Analitycy: szybko rośnie rynek systemów do kontaktów z klientami CRM

Wirtualny Nowy PrzemysłPolski rynek oprogramowania wykorzystywanego przez firmy do kontaktów z klientami (CRM) wart jest 100 mln zł i rośnie szybciej niż inne rynki oprogramowania - poinformowali w czwartkowym raporcie analitycy firmy DiS.


W ciągu 2-3 lat systemy CRM zaczną się pojawiać także w małych i średnich przedsiębiorstwach, gdzie dotąd instalowano je incydentalnie.

Według DiS rynek ten jest ściśle powiązany z rynkiem oprogramowania wspomagającego zarządzanie w przedsiębiorstwie (ERP), szacowanego w Polsce na 280-300 mln zł w 2005 r. W opinii analityków, ERP jest obecnie w fazie dynamicznego wzrostu.

Jednak, według DiS, mechanizm wzrostu rynku jest dla obu kategorii odmienny. O wzroście wartości rynku ERP decydują przede wszystkim uaktualnienia i dodatkowe moduły do już zainstalowanych systemów; rynek CRM to przede wszystkim wdrożenia nowych systemów.

Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top