loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

microsoft logo 2018Business Intelligence dla branży retail to, w skrócie, przewidywanie co, kiedy i gdzie klienci chcą kupić. To fundament, na którym buduje się sklep przyszłości. Łącząc dane dotyczące sprzedaży, marketingu, ruchu w sklepach, lojalności klientów i informacji zwrotnych, z informacjami na temat łańcucha dostaw, zyskuje się głębszy wgląd w procesy, przy jednoczesnej oszczędności kosztów. Z tymi informacjami przy wykorzystaniu rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję można stworzyć lepszą analizę klienta, biorąc przy tym pod uwagę wszystkie przepisy dotyczące PKBR i ochrony prywatności.


 REKLAMA 
 snt ile kosztuje wdrozenie erp 
 
Identyfikacja i profile konsumentów

Odpowiednie dane pozwolą stworzyć użyteczny profil klientów, który obejmie min.:
  • kim są: wiek i płeć dla konsumentów indywidualnych lub branże i wielkość firmy dla klientów korporacyjnych,
  • co myślą i w co wierzą, co ich interesuje oraz ich opinię o marce i jej produktach,
  • ich zachowania zakupowe – jakie produkty kupują, gdzie, kiedy i w jaki sposób za nie płacą.
Profilowanie klientów w ten sposób, pozwala na pogrupowanie ich w różne segmenty, z których każdy może być analizowany oddzielnie. Na przykład można tworzyć nowe produkty lub oferować usługi dostosowane do potrzeb klienta dla poszczególnych segmentów. Można także skoncentrować się na sposobie wprowadzania produktów na rynek dla konkretnej grupy klientów.

Zrozumienie konsumenta pozwala również dostosować działania marketingowe – mamy pewność, że każdy klient otrzymuje właściwe komunikaty we właściwym czasie. Reklama i inne promocje mogą być bardziej skuteczne, jeśli są ukierunkowane. Ma to również wpływ na rodzaj używanych mediów. Przykładowo, aby dotrzeć do osób w wieku 15-24 lat, można rozważyć marketing za pomocą wiadomości tekstowych, “wirusowych” wiadomości e-mail lub sponsorując wydarzenia muzyczne. Marketing wirusowy lub kampanie e-mailowe “refer-a-friend” pozwalają ludziom przesyłać promocyjne wiadomości e-mail do znajomych zwiększając tym samym zasięg komunikacyjny marki. Należy jednak pamiętać o przestrzeganiu zasad prywatności i handlu elektronicznego w odniesieniu do wiadomości e-mail i wysyłania wiadomości tekstowych.

Business Intelligence to także skuteczniejsze sprzedawanie. Dokładne zrozumienie klientów pozwala zobaczyć, które z ich potrzeb dany produkt może zaspokoić. Up-sell tak dopasowany do konsumenta, że ten bez problemu racjonalizuje sobie droższy zakup? Trafnie dostosowany cross-selling? To tylko początek możliwości, jakie niesie za sobą BI dla sprzedaży.

Clouds on Mars pomaga swoim klientom wyjść poza standardową segmentację oraz przewidzieć nowe segmenty lub zmiany, które się w nich pojawią. Wyobraźmy sobie następującą sytuację. Nasz target to klienci z wyższej półki. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że oprócz nich, istnieją inni klienci, którzy pomimo, że nie łapią się w tak wysokim przedziale cenowym, mają istotny wpływ na naszych docelowych odbiorców. Po głębszym zastanowieniu, może okazać się, że nasza marka posiada inne przedmioty, które mieszczą się w przedziale cenowym tego wpływowego, niższego segmentu. Tym samym możemy zidentyfikować diamenty, czyli konsumentów, którzy mogą dzięki odpowiednim działaniom dojrzeć na tyle, że staną się częścią pożądanego targetu. Algorytymy Clouds on Mars pomagają znaleźć odpowiednie wzorce, relacje, a nawet odpowiedzi na pytania o to, kto może być dla marki potencjalnym klientem lub wpływowym przyszłym klientem.

Planowanie i wykrywanie popytu

Jedną z kluczowych oszczędności w branży Retail&FMCG jest redukcja kosztów zapasów przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej dostępności na półce. Pobieranie danych ze sklepów umożliwia identyfikowanie wzorców sprzedaży, a dzięki analizie w czasie rzeczywistym, ułatwia planistom popytu, przenoszenie produktów do sklepów, gdy jest na nie zapotrzebowanie. Dzięki lepszemu prognozowaniu sprzedaży, można przejść do analizy normatywnej, która ułatwia ulokowanie produktów dokładnie tam, gdzie znajdują się klienci. Możemy przesuwać linie produktów i poszczególne jednostki magazynowe pomiędzy magazynami i sklepami. Zbliża się mecz piłki nożnej? Czas na zwiększenie ilości przesyłek płynnego napoju do pobliskich sklepów. A może w okolicy rośnie sprzedaż dla młodszych par? Należy zwiększyć ilość produktów przyjaznych dzieciom.

Eksperci Clouds on Mars pomagają ponadto w identyfikacji produktów, które leżą na półkach przez dłuższy czas lub są już nieaktualne, a następnie zalecają najlepsze metody ich przenoszenia. Na przykład może okazać się, że połączenie zakupu produktu lub darowizny na rzecz lokalnej organizacji charytatywnej, dałoby najlepsze wyniki.

Aktywacja konsumentów i koncentracja na kluczowych konsumentach

Poprawne zidentyfikowanie klientów, pozwala na ukierunkowanie marketingu tak, aby zapewniał wysokie wskaźniki konwersji oraz powracających, lojalnych klientów. Wyobraźmy sobie taką sytuację – klient wchodzi do sklepu z odzieżą, idzie do sekcji dżinsów, przygląda się metkom z ceną, w końcu wybiera parę do przymierzenia. Jednak zamiast kupić mierzoną parę, klient wychodzi. Śledzenie jego zachowania daje nam surowe dane, ale nie mówi nic o doświadczeniu klienta w kontakcie z daną marką. Jak można w pełni zrozumieć procesy myślowe bez kwestionariusza? Jak dowiedzieć się, na które produkty klienci patrzą, ile czasu to zajmuje i jakie reakcje w nich wywołuje? Użycie zaawansowanej platformy learningowej zasilonej sztuczną inteligencją prosto z chmury pozwoli zidentyfikować te miejsca i momenty, gdzie wszystko wydaje się być w porządku, ale nie dochodzi do transakcji.

Właściwa opieka nad klientami pomaga budować ich lojalność . Większa sprzedaż dla już istniejących klientów, może być o wiele bardziej opłacalna, niż szukanie nowych klientów. Dostosowanie produktów i usług do specyficznych wymagań klientów, może być warte zachodu. Jeśli klient preferuje dostawę przed południem, należy odpowiednio dostosować harmonogram dostaw. Business Intelligence daje taką i wiele innych informacji na tacy, a i z takim orężem w ręku pobicie rynku Reatil&FMCG to tylko kwestia czasu.

Źrdódło: www.microsoft.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top