System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT

Quatra Max okiem klientów

Quatra Max jest jednym z polskich systemów klasy ERP, przeznaczonych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Producentem narzędzia jest Sygnity Business Solutions z Grupy Sygnity S.A., za którą stoi 25 lat doświadczenia w dziedzinie wdrażania i integracji biznesowych rozwiązań informatycznych.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
O przewadze systemu Quatra Max decyduje, oprócz twardego rdzenia funkcjonalności, którym dysponuje każdy system ERP, wiele dodatkowych modułów i opcji. Elastyczność w definiowaniu dokumentów, procesów i procedur sprawia, że system Quatra Max znalazł zastosowanie w organizacjach skrajnie różniących się skalą działania, strukturą organizacyjną i specyfiką procesów biznesowych. Quatra Max ma relatywnie wysoki współczynnik poziomu usprawnienia zarządzania i obniżenia kosztów działania firmy w stosunku do całkowitego kosztu wdrożenia i posiadania tego systemu. Jest to możliwe dzięki przemyślanej funkcjonalności połączonej z nowoczesną metodologią wdrażana.

Quatra Max czerpie swoją siłę biznesową z referencji – to Klienci i ich wybory decydują o dalszym sukcesie i rozwoju systemu. Stała zgodność z obowiązującym prawem, natychmiastowy dostęp do danych, informacji, raportów i analiz, zarządzanie łańcuchami dostaw, logistyką firmy, środkami trwałymi, zasobami ludzkimi, projektami i produkcją – to funkcje, które posiada wiele systemów ERP. Jednak wyróżnikiem Quatra Max jest łatwość dopasowania do bardzo specyficznych i unikalnych wymagań diametralnie różniących się organizacji i firm. System zapewnia kompleksowe wsparcie we wszystkich procesach biznesowych, na różnych szczeblach zarządzania: operacyjnym, kierowniczym oraz strategicznym. Z powodzeniem działa w wielu branżach: różnego typu sprzedaży i dystrybucji, zarządzaniu rozproszonymi organizacjami usługowymi, transporcie kolejowym i lotniczym oraz w sektorze publicznym

Agencja Ochrony Szabel sp. z o.o. z Koszalina to ponad 1000 pracowników w 10 oddziałach na terenie Polski, z flotą ponad 70 pojazdów służbowych. Kontroluje ona trzy inne firmy, tworzące Grupę Szabel, projektujące i kompleksowo wdrażające systemowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa osób i mienia. Portfolio klientów liczy ponad 7000 pozycji. W całej Grupie zostały wdrożone moduły Max Finanse, Max Logistyka i Max Personel. Dzięki temu znacząco usprawniono kontrolę efektywności procesów biznesowych, zautomatyzowano obieg dokumentów oraz przyśpieszono wykonywanie analiz finansowych, co w efekcie poprawiło jakość i pewność zarządzania całą firmą. Zaimplementowane moduły pozwalają na dokładne i precyzyjne zarządzanie czasem pracy pracowników. Efektem jest wzrost sprawności działania firmy i lepsze wykorzystanie czasu pracy całego zespołu pracowników.

Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka jest organizacją o zupełnie innej specyfice, a mimo to system Quatra Max także spełnił swoje zadanie. Federacja to dobrowolne zrzeszenie 20 różnych związków. Jako jedyna ma prawo prowadzić księgi bydła mlecznego i oceniać wartość użytkową krów ras mlecznych. Cała dokumentacja musi być prowadzona zgodnie z wymogami prawa polskiego i unijnego. Ponad 160 użytkowników systemu Quatra Max korzysta z modułów Max Finanse, Max Logistyka i Max Personel. Zostały one wdrożone we wszystkich jednostkach organizacyjnych Federacji, ale z centralnym przetwarzaniem danych na głównym serwerze. Wiele kartotek systemu jest wspólnych w ramach całej Federacji, ale dzięki elastycznemu modułowi nadawania uprawnień użytkownikom, nie zaburza to pracy jednostek składowych. Naczelną zasadą jest jednokrotne wprowadzanie danych. Do cech wyróżniających to wdrożenie należy obsługa specyficznych procesów tworzenia oraz obsługi zakupów, akceptacji wniosków zakupowych z uwzględnieniem planów budżetowych i rozliczanie zakupów w powiązaniu z zapotrzebowaniami.

Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. to regionalny przewoźnik dysponujący taborem do przewozu osób i towarów. Struktura organizacyjna i specyficzne procesy są całkowicie odmienne od dwóch poprzednich organizacji. W ocenie pracowników wdrożenie Quatra Max wyraźnie poprawiło wydajność pracy za sprawą wyeliminowania powielania wykonywanej pracy przy wprowadzaniu danych do systemu. Wdrożenie systemu zapewniło dowolność w uzyskiwaniu informacji zarządczych oraz różnego typu analiz i zestawień. Do bezcennych usprawnień należy także automatyzacja wielu procesów finansowych i kadrowo-płacowych za sprawą funkcji zdarzeniowych, terminarza operacji i specjalnych generatorów. Uproszczeniu uległy również procesy związane z inwentaryzacją środków trwałych, która bazuje na technologiach mobilnych.

Kolejne ciekawe wdrożenie zrealizowane zostało w grupie firm o rozbudowanej strukturze organizacyjnej i funkcjonalnej zajmującej się produkcja i sprzedażą pieczarek. W jej skład wchodzą cztery pieczarkarnie, producent podłoża do pieczarek, gospodarstwo rolne i spółka sprzedaży pieczarek. Quatra Max została wdrożona w obszarach finansów, logistyki i zarządzania personelem. System pomaga w sprawnej i efektywnej realizacji zamówień od klientów z 10 europejskich krajów na dostawy świeżych grzybów pakowanych według indywidualnych potrzeb, i to następnego dnia po złożeniu zamówienia. Quatra Max gwarantuje natychmiastowy dostęp do informacji o stanie zapasów, zamówień, poziomie sprzedaży, rozrachunkach, wyniku finansowym i zdolności płatniczej firmy. Menedżerowie firmy cenią sobie znaczące usprawnienie procesów analiz i raportowania oraz integrację z istniejącą w firmie hurtownią danych.

Źródło: www.quatramax.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top