie z dostępem do Internetu. System pozwala na udział w projektach i zadaniach czy akceptowanie decyzji nawet poprzez ekrany telefonów komórkowych.

Źródło: www.enova.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top